۳۱ فروردین, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

پتنت جدید سونی؛ هدست واقعیت مجازی بدون کنترلرهای سنتی

سونی اخیرا پتنتی جدید ثبت کرده است که در آن، شاهد هدستی واقعیت مجازی با طراحی مدرن هستیم. ظاهرا این هدست قرار نیست کنترلرهای سنتی امروزی را داشته باشد.

درحال‌حاضر، تنها راه برقراری ارتباط حرکتی با اپلیکیشن‌ها و محیط واقعیت مجازی، استفاده از کنترلرهای مخصوص هدست‌های مبتنی‌بر این فناوری است. این مورد وجه اشتراک بین تمام برندها و محصولات مختلف عرصه‌ی واقعیت مجازی به‌شمار می‌آید. آنچه سونی با ثبت پتنت‌های جدید خود ارائه می‌کند، جایگزین‌کردن این کنترلرها با گجت‌های پوشیدنی و ارائه‌ی همان قابلیت‌های قبلی با عملکرد بهتر است.

براساس پتنت جدید سونی، کاربر خواهد توانست ازطریق نوعی مچ‌بند خاص هدست را کنترل کند و دستورها را به آن برساند. درواقع ازطریق این مچ‌بند، امکان برقراری ارتباط با دوربین‌های متعددی فراهم می‌شود که برای این منظور به‌کار گرفته شدند تا حرکات و دستورهای تمامی انگشتان دست به پردازنده‌ی هدست منتقل شود. هریک از این گجت‌های پوشیدنی، اطلاعات مربوط به حرکات هر دو دست را اسکن می‌کند و به مرکز پردازش اصلی می‌فرستد که در این مثال، کنسول بازی پلی استیشن است. سپس، این داده‌ها در سیستم پردازش و مجددا به هدست واقعیت مجازی ارسال می‌شوند.

Sony

سونی در بخشی از توضیحات پتنت جدیدش می‌گوید:

این روش شامل ثبت حرکت دست‌ها با استفاده از دوربین‌های متعددی است که بخشی از سیستم این دستگاه پوشیدنی را تشکیل می‌دهند. این گجت پوشیدنی به مچ دست کاربر متصل می‌شود و دوربین‌ها در اطراف او قرار می‌گیرد. در این روش، ثبت تصاویر حرکات دست به‌صورت پی‌در‌پی تکرار می‌شود و جریانی از داده‌های تصویری به‌دست می‌آید. سپس، این داده‌ها به مرکز پردازش سیستم ارسال می‌شوند و نتایج محاسبات نهایی از محیط مجازی مدنظر در نمایشگر هدست متصل به سر کاربر به‌نمایش درمی‌آید.

مقاله‌ی مرتبط:

  • سونی پتنت جدیدی از یک ربات پویش احساسات را ثبت کرده است

می‌توان به‌وضوح بهبود تجربه‌ی کاربری هدست‌های VR را با استفاده از پتنت جدید سونی متصور شد. این اقدام ما را یک قدم دیگر به حقیقی‌شدن صحنه‌هایی نزدیک می‌کند که از فیلم‌های علمی‌تخیلی در ذهن داریم. معمولا در این دسته فیلم‌ها، امکان دسترسی بازیگران به منو دستورهای مختلف را بدون استفاده از کنترلر و تنها با انگشتان دست مشاهده کرده‌ایم. این آزادی‌عمل بیشتر علاوه‌بر بهبود رابط کاربری، می‌تواند امکان اجرای ایده‌های جدید توسعه‌دهندگان را نیز فراهم کند.

virtual reality

سونی در پتنت‌های دیگری که در این زمینه ثبت کرده، به متحول‌شدن نحوه‌ی برگزاری رویدادهای آنلاین یا استریم ویدیوهای مختلف اشاره می‌کند. در این روش، به‌جای اینکه شخص به‌صورت حضوری در رویداد حاضر شود یا ازطریق گوشی همراه یا لپ‌تاپ یا کنسول ویدئو استریم مراسم‌ها را مشاهده کند، به شرکت‌کننده‌ای مجازی تبدیل می‌شود و با استفاده از هدست واقعیت مجازی خود، تجربه‌ای واقع‌گرایانه از حضور در محل برگزاری رویداد مدنظر کسب می‌کند.

سونی در پتنت جدیدش می‌گوید قصد دارد به‌لطف دوربین‌های متعدد قرارداده‌شده در مکان‌های مختلف، محیط واقعی را به‌صورت مجازی شبیه‌سازی کند و تجربه‌ی حضور در آن مکان را به بینندگان مجازی ارائه دهد. با این روش، کاربران می‌توانند به‌صورت مجازی در رویدادهای زنده شرکت و با دیگران ارتباط برقرار کنند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *