هنرمندان

عسل بدیعی؛ بازیگری که با مرگش سینمای ایران را شوکه کرد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، دوازدهم فروردین ماه مصادف با سالروز درگذشت عسل بدیعی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.

عسل بدیعی در سال ۱۳۵۶ در تهران دیده به جهان گشود. وی در رشته علوم تغذیه تحصیل کرد و از سال ۱۳۷۶ با بازی در فیلم سینمایی «بودن یا نبودن» ساخته کیانوش عیاری به شهرت رسید.

وی در اولین فیلم خود با نام بودن یا نبودن در نقش دختری را ایفا می‌کرد که با کمک قلبی که از یک پسر جوان دچار مرگ مغزی به او پیوند زده می‌شود از مرگ نجات می‌یابد. حضور موفقش در این فیلم به حدی تأثیرگذار بود که تمامی اهالی سینما معتقد بودند که یک ستاره جدید در سینما ظهور کرده است.

فیلم بعدی‌اش، دست‌های آلوده به کارگردانی سیروس الوند بود که در آن، در کنار ستاره‌های مشهور سینمای ایران یعنی هدیه تهرانی، امین حیایی و ابوالفضل پورعرب ایفای نقش می‌کرد.

عسل بدیعی

همچنین وی در یکی از آخرین کار‌های خود در تله‌فیلمی با نام به «سلامت بانو» در نقش زنی به ایفای نقش پرداخت که دچار بیماری غیرقابل درمانی شده و تنها سه هفته بیشتر از عمرش باقی نمانده است.

بدیعی در سال ۱۳۷۸ برای بازی در فیلم «دست‌های آلوده» کاندید دریافت بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. وی ۱۱ فروردین سال ۱۳۹۲ به علت مسمومیت دارویی در بیمارستان لقمان تهران بستری شد و روز بعد در نهایت به دلیل ایست قلبی و مشکلات تنفسی درگذشت.

مزار عسل بدیعی

همچنین اعلام شد طبق موافقت خانواده وی و هم چنین میل باطنی وی و در خواستش برای اهدای اعضایش همهٔ اعضای داخلی از جمله کلیه، کبد، قلب و ریهٔ وی اهدا خواهد شد.

از جمله آثار او در سینما طی ده سال دوران بازیگری اش می‌توان به بودن یا نبودن (کیانوش عیاری)، دست‌های آلوده (سیروس الوند)، هفت پرده (فرزاد مؤتمن)، از صمیم قلب (بهرام کاظمی)، شمعی در باد (پوران درخشنده)، پروانه‌ای در مه (محمدجواد کاسه‌ساز)، سربلند (سعید تهرانی)، هم خانه (مهرداد فرید) و شیرین به کارگردانی عباس کیارستمی اشاره کرد.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *