دسته‌بندی نشده

معرفی زیباترین کشور های توریستی دنیا در سال ۲۰۲۰

زیباترین کشور های توریستی دنیا ، بهترین کشورهای توریستی جهان ، پر گردشگرترین کشورهای دنیا ، پربازدیدترین کشورهای جهان ، زیباترین کشور جهان و کشورهای توریستی آسیا در این مقاله مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد. ایران چندمین کشور زیباست ؟ ارزانترین کشورها برای مسافرت ایرانیان کدام هستند؟ زیباترین کشور دنیا برای زندگی کدام است؟ ۲۰ کشور جذاب گردشگری در سال جدید کدام هستند؟ تمامی کشورهای جهان هرکدام به نوع خود زیبایی ها و جذابیت هایی دارند اما از بین بیش از ۲۰۰ کشور در جهان برخی در میان پربازدید ترین ها و گردشگر پذیرترین ها بشمار می آیند. همراهان گرامی در صورت هر گونه پرسش درباره اخذ اقامت کشورهای جهان از راه های گوناگون می توانند با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور تماس و مشاوره رایگان داشته باشند.

  • زیباترین کشور های توریستی دنیا و توضیحات عمومی
  • ۲۰ کشور جذاب گردشگری در سال جدید
  • مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا از زیباترین کشور های توریستی دنیا
  • زیباترین کشور های توریستی دنیا و سخن پایانی
زیباترین کشور های توریستی دنیا

شما می توانید از طریق دریافت مشاوره رایگان شرایط و اطلاعات تماس خود را وارد کرده تا مشاوران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند و شرایط شما را برای مهاجرت بررسی کنند.

دریافت مشاوره رایگان

زیباترین کشور های توریستی دنیا و توضیحات عمومی

زیبایی مفهومی نسبی است که برای هر گروه از جامعه و حتی هر یک از افراد انسان معنایی خاص دارد و بر دلایل گوناگون علمی و غیر علمی استوار است. اما زمانی که سخن از زیباترین کشور های توریستی دنیا یا زیباترین کشور جهان به میان می آید معمولاً معیارهایی مد نظر قرار می گیرد که مورد قبول بیشترین افراد جامعه هستند و آنها دلایلی برای استقبال زیاد از برخی کشورهای معدود در جهان است. نرخ ورود گردشگر به کشورهای جهان از جمله آن معیارهاست. بی تردید هر یک از زیباترین کشور های توریستی دنیا جذابیت ویژه ای برای جذب میلیونها نفر از سراسر دنیا دارند. دلایلی که بطور معمول گردشگران را به کشوری متمایل می کند عبارت اند از: تاریخ و فرهنگ پربار، مکانهای منحصر بفرد طبیعی، آثار باستانی و موزه های شهری، جذابیت های تفریحی و… . برخی دلایل نیز وجود دارد که در رویارویی با جذابیت گردشگری قرار می گیرد و حتی اگر کشوری همگی ویژگی های یاد شده مانند: فرهنگ پربار، تاریخ دراز، زبان و ادبیات کهن، جذابیت های تفریحی و طبیعی را داشته باشد نیز ممکن است کشور پر بازدیدی قلمداد نشود. سیاست جذب گردشگر از مهمترین راه های کسب درآمد سرشار ملی است اما گاهی قوانین دست و پاگیر و سختگیرانه، روابط نامناسب بین المللی، فرهنگ قومی و قبیله ای پایین، عدم امنیت گردشگر خارجی، رژیم غاصب و… اجازه نمی دهند تا کشوری حتی اگر زیباترین کشور جهان هم باشد در دسته برترین کشورین های توریستی قرار گیرند. در ادامه به برخی از بهترین کشورهای توریستی جهان می پردازیم. البته اینکه ایران چندمین کشور زیباست ؟ پرسشی سلیقه ای است. با این وجود از حیث تعداد گردشگر ایران به دلایل معلوم یکی از فقیرترین ها در جهان است.

کار در فرانسه و شرایط عمومی

۲۰ کشور جذاب گردشگری در سال جدید

بر پایه آمار ارائه شده توسط «سازمان جهانی گردشگری ملل متحد» کشورهای زیر پر گردشگرترین کشورهای دنیا و پربازدیدترین کشورهای جهان میان سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ میلادی بشمار می آیند:

رتبه بیستم: کشور هلند

هلند از کشورهای توریستی اروپا با ۱۹ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۰ در رده بیستم پربازدیدترین کشورهای جهان قرار می گیرد. ۸۰ درصد از ملیت های جهان در میان بازدیدکنندگان این کشور قرار دارند و بیشترین گردشگر به این کشور نخست از قاره آمریکا و سپس از قاره آسیا بوده است. گل و گیاه مهم ترین کالاهای تجاری هلند هستند و گلخانه ها و گلزارهای فصلی، کانال های تاریخی آمستردام و آزادی های ویژه اجتماعی هرساله تعداد بسیاری از گردشگران را به هلند می کشاند. از مکان های پربازدید در هلند می توان به Kinderdijk-Elshout اشاره کرد.

هلند

رتبه نوزدهم: لهستان

لهستان دارای جاذبه های گردشگری متفاوتی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی است. لهستان ویژگی های منحصر به فرد و طرفداران ویژه خود را دارد. فرهنگ غنی پیوند خورده با میراث یهودیان ساختمان ها و پرستشگاه های بسیار زیبایی را در این کشور به وجود آورده است. کاخ های قرون وسطایی، طبیعت دست نخورده و خوراک های ویژه لهستان مانند:  pierogis  و یادواره آشویتس، ۱۹.۶ میلیون نفر را در سال اخیر به لهستان کشانده است.

لهستان

رتبه هجدهم: کانادا

با ۲۱.۱ میلیون نفر گردشگر در سال گذشته، کانادا هجدهمین کشور پر بازدید جهان است. کانادا در سال گذشته از صنعت گردشگری خود نزدیک به ۳۴۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. البته بیشترین گردشگران کانادا را انگلیسی زبانان آمریکایی و بریتانیایی تشکیل می دهند و کانادا به نوعی خانه دوم آنها بشمار می آید. شهرهای بسیار بزرگ یا مترو پل های کانادا از مهم ترین مقاصد گردشگرانی هستند که برای امور تجاری به کانادا سفر می کنند.

کانادا

رتبه هفدهم: پرتغال

پرتغال از کشورهای توریستی اروپا است. کشوری مدیترانه ای و در نزدیکی با کشورهای یونان، ترکیه و چسبیده به مرزهای غربی اسپانیا. این کشور تاریخ و فرهنگی کهن دارد و زمانی پادشاهان آن قلمرو های خود را در سراسر گیتی حتی تا در جنوب مرزهای ایران می گستردند. پرتغال در سال اخیر مزد برنامه ویژه ۱۰ ساله گردشگری خود را گرفت و ۲۲.۸ میلیون نفر را از سراسر جهان به این کشور کشاند. سواحل زیبا، آب و هوای گوناگون و کاخ های باستانی این کشور بیانگر جذابیت های مهم این کشور هستند.

 

پرتغال

رتبه شانزدهم: روسیه

روسیه با جذب ۲۴.۵ میلیون نفر گردشگر در سال گذشته یکی از پر گردشگرترین کشورهای دنیا بوده است. برنامه افزایش گردشگر در روسیه با برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ به پیروزی رسید و از آن سال تا کنون به میزان ۱۰ درصد به گردشگران این کشور افزوده شده است و این رقم یک پیشرفت بسیار چشمگیر است. مکانهای تاریخی، کاخ های سلطنتی، پهناوری بی مانند و ادبیات پربار این کشور هر ساله موج بسیاری را بعنوان توریست به این کشور می کشاند. از مکانهای توصیه در روسیه برای بازدید کاخ های سلطنتی خارق العاده ای چون کاخ کاترین است.

روسیه

رتبه پانزدهم: مالزی

مالزی یکی از نمونه هایی است که بطور طولانی مدت بروی صنعت گردشگری خود تمرکز کرده است و همواره برای دهه های آینده هم برنامه های تدارک دیده شده ای دارد. این کشور به دلیل کمبود منابع طبیعی مانند نفت و گاز مجبور بود تا برای پیشرفت و ترقی بر دیگر نقاط قوت خود تکیه کند. در سال اخیر ۲۵.۸ میلیون نفر از مالزی دیدن کرده اند و دولت مالزی برنامه ای دارد تا در پایان دهه ۲۰۲۰ این رقم حداقل به ۳۰ میلیون نفر برسد. مناظر طبیعی، جنگلهای بارانی، آب و هوای معتدل، معابد تاریخی و فراهم بودن تجارت آزاد در این کشور از مهم ترین دلایل این موفقیت است. از ارزانترین کشورها برای مسافرت ایرانیان  مالزی است.

مالزی

رتبه چهاردهم: هنگ کنگ

کشور هنگ کنگ از مهم ترین مراکز تجارت در دنیا شناخته می شود. این شهر-کشور که خود یک مترو پل تمام عیار بشمار می رود سالهاست که جذب گردشگر را در برنامه های کلان برای کسب درآمد سرانه خود ملاک قرار داده است. تولید کالاهای گوناگون تجاری و تأسیس مراکز مهم و نمایندگی های تجاری برای تولید ارزان تر در هنگ کنگ گردشگران بی شماری را برای تجارت و کسب و کار به هنگ کنگ می کشاند. پل موسوم به Zuhai-Macao از زیباترین آثار مدرن دیدنی در هنگ کنگ است.

هنگ کنگ

رتبه سیزدهم: یونان

کشور یونان از دیرباز و روزگار های دور از کشورهای پر بازدید جهان و پر جاذبه ترین آنها بوده است. تاریخ و فرهنگ یونان کهن و آثار بی بدلیل باستانی در این کشور در کنار سواحل مدیترانه ای زیبا نیاز به تشریح و تعریف ندارد. این کشور در سال گذشته ۳۰.۱ میلیون نفر گردشگر داشته و طی دو سال اخیر هر سال ۲ میلیون نفر به تعداد گردشگران خود افزوده است. بناهای آتن و ساختمان های منحصر بفرد سپید رنگ santorini از مکان های پر بازدید در یونان هستند.

یونان

رتبه دوازدهم: اتریش

اتریش از کشورهای توریستی اروپا است. اتریش با داشتن ۳۰.۸ میلیون نفر توریست در سال گذشته یکی از بهترین کشورهای توریستی جهان بوده است. این کشور با طبیعت و مناظر بکر بسیار زیبای خود همواره الهام بخش نگارگر ها و تصویر برداران بوده است. کشور اتریش از امن مناطق دنیا ست که در روابط نیکو با دیگر کشورهای جهان قرار دارد. با نسبت گرفتن جمعیت بومی به گردشگران اتریش نخستین کشور پر بازدید جهان است.

اتریش

رتبه یازدهم: ژاپن

نیم قرنی می شود که ژاپن خود را به پایه برترین و پیشرفته ترین کشورهای جهان در همه جوانب اقتصادی، رفاهی و اجتماعی رسانیده است و از روزگار های دور مقصد گردشگرانی بوده است که فرهنگ والای ژاپن را می ستایند و از فضای خارق العاده طبیعی و شهری آن لذت می برند. این کشور به عنوان یکی از قطب های اقتصادی جهان سومین کشور پربازدید در قاره آسیا ست و پیش بینی می شود تا برگزاری المپیک آینده نیز رقم گردشگران در این کشور را چندین برابر کند. ژاپن در سال گذشته ۳۱.۱ میلیون نفر گردشگر را پذیرفته است.

ژاپن

رتبه دهم: بریتانیا

بریتانیای از کشورهای توریستی اروپا است. این پادشاهی متشکل از ۴ کشور خود مختار ولز، اسکاتلند، انگلستان و ایرلند شمالی است. با این وجود جمع آمار گردشگران کل بریتانیا در سال گذشته ۳۶.۳ میلیون نفر بوده است و بیشترین گردشگر هم به کشور انگلستان وارد شده است. ولز با ۲ درصد از جمعیت گردشگران بریتانیا کمترین گردشگر را پذیرا بوده است. دو سوم گردشگران وارد شده به بریتانیا به شهر لندن وارد می شوند و این کلان شهر پهناور مرکز بسیاری از مبادلات تجاری و میزبان شعب مرکزی بسیاری از برند های خدماتی و صنعتی است. بنادر انگلستان نیز از دیرباز مقصد بازرگانان بی شماری هستند. موزه های بی بدلیل، نمایشگاه های لباس و گالری های هنری انگلستان نیز از جاذبه های این کشور بشمار می روند.

بریتانیا

رتبه نهم: تایلند

تایلند از کشورهای توریستی آسیا و پر گردشگر ترین کشور شرق آسیا ست. تایلند در سالهای گذشته بیشترین درآمد سرانه ملی خود را از صنعت گردشگری بدست آورده است. آزادی های اجتماعی و عدم محدودیت های حاکم، باعث شده است تا مراکز بازرگانی، تفریحی و مناطق طبیعی گردشگری آن باعث شده است تا در سال گذشته ۳۸.۲ میلیون نفر را به این کشور بکشاند. دولت تایلند با اینکه از گردشگری درآمد عمده ای کسب می کند اما به بهزیستی منابع طبیعی خود اهمیت بسیاری می دهد. برای نمونه سواحل جزیره phi phi تا سال ۲۰۲۱ به لیل فوران گردشگر و تخریب مناظر طبیعی بروی گردشگران بسته شده است. این کشور شاید به عنوان بهترین کشور برای خوشگذرانی مقصد محبوبی شده باشد. از بسیاری تایلند ارزان ترین کشور توریستی برای ایرانیان است.

تایلند

رتبه هشتم: آلمان

آلمان در سال گذشته پذیرای ۳۸.۸ میلیون نفر گردشگر بوده است. کشور آلمان مقصد بسیاری از گردشگران اروپایی است که عمده ترین آنها هلندی ها هستند و پس از اروپایی ها آمریکایی ها بیشترین تعداد گردشگران در آلمان را تشکیل می دهند. آلمان صنعتی ترین کشور اروپاست و کالاهای بازرگانی آن از دید کیفیت در جهان مشهور اند و این یکی از مهم ترین جاذبه های آلمان است. همچنین مناظر طبیعی زیبا و امکانات رفاهی بسیار برای گردشگران نیز از دیگر دلایل است. با وجود مکانهای تاریخی بسیار گردشگران کمتری از مناطق تاریخی دیدن می کنند و تفریحات و نوشیدنی های آلمانی بیشترین تعداد گردشگر را جذب می کنند.

آلمان

رتبه هفتم: مکزیک

این کشور به دلیل ساحل های زیبا و خوراک های خاصش در جهان مشهور است و بیشترین گردشگر های آنرا آمریکایی ها، کانادایی ها و بریتانیایی ها تشکیل می دهد. در سال گذشته مکزیک ۴۱.۱ میلیون نفر جمعیت داشته است و نزدیک به ۲۵ میلیارد دلار آمریکا از صنعت گردشگری خود درآمد کسب کرده است. مناطق گردشگری طبیعی و پایگاه های باستانی مانند بقایای مردم مایا در این کشور از نمادهای مکزیک بشمار می رود.

 

 

مکزیک

رتبه ششم: ترکیه

عمده ترین درآمد دولت و مردم ترکیه از صنعت گردشگری تأمین می شود و فرمانروایان ترکیه همواره سیاست های خود را برپایه جذب گردشگر تنظیم می کنند. ترکیه قریب به ۴۷ میلیون نفر در سال اخیر بازدید کننده داشته است که یک رقم شگفت انگیز است. بیش از ۱۳ میلیون نفر گردشگر ترکیه را اروپایی ها تشکیل می دهند و گردشگران از خاورمیانه نیز تعداد بالایی را هر ساله شامل می شوند. بهترین کشور برای خوشگذرانی از دید بسیاری ترکیه است. ارزان ترین کشور توریستی برای ایرانیان نیز شاید ترکیه باشد.

ترکیه

رتبه پنجم: ایتالیا

کشور ایتالیا به دلایل گوناگون همواره از پر بازدید کننده ترین کشورهای جهان بوده است. آثار تاریخی دیدنی، خوراک های مشهور مانند پیتزا و موزه های طراز اول در جهان مهم ترین دلایل گردشگران برای سفر به این کشور هستند. ایتالیا در سال اخیر نزدیک به ۶۲ میلیون نفر گردشگر داشته است که نزدیک به ۳۰ میلیون نفر از آنها به رم هم سفر کرده اند. برج پیزا، ویرانه های سیسیلی و کلیسای رم مهم ترین مکانهای دیدنی در ایتالیا هستند.

ایتالیا

رتبه چهارم: چین

چین ، دومین اقتصاد بزرگ جهان است و بدیهی است که به دلیل قرار داشتن واحد مرکزی بسیاری از کارخانه ها و مراکز تولیدی بین المللی در چین سالانه جمعیت بسیاری برای امور بازرگانی راهی چین شوند. چین در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۶۳ میلیون نفر گردشگر داشته است. آثار دیدنی و مناظر بکر در چین نیز بسیار است و سالانه بسیاری را به دیدن خود فرا می خواند. مانند: دهکده Zhaoxing که بناهایش شناسنامه معماری چینی بشمار می آید.

چین

رتبه سوم: ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده پهنه ای به اندازه کل اروپا دارد و در سال گذشته پذیرای ۷۷ میلیون گردشگر بوده است. هر یک از ایالت های آمریکا یک سرزمین پهناور با جاذبه های ویژه خود هستند. شهرهایی چون نیویورک، لس انجلس، لاس وگاس، شیکاگو و… در سده گذشته بزرگترین شهرهای پر گردشگر جهان بوده اند و پیشتازی آمریکا در جذب گردشگر روندی است که متوقف نمی شود. زیباترین کشور دنیا برای زندگی از دید بسیاری آمریکاست.

آمریکا

رتبه دوم: اسپانیا

اسپانیا کشوری پهناور در جنوب اروپا و یکی از مهم ترین کشورهایی است که در همه زمینه های هنری، صنعتی، تاریخی، فرهنگی، رفاهی و مناظر دیدنی پیشتاز است و سالانه جمعیت بسیار بزرگی را به درون مرزهای خود می کشاند. با نزدیک به ۸۸ میلیون گردشگر از سراسر جهان اسپانیا یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان است. بیشترین تعداد مسافر در این کشور را اروپایی ها و آمریکایی ها تشکیل می دهند. البته در سالهای اخیر موج گردشگر هراسی در شهرهای ایالت کاتالونیا مانند بارسلونا بر روند رشد گردشگر این کشور تأثیر منفی گذاشته است.

اسپانیا

رتبه نخست: فرانسه

فرانسه پر گردشگر ترین کشور جهان در سال گذشته ۹۰ میلیون نفر را پذیرا بوده است. تاریخ، ادبیات و فرهنگ کهن این کشور بر کسی پوشیده نیست و داشتن تصویر یادگاری با برج ایفل علاقه ای است که هیچگاه در گردشگران فروکش نمی کند. پاریس، نیس و مارسی مهم ترین شهرهای پرگردشگر هستند و پاریس در این میان بیشترین سهم را دارد. پیش بینی می شود تا المپیک تابستانه ۲۰۲۴ بر این شمار نیز بیافزاید و فرانسه را در رتبه نخست نگاه دارد. زیباترین کشور دنیا برای زندگی از دید بسیاری فرانسه است.

فرانسه

لینک مقاله پیشنهادی

 

بلوکارت ( Blue Card )

بلوکارت اتریش ( مجوز کار و اقامت در سراسر اتحادیه اروپا )

شرایط اخذ بلوکارت آلمان

بلوکارت blue card

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *