اجتماعی

فروش خانه؛ با این ۱۰ نکته خانه‌تان را سریع‌تر بفروشید

فروش خانه از آن کارهایی است که اضطراب و دوندگی بسیاری به همراه دارد و انتخاب رویکرد مناسب برای پیشبرد فعالیت‌های مرتبط با آن اهمیت بسزایی دارد. بعضی حتی اضطرابی را که فروش خانه به همراه دارد با اضطراب ناشی از ورشکستگی یا طلاق مقایسه می‌کنند. حالا فرض کنید به‌واسطهٔ دریافت موقعیت شغلی جدید قصد نقل مکان به شهری دیگر را داشته باشید یا آنکه از لحاظ مالی در مضیقه هستید و می‌خواهید کار فروش خانه‌تان را به‌سرعت انجام بدهید؛ مسلما در چنین شرایطی متحمل فشار بیشتری خواهید شد، اما با انتخاب رویکرد مناسب و انجام تحقیقات کافی، می‌توانید میزان این فشار و اضطراب را کم کنید. در واقع اگر بخواهید خانه‌تان را با اعتمادبه‌نفس و در عین حال، به‌سرعت بفروشید، باید تمامی انتخاب‌هایی را که پیش رو دارید به‌خوبی بسنجید و با استفاده از اطلاعاتی که از این طریق به دست می‌آورید، تصمیمی بگیرید که از هر لحاظ برای‌تان ایده‌آل است و کاملا با اهداف‌تان سازگاری دارد. اگر قصد دارید در سریع‌ترین زمان ممکن خانه‌تان را بفروشید، در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این باره در اختیارتان قرار بدهیم و شما را با توصیه‌هایی کاربردی در این خصوص آشنا کنیم.

۱. بهترین زمان را برای فروش خانه انتخاب کنید

پیش از آنکه آگهی‌های مربوط به فروش خانه را درج کنید، بهتر است کمی وقت بگذارید و دربارهٔ وضعیت بازار فروش املاک و خانه در تهران یا شهرستان محل سکونت‌تان تحقیق کنید. هدف‌تان از انجام این تحقیقات باید شناسایی بهترین زمانی باشد که در آن، بیشترین تقاضا برای خرید خانه وجود دارد (بخصوص در حال حاضر که رکود اقتصادی تعداد خریداران را حداقل برای مدتی کم کرده است). بیشتر شدن تعداد خریداران باعث رقابتی شدن معاملات می‌شود و به این صورت، پیشنهادهای به‌مراتب بهتری دریافت خواهید کرد. در کنار این مسئله، به چگونگی تقاضای خریداران در فصل‌های مختلف هم توجه داشته باشید؛ در ادامه توضیح بیشتری دربارهٔ معایب و مزایای فروش در فصول بهار و تابستان عنوان می‌شود تا درک بهتری از موضوع پیدا کنید:

  • بهار: فصل خوبی برای فروش است و هوای خوب و روزهای طولانی، امکان بازدید از خانه را راحت‌تر می‌کند. اگر در خانه باغچه داشته باشید، می‌توانید از زیبایی آن برای متقاعد کردن خریداران بهره بگیرید. به‌علاوه، خانواده‌ها معمولا ترجیح می‌دهند اواخر این فصل خانه بخرند که مصادف با پایان سال تحصیلی فرزندان‌شان است؛
  • تابستان: خانواده‌ها معمولا در تابستان ترجیح می‌دهند فرزندان‌شان را به مسافرت ببرند، به همین خاطر ممکن است بخش زیادی از خریداران‌تان را از دست بدهید. اگر قصد فروش خانه در تابستان را داشتید، بهتر است در همان ماه‌های اولیه این کار را انجام بدهید؛

۲. قیمت دقیق خانه را مشخص کنید

اگر بخواهید ملک خود را سریع بفروشید، حتما باید از ارزش واقعی آن مطلع شده باشید. بهترین کاری که برای این منظور می‌توانید انجام بدهید، سر زدن به مشاورین املاک محلی و صحبت کردن با آن‌هاست (قانونا برای قیمت‌گذاری نباید هزینه‌ای دریافت کنند). پس از آن از دو یا سه کارشناس بخواهید به خانهٔ شما بیایند و ارزش و قیمت واقعی خانه را تخمین بزنند. بر اساس این تخمین‌ها و تحقیقات‌تان قیمت منصفانه و متعادلی برای فروش خانه در نظر بگیرید. به‌علاوه در نظر گرفتن قیمتی نسبتا پایین‌تر از ارزش واقعی، می‌تواند امکان فروش رفتن آن در سریع‌ترین زمان ممکن را بیشتر کند.

۳. خانه را برای بازدید اولیهٔ خریداران آماده کنید

آماده کردن خانه برای فروش خانه

اولین بازدید خریدار از خانه بیشترین تأثیر را بر تصمیم نهایی او خواهد گذاشت، بنابراین بهتر است با گذاشتن وقت کافی خانه را از قبل برای این رویداد آماده و مرتب کرده باشید. اگر از اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های مختلف برای فروش خانه استفاده می‌کنید، باید با بهترین نورپردازی ممکن از اتاق‌های مختلف خانه عکس بگیرید، چراکه نخستین بازدید کاربران این برنامه‌ها از خانهٔ شما، در واقع با مشاهدهٔ عکس‌های آن صورت خواهد گرفت. جالب است بدانید که با چند راهکار ساده می توانید خانه‌‌تان را بزرگ‌تر نشان بدهید و توجه خریداران را جلب کنید.

از چه راه هایی می‌ توانیم خانه خود را بزرگ‌ تر نشان دهیم؟

۴. کار عکس‌برداری از خانه را به یک عکاس حرفه‌ای بسپارید

عکس‌برداری با موبایل یا دوربین باکیفیت یکی از انتخاب‌هایی است که پیش رو دارید، اما سپردن این کار به یک عکاس حرفه‌ای نتایج بهتری در بر خواهد داشت. او به خانه از دید خریدار نگاه می‌کند و می‌داند چطور نقاط قوت آن را برجسته‌تر کند و نقاط ضعفش را بپوشاند. اگر می‌خواهید در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها آگهی درج کنید، عکس‌برداری جزو مهم‌ترین کارهای شماست.

۵. وسایل و تزیینات شخصی را بردارید

عکس‌های شخصی و خانوادگی و دیگر وسایل شخصی را بردارید. به این صورت خریداران کار ساده‌تری برای تجسم زندگی در خانهٔ جدیدشان خواهند داشت و امکان خریدشان بیشتر می‌شود. البته عکس‌های فرزندان شما بسیار چشم‌نواز هستند، اما اگر بخواهید خانه را در سریع‌ترین زمان ممکن بفروشید، بهتر است آن‌ها را کنار بگذارید.

۶. در حد بودجه‌تان کمی خانه را به‌روز کنید

البته منظور بازسازی بخش‌های عمده‌ای از خانه نیست، چراکه در این صورت کمی از پول‌تان هدر می‌رود. به‌جای آن بهتر است بر به‌روز کردن بخش‌هایی جزئی تمرکز داشته باشید. برای نمونه عوض کردن سینک ظرف‌شویی یا روکش کابینت‌های آشپزخانه، استفاده از چراغ‌های جدید، عوض کردن پردهٔ حمام و حوله‌های دستشویی و دیگر تغییرات این‌چنینی می‌تواند تأثیر بسزایی بر ظاهر کلی خانه داشته باشد. از آنجاکه بعد از فروش خانه‌تان و ورود به خانه جدید نیاز دارید برخی از اسباب و اثاثیه‌تان تعویض کنید، بهتر است این اثاثیه را زودتر بخرید تا در فروش خانه فعلی‌تان کمک تان کند. می‌توانید برای انتخاب اثاثیه و هماهنگی آن با سایر وسایل از مقالات مرتبط در این زمینه کمک بگیرید.

۷. خانه را تا حد امکان روشن کنید

افزایش نور برای تسریع فروش خانه

تاریک بودن خانه فضای داخلی آن را دلگیر می‌کند، بنابراین تا حد امکان همه جای آن را روشن نگه دارید (نور طبیعی و غیرطبیعی). زمانی که خریدار را برای بازدید به خانه می‌آورید، تمامی پرده‌ها را باز و چراغ‌ها را روشن بگذارید. در طراحی دکوراسیون از آینه‌ها استفاده کنید تا بازتاب نور باعث شود خانه شما روشن‌تر به نظر برسد.

۱۵ روش زیبا و امروزی برای تزیین خانه با آینه

۸- پارکینگ را حذف نکنید

شاید با حذف پارکینگ و فروش آن به صورت جداگانه مبلغ بیشتری دریافت کنید. اما این نکته هم به خاطر داشته باشید که امروزه با گسترش اتومبیل های شخصی بیشتر خانواده ها حتی بیشتر از یک خودرو در خانواده دارند که داشتن پارکینگ برای آن ها مزیت بزرگی محسوب می شود.علاوه بر این ، با حذف پارکینگ زمان فروش خانه را بیشتر می کنید.

۹- به زمان فروش خانه تا خرید مجدد دقت کنید

اگر همزمان با فروش خانه قصد خرید مجدد ملکی را دارید ، زمان را به خوبی مدیریت کنید.ممکن است خانه ی شما به زودی به فروش برسد ولی خانه مورد علاقه تان را برای خرید پیدا نکنید.در این جور مواقع حتما مشاورین املاک را از تصمیم خود مطلع کنید و با یک برنامه ریزی دقیق مسیر خرید و فروش خانه را طی کنید.

۱۰- در املاک معتبر معامله کنید

معامله خود را در املاک هایی انجام دهید که تمام مجوزهای لازم را دارند و بعد از انجام قرارداد کدرهگیری برای شما صادر می کنند.کدرهگیری به شما کمک می کند که در صورت بروز هرگونه مشکلی به صورت قانونی اقدام به پیگیری کنید.

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *