۳۱ فروردین, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

آموزش رفع مشکل وصل نشدن گوشی به کامپیوتر از طریق کابل

آموزش رفع مشکل وصل نشدن گوشی به کامپیوتر از طریق کابل usb

وصل نشدن تلفن همراه به کامپیوتر، از مشکلات رایج کاربران است.  کاربران زیادی هستند که برای انتقال اطلاعاتشان بین تلفن و کامپیوتر از کابل (USB) استفاده می‌کنند که این کار یکی از روش های انتقال سریع بین این دو محسوب میشود. اما ممکن است در برخی از اوقات تلفنمان به کامپیوتر وصل نشود، ما در این مقاله قصد داریم تا  به بررسی و معرفی راهکارهای رفع مشکل وصل نشدن گوشی به کامپیوتر بپردازیم. بنابراین اگر شما هم از چنین مشکلی رنج میبرید تا انتها با ما همرا باشید.https://imdb2.ir

بررسی تنظیمات گوشیhttps://imdb2.ir

برای آنکه انتقال فایل از کامپیوتر به گوشی صورت گیرد نیاز است تا گوشی اندرویدی شما به عنوان یک دستگاه رسانه‌ای (MTP) به کامپیوتر وصل شود. برای این کار ابتدا وارد تنظیمات (Settings) دستگاه خود شوید و سپس به بخش ذخیره‌سازی حافظه یا (Storage) بروید، در بالا سمت راست صفحه علامت سه نقطه را مشاهده خواهید کرد، آن را لمس کنید و حالا از منوی بازشده گزینه (اتصال به کامپیوتر از طریق کابل USB) USB computer connection را انتخاب نمایید.

در مرحله بعدی از لیست نمایان شده، گزینه (Media device (MTP را انتخاب کنید.

به احتمال زیاد پس از انجام مراحل بالا مشکلتان برطرف خواهد شد.https://imdb2.irhttps://imdb2.ir

نصب درایور MTP USB در کامپیوتر

در خیلی از اوقات کاربران به دلیل آپدیت نبودن درایورهای کامپیوتر خود با این مشکل مواجه می‌شوند. بنابراین توصیه می‌کنیم تا درایورهای کامپیوتر خود را همیشه آپدیت کنید. برای این کار ابتدا در صفحه دسکتاپ کلیدهای ترکیبی ویندوز و X را به صورت همزمان بفشارید و از منوی بازشده گزینه Device Manager را برگزینید.

در صفحه باز شده درایور دستگاه اندرویدی خود را پیدا کنید و با کلیک راست روی آن گزینه Update Driver Software را انتخاب کنید. شما همچنین می‌توانید با نصب نرم افزار Driver Booster بر روی کامپیوتر خود،این کار را به صورت خودکار انجام دهید.

اکنون در صفحه بازشده روی گزینه Browse my computer for driver software کلیک کنید.

سپس گزینه Let me pick from a list of device drivers on my computer را انتخاب کنید.

در لیست باز شده گزینه MTP USB Device را انتخاب کرده و بعد روی گزینه Next کلیک کنید. نصب و آپدیت درایور MTP USB یکی از روش‌های رفع مشکل وصل نشدن گوشی به کامپیوتر است .  احتمالا با انجام این روش مشکل شما حل خواهد شد.

تعویض کابل USB

اگر برای اتصال گوشی به کامپیوتر از کابل USB اورجینال یا اصلی دستگاه استفاده نمی‌کنید، توصیه می‌کنیم تا کابل مورد استفاده خود را تعویض نمایید. در نظر داشته باشید که برخی از کابل‌ها تنها برای شارژ کردن گوشی طراحی شده‌اند و امکان انتقال فایل از طریق آن‌ها امکان پذیر نخواهد بود. پس به همین منظور برای بررسی این موضوع نیاز است تا کابل خود را تعویض کرده و از یک کابل متفاوت برای اتصال گوشی به کامپیوتر استفاده کنید.

حذف درایورهای اندروید

در برخی از اوقات به دلیل بروز نبودن درایورها و یا عدم نصب صحیح درایور با مشکل وصل نشدن گوشی به کامپیوتر مواجه خواهید شد. پس برای حل این مشکل باید درایورهای اندروید را از روی کامپیوتر خود حذف نمایید. برای این کار ابتدا دستگاه اندرویدی خود را به کامپیوتر متصل کرده سپس کلیدهای ویندوز و X را به صورت همزمان بفشارید و از منوی بازشده گزینه Device Manager را برگزینید.

حالا در صفحه‌ای که برایتان باز شد به دنبال نام دستگاه اندرویدی خود بگردید. معمولاً نام دستگاه اندرویدی در بخش Other Devices یا Portable devices قابل مشاهده خواهد بود. در این مرحله روی نام دستگاه اندرویدی خود کلیک راست کرده و گزینه Uninstall را انتخاب کنید. پس از حذف درایورها، دستگاه اندرویدی خود را از کامپیوتر جدا کرده سپس مجدداً آن را به کامپیوتر متصل کنید. بدین ترتیب ویندوز ۱۰ به صورت خودکار درایورهای دستگاه اندرویدی را روی کامپیوتر شما نصب خواهد کرد.

فعال سازی ویژگی USB debugging

فعال سازی قابلیت USB debugging موجب میشود تا گوشی به کامپیوتر وصل شود. برای این کار ابتدا به قسمتDeveloper Options در تنظیمات گوشی خود مراجعه کنید و سپس قابلیت Developer Options را فعال کنید. اگر از ورژن ۴٫۲ و یا جدیدتر اندروید استفاده می‌کنید، ممکن است قابلیت USB Debugging روی گوشی شما مخفی باشد. پس برای فعال سازی آن به بخش About phone در تنظیمات گوشی خود مراجعه کنید. سپس ۷ بار به صورت پیاپی و پشت سرهم گزینه Build Number را لمس نمایید. سپس پس از چند ثانیه در صفحه تنظیمات شما بخش جدیدی با عنوان Developer Options نمایان می‌شود که با مراجعه به آن قادر به فعال سازی USB Debugging خواهید بود.

انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر با استفاده از نرم‌افزار WonderShare MobileGo

برای رفع مشکل وصل نشدن گوشی به کامپیوتر می‌توانید از برنامه‌ جانبی کمک بگیرید. نصب برنامه‌ مانند WonderShare MobileGo بر روی کامپیوتر می‌تواند باعث رفع مشکل شما شود. چرا که این برنامه‌ قابلیت‌هایی مثل انتقال فایل بین کامپیوتر و گوشی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *