۳۱ فروردین, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده

بیوگرافی وحید رجبلو استارتاپ و کار آفرین موفق

وحید رجبلو بنیانگذار استارتاپ توئیتو کسصی که فقط ۲ درصد بدنش کار می کند اما بیش از ۲۰۰ سایت طراحی کرده یک تیم ۱۲ نفره را رهبری می کند و مهم تر از همه اینها با ناامیدی و تسلیم شدن بیگانه است.

(توان یاب بگوییم نه معلول !)وحید در خط به خط حرف هایش به این تاًکید دارد و هرجا که من از کلمه (معلول) استفاده می کنم تصحیحش می کند تا من هم در در ادامه یاد بگیرم که از این کلمه در گفتارم استفاده کنم.

پس این طور تعریف کنم که (وحید رجبلو) یک توان یاب است که ۹۸ درصد بدنش از کار افتاده است و تنها با توان ۲۰ درصد از دست راستش کارهای مهمی انجام می دهد.

پسر ۳۰ ساله کرجی که با بیماری SMA به دنیا آمد و به مرور قدرت دست و پایش را از دست داد.

اما وحید ۱۱ سال است که دستش توی جیب خودش است و دارد یک تنه خرج زندگی خودش را با برنامه نویسی و طراحی وب می دهد.

با وحید در رویداد (توان تک) آشنا شدیم رویدادی که وحید توانست در مسابقه استارتاپ ها با استارتاپ ساخته خودش به نام (همیار مهر)نفر سوم شود به همین بهانه سراغش رفتیم تا از این نخبه توان یاب بیشتر بدانیم.

تحصیلات وحید رجبلو:

تحصیلاتم را نتوانستم بابت شرایطم ادامه بدهم چون مدارس ثبت نامم نمی کردند بنابراین تا دوم دبیرستان بیشتر نخواندم و همان هم غیر حضوری خواندم.

بعد از آن پای کامپیوترنشستم و خود آموز برنامه نویسی یاد گرفتم و وارد بازار کارشدم زبان های تحت وب را یاد گرفتم.

نه آن زمان حدود ۳۰تا ۴۰ درصد بود اما الان به ۹۸ درصد رسیده است .یعنی فقط ۲۰ درصد دست راستم کار می کند که خیلی از آن استفاده می کنم که اگر بیکارشوم این دست راست را هم از دست می دهم.

از چه سالی کار می کنید؟

۱۱ سال است وارد بازار کار شدم اما ۷ سال است که طراحی وب انجام میدهم تنها هم کار می کنم نمی توانم تیمی کار کنم چون توان رفت و آمد ندارم.

پس برای خودتان درآمد دارید؟

بله ۱۱ سال است همه خرج زندگی و درمان خودم را از این راه درمی آورم.

خود آموزی سخت نبود؟

چرا ولی خب با آزمون و خطا خیلی چیزها را فهمیدم و ادامه دادم بیشتر در زمینه های کدنویسی کار می کنم.

ماجرای ایده همیار مهر توسط وحید رجبلو

ایده ساخت استارتاپ (همیار مهر)چطور به ذهنتان رسید؟

چند سالی که کار کردم بیماری ام واقعا پیشرفت کرده بود تا این که به فکر سامانه ای به نام (همیار مهر)افتادم و با توجه بهخ ایده ای که داشتم آن را راه انداختم که مشاغل کلی کشور مثل آرایشگاه ،سوپر مارکت و خیلی های دیگر که حاضرند برای معلولین خدمات ارائه دهند.

مثلاً من با آرایشگر تماس بگیرم و بخواهم به خانه ام بیاید و به کارمرسیدگی کند تااین که با رویداد (توان تک)دعوت شدم این رویداد امسال خیلی جا افتاد و از شرکت ها می خواهد در قسمتی ازکسب و کارشان از معلولین استفاده کنند یا آنها را استخدام کنند.

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *