۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
سیاسی

قرارداد نظامی ۱۰ میلیارد دلاری واشنگتن با ریاض

برخی منابع صهیونیستی از قرارداد نظامی جدید میان عربستان و آمریکا و نگرانی صهیونیستی‌ها از این موضوع خبر دادند.

                                                   قرارداد نظامی ۱۰ میلیارد دلاری واشنگتن با ریاض
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از قرارداد نظامی جدید آمریکا با عربستان سعودی خبر داد که این موضوع باعث نگرانی رژیم صهیونیستی شده است.

این سایت به نقل از یک مقام امنیتی صهیونیستی اعلام کرد که ایالات متحده با عربستان قراردادی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار منعقد کرده که این معامله مرتبط با طرح توسعه گسترده جنگنده‌های اف-۱۵ است؛ جنگنده‌هایی که عربستان سعودی آن‌ها را از آمریکا خریداری کرده است.

یک مقام امنیتی صهیونیستی در این راستا افزود که در حالی‌که همه درگیر معامله جنگنده اف۳۵ هستند، معامله‌ای جدید برای توسعه گسترده ۱۵۰ جنگنده اف ۱۵ سعودی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار در حال انعقاد است که این جنگنده‌ها قادرند از فرودگاه « تبوک» پرواز کنند و در عرض ۱۵ دقیقه به اراضی اشغالی برسند و همین این امر سازمان امنیتی رژیم اسرائیل را نگران کرده است.

بر اساس گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی چارچوب این معامله شامل بهبود عملکرد برنامه‌های راه‌اندازی، معرفی رایانه‌های پیشرفته مخصوص پرواز،‌ بهبود عملکرد رادارها، افزایش برد پروازی هواگردها، بالا بردن ظرفیت حمل تسلیحات، تغییرات در اتاق خلبان و سامانه‌‌ عامل جنگنده‌ها و همچنین بهبود قابلیت نبرد الکترونیکی و مجهز شدن به تجهیزات پیشرفته، خواهد بود.

در همین راستا «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که آمریکا معامله فروش ۵۰ جنگنده اف ۳۵ به امارات را تایید کرده است.

معامله تسلیحاتی که میان امارات و آمریکا منعقد شده است شامل فروش ۱۸ پهپاد MQ-9B هوا به هوا و هوا به زمین است.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *