۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
مد و زیبایی

انتخاب کرم ضد آفتاب؛ در دوران تحریم و کرونا چه بخریم؟

کرم ضد آفتاب

کودک و اهمیت ضد آفتاب - انتخاب کرم ضد آفتاب

در ایام کرونا بیش از هر وقتی به اهمیت سلامتی پی بردیم و دانستیم که این گوهر تا چه اندازه برایمان در اولویت است. اما سلامتی فقط شامل اعضای داخلی بدن نمی‌شود و باید به بخش‌های بیرونی نیز بسیار توجه کرد. پوست مهم‌ترین بخش بیرونی بدن انسان است که توجه به سلامت آن، زیبایی و اعتماد به نفس را برایمان به ارمغان می‌آورد. انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب اولین قدمی است که باید برای حفظ سلامت پوست خود برداریم. می‌دانیم که تحریم‌ها سبب کمبود کالا و افزایش قیمت شده است، اما در این شرایط هم ما باید بهترین انتخاب را برای پوستمان داشته باشیم و از مراقبت از پوست خود غافل نشویم. با ما همراه باشید تا از چگونگی انتخاب کرم ضد آفتاب برایتان بگوییم و بهترین آن را برای پوست شما پیدا کنیم.

 

انجمن سرطان پوست امریکا توصیه می‌کند، در این روزها با وجود اینکه در خانه هستیم و زیاد در معرض آفتاب قرار نمی‌گیریم باید همچنان هوشیار باشیم و از پوستمان در مقابل آفتاب مراقبت کنیم.

دکتر «آریانا شادی کوروش» ‌پزشک و کارشناس ارشد بهداشت عمومی در امریکا می‌گوید در طول دوره کرونا افراد در طول بیشتر از قبل در معرض نور نمایشگرها و نور آبی قرار می‌گیرند که می‌تواند اثرات مخربی بر روی پوست و چشم داشته باشد. دکتر کوروش توصیه می‌کند که با استفاده از ضدآفتاب و محصولات محافظتی، از پوستمان در مقابل این نورهای مخرب هم محافظت کنیم.

یک کرم ضد آفتاب خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

پوست، اصلی‌ترین لباس هر انسانی است؛ پس باید به زیبایی و کیفیت آن اهمیت دهیم. هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر، اگر در معرض نور خورشید هستید، باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. کرم ضدآفتاب از پوست در مقابل اشعه خطرناک UV خورشید حفاظت می‌کند. این اشعه علاوه بر احتمال آفتاب سوختگی و سرطان‌های پوستی، کیفیت پوست را از بین می‌برد و لک‌ها و چین‌وچروک‌های ناخوشایندی روی پوست از خود به‌ جا می‌گذارد.

محافظت از پوست در مقابل اشعه‌های مضر

اشعه UV به دو طیف UVB و UVA تفکیک می‌شود. هرکدام از این دو، به‌شدت برای پوست مضر هستند؛ بنابراین بهترین کرم ضدآفتاب باید از پوست در مقابل هر دو طیف محافظت کند. بیایید کمی بیشتر درباره این دو طیف اشعه UV بدانیم:

اشعه مضر UVB سبب سوختگی و سرطان پوست می‌شود. در گذشته، کرم‌های ضدآفتاب، بیشتر برای مهار این طیف ساخته می‌شده‌اند. واحد SPF در کرم‌های ضدآفتاب، معیاری برای سنجش مقاومت این کرم‌ها در مقابل طیف B است و ربطی به طیف A ندارد.

برای محافظت پوست در مقابل اشعه UVB، می‌توانید از کرم ضدآفتاب با SPF 15 استفاده کنید، اما افرادی که پوست حساس یا سابقه خانوادگی سرطان پوست دارند، باید از SPF 30 یا بالاتر استفاده کنند. افرادی که به بیماری لوتوس دچار هستند نیز پوست حساس‌تری در مقابل خورشید دارند؛ پس آنها هم باید در هنگام انتخاب کرم ضدآفتاب سراغ SPF 30 یا بالاتر بروند.

جالب است بدانید که هرچه این معیار از ۱۵ بیشتر شود، درصد اثرگذاری آن با سرعت کمی افزایش پیدا می‌کند. به‌عنوان مثال بیشتر افراد فکر می‌کنند که اثرگذاری SPF 30 دوبرابر SPF 15 است؛ درحالی‌که SPF 15 تا حدود ۹۳ درصد و SPF 30 به میزان ۹۷ درصد، اشعه UVB را فیلتر می‌کنند. میزان حفاظت ضدآفتاب با SPF 50 نیز به ۹۸ درصد می‌رسد و اختلاف آنها با SPF 30 و SPF 15 بسیار کم است؛ اما همین اختلاف کم برای پوست‌های حساس یا بیمار، حائز اهمیت است.

در مقابل، طیف A اگرچه سبب سوختگی ظاهری نمی‌‌شود، اما می‌تواند به عمق پوست نفوذ کند و باعث افزایش احتمال سرطان و پیدایش چین‌وچروک و پیری زودرس پوست شود.

میزان حفاظت از طیف UVA در کرم‌های ضدآفتاب با معیار عددی مشخص نمی‌شود، اما می‌توانید به‌دنبال کرمی باشید که حداقل یکی از مواد آووبنزون، اکسی‌بنزون، سالیسوبنزون، دی‌اکسید تیتانیوم و اکسید روی در ترکیبات آن وجود داشته باشد.

کرم ضدآفتاب مناسب برای کودکان

البته در هنگام انتخاب کرم ضد آفتاب برای نوزادان و کودکان و همچنین افرادی با پوست‌های بسیار حساس، شرایط متفاوت است: بعضی از این مواد شیمیایی می‌توانند برای پوست آنها مضر باشند. بنابراین پیش از استفاده از کرم ضدآفتاب برای این افراد، بهتر است که با متخصص پوست مشورت شود.


انواع کرم ضد آفتاب را می‌شناسید؟

استفاده از ضد آفتاب در ساحل - انتخاب کرم ضد آفتاب

هنگام انتخاب کرم ضد آفتاب باید به انواع آن توجه کنید و متناسب با کارایی موردنظر و شرایط پوست، بهترین‌ها را انتخاب کنید. در ادامه، با توضیح مختصری، شما را با انواع کرم ضدآفتاب آشنا می‌کنیم.

رنگی

با انتخاب کرم ضدآفتاب رنگی، با یک تیر دو نشان می‌زنید: علاوه بر محافظت از پوست، تناژ رنگی مناسب صورتتان را نیز انتخاب می‌کنید. طیف رنگی این نوع کرم‌ها، متناسب با پوست، در انواع رنگ‌های سفید، گندمی و برنزی تولید می‌شوند.

لوسیون

کاربرد لوسیون علاوه بر صورت، بیشتر در پوشش پوست سایر قسمت‌های بدن (که مساحت بیشتری دارند) خود را نشان می‌دهد. در واقع وقتی قصد داریم حجم بالایی از ضدآفتاب را استفاده کنیم، انتخاب کرم ضد آفتاب لوسیونی، بسیار مطلوب خواهد بود. این نوع ضدآفتاب‌ها بافت روان‌تری نسبت به ضدآفتاب‌هایی با بافت کرمی دارند؛ به همین دلیل راحت‌تر و به‌شکل لایه نازکی بر روی پوست می‌نشینند.

آرایشی و کرم پودرها

برای بسیاری از کرم پودرهای آرایشیSPF تعریف شده است. در واقع این مواد آرایشی در مقابل طیف UVB از پوست محافظت می‌کنند. اگر قصد دارید لوازم آرایشی را جایگزین ضدآفتاب کنید، از ضررهای طیف UVA غافل نشوید و فقط به SPF توجه نکنید. همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، حداقل یکی از مواد آووبنزون، اکسی‌بنزون، سالیسوبنزون، دی‌اکسید تیتانیوم و اکسید روی باید در ترکیبات محصول وجود داشته باشد.

ضد آفتاب بدون چربی

این کرم ضدآفتاب مخصوص پوست‌های چرب است و بدون بستن منافذ پوست، روی صورت شما می‌نشیند. این کرم بافت سبکی دارد، به‌سرعت جذب می‌شود و احساس سنگینی روی صورت شما ایجاد نمی‌کند. با استفاده از کرم‌های فاقد چربی، پوستی یکدست خواهید داشت. با این کرم دیگر خبری از درخشش روغنی بیش از حد ضدآفتاب روی صورت نخواهد بود. بیشتر افرادی که پوست چرب و حساس دارند، سراغ این نوع ضدآفتاب می‌روند.

بهترین کرم ضد آفتاب oil free

توجه به تعادل پوست، از مزایای کرم فاقد چربی است. با استفاده از این کرم، پوست شما هم از چربی آزاردهنده محافظت می‌شود و هم دچار خشکی پوست نخواهد شد. ترکیبات کرم حفظ تعادل و زیبایی پوست را بر عهده دارند. یک پوست صاف و ابریشمی و بدون دانه‌های چربی، نتیجه استفاده از بهترین برند از این نوع کرم است. کرم‌های oil free فاقد اتانول و اتیل الکل هستند و به همین دلیل، تعادل اسید طبیعی پوست را مختل نمی‌کنند و سبب تحریک پوست، خشکی و گرفتگی منافد نمی‌شوند.

تنوع در بافت و قوام کرم‌های ضدآفتاب

بافت و قوام ضدآفتاب‌ها بسیار متنوع هستند و دست شما را در انتخاب باز می‌گذارند. قوام ضدآفتاب می‌تواند فشرده و کاملا کرمی باشد و یا رقیق مثل لوسیون باشد. بافت بعضی از ضدآفتاب‌ها بر پایه چربی است و برخی دیگر حاوی مرطوب کننده پوست است؛ یعنی بر اساس نیاز مصرف‌کننده، هرکدام در جایگاه خود، مناسب هستند. جالب است بدانید که امروزه ضدآفتاب به‌شکل اسپری هم وارد بازار شده و استفاده از این نوع بافت بسیار راحت و سریع است. اسپری برای کسانی که فرصت کمی برای ماندن جلوی آینه دارند، بسیار مناسب است و روشی آسان برای تجدید ضدآفتاب در طول روز است.

ضد آفتاب های با کاربرد مراقبتی

بسیاری از کرم‌های ضدآفتاب، خاصیت سایر کرم‌های پوستی همچون مراقبت از پوست دور چشم و ضدچروک پیری را هم دارند.

انتخاب کرم ضد آفتاب دور چشم

استفاده از کرم ضدآفتاب در زیر چشم و پلک‌ها، به‌دلیل نازکی پوست، بسیار مهم است. ضدآفتاب‌های ساخته‌شده با روی یا دی‌اکسید تیتانیوم، بهترین کرم ضد آفتاب دور چشم محسوب می‌شوند. این نوع کرم‌ها پس از عرق کردن، باعث سنگینی پلک نمی‌شوند و چشم شما را خسته نمی‌کنند. بعضی از کرم‌های کانسیلر دارای رتبه‌بندی SPF هستند و می‌توانند محافظتی مضاعف برای اطراف چشم باشند.

انتخاب کرم ضد آفتاب و ضد چروک

در هوای آلوده، رادیکال های آزاد افزایش پیدا می‌کنند و سبب پیری پوست می‌شوند. کرم‌های ضد آفتاب و ضد چروک، از مهم‌ترین محصولات در حوزه سلامت پوست هستند و سبب شادابی پوست و انسجام بیشتر آن می‌شوند. این کرم‌ها از پوست شما در مقابل رادیکال‌های آزاد مراقبت می‌کنند و همچنین با جلوگیری از افتادگی پوست و چین و چروک صورت و ایجاد لکه‌، زیبایی شما را حفظ می‌کنند. در ادامه این مطلب نکاتی را بررسی خواهیم کرد که به شما کمک می‌کنند بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک را انتخاب کنید.

بهترین کرم ضد آفتاب به تفکیک نوع پوست

انتخاب کرم ضد آفتاب برای انواع پوست

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب، باید فاقد چربی باشد تا بافت پوست سبک باشد و منافذش باز بماند.

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط

کرم‌های مناسب این نوع پوست باید حاوی مرطوب‌کننده برای کاهش التهابات پوستی باشند و در عین حال چربی پوست را کنترل کنند و ضد آکنه باشند.

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست خشک

این نوع پوست چربی کمی دارد و بسیار پوسته‌پوسته می‌شود؛ بنابراین کرم ضدآفتاب با پایه چربی، انتخابی مناسب خواهد بود.

نکاتی برای خرید بهترین کرم ضد آفتاب

  • از SPF 15 تا SPF 50 انتخاب مناسبی است و استفاده از SPF بالاتر تأثیر چندانی نخواهد داشت.
  • ضدآفتاب باید در مقابل دو طیف مضر UVA و UVB، از پوست محافظت کند.
  • کرم باید متناسب با انواع پوست انتخاب شود.
  • به کابرد مدنظرتان از خرید کرم ضد آفتاب توجه کنید تا بتوانید بهترین حالت و قوام را انتخاب کنید.
  • اگر به یکی از مواد موجود در ترکیبات کرم ضد آفتاب حساسیت دارید، حتما در هنگام خرید به مواد تشکیل‌دهنده دقت کنید.
  • اگر سراغ کرم ضد آفتاب رنگی می‌روید، حتما تناژ رنگی مناسب صورتتان انتخاب کنید تا بیش از حد سفید یا برنزه نشوید.
  • سن فرد در انتخاب کرم بسیار مهم است. کرم‌های ضدآفتاب برای گروه‌های سنی نوزاد، کودک و بزرگ‌سال تولید می‌شوند. البته گاهی برای پوست‌های بسیار حساس در رده سنی بزرگ‌سال، کرم‌های مخصوص کودکان تجویز می‌شود. تشخیص این مورد به‌عهده متخصص پوست است.

کرم ضد آفتاب ایرانی بخرم یا خارجی؟

انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی یا خارجی بستگی به انتظار شما از ضدآفتاب و میزان بودجه مدنظرتان دارد.

در کنار کرم‌های خارجی، برخی کرم‌های ایرانی نیز ویژگی‌های یک ضدآفتاب مرغوب را دارند. از مزیت‌های مهم کرم‌های ضدآفتاب ایرانی، قیمت مناسب، در دسترس بودن و تطابق آن با جغرافیای محل زندگی است. در حال حاضر، محصولات پوستی ایرانی، بر پایه علم روز تولید می‌شوند و می‌توانید با درنظرگرفتن تمام نکات گفته‌شده، یک برند معتبر را انتخاب کنید.

البته، کرم‌های ضدآفتاب خارجی مزیت‌های بسیاری دارند که مهم‌ترین آن تنوع بالای این کرم‌ها است. در بین محصولات خارجی برای انواع پوست‌، گزینه‌های مناسبی وجود دارد. هر نوع حالت قوامی که مدنظرتان است در طیف کرم‌های خارجی پیدا می‌شود. اهمیت به بازه سنی، از دیگر ویژگی‌های بهترین کرم‌ ضد آفتاب خارجی است. همچنین، نام‌آشنا بودن و محبوبیت در بازارهای جهانی، از ویژگی‌های مهم بهترین کرم‌های ضدآفتاب خارجی است.

۱. بهترین کرم ضد آفتاب خارجی کدام است؟

  • بایودرما (BIODERMA)
  • کاورمارک (COVERMARK)
  • الارو (Ellaro)
  • کاورمارک (Covermark)
  • اوریاژ (Uriage)
  • لیراک (Lierac)
  • ام‌کیو (MQ)
  • اریکه (Erikeh)
  • و… .

۲. بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی کدام است؟

  • لایسل
  • فیس‌دوکس
  • بتیسسینره
  • سی گل
  • سان سیف
  • هیدرودرم
  • لایسل
  • لافار
  • پریم
  • و… .

خرید بهترین کرم ضد آفتاب بازار چقدر در می‌آید؟

بسته به نیاز و بودجه خود می‌توانید گزینۀ مناسب خود را در میان بهترین کرم‌های ضدآفتاب ایرانی و خارجی پیدا کنید. در حال حاضر در بازه ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان، ضدآفتاب‌های متنوع و باکیفیتی را می‌توانید انتخاب کنید و از خرید خود راضی باشید. البته قیمت بسیاری از برندهای مطلوب دیگر مثل برند محبوب کاورمارک که به‌عنوان یکی از بهترین کرم‌های ضدآفتاب معرفی کردیم، بیشتر از این بازۀ قیمتی است.

در ایام ویروس کرونا، بهتر است برای خرید کرم ضد آفتاب مثل سایر محصولات مصرفی، از خانه خارج نشوید و سراغ خرید آنلاین بروید. مجموعه استاویتا تنوع مطلوبی از انواع کرم‌های ضدآفتاب ایرانی و خارجی را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بر اساس ویژگی‌های پوستی و میزان بودجه، بهترین‌ها را انتخاب کنید. حتما پیش از انتخاب کرم ضد آفتاب، به تمام موارد گفته‌شده در این مقاله توجه کنید تا بهترین محافظ را برای زیبایی و سلامت پوست خود بیابید.

خبر خوب این است که با ثبت کد تخفیف HappyDelivery در صفحه خرید سایت استاویتا، می‌توانید محصول خودتان را با ارسال رایگان تحویل بگیرید. امیدواریم که از خریدتان لذت ببرید و همیشه به سلامت و زیبایی پوست خود اهمیت دهید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *