۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
علمی

فواید و مضرات آب قلیایی

آب قلیایی در فروشگاه ها و بعضی از داروخانه ها وجود دارند که با گفته های برخی از  مختلفی درباره ی این نوع آب گفته اند که چه خوبی ها و چه ضرراتی دارد . این دارو برای جلوگیری از پیری و از بین بردن بیماری هایی مانند سرطان بسیار خوب بوده است . این دارو برای رژیم های غذایی هم مورد استفاده قرار می گرفته است و نوشیدن این آب خواهان زیادی دارد.

پی.اچ چیست؟

 

واحد اندازه گیری اسیدی یا آب قلیایی بودن مواد پی اچ (pH ) که درباره ۱ و ۱۴ تعریف می شود . پی اچ ۱تا ۷ خنثی و ۷ تا ۱۴ بازی با آب قلیایی در نظر گرفته اند مثلاً :

 

جوش شیرین پی اچ ۱۰؛

شیر پی اچ ۶ ؛

قهوه پی اچ ۵؛

لیمونتاد و آب گوجه فرنگی پی اچ ۳؛

آب لیمو و سرکه پی اچ ۲.

تفاوت آب قلیایی با آب معمولی

 

پی اچ این نوع آب با آب معمولی بسیار تفاوت دارد . آب قلیایی بیشتر از آب معمولی نشآت می گیرد که پی اچ های مختلفی دارد و این پی اچ ها باعث می شود تا آب تغییر کند .و این آب می تواند اسید های بدن را خنثی کند .

 

فرق آب قلیایی طبیعی و مصنوعی

پی اچ آب براساس اضافه شدن مواد معدنی و ترکیبات شیمیایی درون آب تغییراتی را بوجود می آورد. با گذر آب  قلیایی طبیعی از دل صخره ها و نهر ها با اضافه شدن مواد معدنی در آن ایجاد می شود.

 

فواید آب آلکالاین

۱. بهبود گوارش

ممکن است طبق پژوهشهایی که به عمل رسیده مصرف این نوع آب برای بهبود عملکرد دستگاه گوارشی شود.

۲. بهبود خواب

 

تعداد  زیادی از محققان مصرف آب آلکالاین را در بهبود خوابب توصییه کرده اند که با مصرف آب قلیایی می توانیید بهتر بخوابید و با احساس خوبی الز خواب بیدار شوید .

۳. آبرسانی مؤثرتر بعد از ورزش

 

براساس تحقیقی که در مجله آلکالایی منتشر شد . آب آلکالایی برای آبرسانی بعد از ورزش کردن بسیار بهتر از آب معمولی است . هر فردی که در محیط گرم ورزش می کرد دچار کم آآبی می شد.

 

۴. افزایش عملکرد بی‌هوازی

 

مصرف این آب باعث می شود تا فرد کارآیی ورزش هوازی  را در خود تقویت کند. در پژوهشی آب آلکلاین بر ورزشکاران رزمی را به دو گروه تقسیم کرد  یک گروه آآزمایشی که به مدت ۴ هفته آب آکلاین نوشیدن و گروه کنترل به مدت یکسانی آب معمولی  نوشیدند. سپس نمونه خون ادرار ، تعادل اسید باز و وضعیت الکترونیک ها بررسی شدند .

 

۵. کاهش رفلاکس اسید

 

با انجام تحقیق هایی مشخص شد که آب قلیایی با پی اچ ۸پ۸   آنزیم با همان آآنزیم اصلی عامل بیماری رفلاکس اسید را متوقف می کند.

 

۶. اثرات ضدپیری

 

بر اساس تحقیقات جدید پیری بادریافت آب نامناسب مرتبط  است . بر همین اساس محققان نوشیدن آب قلیایی را مهم دانسته اند.

 

۷. تنظیم غلظت خون

 

بر اساس بررسی های ۱۰۰ شرکت کننده در مورد پژوهش هاتی متفاوت معنی داری بین غلظت خون شرکت کنندگان بعد از مصرف آب قلیایی و آب نوشیدنی معمولی وجود داششت . غلظت خون افرادی که آب غلیایی مصرف کردند کمتر بود نسبت  و در نتیجه اکسیژن رسانی به بافت ها بهتر بود.

 

 

معایب مصرف آب قلیایی

 

۱. قلیایی‌شدن بدن

 

مصرف مواد قلیایی ممکن است برای افراد مشکلاتی را بوجود آورد مثل بیماری های کلیوی را دچار مشکلات جسمی  کند .قلیایی شدن زیاد باعث مشکلاتی از این قبیل می شود :

 

حالت تهوع ؛

حالت استفراغ؛.

گیجی ؛

ضربات قلب نا منظم ؛

گز گز کردن؛

گرفتگی عضلات ؛

لرز.

 

در صورت دیدن این عوارض فوراً با ۱۱۵ تماس بگیرید یا به پزشک مراجعه کنید .

 

۲. افزایش زباله‌های پلاستیکی

 

 

آب قلیایی بیشتر در بطری های پلاستیکی عرضه می شود پس از مصرف آن می توانید پلاستیک را وارد محیط زیست کنید .

 

۳. قیمت بیشتر

 

 

اگر آب قلیایی را در سبد غذایی تان قرار دهید هزینه های شما سر به فلک بکشد.

 

 

نوشیدن آب معمولی از فواید مشابه آب قلیایی دارد و می تواند در بهبود گوارش ، خلق و خو اثر بگذارد.

 

چگونه آب را قلیایی کنیم

 

 

یکی از راه های سالم ماندن حفظ عادل pH  و غلبه بر اسیدینه است . منظور از pH  قدرت و یا  اساساً اندازه گیری غلظت یون های هیدروژن است.

 

 

 

 


 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *