۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
خودرو

اتفاقی کم سابقه در صنعت خودروسازی کشور؛ فراخوان عمومی تمامی خودروهای شاهین

به گفته مدیرعامل جدید گروه سایپا، خودروی شاهین در اواخر سال گذشته با کمی عجله در اختیار مشتریان قرار گرفته و نیاز به بهبود و ارتقای کیفی دارد. فراخوان عمومی خودروهای شاهین نیز در همین راستا و برای کاهش نفوذ صدای موتور به داخل کابین اجرا می‌شود.

تاکنون ایرادات تعددی به خودروی شاهین وارد شده است، ولی بیشترین نارضایتی مالکین مربوط به صدای ناخوشایندی است که از طرف موتور وارد کابین شده و موجب آزردگی و کلافگی سرنشینان و مخصوصا راننده می‌شود.

بدون شک در هنگام عرضه اولیه شاهین، برخی اصول کیفی نادیده گرفته شده‌اند، ولی صدای موتور موجب حواس‌پرتی رانندگان شده و سرمنشأ حوادث رانندگی است. سایپا با نصب عایق‌های جدید تا حدی توانسته از نفوذ این صدای ناهنجار به درون کابین جلوگیری کرده و ظاهرا پروژه‌های بیشتری برای ارتقای این سدان خوش‌رنگ و لعاب دارد.

فراخوانی خودروهای شاهین هم برای مدل‌های ۱۴۰۱ و هم برای ماشین‌هایی است که در اواخر سال گذشته در دسترس خریداران قرار گرفته‌اند. در واقع هر پروژه ارتقادهی که از این پس برای خط تولید خودروی شاهین اجرا می‌شود، در قالب فراخوان روی مدل‌های قبلی نیز اعمال خواهد شد تا بدین ترتیب علاوه بر بهبود کیفیت و ایمنی خودروها، رضایت مشتریان سایپا نیز حفظ شود.

طبق اظهارات مدیرعامل سایپا، مالکین تمام خودروهای شاهین به زودی باید به یکی از نمایندگی‌های اعلام‌شده از سوی این شرکت مراجعه کرده و ماشین خود را تحویل دهند تا عملیات عایق گذاری جدید انجام شده و مشکل نفوذ صدا به درون کابین رفع شود.

این‌طور که به نظر می‌رسد، سایپا از این درس بزرگ عبرت گرفته و قصد دارد خودروی آریا را بدون هیچ‌گونه عجله و با رعایت اصول کیفی و اطمینان بیشتری روانه بازار کند تا بعدها نیازی به فراخوانی این محصول و خرج هزینه مضاعف نداشته باشد. آریا یک کراس اوور ملی به حساب می‌آید که در سال ۱۳۹۹ رونمایی شده و در واقع نسخه هاچبک شاهین است.

منبع:صنعت خودرو

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *