۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
سیاسی

ورود دادستانی آمریکا به پرونده انتخابات

در حالی که دونالد ترامپ همچنین از پذیرش شکست امتناع کرده و ادعاهای بی‌اساسی را درباره تقلب در انتخابات مطرح می‌کند، دادستان کل آمریکا به مساله ورود کرده و خواستار تحقیقات شده است.

                                                   ورود دادستانی آمریکا به پرونده انتخابات

به گزارش تابناک به نوشته روزنامه گاردین،‌ گرچه سندی از وقوع تقلب در انتخابات سوم نوامبر وجود ندارد، اما ویلیام بار دادستان کل آمریکا از دادستان‌ها خواسته تا درباره “تخلف‌های انتخاباتی” تحقیق کنند و از دادستان‌های فدرال هم خواسته تا تحقیقاتی درباره “ادعاهای اساسی” از تخلف انتخاباتی در سراسر این کشور آغاز کنند.

مداخله ویلیام بار که بارها به سیاسی‌کاری در وزارت دادگستری آمریکا متهم شده است، در شرایطی انجام می‌شود که دونالد ترامپ هنوز شکست در انتخابات را نپذیرفته و شکایت‌هایی را در شماری از ایالات در مورد شمارش آراء به جریان انداخته است.

روز شنبه، جو بایدن پس از کسب آرای الکترال ایالت سرنوشت‌ساز پنسیلوانیا به عنوان رئیس‌جمهوری منتخب معرفی شد. اما ترامپ این نتیجه را نمی‌پذیرد.

ویلیام بار دوشنبه به دادستان‌های آمریکایی اجازه داد تا “ادعاهای اساسی درباره رای‌گیری و تخلف‌های انتخاباتی” را پیش از آنکه نتایج این انتخابات تایید شود، پیگیری کنند. با این حال او در نامه‌اش به این نکته اذعان کرده است که به لحاظ سنتی باید بعد از تکمیل شدن این رقابت، به بررسی تخلف‌های احتمالی پرداخت.

به دنبال این مداخله انتخاباتی، ریچارد پیلگار، مدیر شعبه جرایم انتخاباتی وزارت دادگستری آمریکا از سمتش کناره‌گیری کرد. اقدام ویلیام بار مایه خشنودی دونالد ترامپ شده است.

لیندسی گراهام از ترامپ خواست به انتخابات ۲۰۲۴ فکر کند

سناتور جمهوری‌خواه از ایالت کارولینای جنوبی، رئیس جمهور کنونی آمریکا را ترغیب کرد در صورت ناکام ماندن شکایت‌های قانونی‌اش، برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، لیندسی گراهام، سناتور ارشد جمهوری‌خواه که در انتخابات مجدد سنا در ایالت کارولینای جنوبی پیروز شد به شبکه فاکس نیوز گفت: من از تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا برای به چالش کشیدن برخی از نتایج انتخابات حمایت می‌کنم.

وی افزود: نمی‌دانم آیا این شکایت‌ها نتیجه انتخابات را تغییر می‌دهد یا خیر اما مستحق بررسی مجدد است و این انتخابات به هیچ وجه تمام نشده است.

گراهام در ادامه گفت: من ترامپ را به فکر کردن درباره نامزدی مجدد در انتخابات تشویق می‌کنم.

این سناتور افزود: ما نباید اجازه دهیم این جنبش خاموش شود، باید نامزدی مجدد را بررسی کنیم و باید طی چهار سال آتی یک سازمان ایجاد کنیم تا اینکه این جنبش را زنده نگه داریم و نمایندگی جمهوری‌خواهان در جوامع اقلیت را گسترش دهیم.

گراهام تصریح کرد: اگر سنا را حفظ کنیم، می‌توانیم کمیته مشترکی در سنا تشکیل دهیم و رای‌گیری پستی و عملکردش در سال ۲۰۲۰ را تجزیه و تحلیل کنیم.

در حالی که جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا قرار است برای تشکیل کابینه و تیم گذار خود تلاش کند، ترامپ متعهد شده تا درخصوص ادعاهای بی‌اساس خود درخصوص تقلب گسترده در انتخابات شکایت‌های قانونی را دنبال کند.

ترامپ برای تغییر دادن نتایج انتخابات با مبارزه‌ای دشوار رو به روست و باید برای این کار نتیجه در برخی از ایالت‌های کلیدی را تغییر دهد.

رهبر اکثریت سنا هنوز بایدن را به رسمیت نمی‌شناسد و شکایت را حق ترامپ می‌داند

جمهوری‌خواه ارشد کنگره آمریکا اظهار کرد، این جزو حقوق دونالد ترامپ است که به بررسی اتهام وقوع “بی‌نظمی‌ها” در انتخابات هفته قبل که جو بایدن دموکرات برنده آن اعلام شد، بپردازد؛ هر چند او مدارکی از وقوع تقلب ارائه نکرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ جمهوری‌خواه، هنوز در پی کسب آرای الکترال کافی از سوی جو بایدن برای پیروز شدن در انتخابات ریاست جمهوری شکست را نپذیرفته است!

میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا گفت، از اقدام دونالد ترامپ در به راه انداختن نزاع حقوقی در قبال ادعای “وقوع تقلب” انتخاباتی حمایت می‌کند.

مک‌کانل اظهار کرد: این ۱۰۰ درصد جزو حقوق دونالد ترامپ است که به بررسی اتهام وقوع بی‌نظمی‌ها و سنجیدن گزینه‌های حقوقی خود بپردازد.

سناتور مک‌کانل قبل از ایراد سخنرانی خود در سنا دیداری خصوصی با ویلیام بار، دادستان کل آمریکا داشت.

تاکنون چند جمهوری‌خواه سنا به بایدن پیروزی‌اش در انتخابات را تبریک گفته‌اند. یکی از آنها به نام سناتور سوزان کالینز روز دوشنبه به خبرنگاران گفت، از نظر وی بعید است که چالش‌های حقوقی رئیس جمهور فعلی آمریکا نتیجه انتخابات را تغییر دهد.

اما اکثر قانونگذاران جمهوری‌خواه گفته‌اند باید شکایت‌های دونالد ترامپ اجازه مطرح شدن داشته باشند و یا از اظهارنظر علنی درباره نتایج انتخابات خودداری کرده‌اند.

میچ مک‌کانل در سخنرانی خود در سنا جو بایدن را به عنوان رئیس جمهور منتخب و کامالا هریس را به عنوان معاون رئیس جمهور منتخب به رسمیت نشناخت. این جمهوری‌خواه همچنین به رسانه‌هایی که پیروزی بایدن را در انتخابات اعلام کردند حمله کرده و گفت: قانون اساسی در این فرآیند هیچ نقشی به شرکت‌های رسانه‌ای ثروتمند نداده است.

سناتور مک‌کانل خاطر نشان کرد: بیایید سخنرانی نکنیم. هیچ سخنرانی درباره اینکه چطور رئیس جمهور باید فورا و با روی خوش نتایج مقدماتی انتخابات را از جانب همان شخصیت‌هایی که چهار سال را صرف خودداری از پذیرفتن اعتبار انتخابات قبلی کرده‌اند، قبول کند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *