آشپزی

طرز تهیه سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده با مرغ و کالباس , سالاد ماکارونی با قارچ مخصوص , xvc jidi shghn lh hv kd

نمکستان: طرز تهیه سالاد ماکارونی مجلسی و خوشمزه و ۵ ترفند خوشمزه تر شدن آن را از نمکستان بیاموزید. برای این پست آموزش طرز تهیه سالاد ماکارونی را آماده کرده ایم ، برای مشاهده دستور آشپزی این پست را دنبال کنید.

مواد لازم سالاد ماکارونی

ماکارونی فرم دار ۱ لیوان
سیب زمینی ۲ عدد
تخم مرغ ۳ عدد
خیار شور ۶ عدد
هویج ۳ عدد
نخودفرنگی ۱ لیوان
شوید خشک ۱ قاشق چایخوری
ژامبون ۳۰۰ گرم
سس مایونز به میزان لازم
آبلیمو به میزان لازم
کره و شکر به میزان لازم
نمک و فلفل به میزان لازم

سالاد ماکارونی با مرغ,سالاد ماکارونی ساده,سالاد ماکارونی خوشمزه,سالاد ماکارونی مجلسی,سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی

با آموزش طرز تهیه سالاد ماکارونی از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه سالاد ماکارونی ابتدا سیب زمینی ها را پوست کنده و به شکل مربعی درشت خرد کنید و بعد با مقداری کره ، نمک و آب بپزید طوری که خیلی له نشوند ولی آب ظرف کاملا به خورد آنها برود.

هویج را پوست کنده و نگینی ریز خرد کنید و با مقداری آب و شکر بپزید به طوری که مثل سیب زمینی پخته شود. نخودفرنگی را هم با مقداری آب و نمک و کره بپزید. تخم مرغ ها را نیز آبپز کرده و سفیده آنها را نگینی خرد کنید.

ماکارونی را با مقداری آب و نمک به مرحله آبکشی برسانید اما اجازه دهید از حد معمول کمی نرم تر شوند و بعد آنها را آبکشی کرده و با آب سرد بشویید. ژامبون و خیارشور را به صورت نگینی خرد کنید.ظرفی مناسب انتخاب کرده و داخل آن مقداری سس مایونز و آبلیمو و نمک و فلفل بریزید و با هم مخلوط کنید.

سیب زمینی، نخودفرنگی، ژامبون، هویج، سفیده تخم مرغ و خیارشور را داخل ظرف ریخته و با سس مخلوط کنید. حال ماکارونی را به مواد افزوده و دورانی هم بزنید تا مواد له نشوند.در انتها زرده تخم مرغ را روی سالاد ماکارونی رنده زده و نمک و فلفل آن را اندازه کنید.

••• سالاد ماکارونی با تن ماهی •••

سالاد ماکارونی , طرز تهیه سالاد ماکارونی , دستور پخت سالاد ماکارونی

مواد لازم سالاد ماکارونی با تن ماهی

ماکارونی فرمی (پروانه ای) ۱ بسته
تن ماهی یک عدد
گوجه فرنگی ۳ عدد
برگ ریحان تازه به مقدار دلخواه
زیتون به مقدار لازم
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
پنیرفتا خرد شده ۱۰۰ گرم
آبلیمو به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم

سالاد ماکارونی , طرز تهیه سالاد ماکارونی , دستور پخت سالاد ماکارونی , shghn lh;hv,kd

طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی

یک قابلمه پر از آب را روی حرارت قرار دهید و ۱ قاشق نمک در آن بریزید تا بجوشد. پاستا را ۸ تا ۱۰ دقیقه در آن بجوشانید و سپس آبکشی کنید. پاستا را در ظرفی بزرگ بریزید.

تن ماهی با قوطی کنسرو (به صورت در بسته ) را ۲۰ دقیقه درون ظرف آب جوش قرار دهید تا پخته شود. گوجه فرنگی ها رو بشورید و به صورت نگینی خرد می کنیم. بعد از این که هسته زیتون ها رو در آوردید آن هارا حلقه حلقه خرد کنید.

گوجه و زیتون را به پاستا اضافه می کنیم. هنگامی که تن ماهی را از ظرف آبجوش در آوردیم داخل ظرفی می ریزیم و روغن آن را جدا میکنیم. تن ماهی و پنیر های خرد شده را به همراه ریحون های ریز شده به پاستا اضافه می کنیم و کاملا مخلوط می کنیم.

نمک و فلفل و کمی آبلیمو و روغن زیتون را در این مرحله اضافه می کنیم. سالاد ماکارونی شما حاضر است و می توانید نوش جان کنید.

••• سالاد ماکارونی با کالباس •••

سالاد ماکارونی , طرز تهیه سالاد ماکارونی , دستور پخت سالاد ماکارونی , shghn lh;hv,kd

مواد لازم سالاد ماکارونی با کالباس

ماکارونی فرمی ۱ بسته
کالباس ۱۰۰ گرم
ذرت نصف پیمانه
نخودفرنگی نصف پیمانه
خیارشور نصف پیمانه
سس مایونز یا فرانسوی به میزان لازم
لیمو ترش ۱ عدد
سیب‌زمینی (اختیاری) ۲ عدد
همچنین بخوانید:  آموزش و طرز تهیه سالاد رژیمی عدس بسیار خوش طعم

سالاد ماکارونی , طرز تهیه سالاد ماکارونی , دستور پخت سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس

برای تهیه سالاد ماکارونی یا سالاد پاستا ابتدا پاستاها را با کمی نمک و روغن در آب جوش بپزید اما توجه کنید که مدت‌ زمان جوشیدن پاستا در آب برای تهیه سالاد ماکارونی باید بیشتر از زمانی باشد که قصد تهیه ماکارونی را دارید و پاستاها باید نرم‌تر از همیشه آبکش شوند. ماکارونی پخته‌ شده را آبکش کنید و کنار بگذارید تا خنک شود. کالباس یا سینه مرغ پخته‌شده را به شکل نگینی خرد کنید.خیارشورها را نیز نگینی خرد کنید.

در صورتی‌که دوست دارید از سیب‌ زمینی در تهیه سالاد ماکارونی استفاده کنید، باید سیب‌زمینی را نیز مانند ماکارونی بپزید و وقتی کمی خنک شد، آن را به شکل نگینی خرد کنید. مواظب باشید که سیب‌زمینی خیلی پخته نشود زیرا در این صورت موقع مخلوط‌ کردن مواد سالاد ماکارونی، سیب‌زمینی‌ها له می‌شوند.

در انتها سیب‌زمینی، خیارشور، کالباس، ذرت و نخودفرنگی و ماکارونی آبکش‌ شده را باهم در ظرفی ریخته و مخلوط کنید و به سراغ آماده‌کردن سس سالاد ماکارونی بروید.

می‌توانید سس فرانسوی یا سس مایونز را به تنهایی به سالاد ماکارونی اضافه کنید اما از آنجا که غلظت سس مایونز زیاد است می‌توانید آن را با مقداری ماست و آبلیمو رقیق‌تر کنید که در این صورت مقدار سس مایونز کم‌تر شده و سالاد سالم‌تر و کم‌کالری‌تری خواهید داشت.

سس را با مواد قبلی ترکیب کنید و سالاد ماکارونی را تا زمان سرو داخل یخچال قرار دهید تا طعم مواد به خورد هم بروند. سالاد ماکارونی را داخل ظرف موردنظر بکشید و آن را با سس، گوجه‌فرنگی، خیارشور، زیتون و … تزیین کنید.

••• سالاد ماکارونی با مرغ •••

سالاد ماکارونی با مرغ , طرز تهیه سالاد ماکارونی , دستور پخت سالاد ماکارونی

مواد لازم سالاد ماکارونی با مرغ

ماکارونی فرم دار دو لیوان جمعاً معادل ۲۰۰ گرم
مرغ خرد کرده دو لیوان
سیب زمینی خرد کرده یک لیوان
تخم مرغ دو عدد
سس مایونز یک لیوان حدود ۲۰۰ گرم
ماست یک لیوان حدود ۲۰۰ گرم
خیارشور خرد کرده یک لیوان معادل ۱۵۰ گرم
جعفری خرد کرده دو قاشق غذاخوری معادل ده گرم
نمک و فلفل به میزان لازم

سالاد ماکارونی با مرغ , طرز تهیه سالاد ماکارونی , دستور پخت سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ

یک عدد سیب زمینی نسبتاً درشت حدود ۳۰۰ گرم برای درست کردنک لیوان سیب زمینی خرد کرده، چهار عدد مغز ران مرغ یا دو عدد ران مرغ کامل یا کلاً نیم کیلوگرم مرغ برای تهیه دو لیوان مرغ خرد کرده نیم کیلو مرغ، یک عدد پیاز، یکی دو لیوان آب و کمی نمک و فلفل را در یک قابلمه ریخته تا مرغ نیم پز شود.

سپس یک عدد سیب زمینی نسبتاً درشت را پوست کنده، از وسط نصف کرده، اضافه می‌کنیم تا مرغ و سیب زمینی پخته، آب آن نیز تبخیر شود. بعد از کمی سرد شدن، آن‌ها را خرد می‌کنیم تا دو لیوان مرغ خرد کرده و یک لیوان سیب زمینی خرد کرده به دست آید

آب و دو قاشق نمک را در یک قابلمه ریخته تا به جوش آید. دو لیوان ماکارونی فرم دار را در آن ریخته تا حدود ده دقیقه بجوشد و پخته شود سپس آن را آبکش می‌کنیم.

یک لیوان سس و یک لیوان ماست را در یک ظرف بزرگ ریخته، هم می‌زنیم. دو عدد تخم مرغ را پخته با دنده درشت رنده می‌کنیم سپس آن را همراه یک لیوان خیارشور خرد شده و دو قاشق جعفری خرد کرده به سس اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم.

ماکارونی آبکش شده، مرغ و سیب زمینی خرد شده را نیز اضافه کرده، مخلوط می‌کنیم تا سالاد ماکارونی آماده شود سالاد را دو الی سه ساعت در یخچال می‌گذاریم تا آماده پذیرایی شود.

سالاد ماکارونی یکی از سالادهای مجلسی و بسیار پرطرفدار ایرانی است که علاوه بر اینکه به عنوان سالاد استفاده می شود در بعضی مجالس به عنوان پیش غذا هم سرو می شود. البته این سالاد را می توانید به عنوان یک غذای کامل هم مصرف کنید.

ما در این دستور کامل ترین آموزش سالاد ماکارونی را آماده کرده ایم ، سالاد ماکارونی را می توانید با مواد محدودتری هم تهیه کنید. مثلا در دستور زیر در صورت تمایل می توانید هویج ، سیب زمینی و نخود فرنگی را از مواد لازم حذف کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سالاد ماکارونی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سالاد ماکارونی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی سالاد ماکارونی با پارسی دی همراه باشید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *