تکنولوژی و فناوری

مجموعه آموزش برنامه نویسی

قبل از هر جمله‌ای باید به شما بگوییم که برنامه نویسی یکی از پردرآمدترین شغل‌های دنیا محسوب می‌شود. همین جمله، انگیزه‌ای برای شما ایجاد می‌کند تا به ادامه این مطلب بپردازید و آموزش برنامه نویسی را با قدرت بیشتری جلو ببرید.

ما در آکادمی آنلاین روکسو قصد داریم به شما هموارترین راه‌های آموزش برنامه نویسی را معرفی کنیم. به شما تضمین خواهیم داد که در پایان این مقاله بتوانید بهترین مسیر را برای آموزش برنامه نویسی انتخاب کنید.

در گذشته برای یادگیری یک مهارت یا حرفه، در آموزشگاهی فیزیکی ثبت‌نام و به طور مرتب در کلاس‌های حضوری شرکت می‌کردید. این کلاس‌های آموزش در هر شرایطی برگزار می‌شدند. یعنی مهم نبود که شما شرایط حضور در کلاس را دارید یا خیر! اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، تمام فعالیت‌های ما تحت تأثیر قرار گرفته و اغلب آسان‌تر شده‌اند. یعنی اگر شما بخواهید یک مهارت را یاد بگیرید و یا آن را تقویت کنید، کافیست در اینترنت جستجو کرده و سپس در یک کلاس آموزشی آنلاین شرکت کنید و هر لحظه که دوست داشتید به آموزش بپردازید. این اتفاق یکی از میلیون‌ها اتفاق مبارکی است که علم برنامه نویسی برای ما رقم زده است!

در دنیای امروز کسی را پیدا نمی‌کنید که با کامپیوتر آشنایی جزئی داشته باشد و به اهمیت برنامه‌ نویسی پی نبرده‌ باشد. امروز برنامه نویسی رکن اساسی توسعه اکثر علوم محسوب می‌شود، بنابراین اگر به لیست پردرآمدترین مشاغل دنیا نگاهی بیندازید، حتما برنامه نویسی را در صدر این مشاغل پیدا خواهید کرد.

برنامه نویسی چیست؟

برنامه نویسی کامپیوتر یا Computer Programming علمی است که توسط آن می‌توانید تمام دستورهای کامپیوتری را به زبان قابل درک برای انسان تبدیل کنید. مجموعه این دستورالعمل‌های کامپیوتری، «کد» یا «Code» نامیده می‌شوند. به فرض مثال، وقتی شما ویندوز یا سیستم عامل خودتان را روشن می‌کنید، با فشردن یک دکمه روی کیس یا لپ‌تاپ، دستور انسانی را به یک ماشین ارسال می‌کنید. این ماشین با استفاده از یک زبان برنامه نویسی آن دستور را در قالب یک کد دریافت و پس از تحلیل، خروجی را (که روشن شدن کامپیوتر است) نمایش می‌دهد.

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها نیز به شکل ضروری، مورد نیاز است. هر ساله، بر تعداد موقعیت‌های شغلی که مرتبط با برنامه‌نویسی هستند و یا پیش‌نیاز اصلی آن‌ها برنامه‌نویسی است، افزوده می‌شود. از طرفی، بخشی جدا نشدنی از فرایند تحقیق و پژوهش در اکثر رشته‌های دانشگاهی امروزی، کار با کامپیوتر و توانایی پیاده‌سازی ایده‌ها و الگوریتم‌ها در قالب برنامه‌های کامپیوتری است. قطعا در این مسیر، دانشجویان نیازمند یادگیری و کسب مهارت‌های برنامه‌نویسی هستند.

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *