۲۸ فروردین, ۱۴۰۳
اقتصاد

ویزای اقامتی پرتغال

ویزای استارت آپ پرتغال، ویزایی اقامتی است که به کارآفرینان خارج از حوزه شنگن عطا میشود. برای کارآفرینی و سرمایه گذاریدر هر کشور قبل از هرچیز باید به این موضوع پرداخت که آیا کشور مورد نظر مقصد مناسبی برای سرمایه گذاری هست یا خیر. درپاسخ باید گفت آنچه که هر کشور را به مقصد ایده آلی جهت سرمایه گذاری و مهاجرت تبدیل می کند بررسی همه زوایای آن کشوراز نظر اقتصادی ، نظام مالیاتی ، نظام حقوقی و معاهدات دوجانبه میان این کشور با کشورهای دیگر می باشد .

ویزای اقامتی پرتغال مخصوص کارآفرینان

ویزای کارآفرینی پرتغال، ویزایی اقامتی است که به کارآفرینان خارج از حوزه شنگن اعطا می شود. برای کارآفرینی و سرمایه گذاری در هر کشور قبل از هرچیز باید به این موضوع پرداخت که آیا کشور مورد نظر مقصد مناسبی برای سرمایه گذاری هست یا خیر. در پاسخ باید گفت آنچه که هر کشور را به مقصد ایده آلی جهت سرمایه گذاری و مهاجرت تبدیل می کند بررسی همه زوایای آن کشور از نظر اقتصادی ، نظام مالیاتی ، نظام حقوقی و معاهدات دوجانبه میان این کشور با کشورهای دیگر است.

 

معرفی پرتغال

پرتغال از بهترین مقاصد برای اقامت و کسب شهروندی است. از آنجایی که پرتغال عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن است گرفتن شهروندی آن می تواند افراد را از دغدغه گرفتن ویزاهای متعدد، خلاص کند. با این همه چون تعداد ایرانیان در این کشور کم است و کمتر ایرانی برای گرفتن اقامت به این کشور فکر می کند؛ به نسبت دیگر کشورهای حوزه شنگن کمتر شناخته شده است. در هر حال باید گفت که کشور پرتغال یکی از راحت ترین و سریع ترین راه ها برای گرفتن اقامت و رسیدن به شهروندی اروپاست.

در سال ۲۰۱۷ در یک نظرسنجی گسترده، اطلاعاتی درباره چگونگی زندگی و کار در ۶۵ کشور جهان که مقصد عمده مهاجرین به شمار می رود جمع آوری گشته است. ۴۳ فاکتور از جمله کیفیت زندگی، سهولت در سکونت، هزینه های زندگی، ایمنی و امنیت، سلامتی و رفاه، شادی و نشاط درونی و همچنین مسافرت و سهولت حمل و نقل و مراقبت های بهداشتی، برای رتبه بندی کلی مورد بررسی قرار گرفت. پرتغال در این نظرسنجی چهارمین جایگاه را به خود اختصاص داده است .

به این منظور لازم است ابتدا اطلاعاتی مختصری در خصوص کشور پرتغال داشته باشید .

 

معرفی پرتغا ل

پرتغال کشوری است که در جنوب غربی اروپا، در همسایگی کشور اسپانیا و ششمین پاسپورت قدرتمند جهان که امکان سفر به بیش از ۱۷۰ کشور دنیا، بدون نیاز به ویزا را برایتان فراهم میکند. پایتخت این کشور لیسبون و زبان ملی آن پرتغالی می باشد. جمعیت این کشور طبق آخرین سرشماری حدود ۱۰.۵ میلیون نفر و واحد پول آن یورو است. اکنون این کشور یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ناتو است که از سال ۱۹۹۵ به عضویت حوزه شینگن نیز درآمده است. از این رو به جز اتباع کشورهای تحت قرارداد شینگن و کشور پرتغال، شهروندان دیگر کشورها برای ورود به این کشور ملزم به دریافت یکی از انواع ویزای شینگن هستند .

همچنین کشور پرتغال دارای اقتصادی ترکیبی و مبتنی بر خدمات است؛ این بدین معنی است که دولت پرتغال بسیاری از شرکتهای تحت کنترل خود را خصوصیسازی کرده و محدودیتهای مناطق اقتصادیاش را برداشته است و شیوه حکومتی آن جمهوری پارلمانی می باشد. پرتغال از کشورهای توسعه یافته در قاره اروپا به شمار می رود. دین اکثر مردم این کشور مسیحیت از شاخه کاتولیک رومی می باشد .
پرتغال غرب ی ترین کشور سرزمین اصلی اروپاست و خاک پرتغال به همراه تنها همسایه خود اسپانیا شبه جزیره ایبری را تشکیل میدهد. پرتغال از سوی غرب به اقیانوس اطلس محدود شده و دو مجمعالجزایر آزور و مادیرا واقع در این اقیانوس نیز جزء خاک پرتغال محسوب می شوند. کشور پرتغال دو منطقه کلان شهری عمده دارد که یکی کلانشهر لیسبون در جنوب این کشور و دیگری کلان شهر پورتو در شمال این کشور می باشد .

در رابطه با امور سیاسی این کشور باید بیان کرد که این کشور تا چندی پیش رژیم پا دشاهی داشت لیکن با شورش مردم و گریز پادشاه به برزیل این کشور از آن هنگام دارای حکومت جمهوری شد.همانطور که عنایت فرمودید ، شیوه حکومتی کشور پرتغال اکنون دموکراسی پارلمانی است و این کشور جمهوری نیز هست که رئیس جمهور آن برای دورههای پن جساله از سوی مردم انتخاب میشود .

در رابطه با جغرافیا و شرایط محیطی کشور پرتغال باید این نکته را بیان نمود، پرتغال کشوری است کوچک که در حاشیه غربی شبه جزیره ایبری یعنی پایین ترین بخش جنوب غربی اروپا قرار دارد. این سرزمین را میتوان دنباله فلات مرتفع مرکزی اسپانیا دانست که هرچه به سمت دریا پیش م یرود، ارتفاعش کم و کمتر م یشود. سواحل غربی و جنوبی این کشور را اقیانوس اطلس فرا گرفته و در غرب آن کشور اسپانیا قرار دارد.

پرتغال از مشرق و شمال به اسپانیا محدود است و هی چ گونه مرز طبیعی عمد های بین دو کشور وجود ندارد. مساحت پرتغال ۹۱۷۲۰ کیلومتر مربع است. طول این کشور، از شمال به جنوب، ۶۳۰ کیلومتر و حداکثر عرضش ۲۱۷ کیلومتر است. طول خطوط ساحلی آن، در مغرب ۶۴۰ کیلومتر و در جبهه جنوبی گوا دیانا ۱۶۰ کیلومتر می باشد. تمامی بندرگا ههای عمده در مغرب این کشور قرار دارند.

کشور پرتغال دارای آب و هوایی معتدل و مدیتران های است که در شمال مرطوب تر و در جنوب و نواحی دور از دریا خشک و گرم تر می باشد. اما به طور کل م یتوان اینطور گفت که در اکثر مواقع سال میانگین دمای قسمتهای شمالی کشور پرتغال ۱۳ درجه و در قسمتهای جنوبی ۱۸ درجه سانتیگراد است .

در سال ۲۰۱۹ countrymeters یکی از موارد مورد توجه کشور پرتغال، جمعیت این کشور است. بر طبق آخرین آمار وبسایت
جمعیت این کشور در حال حاضر در حدود ۱۰،۱۸۴،۲۰۰ نفر است که به نسبت مساحت ۹۲،۱۲۰ کیلومتر مربع یاش دارای تراکم
جمعیت ۱۱۲ نفری در هر کیلومتر مربع است! جمعیت کشور پرتغال ۰.۱۳ درصد جمعیت کل جهان را تشکیل میدهد و رتبه بندی
پرتغال از لحاظ جمعیت در رده ۸۸ جهان قرار دارد.

کشور پرتغال دارای شهرهای بسیاری است که مرکز اصلی سیاست، هنر، تحصیل و داد و ستد محسوب میشوند. این شهرها که شامل لیسبون ،آمادورا ،پورتو و براگا می شوند به واسطه مقولههای تجارت، اقتصاد و توریسم دارای تاثیر زیادی در سراسر غرب اروپا هستند.

شهر لیسبون به عنوان پایتخت و مهمترین شهر کشور پرتغال دارای جمعیت تقریبی دو میلیون و یکصد نفری بوده و بیشترین آمار
بازدید توریست را در طول سال به خود اختصاص داده است همچنین بی ش ترین ثروت کشور پرتغال را در خود ذخیره کرده و از
اروپا به شمار میآید؛ به طوری که ۴۵ درصد زا کل تولیدات کشور به این ناحیه اختصاص دارد. شهر لیسبو ن ◌ شهرهای مهم اتحادیه ٴ قطب سیاسی کشور پرتغال بوده و دولت این کشور در این شهر مستقر شدهاست .

Global پس از لیسبون، شهرهای پورتو و براگا دگر شهرهای مهم پرتغال هستند. لازم به ذکر است که براساس آمار اخیر سازمان کشور پرتغال در کنار زیبایی وصف ناشدنی، یکی از امنترین کشورهای اروپا محسوب شده و از لحاظ جرم و جنایت ، ، Peace سومین کشور امن دنیا است .

شرایط اقتصادی این کشور پس از بحران اقتصادی اروپا در حال حاضر رو به بهبودی بوده و دولت حاکم تلاش زیادی برای بازگشت
رشد اقتصادی کشور خود می نماید .

همانطور که بیان نمودیم بر طبق سرشماری سال ۲۰۰۷ جمعیت این کشور به ۱۰،۶۱۷،۵۷۵ اعلام شد که ۳۳۲،۱۳۷ نفر آنها مهاجرین قانونی بودند. پرتغال از نظر قومی کشوری یکسان است و نزدیک به ۹۷ درصد از مردم آن را پرتغالی ها شامل می شوند. امید به زندگی در پرتغال برای مردان ۷۴.۶ سال و برای زنان ۸۱.۳۶ سال است .

شرایط زندگی در پرتغال

وضعیت اقتصادی کشور پرتغال با توجه به صنعت توریسم رو به رشد خود و رویکرد جذب سرمایه و مهاجران متخصص و تحصیلکرده از سراسر دنیا، دارای اقتصادی فعال و پویایی است .

کشور پرتغال از لحاظ اقتصادی در رتبه سی و چهارم دنیا قرار دارد، در نتیجه پرتغال با (GCR) براساس گزارش رقابت جهانی
جمعیتی بالغ بر ۱۰ میلیون نفر دارای نرخ بیکاری به عدد ۶.۸ درصد و مجموع تولید ناخالص داخلی آن ۲۳۶ بیلیون دلار می باشد.
لیسبو، بیشترین ثروت این کشور را در خود جای داده است و با توجه به اینکه ۴۵ درصد از تولیدات این کشور متعلق به این شهر می باشد میتوان گفت این شهر جز شهرهای بسیار مهم اتحادیه اروپا به شمار می رود .

یکی دیگر از صنایع پر رونق و مهم اقتصادی برای کشور پرتغال در کنار صنعت توریسم، صنعت ماهیگیری صنعت ساخت شراب، مصنوعات چو بپنبه ای، آمادن غذا و ساردین و صنعت کشاورزی است که از دیرباز با مردم کشور پرتغال همراه بوده و موجب کسب درآمد کشور و مردم آن شده است. در کنار این موارد، کشور پرتغال دارای صنعت عظیم واردات و صادرات کالا نیز هست و بخش از صادر میشود . (EU) اعظمی از کالاهای این کشور همچون ماشین آلات، پوشاک، کاغذ ، کفش و غیره به کشورهای اتحادیه اروپا این درست است که پرتغال به نسبت دیگر کشورهای اروپا دارای میانگین درآمد پایی نتری است، اما در عین حال هزینه های زندگی نسبتا مناسب و ارزان در این کشور موجب ایجاد تعادل و انتخاب آن به عنوان یکی از بهترین مقاصد اروپایی برای مهاجرت ایرانیان شده است .

۲. هزینه های زندگی در پرتغال

کشور پرتغال دارا ی ارزانترین هزینههای زندگی در اروپای غربی است. از هزینه های محل اقامت گرفته تا خورد و خوراک، همه چیز مقرون به صرفه است. به گونهای که یک زوج میتواند به راحتی در شهرهای کوچک کشور پرتغال با ۱۷۰۰ دلار در ماه زندگی کند.

البته این مبلغ برای شهری نظیر لیسبون از ۲۱۰۰ تا ۲۲۰۰ دلار شروع میشود و چنانچه مجرد باشید با دو سوم این مبلغ میتوانید
به راحتی در ماه زندگی کنید .

یکی از مهمترین موارد هزینه های زندگی در پرتغال بدون شک اجاره خانه است، اجاره بهای یک واحد آپارتمان یک خوابه یا دو خوابه در یکی از شهرهای کوچک پرتغال چیزی در حدود ماهی ۳۷۵ دلار است؛ اجاره بهای آپارتمان در پایتخت کشور پرتغال اما تقریبا دو برابر بوده و معادل ۶۵۰ دلار در ماه است که در محلههای توریستی و بهتر، اجاره آپارتمان یک و دو خوابه در حدود ۱۰۰۰ دلار خواهد بود .

هزینه خرید خانه در کشور پرتغال همچون دیگر کشورهای دنیا براساس منطقه و شهر متغیر است اما به طور کلی میتوان با مبلغی کمتر از ۱۰۰ هزار دلار یک آپارتمان کوچک در یکی از شهرهای پرتغال پیدا کرد اما برای شهری مثل لیسبون حداقل مبلغ خرید آپارتمان از ۱۵۰ هزار دلار شروع میشود. هزینه های آب، برق و گاز برای یک آپارتمان معمولی حدود ۸۰ دلار یا حدود ۷۵ یورو در ماه می باشد .

خرید و یا اجاره یک خانه در پرتغال بسیار قابل قبول و معقول ، نسبت به نقاط دیگر اروپا است .
اجاره یک آپارتمان دو خوابه شهری در لیسبون کمتر از ۶۰۰ یورو می باشد و این مبلغ برای آپارتمان های سه خوابه شهری به ۲۵۰۰ یورو نیز می رسد . در سایر نقاط کشور می توانید بین ۴۵۰ تا ۸۰۰ یورو برای املاک ۲ دو خوابه و بین ۱۲۰۰ تا ۲ هزار یورو برای املاک سه خوابه بودجه در نظر گرفت .

خرید ملک دو خوابه در آلگره یا لیسبون بین ۱۰۵ هزار تا ۱۸۰ هزار یورو قیمت خواهد بود. در کویمبرا یا کاسیاس به مراتب ارزانتر
هم خواهد بود به طوری که یک فقط آپارتمان سه خوابه در این شهر ها حدود ۱۵۰ هزار تا ۱۸۰ هزار یورو خواهد بود و به طور
میانگین هر متر مربع ۱۳۰۸ یورو می باشد. در مناطق روستایی قیمت املاک بسیار پایین تر می باشد . ملک سه خوابه در حدود ۱۰۰ هزار تا ۱۲۰ هزار یورو در دسترس خواهد بود . انواع ویلا های جالب و شخصی با مبالغی حدود ۳۵۰ هزار یورو معامله می شود .

هزینه خرید و خورد و خوراک یک زوج در کشور پرتغال به طور معمول در حدود ۲۰۰ دلار در ماه است، براساس اطلاعات وبسایت هزینه های زندگی در پرتغال به نسبت کشور آمریکا ۲۸ درصد پایینتر است . NUMBEO هزینه صرف غذا در بیرون از منزل نیز در کشور پرتغال به نسبت خیلی از کشورها ارزان و مناسب است. به عنوان مثال وعده غذایی مخصوص و کامل ناهار چیزی حدود ۸ تا ۱۱ یورو معادل ۹ تا ۱۲.۵ دلار برای هر نفر است و هزینه شام دو نفره در رستوران به همراه مخلفات نیز چیزی در حدود ۳۰ دلار خواهد بود. شما همچنین م یتوانید با انتخاب بازارهای سنتی واقع در مرکز شهر لیسبون و خرید مایحتاج خود با قیم تهای بسیار مناسب و پایین، در هزین ههای خود صرفه جویی کنید .

یکی دیگر از هزینههای زندگی در پرتغال هزینه حمل و نقل است، بهترین و مقرون به صرفهترین پیشنهاد برای جا به جایی در
شهرهایی نظیر لیسبون و پورتو استفاده از مترو است که در حال حاضر قیمت بلیط تک مسیر آن ۱.۷۶ دلار و بلیط عبور و مرور ماهانه آن ۴۰.۸۸ دلار است. Monthly Pass ورودی تاکسی در کشور پرتغال معمولا ۳.۷۱ دلار است و به ازای طی کردن هر یک مایل یا همان ۱.۶۰ کیلومتر، به هزینه اولیه مبلغ ۰٫۸۶ دلار اضافه می شود .

جدول هزینه ها (ژانویه ۲۰۱۹)

وضعیت کار در پرتغال

پرتغال از جمله کشورهای جنوبی قاره اروپا است که اقتصاد داینامیک و پویایی دارد. کارفرمایان در این کشور با کمبود متخصص به مهندسی و مشاغل فنی رو به رو هستند. در نتیجه الان بهترین فرصت برای اقدام و پیدا ،IT خصوص در رشته های فناوری اطلاعات کردن شغل مورد نظرتان است .

با توجه به اینکه سالانه ۷۰ هزار فارغالتحصیل وارد بازار کار پرتغال میشوند، رقابت بر سر تصاحب عنوان شغلی مناسب و درخور توجه بسیار زیاد است و افراد با توانایی مکالمه به زبانهای پرتغالی و انگلیسی و یا دیگر زبانهای اروپایی دارای شانس بیشتری برای استخدام هستند .

کار در پرتغال برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا به دلیل نرخ بالای بیکاری پرتغال در سال های اخیر تحت تاثیر قرار گرفته است. تعدا د آژانس های استخدام که بطور موقت در زمینه کار در پرتغال فعال می باشند، حدود ۲۵۰ آژانس است. شما می توانید با مکاتبه با کمپانی ها بصورت مستقیم و یا جستجوی آژانس های کاریابی جهت دریافت پیشنهاد کاری در پرتغال اقدام کنید.

  • در ادامه آدرس برخی از آژانس های کاریابی معتبر در پرتغال آمده است :
    https://ec.europa.eu/eures/public/en/homepage
  • https://www.expatica.com/pt/jobs/
  • https://www.iefp.pt
  • https://www.netemprego.gov.pt
  • http://www.jobsinlisbon.com
  • Portuguese Yellow Pages (Paginas Amarelas)
  • Portuguese White Pages (Paginas Brancas)

شما همچنین می توانید برای یافتن شغل به سایت شورای بریتانیا مراجعه کنید، یا در وب سایت های آموزش به زبان انگلیسی از مراجعه بفرمایید . www.eslbase.com یا www.appi.pt قبیل حداقل حقوق و دستمزد در پرتغال سالانه تنظیم می شود و در سال ۲۰۱۸ مبلغ ۷۰۰ یورو در هر ماه تعیین شد که این مقدار در حداقل دست مزد در سال ۲۰۲۰ countryeconmy.com سال ۲۰۱۹ به نیز همین مقدار بود ه است. بر اساس گزارشات سایت بالا میرود. بر این اساس ، حداقل دستمزد ملی ۴۰.۸ یورو در ماه نسبت به سال قبل ، ۵.۸۳ ٪ افزایش یافته است. این افزایش بیشتر ۲۰۱۹ است که ۰.۴ ٪ بوده است ، بنابراین کارگران در سال گذشته قدرت خرید را بدست آورده اند . در جدول زیر پیشرفت CPI از پرتغال را در حداقل دستمزد میبینید .

مشاغل موجود در پرتغا ل

صنعت گردشگری در اقتصاد پرتغال امری حیاتی است، انواع مشاغل فصلی و پاره وقت در سراسر این کشور ارائه می شوند، به ویژه در هتل ها و مهمانسراها. در سال های اخیر، صنعت ارتباطات نیز رونق گرفته است، فرصت های بسیار خوبی برای کارگران چند زبانه وجود دارد، در حالی که تجارت و تعمیر بخش خودروسازی و ساخت و ساز رشد کار خوبی را نشان می دهد. به عنوان بخش تولید مدرن، متخصصین در شغل های مختلف در این کشور شرایط مطلوبی را دارند.

برای فارغ التحصیلان که به دنبال کار برای شرکت های بزرگ هستند، لیسبون مکانی ایده آل است، این شهر دارای شرکت های چند انرژی) در پرتغال است. دولت پرتغال نیز در حال ) Energies ملیتی مانند نوکیا، سامسونگ و نستله است، و همچنین به عنوان مقر حاضر کارآفرینان به راه اندازی کسب و کار تشویق می کند .

با اطلاع از میزان حقوق دریافتی در لیسبون، پایتخت این کشور، شخص می تواند دیدگاه مشخصی در خصوص شرایط اقتصادی و کاری در کشور پرتغال داشته باشد. با اینکه پرتغال یکی از فقیر ترین کشورهای اروپای غربی می باشد ولی برخی مشاغل درآمد خوبی در این کشور دارند. در شهر لیسبون در پرتغال حقوق متوسط ۸۶۰ یورو در ماه می باشد که این بیشترین میزان در کل کشور های اروپایی می باشد .

قطعا شخصی که در رشته مورد نیاز این کشور تحصیل و تخصص دارد، شانس بالاتری جهت کاریابی در این کشور خواهد داشت.
البته مشاغل مورد نیاز این کشور برخی به زبان پرتغالی است و شخص باید تسلط لازم و کافی را داشته باشد ولی برخی از مشاغل با زبان انگلیسی هستند و شخص قادر خواهد بود که تنها در صورت داشتن دانش زبان انگلیسی در این کشور مشغول به کار شود. لازم به توجه است که دانستن زبان پرتغالی شانس شخص را جهت یافتن کارفرما را بسیار بالاتر می برد. کشور پرتغال در زمینه های زیر برای اشخاص انگلیسی زبان، شرایط کار بهتری در مقایسه با دیگر رشته ها دارد :

صنعت توریسم- املاک و مستغلات- هتل و غذا- خدمات عمومی- کشاورزی- تامین انرژی و آب- خرده فروشی مشاغل انگلیسی زبان: اگر شما در جستجوی یک کار انگلیسی زبان هستید، مشاغل موجود در لیسبون یک نقطه شروع است، و طیف وسیعی
خود آپلود کنید. CV از هر دو نوع شغل تمام وقت و مشاغل پاره وقت را شامل می شود برای این منظور بایستی این مسئله را حتما در یا می توانید با جستجو در روزنامه های انگلیسی زبان در پرتغال، می توانید به دنبال آگهی های استخدام مورد نظر خود بگردید .

کارآموزی داوطلبانه در پرتغال: فارغ التحصیل دانشگاه می توانند بر اساس قوانین اتحادیه اروپا از طریق کمیسیون کارآموزی یا دفتر اروپا برای کارآموزی اقدام کنند (با مراجعه به سایت) مراحل را پیدا کنید، در غیر این صورت شما می توانید برای کارآموزی از طریق مراجعه به برای دانش آموزان در علوم، مهندسی و هنرهای ) IAESTE برای (دانش آموزان و فارغ التحصیلان جدید) و یا جستجو AIESECکاربردی) بپردازید. کارآموزان همچنین می توانند در خارج از کشور دوره های کارورزی خود را بگذرانند .

برای کار در ،(EVS) برای کسانی که سنی بین ۱۷ تا ۳۰ دارند، شما می توانید برنامه های داوطلبانه در بخش خدمات داوطلبانه اروپا فرصت organisation خارج از کشور تا ۱۲ ماه در سمت هیئت مدیره، مواد غذایی، بیمه و کمک هزینه کوچک پیدا کنید. کونکوردیا دیگری برای داوطلب است .

قانون استخدام در پرتغال

کارمندان در پرتغال معمولا ۴۰ ساعت در هفته کار میکنند (هشت ساعت در روز)، اگرچه قانون استخدام اجازه انعطاف پذیری را در موارد خاصی تا حد ۶۰ ساعت در هفته ( ۱۲ ساعت در روز) را می دهد. کارمندان تمام وقت سالانه ۲۲ روز را میتوانند به مرخصی بروند، این میزان شامل تعطیلات عمومی نمی شود .

قرارداد کار در پرتغال شبیه به بسیاری از کشورهای اروپایی است، و قراردادها تحت عنوان دائم، ثابت مدت، پاره وقت و قرارداد کار متناوب که از رایج ترین روش های اشتغال است می باشد .

۴. تحصیل در پرتغال

کشور پرتغال کشوری است که به بحث آموزش بسیار اهمیت می دهد و هزینه های زیادی را برای ارتقاء کیفیت آموزشی متحمل می گردد.

آموزش برای دانش آموزان تا سن ۱۸ سالگی و برای ۱۲ سال تحصیلی رایگان می باشد. هزینه های تحصیل در پرتغال نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین تر می باشد .

هزینه تحصیل در پرتغال: شهریه دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد به طور متوسط حدود ۹۵۰ الی ۱.۲۵۰ درسال میباشد
۳.۶۰۰ دلار) است.که این کشور را – ۱.۱۴۰ الی ۱.۵۰۰ دلار). در حالی که هزینه ای دکتری حدود ۲.۵۰۰ الی ۳.۰۰۰ یورو ( ۲.۴۰۰ ) به مکان مناسبی برای زندگی و تحصیل کرده است .

آموزش زبان های خارجی: برای آموزش زبان انگلیسی در یک مدرسه در پرتغال، به طور کلی شما نیاز به یک مدرک کارشناسی و صدور دارید. اکثر قراردادهای آموزشی در ماه سپتامبر شروع و در اواخر ماه ژوئن پایان می یابد، و برخی از معلمان نیز می TOEFL گواهینامه توانند به تدریس در اردوگاه زبان انگلیسی در تابستان و یا تدریس خصوصی را انتخاب نمایید. شهرستان ها اصلی برای کار و تدریس عبارتند از لیسبون، پورتو، کویمبرا و براگا بیش از ۳۰ مدرسه زبان انگلیسی در سراسر کشور وجود دارد

۵. پاسپورت پرتغال

پاسپورت پرتغال با قرار داشتن در رتبه سوم در رنکینگ بین المللی پاسپورت ها از جمله پاسپورت های دارای اعتبار بالا بشمار می پاسپورت پرتغال هم طراز با پاسپورت کشور های دانمارک، سوئد، ایتالیا، سنگاپور، هلند، ، passport index آید. بنا بر گزارش
اتریش، سوئیس و کره جنوبی در رتبه سوم معتبر ترین پاسپورت های جهان قرار دارد.

نکته شایان توجه در این باره می تواند این
باشد که پاسپورت ایالات متحده آمریکا در رده ۴ این رنکینگ قرار دارد. شما با داشتن پاسپورت پرتغال می توانید به ۱۷۰ کشور دنیابدون نیاز به ویزا سفر کنید. البته خاطرنشان می کنیم که برای سفر به ۴۴ کشور از این ۱۷۰ کشور نیازی به اخذ ویزای فرودگاهی در کشور مقصد دارید. ( Visa on Arrival)

نکته قابل توجه این است که پاسپورت این کشور دومین جایگاه را از نظر اعتبار پاسپورت در زمینه سرمایه گذاری و اقامت در به خود اختصاص داده است. که این میتواند برای شما که قصد سرمایه گذاری های اینترنشنال را دارید نکته مهمی باشد .

۶. سرمایه گذاری در پرتغال

سرمایه گذاری در پرتغال و اقدام برای آن نیازمند آنست که بدانیم این کشور از نظر استانداردهای سرمایه گذاری در چه جایگاهی قرار دارد . یکی از موارد مهم برای سرمایه گذار اطمینان از فضای امن آن کشور، از نظر نظام حقوقی، موضوع مصادره اموال و نحوه برخورد نظام قضایی آن کشور با سرمایه گذار می باشد .

از این رو کشور پرتغال را میتوان جز کشورهایی دانست از این نظر در جایگاه خوبی قرار دارد و تفاوت چندانی میان سرمایه گذاران خارجی و شهروندان تبعه پرتغال قائل نمی باشد ، جهت اثبات این مورد موضوع مصادره اموال، در کشور پرتغال را از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۱۸ بررسی کرده ایم و بر اساس این آمار و اطلاعات ،ریسک مصادره اموال در کشور پرتغال برابر با عدد ۱ بوده است که این میزان نشان دهنده آن است که ریسک سرمایه گذار در این کشور از نظر مصادره اموال پایین می باشد و سرمایه گذار از امنیت بالایی برخوردار می باشد .

سرمایه گذاری در پرتغال یکی از فرصت های است که این کشور، با توجه به پیشرفت های چشمگیری که در سال های اخیر داشته است در اختیار سرمایه گذاران خارجی قرار داده است. این کشور با افزایش رقابت و ساده سازی روند سرمایه گذاری و انجام تجارت در کشور رشد سرمایه گذاری در پرتغال را افزایش داده است.

با نگاهی اجمالی به چشم انداز اقتصادی کشور پرتغال میتوان به این نتیجه گیری رسید که آیا این کشور برای سرمایه گذاری مناسب می باشد یا خیر . این چشم اندازها شامل نرخ بیکاری ، مالیات ، تولید ناخالص داخلی هر کشور می باشد.
UNEMPLOYMENT RATE IN PORTUGAL نرخ بیکاری در پرتغال یکی از شاخص های تاثیر گذار در انتخاب یک کشور جهت مهاجرت و سرمایه گذاری توجه به نرخ بیکاری آن کشور می باشد .

در این نمودار تغییر نرخ بیکاری از سال ۱۹۹۸ سال ۲۰۱۷ را مشاهده می فرمایید . بالاترین نرخ بیکاری بر اساس این نمودار در سال ۲۰۱۳ و کمترین نرخ بیکاری بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ میباشد . و در حال حاضر بر اساس آخرین آمار نرخ بیکاری کشور پرتغال ۶.۸ % می باشد .

رشد تولید ناخالص داخلی در پرتغال  GROS DOMESTIC PRODUCT

از دیگر شاخص های مهم یک کشور جهت انتخاب مسیر مهاجرت و سرمایه گذاری توجه به تولید ناخالص داخلی آن کشور می باشد. رشد تولید ناخالص داخلی کشور پرتغال بر اساس آخرین آمار به صورت سرانه در هرسال ۲۲.۲۶۴ بیلیون دلار می باشد. که در رتبه ۳۴ ام جهان قرار دارد .

TAX مالیات در پرتغال

یک عامل مهم و تاثیر گذار دیگر در انتخاب مقصد جهت سرمایه گذاری ، نرخ مالیات کشور پرتغال می باشد . که میتوان این مالیات را به چندین دسته تقسیم بندی کرد که شامل مالیات بر شرکت ها ، مالیات بر درآمد شخصی و دیگر مالیات ها می باشد. بر اساس آخرین به معمولا سرمایه گذاران ، جهت سرمایه گذاری خارجی ، برای انتخاب کشور مقصد به دنیال انگیزه و دلیلی هستند .

دولت پرتغال برای افزایش جذب سرمایه گذاران خارجی شرایط خاصی را برای سرمایه گذاران در نظر گرفته است که سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری در پرتغال کنند از این مزایا می توان به این موارد اشاره کرد :

کاهش نرخ مالیات و تشویق های مالیاتی تحت شرایط خاص برای سرمایه گذاران در بخش های خاص و بسته به محل،تعداد مشاغل ایجاد شده و میزان نوآوری های تکنولوژیکی معافیت ۱۰ ساله از مالیات بر درآمد معافیت مالیات تمبر برای سرمایه گذاری های جدید همچنین دولت فدرال برای کمک به جذب سرمایه گذاری در پرتغال تعدادی از مقررات کار برای افزایش انعطاف پذیری در محل کار را کاهش داده است تمامی موارد ذکر شده می تواند مشوق و انگیزه سرمایه گذاری در پرتغال برای سرمایه گذاران باشد .

سرمایه گذار خارجی در پرتغال

سرمایه گذاری را زمانی سرمایه گذار خارجی می گویند که افراد یک گروه، شرکت یا یک شخص حقیقی سرمایه ایی را از کشور خود در یک کشور خارجی سرمایه گذاری یا وارد کند؛ که به معنای سرمایه گذاری در خارج از اقتصاد سرمایه گذار است.

با فرایند جهانی شدن، همراه با گردش آزاد سرمایه، برداشتن محدودیت های گمرکی و مالیاتی، جابه جایی مردم و کالا، این مدل سرمایه گذاری بین مرزی در یک بازه زمانی گسترده شروع شد؛ به گونه ای که اقتصاد ملی کشورها شروع به دریافت منابع مالی از کشور های دیگر کرده اند.

سرمایه گذاری خارجی را میتوان به سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم تقسیم کرد. سرمایه گذاری مستقیم خارجی، که عموما با شناخته میشود؛ به سرمایه گذاری های فیزیکی و خریداری ساختمان ها، کارخانه ها، ماشین آلات و سایر تجهیزات FDI نام اختصاری در کشور خارجی اشاره دارد. این مدل سرمایه گذاری را مستقیم می نامند چرا که سرمایه گذار می تواند شرکت خارجی را کنترل و مدیریت کند، و یا تاثیر به سزایی در آن داشته باشد. زمانی سرمایه گذاری ، سرمایه گذاری غیر مستقیم خارجی است که شرکت ها، موسسات مالی یا سرمایه گذاران بخش خصوصی در شرکت های خارجی یا سهام بدهکاری آنان مانند اوراق بهادار سرمایه گذاری کنند.

به طور کلی این شکل از سرمایه گذاری خارجی کمتر مورد استقبال قرار میگیرد چون که سرمایه گذار با بخشی که در آن سرمایه گذاری کرده است ارتباط نزدیکی ندارد .اولین ابزار تنظیم سرمایه گذاری خصوصی در دهه ۱۹۸۰ راه اندازی شد و بسیاری از سازوکارهای بروکراتیک و محدود کننده را در اکثر پروژه ها ( مانند کشاورزی، زراعت و جنگل داری و ..) پیشنهاد کرد. که سرمایه های عمومی زیادی را متحمل میشد و به همین علت تمام فعالیت ها به دولت و منطقه محدود می شود.

در سالهای گذشته، به دلیل شناخت مزایای مبتنی بر ترفیع و تحریک سرمایه گذاری خصوصی، تغییرات عمیقی رخ داده استدر نتیجه تغییراتی این الگو، سرمایه گذاری خصوصی رشد کرده و پرتغال در های خود را برای سرمایه گذاری های خارجی باز کرده است و بدون شک امروز پرتغال یکی از بهترین کشورها برای سرمایه گذاری است .

دلایل سرمایه گذاری در پرتغال

اقتصاد پرتغال عناصر مختلفی را ارائه میدهد که این کشور را به یک کشور به طور فزاینده جذاب و رقابتی تبدیل میکند :
موقعیت جغرافیایی: به عنوان یک مقصد سرمایه گذاری، عاملی که پرتغال را بیشتر برجسته میکند؛ موقعیت ژئواستراتژیک در منطقه اقیانوس اطلس است. پرتغال به این علت که نزدیکترین کشور اروپایی به ایالات متحده آمریکا، آمریکای جنوبی و آفریقاست؛ دروازه ورود به بازار جهانی محسوب می شود.

بازار آزاد: پرتغال کشوری است که عضو اتحادیه اروپاست که این به معنای ، ارز واحد، بازار واحد، تجارت آزاد، بدون مرزهای داخلی و یا سایر موانع نظارتی در مورد جابه جایی کالا و خدمات است .

هزینه های رقابتی: هزینه های عملیاتی در پرتغال در مقایسه با کشورهای اروپای غربی و بدون اینکه کیفیت را به خطر بیندازد، به طور قابل توجهی پایین تر است. پرتغال داری نیروی کار ماهر و انعطاف پذیر با هزینه مناسب تر از اکثر اقتصادهای غربی است. ملک بسیار متنوع برای انتخاب با قیمت اجاره و خرید بسیار پایین تر از سایر پایتخت های کشور های اروپایی و با کمترین میزان مالیات است .

یک چارچوب قانونی خوب برای سرمایه گذار: از زمانی که قانونگذاری با قوانین یک سیستم سرمایه گذاری خارجی لیبرال سازگار شده است؛ پرتغال چارچوب قانونی مطلوبی را برای سرمایه گذاری خارجی ایجاد کرده است. سیاست های دولت برای ارتقاء درخواست پرتغال به سرمایه گذاران خارجی، اقداماتی مانند عدم تبعیض بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی (هنگام ایجاد شغل) و اجرای مشوق های سرمایه گذاران (کمک های لازم برای توسعه مشاغل، مزایای مالیاتی و …) را در اولویت قرار داده است.

این کشور همچنین یک مرجع عمومی ( آژانس سرمایه گذاری و ارتقاء پرتغال- را ایجاد کرده است که در توسعه و اجرای سیاست (AICEP های ساختاری و حمایت از بین الملل سازی اقتصاد پرتغال متمرکز شده است.

در هر صورت تجارت در پرتغال اکنون بسیار آسانتر شده است. نه به این دلیل که در کمتر از یک ساعت می تواند شرکتی را راه اندازی بلکه به این دلیل که مراحل مالیاتی ساده تر واین ،(spot در سایت رسمی ”Empresa na Hora “ کنید ( از طریق سازو کار اقدامات برای سهولت برخی از مقررات کار و افزایش انعطاف پذیری در محل کار انجام شده است .

حمل و نقل هوایی، که پرواز های مکرر مستقیم به مراکز (highway network) زیرساخت های مدن: کیفیت هایوی نتورک مهم تجاری در سراسر جهان را ارائه میدهد، از عوامل مهم رشد سرمایه گذاری در پرتغال هستند. لیسبون با یک ساعت فاصله تا
مادرید و پرواز های متعدد در روز و تقریبا دوساعت و نیم از پاریس و لندن فاصله دارد. کشور پرتغال همچنین روابط ممتازی را با مستعمرات سابق آفریقایی خود، به ویژه آنگولا حفظ کرده است .

یکی از بسیاری از شاخص های توسعه کشور پرتغال در این بخش دقیقا این است که دولت اعلام کرده به علت افزایش بازدید کنندگانی که از فرودگاه لیسبون در پورتلا استفاده میکنند؛ که انتظار میرود به زودی حداکثر ظرفیت خود را به دست بیاورد، از پایگاه هوایی نظامی در مونتیجو به عنوان فرودگاه دوم استفاده خواهد کرد .

در آخر، زیرساخت های بندری به ویژه در ترمینال سینز و شبکه راه آهن که ارتباط از شمال تا جنوب کشور و ارتباط بین المللی
بین پرتغال، اسپانیا، فرانسه و در آینده نچندان دور با آلمان را برقرار خواهد کرد؛ از فاکتور های مهمی هستند که سرمایه را به پرتغال جذب می کند .

خدمات مدرن فناوری: کشور پرتغال عملا به اقتصاد جهانی مجهز است. که در خدمات مختلفی از جمله خدمات بانکی، ارتباطات از راه دور و انرژی های تجدید پذیر که بسیار پیشرفته است، جزو بهترین هاست. در حقیقت اینترنت در پرتغال دارای بالاترین سرعت پهنای باند است که اخیرا شبکه فیبر نوری این کشور به عنوان بهترین شناخته شده است. علاوه بر این موارد که ذکر شد کشور پرتغال است و در زمینه نوآوری های فناوری و سرمایه گذاری در انرژی های ATM کشوری پیشرو در زمینه اجرای عملیات از طریق شبکه تجدید پذیر درهای خود را به همه کشور ها برای سرمایه گذاری باز کرده است .

استعداد و ادغام در اروپا: از آنجایی که پرتغال کشور به شدت بین المللی است، مردم پرتغال سرمایه زیادی را برای آموزش صرف میکنند. پرتغال از نظر داشتن منابع انسانی تحصیل کرده بسیار غنی است (دارای مدرک تحصیلات عالی و حرفه ایی برای فناوری).

به همین ترتیب اکثر مردم پرتغال به انگلیسی صحبت میکنند – زبان تجار در سراسر جهان- و بسیاری از آنها قادر به تسلط و
یادگیری زبان های دیگر هستند یا حتی چند زبانه اند. پرتغال با مقالات و نشریات علمی زیاد در رتبه بندی مطالعات علمی جایگاه بسیار مناسبی را در جهان دارد.

رشد گردشگری: یکی دیگر از شاخص های مهم ای ن است که گردشگری در پرتغال در حال رشد است و در عین حال، بازار املاک و مستغلات در همین راستا در حال گسترش است .

کیفیت بالا زندگی: اخیرا، پرتغال با ارائه هزینه های مناسب برای زندگی و کیفیت بالا و استثنایی زندگی، کشور خوبی نه تنها برای سرمایه گذار که برای زندگی و گردش و بازدید میباشد. کشوری امن با میزان جرایم نسبتا پایین و ثبات سیاسی-اجتماعی خوب، چرا که آزادی، حقوق بشر و یک دموکراسی پایدار، ارزشهای اساسی نظام سیاسی دموکراتیک این کشور تلقی میشود. نکته آخر اینکه آب و هوای مطبوع مدیترانه ای که روزهای آفتابی در سال را به یکی ار بهترین مکان های زندگی در اروپا تبدیل کرده است .

سرمایه گذاری مستقیم خارجی

سرمایه گذاری خارجی توسط (FDI) نوع سرمایه گذاری که در پرتغال رایج و رو به رشد است؛ سرمایه گذاری مستقیم خارجی
به عنوان نوعی سرمایه گذاری بین المللی ایجاد شده است که توسط یک نهاد ( (OECD) سازمان همکاری اقتصادی و توسعه
سرمایه گذار مستقیم) با هدف ایجاد علاقه پایدار برای یک شرکت مقیم دیگر از کشور سرمایه گذاری ثبت شده است (شرکت سرمایه گذاری مستقیم). به طور مثال فرد یا شرکتی که حداقل بر روی ۱۰ درصد از سهام یک شرکت پرتغالی سرمایه گذاری کرده است، سرمایه گذاری مستقیم انجام داده است .

تنظیم شده است، پرتغال دومین OECD مطابق با شاخص محدودیت تنظیم مقررات سرمایه گذاری مستقیم خارجی که توسط
کشور سرمایه گذاری خارجی محدود کننده در سال ۲۰۱۴ را داشته است. این بدان معنا است که سیاست پرتغال در این زمینه یکی از باز ترین سرمایه گذاران مستقیم از بین ۶۲ کشوری است که این مقررات را در خود دارد.

سرمایه گذاری مستقیم خارجی به طور قابل (AICEP) در سالهای اخیر، براساس گزارش آژانس سرمایه گذاری و تبلیغات پرتغال ملاحظه ای در حال رشد بوده است، در نتیجه سرمایه گذاران نسبت به تلاش های گفته شده در بالا، واکنش خوبی نشان داده اند. به طوری که در سال ۲۰۱۷ بر اساس مطالعه ای که توسط ارنست و یانگ انجام شد، پرتغال توانست بیشترین ارزش سرمایه گذاری مستقیم خارجی را در ۲۰ سال گذشته، از آن خود کند .

طبق داده های “بانکو دی پرتغال” و اصول راهنما، جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی به پرتغال مبلغی نزدیک به ۵.۵ میلیارد
یورو در سال ۲۰۱۶ گزارش شده است ( ۱۲.۳ – در صد نسبت به سال ۲۰۱۵ ). بالاترین ارزش در پنج سال گذشته در سال ۲۰۱۲ ثبت شد، زمانی که سرمایه گذاری مستقیم خارجی به ۶.۹ میلیارد یورو و در سال ۲۰۱۵ به ۶.۳ میلیارد یورو رسید .

سرمایه گذاری مستقیم خارجی پرتغال در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۱.۴ میلیارد یورو بود ( در مقایسه با سال گذشته ۷۲.۱ – درصد). ۲۰۱۶ بوده است ( نزدیک به ۵.۱ میلیارد یورو). – بیشترین ارزش در سال های ۲۰۱۲ ۴ درصد / ۱۱۲.۱ میلیارد یورو ثبت شده است  ۴ ، از نظر سهام سرمایه گذاری مستقیم خارجی به پرتغال، در پایان دسامبر ۲۰۱۶. ( نسبت به ارزش در دسامبر سال ۲۰۱۵ با این حال در رابطه با سهام سرمایه گذاری مستقیم خارجی در پرتغال، این میزان نزدیک به ۵۳ میلیارد یورو در دسامبر سال ۲۰۱۶.  بوده است ۱.۷ + درصد نسبت به دسامبر سال ۲۰۱۵ از نظر جهانی، اتحادیه اروپا با ۸۷.۵ درصد سهم، بخش اصلی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در پرتغال در پایان سال ۲۰۱۶ بود.

این سهم در سطح بین جامعه ایی در اسپانیا و هلند را نشان میدهد (با ۲۵.۶ درصد و ۲۲.۹ درصد از کل ترکیب)، لوکزامبورگ ۱۸
درصد، انگلیس و فرانسه به ترتیب ۷.۶ و ۴.۸ درصد بوده اند. در کشور های غیر اتحادیه اروپا کل این موارد ۱۲.۵ در صد است که به شرح زیر است: برزیل ۲.۵ درصد از کل، ایالات متحده ۱.۷ درصد، سوئیس و چین با سهمیه ۱.۶ درصد هریک و آنگولا ۱.۲ درصد
است .

همچنین از نظر جهانی مقصد اصلی اتحادیه اروپا در سرمایه گذاری مستقیم خارجی پرتغال، با سهم ۷۴.۳ درصد در پایان سال ۲۰۱۶ بود. که از نظر سطح درون جامعه ای هلند و اسپانیا با سهم ۳۴.۱ درصد و ۲۲.۴ درصد از کل به ترتیب، پس از لوکزامبورگ ۴.۱ درصد قرار میگیرند. در کشور های غیر از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ به این شرح است: آنگولا، برزیل، ایالات متحده و موزامبیک با سهم ۷ درصد، ۵.۲ درصد، ۲.۱ درصد . ۱.۷ درصد هستند .

در کل، پرتغال دارای اقتصاد جذاب و نگرش آزاد نسبت به سرمایه گذاری مستقیم خارجی است، که به این معناست که سرمایه گذاری در شرکت های پرتغالی در حوزه های زیادی در تجارت بسیار جذاب است که علاوه بر بحث جذاب بودن، بسیار مورد تشویق دولت پرتغال قرار میگیرد.

چه کسی سرمایه گذاری میکند؟

در پرتغال هیچ محدودیتی برای ورود به سرمایه خارجی ندارد. اصل هدایت چارچوب هنجاری پرتغال عدم تبعیض سرمایه گذاری به دلیل ملیت است. یعنی هیچ فرقی نمیکند که شما از چه ملیتی باشید، هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاران خارجی وجود ندارد و همه مشوق ها برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی یکسان است.

در حقیقت، داشتن یک شریک ملی الزامی نیست و همچنین محدودیت هایی در توزیع سود یا سود سهام در خارج از کشور وجود ندارد. در اصل شما میتوانید به عنوان یک فرد یا به عنوان یک شرکت در پرتغال سرمایه گذاری کنید و شرکت های خارجی نیز مطابق قوانین برای شرکت های داخلی هستند. به هر حال شما همان شرایطی را دارید که به اتباع داده میشود؛ همان حقوق و همان تعهدات.

چطور سرمایه گذاری کنیم؟

روش های زیادی برای سرمایه گذاری در پرتغال وجود دارد که از معمول ترین آنها می توان به موارد این اشاره کرد:خرید سرمایه
شرکت ها؛ خرید املاک و مستغلات؛ وراه اندازی شرکت؛ برای همه این نوع سرمایه گذاریها توصیه میشود مشاوره حقوقی گیرید .

۲۰ درج نگردد) یا PSI خرید سهام یا اوراق قرضه شرکتهای دارای رتبه بهتر در بورس کالا (که ممکن است یا در فهرست بنچمارک
شرکتهای کوچک و متوسط) امکان پذیر است. برای سرمایه گذاری کوتاه مدت، بسیاری از شرکتها در پرتغال ) PME خرید سهام
وجود دارند که دارای رتبه پایین در بازار هستند و مطمئنا ارزش خود را کسب میکنند. از سوی دیگر، با سرمایه گذاری بلند مدت،
شرکت های بیشماری در پرتغال هستند که سود سهام قابل توجهی را در بین سهامداران توزیع میکنند .

تشویقی های دولت پرتغال برای سرمایه گذاری مشوق های زیادی وجود دارد که دولت پرتغال در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد .

با این وجود، مشوق ها بر اساس فاکتور های خاصی از جمله سهم سرمایه گذاری برای اهداف توسعه، اندازه سرمایه گذاری و اشتغال زایی بنا شده است.

مشوق ها انواع مختلفی دارند اما معمول ترین آنها چهار موردی است که در ادامه بیان شده است: سرمایه گذاری تولیدی، سرمایه ایجاد شغل (اشتغال زایی) و شهروندان غیر مقیم. ،(R&D) گذاری تحقیق و توسعه در بحث سرمایه گذاری تولیدی مشوق های مالی و مالیاتی وجود دارد. مشوق های مالی برای محصولات یا خدمات ، روش ها یا فرایندهای تولید جدید اعمال می شود، اما نوآوری باید حداقل در سطح کشور باشد.

این می تواند در سه نوع هزینه، دارایی های ثابت ملموس، مانند دستگاه ها، تجهیزات و ساختمان ها مورد استفاده قرار گیرد؛ دارایی های ثابت نامشهود که میتوان به عنوان انتقال نرم افزار و فناوری؛ و هزینه های آموزش دسته بندی کرد. دو نوع پشتیبانی وجود دار، وام تا ۳۰ % هزینه های واجدالشرایط با وام بدون بهره و با مدت پرداخت ۸ ساله یا کمک هزینه نقدی، که شامل تبدیل وام تا ۶۰ % مشوق بسته به عملکرد پروژه است.

مشوق های مالیاتی برای پروژه هایی با تاثیر مثبت بر نوآوری و ایجاد شغل اعمال میشود. این شامل دارایی های ثابت ملموس، همانند تجهیزات و ساختمان ها است. و دارایی های ثابت نامشهود مانند انتقال نرم افزار و فناوری میباشد. سه نوع پشتیبانی مختلف وجود دارد؛ اعتبار مالیات بر درآمد شرکت از ۱۰ % تا ۲۵ % سرمایه گذاری واجدالشرایط مزایای مالیات تا یک دوره ۱۰ ساله پس از نتیجه گیری از سرمایه گذاری؛ و معافیت مالیاتی بر املاک شهرداری، مالیات بر شهرداری و معاملات مالیاتی تمبر.

با این وجود، مشوق های مالی همراه با مشوق های مالیاتی اعمال شده برای همان هزینه ها، نمیتواند از ۲۵ % از سرمایه گذاریواجدالشرایط استفاده کند. و اگر این پروژه در منطقه لیسبون یا الگرو قرار داشته باشد، فقط سرمایه گذاری در فعالیت جدید تا حد از سرمایه گذاری واجدالشرایط است.

مشوق های مالی و مالیاتی با هدف جلب سرمایه گذاری در فعالیت های تحقیق و R&D در زمینه سرمایه گذاری تحقیق و توسعه به منظور توسعه محصولات یا خدمات جدید صورت میگیرد. این هزینه ها را با کادر فنی اختصاص داده شده به فعالیت های پوشش میدهد. کسب خدمات از اشخاص ثالث، از جمله کمک های فنی علمی و مشاوره میباشد. خرید ابزار و تجهیزات علمی ،R&D و فنی (استهلاک در طول پروژه) و همچنین هزینه های مربوطه به ثبت و کسب اختراعات ثبت شده است .

در مورد مشوق های مالی انواع مختلفی از پشتیبانی وجود دارد، مانند نرخ پایه ۲۵ % از هزینه های واجدالشرایط؛ پاداش  حداکثر ۶۰ با توجه به محدوده پروژه و اندازه شرکت؛ کمک هزینه نقدی تا ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰ یورو تشویقی؛ و برای مبلغی تشویقی که بیش از ۱.۰۰۰.۰۰۰ یورو است، ۲۵ % به عنوان وام بدون بهره و ۷۵ % به عنوان کمک هزینه نقدی تعلق خواهد گرفت .

از نظر مشوق های مالیاتی دو نو حمایت وجود دارد: اعتبار مالیات بر درآمد شرکت ها با نرخ پایه ۳۲.۵ % و نرخ افزایشی ۵۰ % افزایش هزینه های انجام شده در آن دوره در مقایسه با میانگین دو سال مالی قبل تا ۱.۵۰۰.۰۰۰،۰۰ یورو است.

با این وجود، کمکهای مالی همراه با مشوق های مالیاتی، که برای همان هزینه ها اعمال می شود، نمی تواند بیش از ۸۰ % معادل کمک ناخالص برای پروژه های تحقیقاتی صنعتی و ۶۰ % معادل کمک ناخالص برای پروژه های آزمایشی باشد .

کارآموزی برای افراد بیکار بین ۱۸ تا ۳۰ سال با ،(IEFP) از نظر اشتغال زایی، دولت پرتغال از طریق سرویس استخدام عمومی
حداقل فارغ التحصیلی در دبیرستان و برای افراد بیکار بالای ۳۰ سال و زیر ۹ ماه را پشتیبانی و حمایت را فراهم میکند.

در آخر، رژیم مالیات غیر عادی به مهاجران مقیم واجدالشرایط و افراد خارجی واجدالشرایط در فعالیت های با ارزش افزوده بالا،
فعالیت های علمی، هنری یا فنی و سمتهای مدیریتی بالا، که مقیم مالیات در پرتغال شده اند؛ اجازه میدهد تا از نرخ مسطح در آمد بهرمند شوند. مالیات ۲۰ % در طی ۱۰ سال، به جای نرخ مالیات مترقی که میتواند به ۴۸ % برسد. علاوه بر این، به طور کلی درآمد منبع غیر پرتغالی ممکن است تحت برخی شرایط خاص معاف شود ( به عنوان مثال، حقوق بازنشستگی، سود سهام و بهره که ممکن است از کشور مبدا مالیات پذیر باشد).

توافق نامه های دو جانبه برای ترویج سرمایه گذار ی

توافق نامه های دو جانبه زیادی میان پرتغال و کشور ها در سراسر جهان وجود دارد که شامل اقدامات لازم برای تامین حمایت متقابل و ترویج سرمایه گذاری میشود. این توافق نامه ها هار حوزه اصلی را شامل میشود که عبارتند از، ورود سرمایه گذاری ها، سرمایه گذاری ها، سلب مالکیت و ضرر در سرمایه گذاری ها و حل مناقشه .

به این ترتیب توافق های دو جانبه بسیار مفید هستند زیرا ایجاد شرایط مطلوب تری را برای سرمایه گذاران یک کشور امضا کننده در قلمرو کشور دیگر، تضمین رفتار مطلوب تر سرمایه گذاران و تضمین امنیت کامل و حمایت از سرمایه گذاری های قبلی به صورت متقابل ایجاد میکند.

بخش املاک و مستغلات

انجام کارهای معاملات ملکی با ویژگی های لوکس در شهر های بزرگ مانند لیسبون و پورتو با قیمت های رقابتی یکی از موارد اصلی جذب سرمایه گذاران خارجی از سراسر جهان به خصوص فرانسوی، برزیلی و چینی است .

از زمان ورود یورو به منطقه از سال ۱۹۹۹ ، سرمایه گذاران خارجی تقریبا با دستیابی به ۱۵۰ دارایی املاک و مستغلات در حدود
۴/۴ میلیارد یورو، در پرتغال سرمایه گذاری کرده اند.که اکثر آنها از آلمان، انگلیس، هلند و ایالات متحده آمریکا است.

با سرمایه گذاری خارجی در این کشور، پایان ریسک نرخ ارز، تحول مثبت در بخش های خرده فروشی و اداری را در این کشور شاهد هستیم .
که قیمت های جذاب، پتانسیل بازگشت خوب از طریق اجاره نامه بدی، مزایای مالیاتی و برنامه هایی مانند مجوز اقامت فعالیت های مهمان نوازی و امنیت باعث رشد سرمایه گذاری در این بخش شده است . ،(ARI) سرمایه گذاری علاوه براین کشور پرتغال اهمیت بخش املاک و مستغلات را برای جذب سرمایه گذاری به رسمیت شناخته و از این نظر به تلاش هایی برای ایجاد اقدامات برای تسهیل و جذب سرمایه گذاری خصوصی(مانند بازسازی املاک و مستغلات) به کار گرفته است .

همچنین به دلیل افزایش گردشگری روستایی، سرمایه گذاری در املاک روستایی نیز توسعه یافته است. بدون شک پرتغال کشوری است که از اوضاع بی نظیری برخوردار است و طبیعت دیگری دارد که از بسیاری از کشور ها متمایز است و در مواجهه با این پتانسیل ها، دولت پرتغال نیز به دنبال ایجاد اقدامات برای حمایت از این شکل رو به رشد گردشگری و سرمایه گذاری است.

در حقیقت، در سالهای گذشته بخش گردشگری پرتغال با افزایش تعداد گردشگرانی که از این کشور بازدید میکنند، رو به افزایش
بوده، این رشد بر روی اقتصاد پرتغال به ویژه بخش املاک و مستغلات به روشی بسیار مثبت تاثیر گذاشته است. به ویژه، اقامتگاه های جدید توریستی با سرعت بسیار زیاد افتتاح شده است و علاقه مندی هتل های بین المللی به سرمایه گذاری به ویژه در شهر های لیسبون و پورتو را در پی داشته است .

شهر لیسبون به طور ویژه ایی مهر سرمایه گذاری است. اگر چه که ممکن است پاتخت پرتغال به اندازه سایر پایتخت های مهم اروپایی مانند پاریس و روم محبوبیت نداشته باشد، اما این واقعیت که املاک در لیسبون به مراتب مقرون به صرفه تر است از سایر پایتخت های اصلی، میتوان گفت لیسبون مکان مناسبی برای سرمایه گذاری است .

فرصت های سرمایه گذاری دیگر

از بخش های دیگر برای سرمایه گذاری میتوان به برق و الکترونیک اشاره کرد. بخش برقی و الکترونیکی نیز سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کرده و فرصت های بسیاری را فراهم کرده است. با وجود بیش از ۷.۶۰۰ شرکت در فناوری اطلاعات و ارتباطات، بازار فناوری های اطلاعات و ارتباطات پرتغال خود قادر به سازگاری سریع و جذب موثر اختراعات میباشد. صنایع بیولوژیک همچنین چندین پروژه بین المللی را در حوزه هایی مانند داروخانه، بیوتکنولوژی (خصوصا با دانشگاه های مشهور پرتغال) و تحقیق و توسعه را جمع آوری کرده است .

ویزای کارآفرینی پرتغال (استارت آپ ویز)

ویزای کار آفرینی چیست ؟ (معرفی ویزای استارت آپ)

استارت آپ ویزا یا ویزای اقامتی کارآفرینی برای کارآفرینان خارج از حوزه شنیگن است که میخواهند بخشی از یک جامعه استارتاپی پیشرفته باشند. هدف استارت آپ ویزای اقامتی، این است که نوابغ متخصص، نوآور و سرمایه گذار را به پرتغال جذب کند. با سرمایه گذاری و پرورش نیروی کار ماهر، کارآفرینان میتوانند با یک مرکز پرورش استارتاپی در پرتغال ادغام پیدا کنند و از تمام مشوق ها و حمایت های برنامه استارتاپی پرتغال بهرمند شوند. این برنامه با جذب استعداد های بین المللی، یکی از بهترین برنامه های کارآفرینی خلاق و نوآور در سراسر اروپا است .

چه کسی میتواند از این طریق اقدام کند؟

تمام کارآفرینان جوان از سراسر دنیا که به قصد ایجاد یک شرکت نوآورانه و خلاق نیاز به دسترسی سریع به ویزای اقامتی را دارند؛ میتوانند از این طریق استارت آپ شان را در پرتغال بسازند یا به پرتغال انتقال دهند .

این ویزا برای کارآفرینانی است که :

  • باوجود این که هنوز کسب و کار را شروع نکرده اند، تمایل به توسعه پروژه در پرتغال دارند .
  • کسب و کاری را در کشور خود شروع کرده اند، و خواهان راه اندازی آن در پرتغال هستند .
  • کارآفرینانی که هیچ اقامت قانونی در حوزه شینگن را نداشته اند .
  • سوء پیشینه ندارند .
  • سن بالای ۱۸ سال دارند .
  • سرمایه کافی در بانک دارند .

روش پیشنهادی ما جهت اخذ ویزای کارآفرینی (اقامت ۵ سال)

براساس مطالبی که در این مقاله ذکر شد؛ کشور پرتغال از سال ۲۰۱۷ با ایجاد ویزای استارتاپی شرایط راحتی را برای کسب اقامت و شهروندی برای کارآفرینان فراهم آورده است.

با توجیه طرح و عقد قرارداد بین دو طرف (متقاضی و شرکت مجری)، مراحل اخذ ویزای اقامتی برای کشور پرتغال به جریان می افتد .

مدارکی که ما از متقاضیان درخواست میکنیم :

۱. گواهی عدم سوء پیشینه
۲. رسید مالی مبنی بر وجود حداقل ۶.۰۰۰ یورو در حساب بانکی متقاض ی
۴. گواهی شناسایی، پاسپورت و سن بیش از ۱۸ سال

پس از دریافت مدارک متقاضی، شرکت مجری مدارکی را که کاملا مربوط به کارآفرینی است را برای شخص متقاضی فراهم میکند.

این مدارک شامل :

۱. نامه انگیزشی با توضیح علاقه به توسعه کار یا پروژه در پرتغا ل
۲. رزومه کاری
۳. آماده سازی و ارائه پروژه
۴. آماده سازی و ارائه طرح تجاری

پس از آماده کردن مدارک، شرکت مجری، دعوت نامه متقاضی را از اداره نوآوری پرتغال دریافت کرده و برای متقاضی ارسال میکند،پس از اخذ وقت سفارت، متقاضی باید مدارک مورد نیازی که از قبل آماده و جمع آوری شده است را به سفارت ارائه دهد. ( شرکت در خصوص هزینه های مربوط به سفارت مسئولیتی نداشته و تمام هزینه های مربوط به سفارت اعم از انگشت نگاری و دیگر کارها به عهده شخص متقاضی می باشد. )

پس ارائه مدارک، کشور پرتغال درخواست را بررسی میکند و با قبول درخواست، ویزای اقامتی متقاضی را صادر میکن د . با صدور ویزای اقامتی پرتغال، (که نیازی به دریافت ویزا های دیگری از جمله شینگن یا ویزای طلایی و امثال آنها ندارد) متقاضی میتواند نسبت به حضور در خاک پرتغال برای گرفتن کارت اقامت خود اقدام کند؛ و کارت اقامت یک ساله خود (و خانواده) خود را
دریافت نماید .

متقاضی پس از دریافت اقامت یکساله میتواند تا هر زمان در خاک پرتغال زندگی، کار، یا در حوزه شینگن رفت و آمد کند. پس از
پایان دوره یک سال با تمدید اقامت برای دو سال دیگر، میتواند به شهروندی پرتغال نزدیک گردد. پس از پایان دوره دوم سه ساله (در کل ۵ سال اقامت) شرکت برای پاسپورت و شهروندی متقاضی اقدام می نماید .

خدمات شرکت

در این پروسه ۵ ساله ما در کنار شما هستیم

خدمات ما که شامل :

  • آماده کردن مدارک
  • گرفتن وقت سفارت
  • هماهنگی های لازم در کشور پرتغال با اداره مهاجرت
  • تمدید اقامت ( دوره اول اقامت ۲ ساله و دوره دوم اقامت ۳ ساله)
  • ایجاد حساب بانکی به طور رایگان
  • تحویل کد مالیاتی
  • ثبت درخواست و پیگیری پاسپورت و شهروندی
  • زمان بندی فرایند اخذ ویزا
  • فرایند ویزای اقامتی کارآفرینی از زمان عقد قرارداد تا هنگام اخذ دعوت نامه از ۶ تا ۹ ماه تخمین زده میشود.

فرآیند اخذ ویزا

در زیر فرایند اخذ ویزای اقامت استارت آپی را به طور شماتیک از زمان عقد قرارداد تا دریافت کارت اقامت آورده شده است .

 

فرایند اخذ ویزای پرتغال

مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت پرتغال

مرحله ۱:عقد قرارداد اخذ اقامت با شرکت

الف- مشخصات متقاضی اصلی
۱. نام و نام خانوادگی:
۲. نام پدر:
۳. تاریخ تولد:
۴. شماره شناسنامه:
۵. تلفن همراه:
۶. تلفن ثابت:
۷. آدرس:

ب – مدارک پیوست:

مدارک مورد نیاز متقاضی اصلی:
۱. صفحه اول پاسپورت (با اعتبار حداقل ۶ ماه)
۲. تصویر پشت و روی کارت ملی
۳. تصویر تمام صفحات شناسنامه
مدارک مورد نیاز همراهان (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال):
۱. تصویر پشت و روی کارت ملی
۲. تصویر تمام صفحات شناسنامه
۳. صفحه اول پاسپورت (با اعتبار حداقل ۶ ماه) (در صورت وجود)
خدمات تجارت و اقامت کشور پرتغال

مرحله ۲: ارائه مدارک مورد نیاز برای درج نام شما در شرکت پرتغالی

۱. اسکن صفحه اول پاسپورت شخص کارفرما(با اعتبار حداقل ۶ ماه)(پاسپورت امضا شده باشد)
۲. گواهی عدم سو پیشینه شما در ایران:
این گواهی از پلیس + ۱۰ و یا به صورت الکترونیکی از سامانه ثبت نام الکترونیکی قضایی به ?
قابل تهیه می باشد. /https://sana.adliran.ir آدرس
این گواهی در دارالترجمه رسمی باید به زبان انگلیسی ترجمه شود. همچنین از دالترجمه باید ?
درخواست نمایید که گواهی مذکور به تایید و مهر دادگستری ایران و وزارت خارجه ایران نیز
برسد.
۳. گواهی تمکن مالی از شعبه بانک ریالی یا ارزی خود در ایران که نشان دهد موجودی لحظه ای
حساب شما حداقل معادل ۶۰۰۰ یورو می باشد. این گواهی به صورت انگلیسی صادر شده و نیاز به ترجمه
ندارد.

خدمات تجارت و اقامت کشور پرتغال

مرحله ۳: تایید مدارک شما توسط سفارت پرتغال در ایران

گام اول: آماده سازی مدارک زیر:

-۱ شناسنامه کارفرما (تمام صفحات)
-۲ شناسنامه همسر کارفرما(تمام صفحات) (برای ویزای الحاق مورد نیاز می باشد)
-۳ شناسنامه فرزندان زیر ۱۸ سال کارفرما(تمام صفحات) (برای ویزای الحاق مورد نیاز می باشد)
-۴ قباله ازدواج(تمام صفحات) (برای ویزای الحاق مورد نیاز می باشد)
-۵ گواهی سو پیشینه (با توجه به مدت اعتبار ۱ ماهه این گواهی، تهیه آن باید حداکثر ۳۰ رو قبل از تاریخ
باشد) VFS مراجعه شما به شرکت
-۶ گواهی شغلی ( در صورتی که کارمند سازمان/ شرکت می باشید. یا خود دارای کسب و کار می
باشید)(این گزینه اختیاری می باشد و دارای تاثیر مثبت می باشد)
-۷ سند ملکی ( در خصوص املاکی که دارای سند رسمی سازمان ثبت و اسناد ایران هستند)(این گزینه
اختیاری و دارای تاثیر مثبت می باشد)

گام دوم: ترجمه رسمی مدارک ۷ گانه فوق:

-۱ مدارک فوق باید در دارلترجمه رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شوند.
-۲ مدارک فوق باید توسط دارالترجمه به تایید دادگستری ایران و وزارت خارجه ایران رسیده و توسط
ایشان ممهور گردند.

گام سوم: مراجعه به سفارت پرتغال در تهران جهت تایید مدارک

آدرس و برنامه زمان بندی سفارت:

باید مدارک ۷ گانه فوق را جهت تایید به سفارت VFS -1 حداقل ۱۴ روز قبل از وقت شما در شرکت
پرتغال در تهران ببرید.
-۲ آدرس سفارت پرتغال در تهران: دروس، بلوار شهرزاد، خیابان هدایت، کوچه روزبه، پلاک ۱۶
(۰۲۱) ۲۲۵۴۳۲۳۷- -۳ تلفن های سفارت: ۲۲۷۶۴۰۶۰
sconsular.teerao@mne.pt – ( Indirá Camotim : -4 ایمیل کنسول سفارت: (نام کنسول
-۵ روزهایی که می توانید مدارک را به سفارت تحویل دهید: روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته ساعت ۱۴
(پیشنهاد می گردد برای جلوتر بودن در صف، دقایقی زودتر مراجعه نمایید.
خدمات تجارت و اقامت کشور پرتغال

مواردی را که در هنگام مراجعه به سفارت باید همراه داشته باشید:

-۱ اصل مدارک ۷ گانه فوق
-۲ ترجمه مدارک ۷ گانه فوق که دارای مهر دادگستری و وزارت خارجه ایران باشد
-۳ اصل پاسپورت کارفرما و خانواده
VFS -4 پرینت وقت شرکت
-۵ پرینت دعوت نامه (در صورتی که تا آن تاریخ به دست شما رسیده باشد)
-۶ در صورت ارائه سند ملکی لازم است ۳ قبض آخر آب، گاز، برق و تلفن محل مورد ارائه را همراه داشته
باشید.
-۷ مبلغ ۱۵ یورو به ازای تایید هر مدرک، سفارت از شما دریافت می کند. لذا به تعداد مدارک ارائه شده،
مبلغ فوق را به همراه داشته باشید. (لازم به ذکر است ریال، دلار و هیچ نوع ارز دیگری مورد پذیرش
نیست. همچنین ارائه اسکناس های ۵۰۰ یورویی توسط سفارت قابل پذیرش نمی باشد)
-۸ پیشنهاد می گردد از تمام مدارک ترجمه شده و اصل مدارک، یک نسخه کپی نیز به همراه داشته باشید.
می باشد. Start Up -9 به فرد مسئول اعلام نمایید هدف از تایید این مدارک، گرفتن ویزای

دریافت مدارک تایید شده توسط سفارت:

به طور معمول سفارت مدارک فوق را به همراه اصل آنها از شما دریافت نموده و شماره همراه شما را نیز یادداشت
می نماید تا به شما خبر آماده شدن تایید مدارک را اعلام نماید.

روزهایی که می توانید مدارک را دریافت نمایید: روزهای دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۵ همان آدرس
سفارت می باشد.

در صورتی که ظرف مدت ۱۰ روز با شما تماسی گرفته نشد، لطفا از طریق تلفن و یا ایمیل کنسول، مراتب مذکور را به سفارت اعلام نموده و پیگیری نمایید.

خدمات تجارت و اقامت کشور پرتغال

تجارب مفید:

۱- منطقه ای که سفارت در آن واقع است، تقریبا بدون تردد خودروهایی همانند تاکسی می باشد. لذا جهت
برگشت، حتما از نرم افزارهای تاکسی اینترنتی و یا هماهنگی با تاکسی استفاده نمایید که معطل نگردید.
۲- در صورتی که به سفارت مراجعه کرده و اولین نفر هستید، حتما در زمان تعیین شده از طریق آیفون، فرد
مسئول را مطلع نمایید. انتظار شما در پشت درب سفارت، بدون اطلاع رسانی از طریق آیفون، فایده ای
نخواهد داشت.

خدمات تجارت و اقامت کشور پرتغال

۳- تحویل مدارک به شرکت در تاریخ و ساعت تعیین شده، لازم است که تمام مدارک تایید شده خود را از VFS قبل از مراجعه به شرکت سفارت پرتغال (مرحله ۳) دریافت نمایید.

در تهران: خیابان موسوی (گلستان)، میدان هروی، مجتمع هروی سنتر، طبقه ۴، شرکت VFS آدرس شرکت می باشد. پیشنهاد می گردد حداقل ۱۵ دقیقه قبل از وقت تعیین شده در محل حضور یابید. VFS باید همراه داشته باشید: VFS مدارکی که در هنگام مراجعه به به صورت نقد. VFS -1 مبلغ ۱۳۸ یورو بابت هزینه های ۴,۵ ) با پس زمینه سفید (ویژه پاسپورت): ۲ قطعه * -۲ عکس ۳,۵-۳ اصل پاسپورت کارفرما (حداقل ۶ ماه اعتبار)

VFS -4 پرینت فرم رزرو وقت
۵- پرینت دعوت نامه دریافت شده از کشور پرتغال
۶- پرینت قرارداد ثبت استارت آپ در کشور پرتغال
۷- پرینت فرم درخواست ویزا به صورت تکمیل شده و امضا شده ۵۰ یورو. (این بیمه نامه از تمام بیمه های سطح بیمه نامه مسافرتی با مدت زمان ۹۰ روز و ارزش ۰۰۰ کشور به صورت حضوری و یا اینترنتی قابل تهیه می باشد)(به عنوان مثال سایت: (www.Bimito.com این رزرو پروازی به )

VFS -8 رزرو بلیط پرواز از ایران به پرتغال به تاریخ یک ماه بعد از زمان مراجعه به
صورت صوری قابل انجام می باشد)

این رزرو به صورت صوری ) VFS -10 رزرو هتل در کشور پرتغال به تاریخ یک ماه بعد از زمان مراجعه به قابل انجام می باشد)
۹- گواهی تمکن مالی از شعبه بانک ریالی یا ارزی خود در ایران که نشان دهد موجودی لحظه ای حساب شما حداقل معادل ۶۰۰۰ یورو می باشد. این گواهی به صورت انگلیسی صادر شده و نیاز به ترجمه ندارد دریافت گردد. VFS این گواهی حدود یک هفته قبل از وقت مدارک زیر که ترجمه رسمی نموده و مورد تایید شده سفارت پرتغال در ایران گردیده اند:

شناسنامه کارفرما (تمام صفحات)

گواهی سو پیشینه (با توجه به مدت اعتبار ۱ ماهه این گواهی، تهیه آن باید حداکثر ۳۰ رو قبل از  باشد) VFS تاریخ مراجعه شما به شرکت گواهی شغلی ( در صورتی که کارمند سازمان/ شرکت می باشید. یا خود دارای کسب و کار می باشید)(این گزینه اختیاری می باشد و دارای تاثیر مثبت می باشد)

سند ملکی ( در خصوص املاکی که دارای سند رسمی سازمان ثبت و اسناد ایران هستند)(این گزینه اختیاری و دارای تاثیر مثبت می باشد)

-۱۳ کپی هایی که از ترجمه رسمی مدارک زیر باید به همراه داشته باشید:
شناسنامه کارفرما .a
گواهی سو پیشینه .b
گواهی شغلی .c
سند ملکی .d
بیمه نامه مسافرتی .e

تجارب مفید:

اغلب کشورهای اروپایی در طبقات ۴ و ۵ مرکز تجاری هروی واقع گردیده است. شما می VFS -1 مرکز
توانید زودتر از زمان تعیین شده خود مراجعه نمایید (اغلب برای زودتر رسیدن سخت گیری نمی گردد)
-۲ هرگونه همراهی که مرتبط با فرآیند ویزا نباشد، حق ورود به سالن اصلی شرکت را ندارد.
-۳ کیف و وسایل شما درب ورودی دریافت می گردد تا در هنگام خروج به شما تحویل داده شود.
-۴ شما باید موارد زیر را از وسایل خود برداشته و به داخل مراجعه نمایید.
مدارک مورد نیاز .a
پول (یورو) .b
گوشی تلفن .c
-۵ به همراه داشتن موارد زیر ممنوع است:
سیگار .a
فندک و کبریت .b
فلش مموری .c
-۶ در هنگام ورود، کشور مورد نظر (پرتغال) از شما سوال می گردد. به بخش پذیرش مراجعه نموده و وقت
خود را اعلام می کنید. سپس به شما یک شماره داده می شود و به سالن انتظار راهنمایی می گردید.
-۷ در سالن انتظار باید منتظر فراخوانی شماره خود باشید (شماره ها به زبان انگلیسی و فارسی اعلام می
گردند)
-۸ پس از آنکه نوبت به شما رسید، مدارک مورد نیاز را از شما دریافت می نمایند.
-۹ یک پاکت و یک فرم را باید در محل تکمیل نمایید. برای این منظور اطلاعات زیر را به صورت انگلیسی
به همراه داشته باشید:
آدرس دقیق پستی مکانی در ایران که باید مدارک برای شما پست گردد. .a
کدپستی آدرس فوق .b
-۱۰ پس از دریافت مدارک، شما به صندوق جهت پرداخت وجه یورو صورت حساب راهنمایی می گردید.
به خاطر داشته باشید، حتما رسید پرداخت را از صندوق دریافت نمایید.
-۱۱ فرآیند شما در این شرکت به پایان می رسد و می توانید در بخش ورودی، وسایل خود را دریافت نمایید

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *