۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
سبک زندگی خانواده

۷ کتابی که زوج‌ها باید برای بهبود روابط عاطفی‌شان بخوانند

آیا شما هم برای ارتقای کیفیت روابط عاطفی و عاشقانه خودتان از کتاب‌ها کمک می‌گیرید؟ به‌نظر شما، کتاب‌هایی که با رویکرد بهبود روابط عاطفیِ زوج‌ها نوشته شده‌اند تا چه اندازه می‌توانند مؤثر باشند؟ روابط عاطفی باکیفیت و ارتباط سالم و عاشقانه زوجین اصل مهم سلامت بنیاد خانواده و، در مقیاس بزرگ‌تر، جامعه است. برای همین، در دنیای امروز، روابط عاطفی سالم و پایداریِ عشق در بین زوج‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در همین راستا، امروز شما را با هفت کتاب مؤثر جهت بهبود روابط عاطفی آشنا می‌کنیم.

آشنایی با اصول روابط عاطفیِ درست یکی از پایه‌های ضروری برای پایداری عشق است. اینکه چطور روابط عاطفی خود را مدیریت کنیم یا چطور چالش‌ها و مشکلات را بدون آنکه عمق رابطه آسیب ببیند رفع کنیم، امروزه به دانش و آگاهی نیاز دارد. گاهی استفاده از تجربه دیگران کمکمان می‌کند و گاهی شناخت نسبت به ساختار روان‌شناسانۀ این روابط کارساز خواهد بود. در ادامه، با ما همراه باشید تا کتاب‌های مؤثر و معروف این زمینه را به شما معرفی کنیم.

۷. بازگشت به عشق

کتاب بازگشت به عشق ،

نویسنده: هارویل هندریکس
مترجم: هادی ابراهیمی
انتشارات: نسل نواندیش
تعداد صفحات: ۳۴۴

مِهر و حمایت دو اصل ارزشمند در رابطه عاطفی‌اند. با وجود این دو مفهوم، عشق هرگز در یک رابطه عاطفی تکراری نمی‌شود. هارویل هندریکس با آگاهی از تأثیر مِهر و حمایت، «بازگشت به عشق» را به نگارش درآورده است. او ابتدا از روان‌شناسی روابط عاشقانه صحبت می‌کند و فرصت شناخت ابعاد روحی یک رابطه عاطفی را به مخاطب می‌دهد. سپس، مخاطب را با راهکارهایی آشنا می‌کند تا بتواند به‌کمک آنها رابطه عاطفی خود را به منبعی از عشق پایدار تبدیل کند.

اگر دوست دارید رابطه عاطفی خود را در کنار تمام واقعیت‌های سخت و پیچیده به‌خوبی مدیریت کنید و آن‌قدر قوی شوید که حل اختلافات و مشکلات را به سرپوش‌گذاشتن روی آنها ترجیح دهید، این کتاب و تمرینات خوب آن کمک شایانی به شما خواهد کرد.

لینک خرید کتاب بازگشت به عشق

۶. قوانین ازدواج؛ رموز زندگی زناشویی موفق

کتاب قوانین ازدواج

نویسندگان: الن فاین، شری اشنایدر
مترجم: مژگان جهانگیر
انتشارات: قطره
تعداد صفحات: ۱۷۶

هر زوجی سبک زندگی، مشکلات و چالش‌های ویژه‌ای دارند. در واقع، زندگی برای همه خاص است و به همین دلیل است که موفقیت در امر مهمی مانند ازدواج هرگز قابل‌پیش‌بینی نیست؛ بنابراین آشنایی با برخی از اصول و قوانین ازدواج موفق گرچه کاملا نسبی است می‌تواند ابهامات را برای طرفین به حداقل برساند.

کتاب قوانین ازدواج با همین هدف به نگارش درآمده است. الن و شری، نویسندگان این کتاب، خودشان مشاور خانواده و روان‌شناس‌اند. آنها این کتاب را بر اساس تجربه‌های خود در صحبت با مراجعانشان نوشته‌اند. می‌توان گفت کتاب قوانین ازدواج از این جهت دارای تنوع مطلوبی است و به همین دلیل است که مخاطب می‌تواند حداقل با بخشی از آن هم‌ذات‌پنداری کند و از سایر مطالب نیز مانند تجربه‌ای ارزشمند استفاده کند.

لینک خرید کتاب قوانین ازدواج

۵. محکم در آغوشم بگیر

کتاب مرا محکم در آغوش بگیر

نویسنده: سو جانسون
مترجم: سمانه پرهیزکاری
انتشارات: میلکان
تعداد صفحات: ۲۴

«آنچه اهمیت دارد درست‌کردن اشتباهات است، حتی اگر فقط در حد تمایل به تلاش دوباره باشد.» این جمله زیبا یکی از چندین جمله ناب کتاب محکم در آغوشم بگیر است؛ کتابی که از ابتدا تا انتها، بارها به مخاطب تلنگر می‌زند. این کتاب کاملا بر واقعیت منطبق است و اصلا زندگی عاطفی را بدون مشکل نمی‌داند.

دکتر جانسون که خود مشاور خانواده است در این کتاب تلاش کرده است زوج‌ها نسبت به چالش‌های احتمالی زندگی زناشویی آگاه باشند و اصل را بر حل مسئله بنا کنند. شاید خواندن چنین کتابی نیاز هر زوجی باشد تا بتوانند به این باور برسند که مشکلات و چالش‌ها تا حدی اجتناب‌ناپذیرند؛ آنچه مایه دردسر است دوری از حل مشکل و انتظارات یک‌طرفه است.

اگر شما هم دوست دارید بهتر با لابه‌های واقعی زندگی مشترک آشنا شوید و مهارت‌هایی برای آینده فرابگیرید، حتما این کتاب را بخوانید.

لینک خرید کتاب محکم در آغوشم بگیر

۴. طراحی‌شده برای عشق

کتاب طراحی‌شده برای عشق

نویسنده: استن تاتکین
مترجم: مجتبی حسینیان
انتشارات: آلتین
تعداد صفحات: ۲۱۲

آیا می‌دانستید آشنایی با ساختار مغز و چگونگی ایجاد روابط عاطفی می‌تواند به افراد در تصمیم‌گیری بهتر کمک کند؟ کتاب طراحی‌شده برای عشق چنین کتابی است و مناسب برای بهبود روابط عاطفی زوج‌ها؛ کتابی که به افراد کمک می‌کند با اطلاع از عملکرد مغز و سبک وابستگی طرف مقابل، از وقوع اختلالات پیشگیری کنند. همچنین افراد با دانش این کتاب قادر خواهند بود رابطه پایدارتری بسازند.

اگر شما هم مایلید روابطتان را مدیریت کنید و بر پایه اصول منطقی پیش ببرید، از خواندن این کتاب غافل نشوید.

۳. هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی

کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی

نویسنده: جان گاتمن
مترجم: سید مرتضی نظری
انتشارات: اندیشه معاصر
تعداد صفحات: ۴۶۴

پایداری عشق و تداوم رابطه انتظار و آرزوی هر زوجی در آغاز مسیر است. جان گاتمن کسی است که برای پایداری روابط عاشقانه مطالعات فراوانی داشته و در این راستا، انقلابی به وجود آورده است. گاتمن تمام جزئیات مطالعات علمی و عملی خود را در کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی به نگارش درآورده است.

در این کتاب، مخاطب با ظرافت هرچه تمام‌تر با مسیری آشنا می‌شود که در آن، می‌تواند رابطه عاطفی خود را تجسم کند و در آینده بر پایه این دانش، رابطه خود را بسازد؛ مسیری که انتهای آن سرشار از عشق است و زوج‌ها می‌توانند به هماهنگی کاملی برسند و چالش‌های زندگی باعث ایجاد سردی در رابطه آن‌ها نشود؛ آن‌هم با تکیه بر اصولی که همه بارها و بارها آزمایش شده‌اند.

اگر شما هم به ساختن چنین رابطه غنی و مستحکمی علاقه‌مندید، حتما این کتاب را بخوانید.

لینک خرید این کتاب از دیجی‌کالا

۲. پنج زبان عشق

کتاب ۵ زبان عشق

نویسنده: گری چاپمن
مترجم: محمد یونسی
انتشارات: نوین
تعداد صفحات: ۲۳۰

آیا تا به حال به زبان عشق فکر کرده‌اید؟ به‌نظر شما، زبان عشق در میان افراد مختلف چگونه است؟ گری چاپمن در کتاب ۵ زبان عشق درباره زبان گفت‌وگوی عشق صحبت می‌کند. چاپمن معتقد است همان‌طور که افراد در دنیا با زبان‌های گوناگونی صحبت می‌کنند، عشق و ابراز آن هم در بین افرادِ مختلف، زبان واحدی ندارد. چاپمن طبق تحقیقاتی که داشته است برای ابراز عشق و رابطه عاشقانه بین افراد پنج زبان مختلف را معرفی کرده است. گرچه همه افراد با هر پنج زبان صحبت نمی‌کنند، اما خواندن این کتاب به ما شانس شناسایی زبان عشق خودمان را می‌دهد و البته زبان عشق شریک عاطفی‌مان را، اگر زبان متفاوتی با ما داشته باشد.

برای ارتقای کیفیت روابط عاشقانه و بهبود روابط عاطفی زوج‌ها می‌توان به مطالب این کتاب تکیه کرد و سطح جدیدی از ارتباطات را تجربه کرد.

لینک خرید کتاب ۵ زبان عشق

۱. سیر عشق

کتاب سیر عشق

نویسنده: آلن دو باتن
مترجم: مهرداد یوسفی
انتشارات: جامی
تعداد صفحات: ۲۵۶

ربیع و کرستن زوجی‌اند که تحلیل رابطه عاشقانه آنها از زمان شکل‌گیری تا رشد و تکامل مورد هدف آلن دو باتن قرار گرفته است. آلن در این کتاب به مخاطب نشان می‌دهد چگونه طراوت یک رابطه را در مسیر همانند روزهای آغازین حفظ کنیم. قهر، آشتی، بحث، احساس امنیت، چکش‌خوردن یک رابطه، همه و همه لایه‌های مختلف زندگی یک زوج‌اند که ما با خواندن داستان عشق یک زوج از نزدیک آنها را لمس می‌کنیم.

کتاب سیر عشق روابط عاطفی را از جنبه غیرمستقیم‌تری به نمایش می‌گذارد و اگر شما برای بهبود روابط عاطفی خود علاقه‌مند به این رویکرد هستید، حتما مطالعه این کتاب را در برنامه خود قرار دهید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *