۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده

چطور بدون پول مانند ثروتمندان زندگی کنیم… واقعا مانند ثروتمندان !

دوروثی پارکر شاعر قرن ۱۹ آمریکایی میگوید «اگر میخواهید بدانید که نظر خدا درباره پول چیست، فقط کافیست به مردمی که پول را به آنها داده، بنگرید…» وقتی زندگی افراد ثروتمند را میبینیم اگر با خودمان صادق باشیم، اکثر اوقات حسرت داشتن چنین زندگی در ما ایجاد میشود !

بدون پول هم میتوانید مثل ثروتمندان زندگی کنید !

حسرتِ نداشتنِ کامیون های پر از پولی را می خورید که میتوانستید با آن زندگی مرفه­ی بخرید؟ کاملا طبیعی است…
یک انسان سالم از نظر فکری و جسمی، همیشه بهترین ها را برای خودش میخواهد و برای همین است که مردمی را میبینید که به خاطر وضعیت ضعیف مالی افسرده شده اند.

یا اصلا بسیاری از کودکان حسرت اسباب بازی های دوستان پولدار خود را می­خورند، چون خانواده هایشان استطاعت خرید آن اسباب بازی ها را نداشته اند و این برای آنها تبدیل به یک عقده از زمان کودکی میشود… با این حال، پول همه چیز نیست.

پول ممکن است به شما امکان خرید چیزهایی را بدهد که خوشحالتان میکند. اما شادی درون چیزیست که با پول نمیتوان خرید. به قول زیگ زیگلار «اگر شما فرد خوشحالی نیستید، پول نمیتواند شما را خوشحال کند؛ اما همه میخواهند خودشان به این نتیجه برسند…»

احتمالا دوستانی دارید که وضعیت مالی ضعیفی دارند، اما زندگی مرفه و خوبی دارند.
روش زندگی، رضایت شخصی از خودشان، و قبول داشتن خودشان، اعتماد به نفس بالا از کار و رفتارشان کاری میکند که زندگی شان مرفه و خوب به نظر برسد. چیزهای غیرمادی زیادی وجود دارد که میتواند شما را خوشحال کند و به اعتقاد ما آن‌ها بزرگترین دارایی شما هستند، میگویند :

«شما به اندازه چیزهایی که در زندگی دارید
و با پول نمیتواند مانند آنها را بخرید، ثروتمند هستید.»

مثل یک پدر یا مادر خوب، داشتن خانواده خوب، دوستانِ با وفا، اعتماد به نفس و عزت نفس، آرامش خیال و … در این مقاله چند راه به شما نشان میدهیم که بدون پول زیاد، زندگی مرفه و غنی­ داشته باشید.

 

اپرا وینفری
اپرا وینفری

 

آنچه قرار است در این مقاله بخوانید، حفره هایی هستند که پول نمیشود در زندگی آنها را پر کرد؛
پس سعی کنید ابتدا به این موارد را برای ثروتمند شدن و زندگی ثروتمند در خودتان ایجاد کنید… پول در اولویت های آخر است! (باور ندارید از ثروتمندان بپرسید !)

 

درس شماره یک | یاد بگیرید که خودتان را بپذیرید
شاید برایتان سخت باشد که درک کنید پول نباید بالاترین اولویت زندگی شما باشد. شما میتوانید در یک لحظه پولدار شوید و تمام آن را در روز بعد از دست دهید پس بهتر است ابتدا خواسته های خود را با چیزهایی که دارید انطباق دهید و با چیز هایی که همین حالا دارید هم بتوانید خوشحال باشید.

به دنبال رضایت درونی باشید و یاد بگیرید زندگی غیر قابل کنترل را کنترل کنید.
اگر به خاطر چیزهایی که میخواهید داشته باشید و ندارید ناراحت میشوید. یک کاغذ بردارید و روی آن بنویسید که نداشتن آن چیزها اشکالی ندارد واگرنه همیشه در زندگی غمگین خواهید بود.

حتی اگر آن چیزها را هم بدست آورید، چیزهای دیگری پیدا خواهید کرد که به خاطر نداشتن شان غمگین باشید.

 

درس شماره دو | خلاق فکر کنید
شما باید خلاق باشید تا بتوانید امور مالی خود را کنترل کنید و خوشحال بمانید. حتی اگر دارایی زیادی ندارید. اگر پولدارید، می خرید. اگر پولدار نیستید،خلق میکنید. درست فهمیدید… پول زیاد نداشتن میتواند به شما کمک کند که خلاق شوید.

به قول آلبرت انیشتین، بزرگترین فیزیکدان تاریخ «نبوغ ام را مدیون فقری که در جوانی تجربه کردم، هستم…» پس یاد بگیرید که خوشبختی را در چیز های کوچک پیدا کنید. نقاشی بکشید، عکاسی کنید و چیز هایی بسازید که شما را خوشحال نگه دارد.خوشبختی درون شماست.

اگر خوشبختی را در درون تان پیدا نکنید، در هیچ کجای دنیا آنرا پیدا نخواهید کرد.

 

درس شماره سه | اصالت خودتان را حفظ کنید
شما برای تجربه یک زندگی ثروتمند، باید با خودتان روراست و شفاف باشید. وقتی به آرامش درونی رسیدید و کارهایی انجام دادید که دوست داشتید،بعدا میتوانید خلاقیت تان را در دنیای بیرون نیز به نمایش بگذارید.
ثروتی بزرگتر از این وجود ندارد که درک کنید برای چه زندگی می­کنید.

بدون در نظر گرفتن وضعیت مالی خود، سعی کنید به خودتان ایمان داشته باشید تا بتوانید شاد بمانید، از چیزهای کوچک زندگی خود لذت ببرید و خود را با انگیزه نگه دارید.

 

درس شماره چهار | کاری را که دوست دارید انجام دهید
چیزی که مردم درباره پولدار بودن فکر میکنند این است که شخصی میلیون­ها میلیون پول در بیاورد، اگرچه اگر فردی از شغلش راضی نباشد و از انجام آن لذت نبرد باعث می­شود تا خود را به عنوان فقیرترین و بیچاره­ ترین فرد روی زمین تصور کند.

مثلا، اگر شرکت مایکروسافت نبود، بیل گیتس هم پولدارترین مرد جهان نبود. همیشه افرادی که  به دنبال علاقه خود رفته اند موفق تر از افرادی بوده اند که از روی اجبار کاری را انجام داده اند. هر چه بیشتر کاری را که انجام می­دهید دوست داشته باشید، پول بیشتری کسب خواهید کرد. حتی اگر اینطور نشد، شما باز هم خوشحالی درون و رضایتمندی از خود را خواهید داشت.

نوشته عیسی محمدی راجع اهمیت شغلی که دارید را حتما از اینجا بخوانید.

 

درس شماره پنج | آرام و با وقار باشید
از نظر بزرگترین فیلسوف آسیای شرق یعنی کنفوسیوس «نجابت یکی از بزرگترین فضایل زندگی است.»  هنگامی که فروتن هستید، توانایی توسعه و پیشرفت را در محیط که در آن زندگی میکنید در خود پیدا میکنید.

برای مثال، ببینید افرادی چون گاندی و بودا چه دیدی نسبت به زندگی داشته‌اند. آنها کاملا با وقار بوده‌اند، ارزش زندگی خود را می‌دانستند، و همیشه در افکار خود بسیار قوی بودند. بودا زندگی مادی را رها میکند و راه راهبی و زیبایی درون را پیش میگیرد با اینکه یک شاهزاده بود…

اما گاندی متعلق به یک خانواده ی فقیر بوده است، ولی با این وجود پیشوای یکی از بزرگترین انقلاب های جهان بود، و همیشه با وقار ماند. سعی کنید همیشه خوش اخلاق باشید و به دیگران لبخند بزنید. اگر شما در خوشحال کردن اطرافیان خود موفق بودید، قطعا انسان غنی و دارایی هستید.

 

ایزابل دوس سانتوس
ایزابل دوس سانتوس

 

درس شماره شش | سخاوت­مند باشید
بخشش پول تنها راه سخاوت و مهربانی نیست. در حقیقت، نمیتوان اصلا اسم آن را سخاوت گذاشت. سخاوتمندی چیزیست که از درون می جوشد. وقتی به کسی از ته دل چیزی می­دهید خوشحال میشوید، و این احساس چیزیست که شما را دارا و غنی می­سازد.

همچنین شما نیاز دارید چیزی که دارید را به اشتراک بگذارید، بدون این که به این فکر کنید که چقدر دارید، این یکی از مفهوم های سخاوتمندی است. همچنین به کسانی که نیاز به کمک شما دارند توجه کامل داشته باشید و هیچ سخاوتمندی بزرگتر از این نیست که هر چیزی که دارید را به دیگران ببخشید تا اطرافیانتان احساس خوشبختی کنند.

جی کی رولینگ که یک روزی ثروتی معادل ملکه انگلستان داشت، بخش بزرگی از دارایی اش را به خیریه بخشید… او از لیست ثروتمندترین زنان جهان خارج شد اما در دل میلیون ها انسان خانه ساخت که ارزشی ده ها برابر از دارایی اش را دارد.

 

درس شماره هفت | روابط خوب بسازید
ثروت واقعی این است که بتوانید روابط به یاد ماندنی و خوب بسازید. مردم بیشتر از هر چیز نیازمند ارزش گذاری به روابط خود هستند. به دنبال ایجاد روابط عاطفی خوب با خانواده، دوستان، شریک زندگی، و کسانی که معمولا ملاقات می‌کنید باشید.

وقتی کسی از شما میپرسد «حالت چطوره؟» شما با توجه به حال عمومی تان و اکثر اوقات روابطی که داشتید پاسخ میدهید «عالی ام…» شَری آریسون میگوید «مسائل عاطفی برای من مهم ترین چیز هستند. تمام مسایل دیگر و پول و ثروت چیز هایی هستند که شما با خود به گور نمی­برید. یک روز آنها را دارید، روز بعد نه…»

در همین زمینه، نوشته های عمومی زیر را حتما بخوانید :

  • چرا باید این کتاب را بخوانید : «آشکار» اثر آندره آغاسی برترین تنیس باز تاریخ
  • نیم کیلو باش، اما خودت باش (یکم انگیزشی…)
  • چرا به خاطر این ۱ دلیل شکست میخوریم و ۹ راه برای تغییر آن

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *