۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

تاریخچه ورود اینستاگرام به ایران

اینستاگرام در چه تاریخی وارد ایران شد؟

قبل از اینکه بخواهم پاسخ این سوال رو بدهم ترجیح میدهم ابتدا در خصوص اهمیت وجود این نوع شبکه های اجتماعی صحبت بکنم و بعد به سراغ این سوال بر خواهم گشت. در قرن ۱۶ ام زمانی که آبراهام لینکلن رئیس جمهور آمریکا بود، در حادثه ای تروریستی در فورد تیاتر در واشنگتن دی سی هنگام تماشای نمایش جان وایلکز کشته شد، خبر این اتفاق از آمریکا تا انگلستان حدود ۴۰ روز طول کشید تا به دست سران آن کشور برسد و این یعنی روسای جمهور و رهبران بسیاری از کشورها، مراسم ۴۰ ام مرحوم رو هم از دست دادند.

تاریخچه اینستاگرام

اهمیت ظهور شبکه های اجتماعی

این داستان رو برای این بیان کردم تا بیشتر در خصوص اهمیت شبکه های اجتماعی و تاثیرات مهم آن صحبت کنم. یکی از مهترین دلایلی که به اهمیت شبکه های اجتماعی تاکید میکند سرعت بالای انتقال اطلاعات و داده ها و اخبار هست. اگر همین حادثه تروریستی در مثلا سال ۲۰۱۸ رخ داده بود بی شک اولین خبرها، اولین تصاویر و اولین ویدیوها کمتر از چند دقیقه به کل دنیا مخابره میشد. از روی دیگر تاثیرات اجتماعی که شبکه های اجتماعی محبوب، همچون اینستاگرام دارند را نمی شود دست کم گرفت. برای اثبات این موضوع میخواهم یک اتفاق مهم که در شبکه های اجتماعی اخیرا رخ داد را بازگو کنم.

 

چندی پیش خبر اعدام جوانی که بصورت غیر عمد مرتکب قتل دوستش شده بود در بین اینستاگرامر ها دست به دست چرخید. در این میان یکی از فعالین اینستاگرامی قصد کرد تا به این جوان کمک کند و به ازای پرداخت هزینه دیه به خانواده مقتول باعث آزادی وی شود. این شخص شروع کرد به اعلام این موضوع و ظرف کمتر از ۴ ساعت مبلغ مورد نظر که بیش از ۱۰۰ میلیون تومان بود جمع آوری شد و با کمک های مردمی این جوان از خطر اعدام رهایی یافت. شاید کمتر کسی باور کند که تاثیر شبکه های اجتماعی بعنوان یک رسانه مردمی که با مدیریت خود مردم پیش می رود تا این اندازه تاثیر گذار باشد و حتی با اختلاف از رسانه های دیگر همچون تلویزیون و رادیو پیشی بگیرد و چنین تاثیری و با چنین سرعتی بگذارد.

این مطلب را از دست ندهید  برگزاری مسابقه در اینستاگرام روشی موثر در برندینگ

اتفاقات مهم دیگری نیز با حرکات جمعی در اینستاگرام رخ داده و بسیاری از تجاوزها، نژاد پرستی ها، سیاست های اشتباه، کودک آزاری و موارد بیشتر که توسط خود مردم رهبری و مدیریت شده  رخ داده که قطعا با بسیاری از آنها کم و بیش آشنا هستید که این موضوع اهمیت ظهور شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام را نشان میدهد.

اگر تا اینجا از خواندن این مطلب خسته شده اید پیشنهاد میکنم از طریق فایل صوتی زیر به این محتوا بصورت شنیداری گوش فرا دهیم.

اما برگردیم به موضوع این مقاله و اینکه اینستاگرام در چه سالی وارد ایران شد ؟ خوب بهتر است ابتدا ببینیم اینستاگرام بطور کلی کی ظهور کرد و در واقع کمی با تاریخچه اینستاگرام آشنا شویم.

تاریخچه اینستاگرام

اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ برای اولین بار توسط کوین سیستروم و دوست و همکارش مایک کرگر رونمایی شد و به قدری طرفدار پیدا کرد که تا سال ۲۰۱۲ به ۱۰۰ میلیون کاربر رسید. این روند ادامه یافت تا در سال ۲۰۱۴ به ۳۰۰ میلیون کاربر دست پیدا کرد. همین روند صعود و موفقیت های چشم گیر این دو دوست بود که شرکت فیسبوک و شخص مارک زاکربرگ را ترغیب کرد تا در سال ۲۰۱۲ این اپلیکیشن را به قیمت ۱ میلیارد دلار بصورت نقدی و سهام خریداری کند. در آن زمان خیلی از همکاران مارک و مدیران فیسبوک این میزان سرمایه گذاری را دیوانه کننده دانستند اما پیشرفت عجیب اینستاگرام با مدیریت مارک زاکربرگ و رسیدن به حدود ۱ میلیارد کاربر خبر از هوش بالای مارک زاکربرگ و دست کم گرفتن وی توسط سهام داران فیسبوک را می داد.

دلایل متعددی برای موفقیت اینستاگرام وجود دارد که می توانید برای موفقیت در اینستاگرام و جذب مخاطب هدف این مطلب را نیز مطالعه فرمایید.

اینستاگرام در چه سالی وارد ایران شد

از همان سالهای ابتدایی اینستاگرام که هم در نسخه های اندرویدی و هم نسخه های IOS عرضه شده بود بین مردم ایران نیز رایج شد. اینکه دقیقا اینستاگرام در چه سالی وارد ایران شد پرسشی است که در ادامه متوجه آن خواهیم شد.

همانطور که گفته شد اینستاگرام پس از عرضه پلتفرم خود بر روی وبسایت خود، اولین نسخه اپلیکیشن خود را نیز در سیستم عامل IOS عرضه کرد و به این دلیل که در همان زمان های ابتدایی ظهور اینستاگرام ایرانی ها به ندرت از آیفون استفاده می کردند و بیشتر موبایل ها یا بر روی سیستم عامل های Symbian و یا Android بودند اینستاگرام با تاخیر بیشتری به ایران آمد و نمی توان تاریخ دقیقی برای آن دانست اما بطور کلی در حدود سال ۲۰۱۲ اینستاگرم محبوبیت خود را در ایران بدست آورد و رفته رفته به یکی از پرکاربردترین شبکه های اجتماعی بعد از تلگرام محسوب شد. بطوریکه هم اکنون و تا سال ۲۰۱۸ چیزی در حدود ۴۰ میلیون کاربر ایرانی از اینستاگرام استفاده می کنند.

اگر علاقمند به یادگیری مهارت های لازم برای توسعه اینستاگرام خود هستید حتما مقالات و ویدیوهای مختلف من را در این خصوص و در این بخش مشاهده و مطالعه نمایید. در مطلبی تازه آشنا شوید.

از وقتی که اینستاگرام در ایران ظهور کرد ارتباطات خیلی سریع تر انجام می گرفت و از زمانی که در این راه قدم گذاشتیم خیلس پیشرفت کرده ایم.

اینستاگرام دارای شبکه هایی است از قبیل شبکه هایی که مربوط به اقتصاد و سیاست و … است که باید افرادی که می خواهند از طریق اینستا گرام پولی کسب کنند باید به کلاس هایی بروند تا در اینکاری که می خواهند انجام دهند ماهر شوند.

اینستاگرام و تلگرام برنامه ای است که افراد از طریق این برننامه ها می توانند هم تولید اشتغال کرده و هم می توانند پولی به دست بیاورند .

با تلگرام و اینستاگرام می شود در اقتصاد وارد شد و می شود طراحی سایت کرد و می شود وارد عرصه ی رقابت و بورس شد که همین امر باعث پیشرفت افراد در این زمینه می شود.

و چه در اینستا و چه در تلگرام با راه اندازی یک سایت هم می توانید ایجاد اشتغال برای دیگران کنید و هم می توانید پولی به دست بیاورید و با راه اندازی کانال تبلیغاتی هم می توانید پولی به دست بیاورید.

از اینستاگرام با فروش چه غیر مستقیم و چه مستیم می توانید پولی به دست بیاورید مثلا فرد میی گوید از جنس من در سایت خود تبلیغ کنید کنید که من به ازای این تبلیغ این مبلغ را به شما میدهم.

و حتی می توانند با فروش بازی های اینترنتی افراد کسب در آمد کسب کنند که سرمایه ای به دست آورد .

اگر می خواهید چه در اینستا و چه در تلگرام موفق شوید ابتدا باید یک هدف مشخصی را برای کار خود معین کنید که فردا روزی به مشکل بر نخورید.

با استفاده از هرروشی افراد می خواهند سرمایه ای به دست بیاورند که برای زندگی خود مورد استفاده قرار دهند .

ایینستاگرام و تلگرام هر دو برنامه ای هستند تا افراد با استفاده از این برنامه ها پیشرفتی کنند تا به مراحل بالا برسند رفع فیلتر اینستاگرام در آینده‌ای نزدیک | خبرگزاری ایلنا

در اینستاگرام گروه ها تقسیم بندی می شوند به گروه های اقتصادی ، سیاسی، پزشکی که هر یک از افراد از هرکدام را که خواستند روی آن کلیک می کنند .

عامل اصلی که باعث شده که قیمت ها دوبرابر شود چیست؟

عامل اصلی که باعث شده قیمت ها دو برابر شود در بازار بورس آمار تورم است که در زندگانی همه ی مردم اثر دارد مثلاً تورم  اگه بره بالا قیمت اجناس هم به بالا میرود و تورم اگر به پایین برود قیمت اجناس و مسکن و خودرو و…هم کاهش میابد.

جزئیات نرخ تورم استان‌ها در دی ماه

در اینستاگرام بخش هایی وجود دارد مثلا سیاسی، ورزشی، اقتصادی ، که افراد برای ورود به آنها باید روی آنها کلیک کنیم تا بتوانیم مطلع شویم از خبرهای روزی که در فضاهای مجازی پیچیده می شود.

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *