۳۱ فروردین, ۱۴۰۳
روانشناسی

یادگیری سریع با ۱۰تکنیک کاربردی سریع چیست؟

راهکارهای موثر برای تقویت تمرکز و یادگیری

یادگیری موضوع بسیار مهمی است چون توانایی ایده پردازی را افزایش می دهد و به ما کمک می کند ظرفیت های خود را بشناسیم. سرعت یادگیری، به اندازه میزان آن مهم است و همه دوست دارند مقدار زیادی اطلاعات در زمان کوتاهی فرا بگیرند. اگر شما به دنبال افزایش سرعت یادگیری خود هستید، نیاز به روش جدیدی برای یادگیری دارید و ۱۰ نکته بیان شده در این نوشته می تواند برای شما مفید باشد.

افزایش سرعت یادگیری
افزایش سرعت یادگیری

۱۰ راه برای افزایش سرعت یادگیری

۱. سبک یادگیری خود را تحلیل کنید

پیش از تمرین با روش های مختلف یادگیری باید مشخص کنید چه نوع یاد گیرنده ای هستید.

    • آیا حافظه شما با صدا هماهنگ است؟ یا یک موسیقی خاص باعث می شود آنچه خوانده اید بهتر در ذهن تان بماند؟ اگر این شرایط در مورد شما صدق می کند شما یادگیرنده شنوایی هستید. برای افزایش سرعت یادگیری بهتر است صدای کلاس های درس خود را ضبط کرده و به جای خواندن جزوه به آن گوش دهید.
    • اگر تصاویر به خوبی در ذهن شما می مانند، شما یادگیرنده تصویری هستید و بهتر است از نمودارها، تصاویر، اینفوگرافیک ها، فلش کارت و سایر ابزار های کمکی دیداری استفاده کنید.
    • اگر سبک یادگیری شما دیداری یا شنیداری نیست پس شما یادگیرنده فیزیکی هستید. بعضی دانش آموزان انرژی زیادی دارند و هنگام یادگیری پایشان را به زمین می زنند یا با وسیله ای مانند خودکار بازی می کنند. اگر شما جزو این دسته افراد هستید بهتر است هنگام یادگیری قدم بزنید.

۲. از ابزار های یادگیری صحیح استفاده کنید

تکنولوژی یادگیری را آسان کرده است و وبسایت های مختلف، ابزار های آنلاین و اپلیکیشن های مختلفی برای این منظور طراحی شده اند تا توانایی های شما را افزایش دهند. یک راه برای افزایش بهره وری استفاده از فلش کارت است که می توانید خودتان آن را تهیه یا بسته های آماده آن را خریداری کنید.

۳. ذهن خود را برای پذیرش اطلاعات جدید آماده کنید.

مطالعه موثر یک عادت است و ذهن شما برای افزایش تمرکز نیاز به آموزش دارد تا بتواند کارهای پیچیده انجام دهد. یک راه برای این کار تهیه فضای کاری مشخص در منزل است. بهتر است مطالعه را به یک زمان خاص اختصاص دهید تا ذهن شما خود را برای یادگیری بهتر در آن زمان تطبیق دهد. با انجام این کار خواهید دید سرعت یادگیری شما به چه میزان افزایش می یابد.

۴. ورزش کنید

علاوه بر جسم شما، ذهن تان هم به ورزش نیاز دارد. ورزش های سبک مانند یوگا به شما کمک می کنند سریع تر یاد بگیرید. اگر شما در طول روز فعالیت نداشته باشید تمرکز برای شما سخت می شود جون بدن شما تمایل به حرکت دارد.

۵. روی محیط خود کار کنید

اگر محیط خانه شما شلوغ باشد شما قادر به یادگیری و مطالعه نخواهید بود. دانش آموزانی که به دنبال یادگیری هستند باید محیطی آرام و بدون عامل حواس پرتی انتخاب کنند.

۶. یادداشت برداری کنید

درصد کمی از افراد می توانند با شنیدن یاد بگیرند اگر شما جزء این افراد نیستید باید یادداشت برداری کنید. این روش به یادگیری شما کمک می کند و به صورت همزمان جزوه ای برای مطالعه های بعدی شما تهیه می شود. یادداشت نکات مهم باعث می شود یاد آوری همه مطالب در آینده راحت تر باشد.

۷. برای اطلاعات نقشه تهیه کنید

تصویر و نقشه سازی از بهترین ابزارهای بالا بردن توانایی یادگیری هستند و اگر اطلاعات با تصویر همراه باشد ذهن شما آن را با بهره وری بیشتری تحلیل می کند. برای این کار می توانید نوشته های خود را با رنگ های مختلف بنویسید و در کنار آن ها از تصاویر و نماد ها استفاده کنید.

۸. روش های حفظ کردن را امتحان کنید

اغلب حفظ کردن با یادگیری اشتباه گرفته می شود. گاهی اوقات افراد یک جمله یا حتی یک پاراگراف را حفظ می کنند بدون اینکه مفهوم آن را درک کنند. حفظ کردن برای تعاریف و دسته بندی ها بسیار کارآمد است.

۹. مطالب مناسب برای یادگیری انتخاب کنید

حفظ کردن فقط برای مواقع اضطراری مناسب است و برای بهره وری در یادگیری بهتر است موضوع مورد علاقه تان را انتخاب کنید و یادگیری را تمرین کنید.

۱۰. هر روز مطالعه کنید

عادت کردن به مطالعه روزانه مدتی طول می کشد ولی بالاخره ذهن شما به آن عادت می کند. مطالعه مداوم باعث می شود با نزدیک شدن امتحان به زمان کمتری برای مطالعه نیاز داشته باشید و با آرامش بیشتری به یادگیری بپردازید.
نظر شما در مورد افزایش سرعت یادگیری چیست؟ آیا با نکات بیان شده در این نوشته موافقید؟/ ایسام

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *