۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده

کتاب نیروی حال؛ کتابی برای تغییر نگرش ذهن و خودشناسی

نیروی حال

از روزمرگی‌های زندگی‌تان خسته‌اید؟ از چیزهایی که در زندگی دارید لذت نمی‌برید؟ اکهارت تول اعتقاد دارد تنها چیزی که شما برای بهتر شدن حال‌تان به آن نیاز دارید، تغییر نگرش به زندگی‌تان است. او در کتاب نیروی حال، به شما یاد می‌دهد تا نگرش‌تان را نسبت به زندگی خود عوض کنید. در این معرفی کوتاه از کتاب نیروی حال، با این کتاب آشنا خواهید شد.

شناسنامه‌ی کتاب

  • عنوان کتاب به زبان اصلی: The Power of Now: A Guide to Spiritual Enlightenment
  • عنوان کتاب به فارسی: نیروی حال
  • نویسنده: اکهارت تول
  • سال انتشار: ۱۹۹۷

درباره‌ی کتاب نیروی حال

در حال زندگی کن! این تمام آن چیزی است که اکهارت تول سعی کرده‌ در کتاب نیروی حال، به شما القا کند. حتما بارها در زندگی برای‌تان پیش آمده‌ است که اسیر افکارتان شده‌اید و نتوانسته‌اید از لحظاتی که بر شما گذشته‌اند، لذت ببرید و استفاده کنید.

آیا دوست داشته‌اید که از بار زندگی روزمره‌یتان رها شوید و نگاه‌تان را به دنیای اطراف‌تان تغییر دهید؛ پس این کتاب برای شماست. اکهارت می‌نویسد: «این کتاب عصاره‌ی آموزه‌های من را دربردارد. البته، من می‌کوشم آموزه‌هایم را حتی‌المقدور در ظرف کلمات بریزم و با افراد و گروه‌های کوچک و سالکان راه معنا درمیان بگذارم. این تلاش من در ده سال گذشته بوده است. می‌دانم که کلمات گنجایش همه‌چیز را ندارند. می‌خواهم با همه‌ی وجودم تشکر کنم از همه‌ی آنهایی که شجاعت داشتند و خواستند که تحول درون خویش را تجربه کنند؛ آنهایی که پرسش‌های جدی درافکندند و آماده‌ی شنیدن پاسخ‌هایم بودند. اگر این آدم‌های دوست‌داشتنی نبودند، این کتاب به زیور طبع آراسته نمی‌شد… من اطمینان دارم که این کتاب به دست تمامی کسانی خواهد رسید که خواهان دگرگونی بنیادی درون خویش‌اند.»

اکهارت تول اعتقاد دارد این ذهن شماست که شما را در زنجیره‌ی افکار منفی نسبت به گذشته یا آینده اسیر کرده‌ است. قضاوت نسبت به اتفاقاتی که برایتان پیش آمده‌ است، خیال‌پردازی و نگرانی از آینده‌ای که در راه است، استرس و هیجانات روحی، همه‌ی کاری است که ذهن ما انجام می‌دهد و تنها این زمان حال ماست که به آن اهمیتی نمی‌دهد: «هوایی را که به درون بدن تو وارد و خارج میشود احساس کن. لحظه‌ی حال تنها واقعیتی است که باید با آن مواجه شوی، تو همواره با لحظه‌ی حال طرف هستی، نه آینده، تو هرگز با آینده طرف نمی‌شوی.»

جالب است، نه؟ تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که هیچ‌گاه آینده‌ای در کار نخواهد بود؟ تمام آن چیزی که ما آینده‌ نام‌گذاری می‌کنیم، مجموع لحظه‌های است که درحال ما جریان دارد.

کتاب نیروی حال، نوشته‌ی اکهارت تول، بینش میلیون‌ها نفر در جهان را نسبت به زندگی تغییر داده‌ است. این کتاب سودمند به شما یادآوری می‌کند که برای لذت بردن از زندگی، باید لحظه‌ای ذهن‌تان را خاموش کنید و به اطراف‌تان با دقت نگاه کنید. سعی کنید از آن‌ چیزی که در اطرف‌تان می‌گذرد، لذت ببرید. از مناظر طبیعت، خورشید، آسمان شب و دریا.

اکهارت تول تعریف می‌کند که خودش هم درگیر افسردگی بوده‌ است. این افسردگی که او را در اوج جوانی به انزوا کشاند، تا مدت‌ها با او بود؛ تا اینکه ناگهان، روزی دست‌خوش دگرگونی روحی می‌شود. او بعد از این دگرگونی، تصمیم به آموختن تعالیم معنوی به افراد گرفت و تبدیل به یک معلم معنوی شد. کتاب نیروی حال، اولین اثر مکتوب او در زمینه‌ی تعالیم معنوی است.

این کتاب در ده بخش نوشته‌ شده‌ است. عناوین بخش‌های این کتاب به شرح زیر است:

  • تو ذهن خود نیستی؛
  • آگاهی؛ راه رهایی از درد و رنج؛
  • سفر به ژرفای لحظه‌ی حال؛
  • نقشه‌های ذهن برای فرار از لحظه‌ی حال؛
  • ساحت حضور؛
  • کالبد درونی؛
  • درهایی گشوده به ذات غیرمتجلی؛
  • رابطه‌های روشن؛
  • دل‌آسودگی: فراسوی غم و شادی؛
  • معنای تسلیم.

در حاشیه

کتاب نیروی حال، به بیش از ۳۰ زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده و میلیون‌ها نسخه از آن در سراسر جهان به‌فروش رفته‌ است.

بسیاری از منتقدان، او را تأثیرگذارترین معلم معنوی دنیا می‌دانند.

شما می‌توانید همین الان کتاب صوتی نیروی حال را از وب‌سایت نوار تهیه کنید. این کتاب از سال ۹۲، با صدای مسیحا برزگر، مترجم کتاب، در وب‌سایت نوار دردسترس علاقه‌مندان کتاب‌های صوتی قرار گرفته‌ است.

آیا این کتاب برای شماست؟

این روزها تعالیم معنوی، طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. بسیاری از انسان‌ها، در جست‌وجوی آرامش گمشده‌ی خود، به سراغ کتاب‌های خودشناسی و خودسازی و یا کتاب‌هایی در حوزه‌ی پیشرفت شخصیتی می‌روند.

در این میان، کتاب نیروی‌ حال، یکی از پرطرفداران کتاب‌های این حوزه به‌حساب می‌آید. بسیاری از کسانی که نیروی حال را خوانده‌اند، این کتاب را تأثیرگذارترین کتاب زندگی‌ خود می‌دانند. صدالبته که با خواندن یک کتاب، نمی‌توانیم نگرش و بینش خودمان را به دنیا عوض کنیم، اما کتاب‌ها، تلنگر و بهانه‌ای برای تغییر و یادگرفتن راه‌های آن می‌شوند. پس اگر به‌دنبال ایجاد تغییر در راستای رسیدن به صلح درونی در زندگی‌تان هستید و یا حتی اگر دوست دارید بدانید آنهایی که از آرامش بی‌نظیری در زندگی خود برخوردارند، از چه فلسفه‌ای در زندگی‌شان پیروی می‌کنند، این کتاب را بخوانید. گاهی کنجکاوی هم به بهانه‌ای برای تغییر تبدیل می‌شود.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *