۳۱ فروردین, ۱۴۰۳
پزشکی

آمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به چند نفر رسید؟

بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، تا بعد از ظهر روز جمعه ۱۷ اسفند، شمار مبتلایان در ۸۹ کشور جهان به ۹۹ هزار و ۴۶۴ نفر افزایش یافت. شمار مرگ و میر ناشی از این ویروس در سراسر جهان ۳ هزار و ۴۰۴ نفر اعلام شده است.

بر أساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، کشورهای چین، کره جنوبی، ایتالیا، ایران و فرانسه، در صدر کشورهایی قرار دارند که بیشترین موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آنها مشاهده شده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران، بر أساس آمار رسمی، به ۴ هزار و ۷۴۷ نفر افزایش یافت. ۱۲۴ نفر هم جان خود را از دست دادند.

شمار مبتلایان در چین ۸۰ هزار و ۵۵۲ مورد و تعداد مرگ و میر ۳ هزار و ۴۲ نفر اعلام شده است. تاکنون ۵۳ هزار و ۷۲۶ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در چین بهبود یافته‌اند.

در هلند اولین مورد ابتلا به ویروس کورنا مورد تائید قرار گرفت اما کشور بلغارستان ورود این ویروس به کشور را تکذیب کرد.

در فرانسه، بر أساس آخرین آمار، ۴۲۳ مبتلا و ۷ مورد مرگ به ثبت رسید. طی شبانه روز گذشته ۴۶ مورد جدید ابتلا در این کشور شناسایی شده است.

مقامات فرانسه در راستای تدابیر و محدودیت‌های اعمال شده به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا، تمامی مراکز فروش مایع ضدعفونی کننده دست را موظف کردند تا این کالا را با نرخ مصوب به خریداران عرضه کنند.

در پی گسترش شیوع ویروس کرونا در فرانسه، برخی از فروشندگان نرخ مصوب برای عرضه محصولات بهداشتی و ماسک را رعایت نکرده و با قیمت‌های گزاف اقدام به فروش این أقلام نمودند.

ویروس کرونا مسافران کشتی‌های تفریحی را تهدید می‌کند

مسافران کشتی‌های تفریحی همچنان از قربانیان ابتلا به ویروس کرونا هستند. یازده مورد ابتلا به کرونا در میان مسافران یک کشتی تفریحی بر روی رودخانه نیل تائید شد.

در ایالت کالیفرنیا، مقامات بهداشتی مسافران و خدمه یک کشتی تفریحی را پیش از اینکه در ساحل پهلو بگیرد، مورد بررسی و آزمایش ویروس کرونا قرار دادند.

تعلیق مراسم مذهبی و ورزشی

افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از این ویروس، برگزاری مراسم مذهبی در بسیاری از مناطق و کشورهای جهان را به تعطیلی کشاند.

علاوه بر تعلیق مراسم حج عمره در عربستان سعودی برای تمامی زائران داخلی و خارجی، مراسم نماز روز جمعه علاوه بر مراکز استان‌های ایران و در شهر شیعه‌نشین کربلا در عراق، در تعداد دیگری از کشورهای حوزه خاورمیانه هم به تعطیلی کشیده شد.

برگزاری مسابقه دو ماراتون در پاریس به اکتبر سال آینده موکول شد. مسابقه دوچرخه‌سواری میلان در ایتالیا هم تا لغو گردید.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *