۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳
کسب و کار

۶ مزیت به‌کارگیری تبلیغات بنری آنلاین نسبت به بنرهای سنتی

مزایای تبلیغات بنری آنلاین نیست به بنرهای سنتی

یکی از بی‌شمار مزایایی که دنیای گسترده‌ی وب در اختیار ما قرار داده‌ است، دیده‌شدن و امکان معرفی کم‌هزینه، گسترده و مؤثر خدمات و تخصص‌مان به افراد است. شما با هر تخصص و حرفه‌ای که دارید، می‌توانید به‌سادگی مشتریان خدمات‌تان را با تبلیغات آنلاین، به‌صورت هوشمند پیدا کنید و در کنار دیده‌شدن، با اطلاعاتی که این تبلیغات در اختیار شما قرار می‌دهد، درراستای ارتقا کسب‌‌وکار و افزایش بهره‌وری‌تان، اقدام کنید. در این مطلب می‌خواهیم شما را با انواع تبلیغات بنری آنلاین، که یکی از مرسوم‌ترین روش‌های تبلیغ در فضای وبسایت‌ها است، آشنا کنیم و مزایای آن را نسبت به تبلیغات بنری سنتی بررسی کنیم. ما با همراه باشید.

تبلیغات بنری چیست؟

تبلیغات بنری، به انواع تبلیغات گرافیکی در وبسایتهای اینترنتی گفته می‌شود که به‌صورت عکس ثابت، گیف (GIF) یا اِچ‌تی‌اِم‌اِل۵ (HTML5) هستند؛ اما شما این تبلیغات را به‌صورت قطعات مستطیلی گرافیکی ثابت یا متحرک در ابعاد مختلف می‌بینید که در قسمت‌های مختلف وبسایت‌ها قرار گرفته‌اند و به معرفی کسب‌وکاری پرداخته‌اند یا شما را برای شرکت در کمپین‌ها، مسابقات، استفاده از طرح‌های تخفیفی در جشنواره‌ها یا استفاده از انواع خدمات ترغیب می‌کنند. معمولا کاربران با کلیک بر بنرهای تبلیغاتی، به وبسایت تبلیغ‌دهنده دسترسی پیدا می‌کنند. هرچه وبسایتی که قرار است تبلیغ در آن‌جا انجام بگیرد، رتبه بالاتر و مخاطبان بیشتری در فضای وب داشته‌ باشد، تبلیغ شما بیشتر دیده خواهد شد و طبعا بهره‌وری بهتری خواهد داشت. البته کیفیت مخاطبان و نزدیک بودن آنها به بازار هدف‌تان را نباید دست‌کم بگیرید.

تبلیغات بنری دو هدف عمده را دنبال می‌کند. اول اینکه میزان استفاده از خدمات شما افزایش پیدا کند و در درجه دوم، افراد با خدمات کسب‌وکار شما آشنایی پیدا کنند تا در صورت لزوم، به شما مراجعه کنند که اصطلاحا به آن آگاهی از برند گفته می‌شود. ضمن اینکه هر کلیک بر بنر تبلیغاتی شما، می‌تواند آمار و اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار بدهد که با استفاده از آن‌ها، تبلیغات‌تان را هوشمندانه‌تر کنید تا کسب‌وکارتان ارتقا پیدا کند. مثلا می‌توانید موضوعاتی را که مخاطبان، بیشتر به آن‌ها علاقه‌مند هستند، تفکیک کنید و روی آنها بیشتر تمرکز کنید. حتی می‌توانید مخاطبانی را که وارد وب‌سایت‌تان می‌شوند، از نظر سنی، جغرافیایی، علایق و… دسته‌بندی کنید و طبق این اطلاعات برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری انجام دهید.

انواع تبلیغات بنری آنلاین

تبلیغات بنری کلیکی از نوع ریتارگتیگ

صرف‌نظر از خصوصیات گرافیکی بنرهای تبلیغی که آن‌ها را از هم متمایز می‌کند، دو نوع عمده بنر تبلیغی در فضای وب وجود دارد:

  • تبلیغات بنری کلیکی
  • تبلیغات بنری ثابت

تفاوت این دو نوع بنر، در نوع پرداخت هزینه برای آن‌ها است. به‌این صورت که شما برای بنرهای کلیکی، به‌ازای هر کلیکی که روی بنر تبلیغی انجام گرفته‌ و افراد را به وبسایت شما هدایت کرده‌ است، به وبسایت تبلیغ‌کننده پرداخت خواهید کرد و سایر عوامل، روی میزان مبلغ پرداختی شما تأثیری نخواهد داشت. در این حالت بنر شما به‌صورت رندوم، براساس ارتباط موضوعی یا براساس جذابیتی که دارد به مخاطبان نمایش داده می‌شود. البته بنرهای کلیکی ریتارگتینگ هم از این نوع بنرها هستند. هدف این بنرها تنها مخاطبانی هستند که قبلا به وب‌سایت شما مراجعه کرده‌اند.

اما در بنرهای ثابت، زمان، عامل تعیین‌کننده در نرخ پرداختی شما به وبسایت تبلیغ‌کننده خواهد بود. یعنی فارغ ازینکه چند نفر با بنر تبلیغاتی ثابت، به وبسایت شما هدایت شده‌اند، تعداد روزهایی که قرار است تبلیغات شما در وبسایت موردنظرتان به‌ نمایش دربیاید، در پرداخت هزینه تبلیغات، نقش تعیین‌کننده دارند. در این حالت، برخلاف تبلیغات بنری کلیکی، شما اطمینان دارید که بنر شما به‌صورت ثابت در جایگاه مورد نظرتان نمایش داده می‌شود.

مزایای تبلیغات بنری آنلاین

تبلیغات بنری در اینترنت، مزایای مهمی نسبت به تبلیغات فیزیکی و به‌صورت چاپی در مکان‌های مختلف دارد. با این مزایا در ادامه آشنا می‌شویم:

۱. هزینه کمتر نسبت به بنرهای فیزیکی

مهم‌ترین مزیت تبلیغات بنری آنلاین، نسبت به تبلیغات چاپی یا بیلبردهای بزرگراه‌ها، صرف هزینه کمتر به‌نسبت بهره‌وری آن است. درواقع شما با پرداخت مبلغ کمی، از بسیاری از مزایای تبلیغات آنلاین استفاده خواهید کرد. مزایایی که می‌توانید به‌صورت هوشمندانه‌ای از آن‌ها برای ارتقا کسب‌وکارتان استفاده کنید. برخلاف تبلیغات بنری سنتی که شما ملزم به پرداخت هزینه طراحی، چاپ و اجاره بیلبورد خواهید بود، برای تبلیغات آنلاین تنها هزینه طراحی و نمایش را خواهید پرداخت. البته هزینه تبلیغات در وبسایت‌های مختلف، بسته به موضوعیت و رتبه وبسایت موردنظر و ترافیک ووردی آنها متفاوت است. اما در مجموع هزینه تبلیغات آنلاین قابل مقایسه با تبلیغات فیزیکی نیست.

۲. انعطاف بیشتر در طراحی جلوه‌های گرافیکی

شما در تبلیغات چاپی، با محدودیت‌های گرافیکی زیادی مواجه هستید. کیفیت تبلیغات چاپ‌شده، از لحاظ عناصر و جلوه‌های گرافیکی، رنگ و کیفیت، به‌مراتب کمتر از تبلیغات‌های آنلاین است. دست شما در تبلیغات آنلاین برای هر نوع خلاقیت کاملا باز است. شما می‌توانید برای اثرگذاری بهتر بر مخاطب، از تصاویر متحرک (بنر گیف و بنر HTML5)، انیمیشن‌ها و سایر جلوه‌های ویژه گرافیکی استفاده کنید که این مزیت، به‌ لطف بنرهای تبلیغاتی اینترنتی، برای شما فراهم شده‌‌ است. همه آنچه که برای استفاده حداکثری از این مزیت نیاز دارید، به‌کار گیری خلاقیت هدفمند در طراحی بنر است.

مهم‌ترین تفاوت آن بحث ثابت یا متحرک بودن بنر است که در تبلیغات چاپی از چنین مزیت بزرگی بی‌بهره‌اید. علاوه‌بر متحرک بودن، می‌توانید به کمک بنرهای تعاملی (بنر HTML5)، رابطه بهتری با کاربران برقرار کنید. به‌عنوان مثال، می‌توانید محصولات خود را به‌صورت اسلایدری در بنر قرار دهید تا کاربر با کلیک روی اسلایدر آنها را مشاهده کند و بعد از پیدا کردن محصول مورد نظر خود به صفحه مرتبط با همان محصول مراجعه کند.

در نمونه بنر HTML5 زیر، امکان انتخاب شهر و زمان سفر را برای مخاطب فراهم شده است تا دقیقا به همان صفحه مرتبط با خواسته‌اش در وب سایت شما وارد شود.

۳. گسترده بودن جامعه آماری تبلیغات

از محدویت‌های بنر فیزیکی، منحصر بودن به مکان خاص است. شما برای معرفی گسترده کسب‌وکارتان از طریق بنرهای چاپی، باید هزینه زیادی بابت چاپ و نصب بنر در مکان‌های مختلف بپردازید. از طرفی، هزینه اجاره بیلبورد و مکان تبلیغات را هم به هزینه‌های طراحی و چاپ اضافه کنید. این مبلغ سرسام‌آور برای تبلیغات گسترده، می‌تواند جایگزین هزینه‌ای بسیار کمتر، اما با ضریب بازدید بسیار گسترده‌تر نسبت به بنرهای چاپی شود. بله! درست حدس زدید! این جایگزینی سودمند و بهینه، از طریق تبلیغات بنری آنلاین انجام می‌گیرد. شما با تبلیغات اینترنتی، امکان دیده‌شدن توسط طیف وسیعی از افراد، از مکان‌های متفاوت را خواهید داشت. این مزیت را هم به مزیت‌های قبلی اضافه کنید که با تبلیغات اینترنتی، به حفظ محیط زیست هم کمک کرده‌اید. هم زباله‌ی کمتری تولید شده‌است و هم از منابع طبیعی استفاده نخواهد شد.

۴. افزایش ترافیک وبسایت شما

شما با به‌کارگیری تبلیغات بنری آنلاین، علاوه‌بر معرفی وسیع کسب‌وکارتان و افزایش میزان درخواست خدمات ارائه‌شده از طرف شما، مراجعه به وبسایت‌تان را هم به‌طرز چشم‌گیری افزایش خواهید داد. این افزایش، به بهبود وضیعت وبسایت شما در رتبه‌بندی از نظر گوگل هم تأثیر خواهد داشت. هرچه مراجعه به وبسایت شما افزایش پیدا کند و کاربران ارتباط بهتری با وب‌سایت شما برقرار کنند، وضعیت وبسایت شما در موتورهای جست‌وجو بهبود پیدا می‌کند. این هم یکی از مزیت‌های قابل اعتنا در تبلیغات اینترنتی است که در کنار باقی مزیت‌ها، به شما سود چشمگیری خواهد رساند. البته فراموش نکنید طراحی رابط کاربری و به‌طور کلی جذابیت صفحاتی که کاربران را از طریق تبلیغات بنری‌تان به سمت آنها روانه می‌کنید باید همواره بهبود یابد.

۵. در اختیار داشتن آمار بازدیدکنندگان

جمع‌آوری آمار کاربران با تبلیغات بنری آنلاین

تبلیغات فیزیکی، اطلاعات خاصی از مشاهده‌کنندگان به شما ارائه نخواهد داد. اما این امکان در تبلیغات اینترنتی، برای شما فراهم شده‌ است. سرویس‌های آمارگیر وب، اطلاعات مربوط به بازدیدکنندگان تبلیغات را ارائه می‌دهند که این اطلاعات، برای شما بسیار سودمند و مفید خواهد بود. مثلا می‌توانید با آمارگیری از اینکه بازدیدکنندگان تبلیغات شما از چه شهرهایی بوده‌اند، کسب‌وکارتان را شهرهایی که بیشترین بازدید را از تبلیغات‌تان داشتند، افزایش دهید. یا اینکه چه گروه سنی‌ای به تبلیغات شما واکنش بهتری نشان داده‌اند تا تبلیغات‌تان را برای همان گروه سنی، بیشتر بهینه کنید یا تغییرات لازم برای جلب‌توجه سایر گروه‌های سنی دیگر را هم در نظر بگیرید. علایق کاربران و رفتار آنها در دنیای وب نکته تعیین‌کننده‌ای است.

۶. اثرگذاری هوشمندانه بر ناخودآگاه مخاطب

افزایش استفاده از خدمات کسب‌وکار شما، تنها هدف تبلیغات نیست. یکی از اهداف مهم تبلیغات معرفی مؤثر و هدفمند تبلیغات به مخاطبان است تا درصورت نیاز، بتوانند به شما رجوع کنند تا از خدمات‌تان استفاده کنند. شما در تبلیغات اینترنتی، این امکان را دارید که با صرف هزینه کم، به‌صورت گسترده خدمات خودتان را به مخاطبان معرفی کنید و این گستردگی، باعث اثرگذاری و افزایش شهرت کسب‌وکارتان میان افراد خواهد شد. استفاده از المان‌های گرافیکی مناسب و طراحی حرفه‌ای با دربرگیری هویت برندتان، تاثیر قابل توجهی در رسیدن به این هدف خواهد داشت.

از کجا تبلیغات بنری را شروع کنیم؟

برای طراحی و اجرای کمپین تبلیغات بنری قبل از هر چیز باید برنامه‌ریزی کنید و بهترین و مرتبط‌ترین وب‌سایت‌ها را از نظر کیفیت و اعتبار انتخاب کنید. قدم بعدی مذاکره برای رزرو بهترین جایگاه متناسب با اهداف و بودجه‌تان است.

این کار بسیار زمانبر و نیازمند و صبر و حوصله زیادی است. اما ناامید نشوید. راه‌حل بهتری برای کلیه این فرایند وجود دارد و آن هم استفاده از پلتفرم تبلیغات‌ آنلاین یکتانت است. در این پلتفرم شما می‌توانید بنر خود را با هر قیمت کلیکی که خودتان می‌خواهید با هر میزان بودجه موردنظرتان، در پربازدیدترین و معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی منتشر کنید. با کمک پنل کاربری یکتانت، به‌طور دقیق می‌توانید ببینید چند نفر تابه‌حال بنر شما را دیده‌ و با کسب‌وکار شما آشنا شده‌اند و نیز چند نفر به بنر شما علاقه‌مند شده و روی آن کلیک کرده‌اند و دقیقاً به همان میزان برای تبلیغ‌تان پرداخت داشته باشید.

برای آشنایی بیشتر با تبلیغات بنری و انواع دیگر تبلیغات یکتانت، روی لینک زیر کلیک کنید تا از مزایای هر یک از انواع تبلیغات مورد نظرتان به همراه مشاوره رایگان متخصصان این مجموعه بهره‌مند شوید.

یکتانت

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *