۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
اخبار سینما و تلوزیون

پنج چهره خبرساز «سینمای ۹۸»/ معترضانی که حاشیه ساز شدند

میان چهره های خبرساز سینمای ایران در سال ۹۸ یکی از وجوه اشتراک «اعتراض» است؛ سینماگرانی که هر یک به سبک و سیاق خود اعتراضشان را مطرح کردند و در مواردی حاشیه ساز هم شدند.

خبرگزاری مهر -گروه هنر- نیوشا روزبان: سال ۹۸ با فراز و نشیب های بسیاری به پایان رسید و هرچند می توان و باید «مردم» را به دلیل تحمل امیدوارانه این سال پرتلاطم چهره اصلی سال ۹۸ نامید، اما در بخش های مختلف نیز بودند چهره های شاخصی که از در هیاهوی «اخبار» توانستند توجه رسانه های را به خود جلب کنند و به تعبیری خبرساز شوند.
سینمای ایران هم سال پرفرازونشیبی را پشت سرگذاشت که همچون همیشه با حواشی بسیاری هم همراه بود و این بار نیز این هنرصنعت از جریان تحولات مستثنی نماند؛ در این گزارش از پنج چهره شاخص سینمای ایران در سال ۹۸ نام برده ایم که هرکدام به واسطه اظهارات و اقدامات خود به دلایلی در طول سال گذشته نقشی خبرساز ایفا کردند.
شهاب حسینی؛ شوالیه معترض به تحریم
یکی از چهره های شاخص سینمای ایران در سال ۹۸ شهاب حسینی بود. بازیگر شناخته شده ای که علاوه بر دو فیلم در چرخه اکران، در هنگامه جشنواره فجر هم با یک فیلم در بخش رقابتی و یک فیلم دیگر که تنها یک نمایش برای اهالی رسانه ها داشت، حضور پیدا کرد تا از سینماگران پرکار سال گذشته باشد. «آن شب» به کارگردانی کوروش آهاری و «شین» به کارگردانی میثم کزازی بود، ۲ فیلم سینمایی که در ادامه دغدغه سال های اخیر حسینی، هر ۲ توسط کارگردان های فیلم اول یکی در آمریکا و دیگری در ایران ساخته شده بود.
البته تا پیش از این شهاب حسینی در چند پروژه سینمایی کارگردان های فیلم اول چه به عنوان بازیگر و چه به عنوان تهیه کننده حضور داشت و اتفاقاً دو تا از همین فیلم ها یعنی «نبات» و «هزارتو» در سال گذشته فرصت اکران عمومی نیز پیدا کردند؛ فیلم اولی هایی که پیش تر در گزارشی به دلایل ناکامی آن ها در فرآیند …

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *