۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
پزشکی

آخرین آمار کرونا در جهان

خبر آنلاین : کشورهای آمریکا، روسیه، انگلیس،اسپانیا و روسیه بیشترین شمار مبتلایان در ۲۴ ساعت اخیر را داشته اند.

کشورهای آمریکا با ۱۱,۴۸۹، روسیه با ۱۰,۱۰۲، انگلیس با ۴,۴۰۶ و اسپانیا با ۲,۲۶۰ مورد، بیشترین شمار مبتلایان به کروناویروس را در ۲۴ ساعت گذشته داشته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

آمریکا

بر اساس اعلام رویترز، افزایش شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در آمریکا ادامه دارد. بیشترین سیر صعودی در ایالت‌های نیویورک، نیوجرسی و میشیگان بوده است.

در خبری دیگر متخصص ارشد بیماری‌های عفونی ستاد مقابله با کرونای آمریکا نظریه‌های مطرح شده درباره دست ساز بودن کروناویروس جدید یا گسترش آن به طور اتفاقی از یک آزمایشگاه چینی را رد کرد.

دکتر آنتونی فائوچی، در گفتگو با شبکه “نشنال جئوگرفیک” اظهار کرد، تحقیقاتی که در دسترس هستند، نشان می‌دهند که این ویروس به طور طبیعی تکامل یافته است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، فائوچی در این باره گفت: اگر به تکامل این ویروس در خفاش‌ها و ویروسی که شیوع پیدا کرده بنگرید، این اطلاعات با قدرت حاکی از این هستند که این ویروس نمی‌تواند مصنوعی یا عمدا ساخته شده باشد و روند تکامل آن طبیعی است.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز سه شنبه با طرح دوباره ادعای پشیین خود مدعی شد: به‌زودی منشا ویروس کرونا را مشخص خواهیم کرد.

به گزارش اسپوتنیک،رئیس جمهور آمریکا که در کاخ سفید با خبرنگاران صحبت می کرد، در این خصوص ادامه داد: بسیار قاطعانه در این باره گزارش خواهیم داد. ترامپ در ادامه سخنانش با نقض حرف های گذشته خود ادعا کرد که چین می بایست آمریکا را در خصوص کرونا در جریان می گذاشت.

ترامپ همچنین بار دیگر  به خودستایی پرداخت. وی به روزنامه آمریکایی «نیویورک پست» گفت آمریکایی‌ها اکنون بر روی تولید داخلی محصولات متنوعی متمرکز هستند، از جمله تولیدات دارویی که در حال حاضر در چین تولید می‌شوند.

او در ادامه مدعی شد آمریکایی‌هایی که قبلاً مخالفش بودند حالا نظرشان عوض شده و این موافقت تولید دارو و چیزهای دیگر را شامل می‌شود.

ترامپ همچنین گفت که معتقد است «خوش‌بینی فزاینده‌ای» در آمریکا وجود دارد و این که حال روحی مردم در حال بهتر شدن است. او پیش‌بینی کرد بحران اقتصادی که در پی شیوع کرونا در آمریکا ایجاد شد و ۳۰ میلیون آمریکایی را مجبور کرد که برای استفاده از مزایای بیکاری درخواست بدهند، بزودی و با صدور اجازه فعالیت اقتصادی از سوی ایالتها بهبود یابد.

انگلیس

آمار تلفات بریتانیا بر اثر ابتلا به «کووید-۱۹» با پیشی گرفتن از ایتالیا در جایگاه اول قاره سبز و دوم جهان قرار گرفت.

روزنامه انگلیسی «میرر» بنابر اعلام دفتر آمار ملی بریتانیا گزارش داد تا اول ماه مه، ۶ هزار و ۳۹۱ نفر در مراکز مراقبتی بریتانیا قربانی کروناویروس شده‌اند. به گفته این نهاد، ۵ هزار و ۸۹۰ مرگ در این مراکز تا ۲۴ آوریل در انگلیس و ولز به ثبت رسید.

در آخرین آمار نیز مقامات وزارت بهداشت انگلیس از مرگ ۶۹۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور خبر دادند.بر این اساس، تعداد کل جانباختگان در انگلیس به ۲۹,۴۲۷ نفر رسیده است. همچنین در این مدت، ۴,۴۰۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در انگلیس به ثبت رسیده و تعداد کل مبتلایان را به ۱۹۴,۹۹۰ هزار نفر رسانده است.

پایگاه اینترنتی نشریه گاردین نوشت: کارشناسان یک آژانس کنترل بیماری‌ها در اروپا می‌گویند انگلیس در فرایند مبارزه با شیوع ویروس کرونا از اغلب کشورهای اروپایی عقب‌تر است.
مدیر مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری ها، هشدار داد: انگلیس یکی از پنج کشور اروپایی است که به رغم ادعاهای بوریس جانسون نخست وزیر این کشور، مبنی بر موفقیت در مهار کووید-۱۹، به درستی از عهده کاهش روند سرایت ویروس کرونا بر نیامده است.

آمون تأکید کرد: انگلیس هنوز به اندازه اکثر کشورهای اروپایی در مهار این بیماری پیشرفت نداشته است.

وی طی سخنانی در کمیته بهداشت عمومی پارلمان اروپا، گفت: ظاهراً اروپا روز شنبه در مجموع، نقطه اوج همه گیری عفونت کووید-۱۹ را پشت سر گذاشته است و تنها بلغارستان هنوز هم سیر صعودی موارد ابتلا به ویروس کرونا را تجربه می‌کند.

آمون خطاب به نمایندگان پارلمان اروپا خاطر نشان کرد: انگلیس به همراه لهستان، رومانی و سوئد، در ۱۴ روز گذشته هیچ پیشرفت ملموسی در مبارزه با این بیماری نشان نداده اند، اما در بقیه کشورها ما واقعاً شاهد کاهش قابل توجه ابتلا هستیم.

مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری‌ها بر وضعیت همه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به علاوه انگلیس، نروژ، لیختن اشتاین و ایسلند نظارت می‌کند.

اسپانیا

مقامات وزارت بهداشت اسپانیا از مرگ ۱۸۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور خبر دادند.بر این اساس، تعداد کل جانباختگان در اسپانیا به ۲۵,۶۱۳ نفر رسیده است. همچنین در این مدت، ۲,۲۶۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در اسپانیا به ثبت رسیده و تعداد کل مبتلایان را به ۲۵۰,۵۶۱ هزار نفر رسانده است.

به گزارش دیلی میل، وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرده که در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰ درصد مبتلایان از کادر درمانی بوده اند.

با کاهش شمار مبتلایان در روزهای اخیر اسپانیا مقررات قرنطینه ای را کاهش داده است.

روسیه

به گزارش خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه امروز، سه شنبه گزارش داد که تعداد مبتلایان به عفونت ویروس جدید کرونا در این کشور طی یک روز گذشته به ۱۰ هزار و ۱۰۲ نفر افزایش یافته و اکنون در کل مناطق روسیه به ۱۵۵ هزار و  ۳۷۰ نفر رسیده است. ضمن اینکه ۱۹ هزار و ۸۶۵ نفر در حال حاضر بهبود یافته و یک هزار و ۴۵۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

این ستاد با اشاره به اینکه رشد روزانه شیوع بیماری کرونا، کمتر از ۷ درصد بود، یادآور شد که ۴ هزار و ۹۶۱ مورد (۴۹ درصد) از موارد جدید آلودگی ثبت شده در کشور بدون علائم  بالینی بیماری تشخیص داده شده است.

براساس این اطلاعات، طی ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۷۷۰ نفر از بیماران در سراسر روسیه بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند و بدین ترتیب   تعداد بهبود یافتگان به ۱۹ هزار و ۸۶۵ نفر افزایش یافته است. در شهر مسکو طی یک روز گذشته ، ۲۹۷ بیمار مبتلا به عفونت کرونا بهبود یافتند تا تعداد کلی افراد درمان شده در پایتخت به ۷ هزار و ۸۷۰ نفر برسد.

ضمن اینکه با فوت ۹۵ بیمار دیگر، تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در روسیه به ۱ هزار و ۴۵۱ نفر افزایش پیدا کرد. سهم مسکو در این رابطه نیز طی روز گذشته ۵۲ مورد است که در مجموع شمار قربانیان در این شهر به ۸۱۶ نفر رسید.

در همین رابطه، دفتر مطبوعاتی سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه نیز اعلام کرد که در حال حاضر ۵۱۰ هزار و ۲۲۲ نفر به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور تحت کنترل و نظارت پزشکی قرار دارند.

در مجموع، از زمان شروع این اپیدمی در روسیه ، پزشکان وضعیت بیش از ۸۰۵ هزار نفر از شهروندان را زیر نظر داشتند.

این سازمان همچنین یادآور شد که بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار آزمایش برای تشخیص بیماری کووید-۱۹ در روسیه انجام شده است که کمک کرده تا موارد آلودگی در ابتدایی‌ترین مراحل این بیماری شناسایی شده و درمان آن هر چه زودتر آغاز شود.

به گفته مسئولان، دقیقاً به همین دلیل، با وجود رشد ابتلا به کرونا در کشور، موارد مرگ و میر ناشی از آن بسیار کم و تعداد بهبود یافتگان هر روز افزایش می‌یابد.

ایران

اما در ایران جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمار گفت:  از دیروز تا امروز۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۳۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی با اشاره به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۹۹۷۰ نفر رسید، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

جهانپور در ادامه افزود: مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۳۴۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به این که خوشبختانه تا کنون۸۰۴۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند، گفت:  ۲۶۸۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *