آشپزی پزشکی

نکات مهم کرونایی هنگام پخت و پز مواد غذایی

نکات مهم کرونایی هنگام پخت و پز مواد غذایی

به گزارش ایسنا، دکتر جلال‌الدین میرزای رزاز با بیان اینکه در شرایط فعلی توصیه می‌شود از مصرف غذاهای کبابی و گریل شده اجتناب شده و روش پخت اصلی گوشت‌ها به صورت آبپز یا بخارپز باشد، ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در روش طبخ، درجه حرارت قسمت‌های مختلف ماده غذایی در طول پخته شدن است؛ چراکه در کباب و گریل کردن، انتقال درجه حرارت به عمق گوشت ممکن است به میزان لازم برای از بین بردن کروناویروس و سایر عوامل بیماری‌زا کافی نباشد.وی با تاکید بر اینکه انواع گوشت و تخم مرغ باید به طور کامل پخته شود، اظهار کرد: دمای داخلی ایمن برای پخت گوشت ۷۰ درجه سانتی‌گراد است. بنابراین غذاهای پخته‌ای که در یخچال نگهداری می‌شوند برای مصرف دوباره باید به خوبی گرم شوند؛ به گونه‌ای که همه جای آن حدود۷۰ درجه سانتیگراد حرارت ببیند.رزاز با بیان اینکه به طور خاص، کرونا ویروس‌ها مستعد تخریب در دمای معمولی پخت و پز (۷۰ درجه سانتیگراد) هستند، گفت: بنابراین، باید از مصرف محصولات حیوانی خام یا نیمه پخته پرهیز شود.این عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد: همچنین برای جلوگیری از آلودگی متقابل غذاهای پخته با گوشت خام، شیرخام یا امعا و احشا حیوانی خام باید با احتیاط و کاملا تفکیک شده و در یخچال قرار داده شود.این متخصص تغذیه در خاتمه با تاکید بر اینکه تا حد امکان از رستوران ها غذا تهیه نکنید، گفت: اگر اصول بهداشتی توسط کارکنان مرتبط، در تهیه و توزیع غذا رعایت نشود، آلودگی منتقل می‌شود. با این حال در صورت سفارش غذا  به صورت بیرون بر سفارش دهید و مجددا غذاها را قبل از مصرف به خوبی گرم کنید.

راهنمای پخت و پز مواد غذایی برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا

رئیس انجمن تغذیه ایران برخی نکات مهم در خصوص پخت و پز مواد غذایی به منظور پیشگیری از انتقال کروناویروس را توضیح داد.

آشپزی - تغذیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر جلال‌الدین میرزای رزاز با بیان اینکه در شرایط فعلی توصیه می‌شود از مصرف غذاهای کبابی و گریل شده اجتناب شده و روش پخت اصلی گوشت‌ها به صورت آبپز یا بخارپز باشد، ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در روش طبخ، درجه حرارت قسمت‌های مختلف ماده غذایی در طول پخته شدن است؛ چراکه در کباب و گریل کردن، انتقال درجه حرارت به عمق گوشت ممکن است به میزان لازم برای از بین بردن کروناویروس و سایر عوامل بیماری‌زا کافی نباشد.

وی با تاکید بر اینکه انواع گوشت و تخم مرغ باید به طور کامل پخته شود، اظهار کرد: دمای داخلی ایمن برای پخت گوشت ۷۰ درجه سانتی‌گراد است. بنابراین غذاهای پخته‌ای که در یخچال نگهداری می‌شوند برای مصرف دوباره باید به خوبی گرم شوند؛ به گونه‌ای که همه جای آن حدود ۷۰ درجه سانتیگراد حرارت ببیند.

رزاز با بیان اینکه به طور خاص، کرونا ویروس‌ها مستعد تخریب در دمای معمولی پخت و پز (۷۰ درجه سانتیگراد) هستند، گفت: بنابراین، باید از مصرف محصولات حیوانی خام یا نیمه پخته پرهیز شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد: همچنین برای جلوگیری از آلودگی متقابل غذاهای پخته با گوشت خام، شیرخام یا امعا و احشا حیوانی خام باید با احتیاط و کاملا تفکیک شده و در یخچال قرار داده شود.

این متخصص تغذیه در خاتمه با تاکید بر اینکه تا حد امکان از رستوران ها غذا تهیه نکنید، گفت: اگر اصول بهداشتی توسط کارکنان مرتبط، در تهیه و توزیع غذا رعایت نشود، آلودگی منتقل می‌شود. با این حال در صورت سفارش غذا  به صورت بیرون بر سفارش دهید و مجددا غذاها را قبل از مصرف به خوبی گرم کنید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *