۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده

کارهای قبل از عید نوروز که باید انجام داد؟

اسفند ماه یکی از پرمشغله ترین ماه های سال است که همه در تکاپوهستند تا کارهای خانه را به اتمام رسانند .لیستی از کارهای قبل از عید نوروز می تواند در مدیریت و خانه تکانی عید به ما کمک کند .کمک کردن به خانواده می تواند که فرد را  در سال جدید فعال باشد و می تواند سال خوبی را آغاز کند.

کارهای قبل از عید نوروز با کمک حال - خانه تکانی عید

برای خودتان چک لیستی تهیه کنید!کارهاییی

  • گرد و خاک را از همه منزل‌تان پاک کنید. اگر پرمشغله هستید قسمت های مختلف منزل‌تان را به ترتیب اولویت‌تان برای خونه تکانی عید ، تمیز کنید.

 

  • یکی از کارهای قبل از عید نوروز و خانه تکانی فضاهای داخلی از جمله کمدها، کابینت‌هاست. بسته‌بندی و طبقه بندی وسایل با توجه به استفاده ی آنها دراستفاده درست از کمدها و کابینت‌ها موثر است.
  • موقع خانه تکانی عید وسایلی را که در یک سال گذشته استفاده نکردید یا فکر می‌کنید دیگر به کارتان نمی آیند اهدا کنید. گاهی در هنگام خانه تکانی متوجه می شوید خیلی از وسایل‌تان را اخیرا اصلا استفاده نکردید یا اصلا یادتان رفته که آن وسیله را داشته اید. قبل از عید نوروز زمان خوبی برای این مدل خانه تکانی هاست.
  • سعی کنید دور خودتان را خلوت کنید. از تعداد کمتری وسایل ولی مفید و با کیفیت استفاده کنید. طبق اصول فنگ شویی یکی از کارهای قبل از عید نوروز این است که هیچگاه وسایل‌تان را انبار نکنید. بگذارید ورود و خروج وسایل شما در منزل ‌تان برای جاری شدن انرژی مثبت در جریان باشد. اهدای وسایلی که به آنها احتیاجی ندارید یکی از کارهای قبل از عید نوروز است که می تواند علاوه بر کمک به خانه تکانی‌تان، دل عده ای را نیز شاد کند.

تغییر دکوراسیون با هزینه کم

  • با وسایلی که دارید، دکوراسیون جدیدی را برای منزل‌‌تان امتحان کنید. در اکثر اوقات تغییر می تواند هیجان‌آمیز باشد. همیشه لازم نیست برای تغییر دکوراسیون هزینه هنگفت کرد. تغییر محلِ مبلمان، تلویزیون، فرش ها، گلدان‌ها، میز ناهار‌خوری، تختخواب، جای آینه و قاب‌ها و…. یا حتی وسایل داخل کمد و کابینت ها از لذتبخش‌ترین کارهاست. می توانید از دوستان با سلیقه‌تان کمک بگیرید.

 

  • با گل و گیاه مناسب در محلِ زندگی‌تان می توانید انرژی مثبت را به منزل تان هدیه دهید. انواع گل های مناسب برای محیط های نوردار مانند حسن یوسف، شمعدانی، قاشقی و… هم برای خانه‌های پورنور مناسب است. برای خرید گل و گیاه می توانید از کمک حال کمک بگیرید. کمک حال گیاه موردنظر شما تهیه می کند و به درب منزل شما می آورد.
  • برای مشارکت فرزندان‌تان در امور منزل در سال جدید، می توانید  آنها را مسئول نگهداری و آبیاری گل ها کنید.

برای خود و خانواده تان وقت بگذارید

  • در سال جدید زمانی را برای اختصاص به امور علاقه خودتان پیش‌بینی کنید. کارهای مورد نیاز برای شروع آنها را قبل از عید بررسی کنید. پرداختن به انواع ورزشها، هنرهای دستی، یادگیری یک زبان جدید یا دوره حرفه ای خاص می تواند برای بالابردن کیفیت زندگی‌تان در سال جدید به شما کمک کند.
  • در سال جدید برای در جمع خانواده بود، تلاش بیشتری کنید. مناسبت ها را جدی بگیرید وبه آنها احترام بگذارید. می توانید از ایده های ساده اما جدید و غیر تکراری استفاده کنید. برای مثال اگر در سالی که گذشت، کادوی روز مادر یا همسر خود را فراموش کرده اید، امسال بابهترین کادو برای روز مادر او را خوشحال کنید.

سال آینده روی خودتان بیشتر کار کنید

  • لیستی از تصمیمات جدید، برای زندگی جدیدتان در سال جدید تهیه کنید. اهداف، برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت خودتان را بنویسید.نوشتن اهداف از جمله مهم ترین کارهای قبل از عید نوروز است. لیست نقشه راه‌تان را حتما بنویسید و به آن پایبند باشید.

نوشتن لیست اهداف از جمله کارهای قبل از عید نوروز است- خانه تکانی عید

  • خودشناسی کنید؛ تفکر و تعمل کنید؛ با خانواده، همسر، پدر، مادر، فرزندان و بهترین دوست خود صحبت کنید و از آنها بخواهید نقاط مثبت و منفی شخصیت‌تان را به شما بگویند. از کانال ها، سایت ها، پادکست‌ها و کتاب هایی خودشناسی کمک بگیرید.
  • اگر دلخوری از کسی دارید به او بگویید یا او را ببخشید. سنگ هایتان را وا بِکنید. و با خیالی راحت وارد سال جدید شوید. نگذارید ناراحتی ها و دلخوری ها قلب شما را کوچک کند.این یکی از مهمترین کارهای قبل از عید نوروز است.
  • در سال جدید سعی کنید بهترینِ خودتان باشید.

نگران حجم زیاد کارهای قبل از عید نوروز نباشید

کارهای اداری همیشه دردسر ساز هستند

از اواخر بهمن کم کم همه افراد خودشان را برای استقبال بهار و شروع سال جدید آماده می‌کنند. کارهای اداری،  خریدهای موردنیاز تا پایان سال همه ازکاهای قبل از عید نوروز هستند. اگر در شهرهای بزرگ یا شهر تهران زندگی می کنید این مسال بغرنج تر است. چراکه انجام امور اداری در تهران فرایندی سخت و گاهی پیچیده است؟کمک حال نیابتی به کمک شما آمده و راه حلی برای این مساله پیدا کرده است.

کمک حال برای انجام امور اداری به کمک شما می آید!

همانطور که گفته شد، در همه  آشفتگی های پایان سال نگران حجم زیاد کارهایتان در بهمن و اسفند ماه نباشید. کارهای بیرون منزل خود از جمله انجام امور اداری، بیمه، انواع کاغذبازی دانشگاهی، رزرو نوبت و صندلی و سایر امور نیابتی و وکالتی خود را به کمک حال بسپارید. می‌توانید امور اداری و شخصی انباشته خود را نیز به کمک‌حال بسپارید. با خیال راحت با زمستان خداحافظی کنید و منتظر آمدنِ بهارِ دلنشین شوید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *