تکنولوژی و فناوری

اپل واچ ۶ با قابلیت تشخیص حمله پانیک به بازار عرضه می‌شود

نویسنده :محمد جلال کوشکی
اپل واچ 6 با قابلیت تشخیص حمله پانیک به بازار عرضه می‌شود 

اپل واچ سری ۶ پاییز امسال با قابلیت تشخیص وحشت‌زدگی یا حمله‌ی پانیک (Panic attack) و ویژگی‌های جدید دیگر معرفی و به بازار عرضه می‌شود.

براساس آخرین اخبار غیررسمی، اپل واچ سری ۶ با قابلیت‌ جدید و منحصر‌به‌فرد مرتبط با سلامتی کاربران به بازار عرضه می‌شود که با کمک آن، امکان تشخیص وحشت‌زدگی یا حمله‌ی پانیک (Panic attack) کاربران فراهم خواهد شد.

با مروری بر تاریخچه‌ی فعالیت‌ اپل، کاملا روشن است که این شرکت به توسعه‌ی قابلیت‌های مرتبط با سلامت و تناسب‌اندام کاربران، به‌ویژه در اپل واچ، اهمیت خاصی نشان می‌دهد. همین قابلیت‌ها باعث شده است ساعت هوشمند اپل بتواند فروش موفقی در بازارهای جهانی تجربه کند.

بررسی اپل واچ سری ۴ / Apple watch series 4

مقاله‌های مرتبط:

  • آنچه تاکنون از Apple Watch 6 می‌دانیم
  • منابع بیشتری از تجهیز اپل واچ سری ۶ به قابلیت پایش خواب خبر می‌دهند

شهریور ۱۳۹۷، اپل واچ سری ۴ با قابلیت نظارت بر فعالیت قلب و تهیه‌ی نوارقلب معرفی شد. اپل متوجه شد چنین قابلیت‌هایی برای کاربران اهمیت دارد؛ به‌همین‌دلیل، به‌مرورزمان بر قابلیت‌های مرتبط با سلامت و تناسب‌اندام اپل واچ افزوده شد. مهر ۱۳۹۷ گفته شد اپل خواب شما را نیز ردیابی خواهد کرد و به موازات پتنت‌های مختلفی در همین حوزه ثبت شد که همگی آن‌ها به موضوع تناسب‌اندام و سلامت مرتبط بودند.

آبان‌ ۱۳۹۷ و به فاصله‌ی کوتاهی از معرفی اپل واچ سری ۴، خبری درباره‌ی پتنت جدید اپل و قابلیت جدید اپل واچ برای محافظت کاربران درمقابل اشعه‌‌ی مضر خورشید منتشر شد. چنین اخباری به‌خوبی نشان می‌‌دهد اپل استراتژی‌هایی در حوزه‌ی سلامت و زندگی سالم‌تر کاربران خود دنبال می‌‌کند و ظاهرا برای ادامه‌ی چنین رویکردهایی مصمم و قاطع است.

باتوجه‌به جدیدترین اخبار فاش‌شده‌ی Max Weinbach و EverythingApplePro، احتمالا اپل واچ سری ۶ با ویژگی‌های جدید مرتبط با سلامت روانی و ذهنی کاربران، پاییز سال جاری معرفی و به بازار عرضه خواهد شد.

وحشت‌زدگی یا حمله‌ی پانیک (Panic attack) نوعی وضعیت روانی و اختلال اضطرابی است که بیمار به‌صورت ناگهانی و هجومی دچار ترس و اضطراب شدید می‌شود. معمولا حملات روانی این‌چنینی بیش از چند دقیقه طول نمی‌کشد و با علائمی همچون تپش قلب،‌ تعرق شدید، تنگی نفس، درد قفسه‌ی سینه و سرگیجه و ازدست‌دادن تعادل همراه است. وقتی فردی دچار حمله پانیک می‌شود، در ابتدا تصور می‌کند دچار سکته‌ی قلبی شده است.

هر فردی ممکن است چندین‌بار در طول زندگی خود دچار حمله‌ی پانیک شود و اغلب مبتلایان به این وضعیت روانی عموما افراد جوان هستند. براساس اخبار فاش‌شده، ظاهرا اپل واچ ۶ می‌تواند قبل از بروز حمله‌‌ی پانیک، آن‌ها را تشخیص و به کاربر هشدار دهد. درواقع، اپل واچ با کمک این قابلیت جدید به کاربران کمک می‌کند کمتر درمعرض حمله‌ی پانیک قرار گیرند و مجموعه‌ی کاملی از ابزارها دراختیار آنان قرار می‌دهد تا بتوانند از سلامت جسمی و روحی برخوردار باشند.

بررسی اپل واچ سری ۴ / Apple watch series 4

ناگفته نماند ظاهرا قرار است اپل واچ ۶ با برخی دیگر از ویژگی‌‌ها و قابلیت‌های توسعه‌یافته ازجمله بهبود طول عمر باتری، قابلیت پشتیبانی از Wi-Fi 6، بهبود مقاومت دربرابر نفوذ آب، پردازنده نسل جدید و احتمالا قابلیت پشتیبانی از ردیاب خواب به بازار عرضه شود. همچنین باتوجه‌به آخرین گزارش‌های غیررسمی منتشرشده، ظاهرا ساعت هوشمند جدید اپل ممکن است به قابلیت سنجش سطح اکسیژن خون مجهز باشد که این ویژگی نیز با هدف توجه به سلامت کاربران اپل واچ در نظر گرفته شده است.

قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که در سال‌های اخیر به ساعت هوشمند اپل اضافه شده، جان بسیاری از کاربران را از مرگ حتمی نجات داده است. برای مثال، تیر ۱۳۹۸ گفته شد قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ سری ۴ جان پیرزن ۸۷ ساله را نجات داد یا اول آبان‌ ۱۳۹۸ نیز خبر دیگری منتشر شد که قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ به نجات جان مرد جوان کمک کرده است یا سال ۱۳۹۷ اعلام شد اپل واچ سری ۴ جان بیمار مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی را نجات داده است.

اوایل فروردین‌ نیز خبرهای دیگری درباره‌ی اپل واچ سری ۶ و قابلیت‌هایش منتشر شد. برای مثال، دهم فروردین‌ گفته شد اپل واچ سری ۶ احتمالا به تاچ ID مجهز شده و فناوری تاچ ID با دیجیتال کرون (دکمه‌ی چرخان کناری) یکپارچه می‌شود. البته به‌نظر می‌رسد تا زمان معرفی اپل واچ سری ۷ در سال ۲۰۲۱، ساعت هوشمند اپل به تاچ ID مجهز نخواهد شد. درنهایت باید منتظر بمانیم ببینیم کوپرتینونشین‌ها ساعت هوشمند جدید خود را با چه قابلیت‌هایی به بازار عرضه خواهد کرد.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *