آشپزی

از کجا مرغ کنتاکی را با طعم اصیل و درجه‌یک سفارش دهیم؟

مرغ کنتاکی و سوخاری از غذاهای پرمصرف و موردعلاقه تمام ایرانیان به شمار می‌روند. این غذاهای همه‌پسند تقریباً در تمامی رستوران‌ها و فست فودها به فروش می‌رسند. اما آیا طعم واقعی مرغ کنتاکی و مرغ سوخاری در همه‌جا یکسان است؟ مرغ از آسان‌ترین غذاها برای طبخ است. اما رستوران‌هایی وجود دارند که با دستورالعمل‌های پخت ویژه خود، طعم فوق‌العاده‌ای به آن می‌بخشند. رستوران تهران مرغ سوخاری یا کنتاکی تهران سابق، اولین و قدیمی‌ترین ارائه‌دهنده مرغ سوخاری در تهران است. با ما همراه باشید تا با تهران کنتاکی بیشتر آشنا شویم.

تاریخچه مرغ کنتاکی

مرغ کنتاکی یکی از محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین غذاها در سراسر جهان است. منابع زیادی در مورد منشأ دقیق مرغ کنتاکی وجود ندارد. اما می‌گویند که توسط اسکاتلندی‌ها اختراع شده است که به سرخ کردن غذاهای مختلف بدون چاشنی معروف بودند. اسکاتلندی‌ها به‌طورکلی به مرغ سوخاری همان مرغ سرخ‌کردنی می‌گفتند.

اسکاتلندی‌ها بعدها به دلیل تجارت مداوم بردگان در قرن هجدهم میلادی به آمریکا مهاجرت کردند. این غذا نیز توسط آن‌ها بین اهالی کنتاکی آمریکا معروف و محبوب شد، چراکه طعم بسیار خوبی داشت و طبخ آن هم آسان بود. ریشه‌های اسم مرغ کنتاکی هم به همان زمان مربوط است. اما ریشه‌های مرغ کنتاکی در ایران و تهران به رستوران تهران مرغ سوخاری یا همان کنتاکی تهران سابق برمی‌گردد.

رستوران تهران مرغ سوخاری

شروع به کار اولین رستوران مرغ سوخاری تهران با نام TFC (مخفف Tehran Fried Chicken) در خیابان تخت جمشید جنب سینما عصر جدید به سال ۱۳۵۲ برمی‌گردد. این اولین باری بود که مردم تهران و ایران طعم جذاب، ترد و لذت‌بخش مرغ سوخاری را در یکی از خیابان‌های پرتردد تهران تجربه کردند. کنتاکی تهران با طبخ کنتاکی فراید چیکن یا همان مرغ کنتاکی شروع به فعالیت کرد. درب و دیوار ساختمان قدیمی این رستوران به رنگ قرمز بود و چراغ‌های زیاد آن، میزها را کاملاً روشن می‌کردند.

رومیزی‌های چهارخانه پارچه‌ای قهوه‌ای‌رنگ و علامت جناب کنتاکی با آن ریش معروف، در انتهای مغازه قرار داشت؛ حتی از آن‌طرف خیابان هم مشخص بود. در این رستوران با هر پرس مرغ کنتاکی، سیب‌زمینی فراوان، نوعی سس تند قرمز مخصوص و مقداری سالاد کلم غوطه‌ور در سس سفید ارائه می‌شد. نوشابه را همیشه با یک لیوان بلوری بلند با مقداری یخ سرو می‌کردند. دستمال‌سفره، کارد و چنگال و یک شاخه گل میخک سفید نیز از ملزومات همیشگی روی میزها بودند. اما سنت‌ها در کنتاکی تهران از بین نرفته‌اند و سوخاری‌ها نیز همچنان خوشمزه و با روش پخت قدیمی باقی مانده‌اند.

مرغ سوخاری با طعم اصیل

مرغ سوخاری بسیار طرفدار دارد و اصلاً برای بعضی‌ها به یک سبک زندگی تبدیل شده است. البته مرغ کنتاکی با طعم اصیل سوخاری در هر رستورانی یافت نمی‌شود. مرغ سوخاری و کنتاکی باید علاوه بر پر‌حجم بودن مرغ آن، همراه با مقدار زیادی سیب‌زمینی ترد، برشته و خوشمزه سرو شود. تنها یک رستوران با ۵۰ سال قدمت می‌تواند یک مرغ سوخاری خوب و با طعم واقعی ارائه کند. چرا؟ چون کنتاکی تهران ۵۰ سال است در این بازار پرهیاهو، سر پا مانده است و اکنون نیز چهار شعبه همیشه شلوغ در پایتخت دارد. مرغ سوخاری با طعم اصیل و واقعی را باید در قدیمی‌ترین مرغ سوخاری فروشی ایران تجربه کنید.

اگر در هر ساعت از موعد وعده‌های غذایی به یکی از ۴ شعبه رستوران تهران مرغ سوخاری بروید، توجه شما به انبوه مشتریان رستوران جلب خواهد شد. هر کسی که برای یک‌بار در یکی از شعب تهران کنتاکی غذا خورده باشد، همیشه باز خواهد گشت. مشتریان دنبال سه چیز هستند: رفتار محترمانه، غذای باکیفیت و قیمت منصفانه. هر سه این موارد، از شعارهای اصلی شعب ۴ گانه کنتاکی تهران هستند.

منوی متنوع در کنتاکی تهران

رستوران تهران مرغ سوخاری یک سوخاری فروشی است و با همین منو نیز به شهرت گسترده خود دست یافته است. اما یک مرغ سوخاری ترد و خوشمزه بدون چاشنی‌های مختلف و متناسب، کامل نخواهد بود. مرغ سوخاری فقط با سس قارچ مخصوص، سیب‌زمینی سوخاری با سس کچاپ و پیاز سوخاری تکمیل می‌شود. همچنین غذاهای دریایی سوخاری نیز در منوی کنتاکی تهران موجود هستند. ماهی و میگوی سوخاری خوشمزه و ترد این رستوران نیز از مرغ‌های سوخاری و کنتاکی آن، چیزی کم ندارند.

حجم زیاد غذاها، یکی از ویژگی‌های اصلی رستوران تهران مرغ سوخاری محسوب می‌شود. کیفیت و کمیت باید در کنار هم ارائه شوند تا رضایت مشتری به دست آید. حجم غذاهای کنتاکی تهران آن‌قدر زیاد است که هر شخصی از پس خوردن آن‌ها بر نخواهد آمد. رستوران تهران مرغ سوخاری برای عاشقان انواع سوخاری‌های ترد و خوشمزه و سس‌های خوش‌طعم، یک بهشت به شمار می‌رود. صدای خرد شدن مرغ سوخاری ترد و سیب‌زمینی‌های برشته، به موسیقی فروشگاه‌های سوخاری تهران تبدیل شده‌اند.

سفارش آنلاین در کنتاکی تهران

اگر ترجیح می‌دهید مرغ سوخاری خود را در منزل یا محل کار خود نوش جان کنید و فرصت مراجعه به رستوران را ندارید؟ جای نگرانی نیست. با سفارش آنلاین مرغ سوخاری از تهران کنتاکی می‌توانید این رستوران قدیمی را به منزل ببرید. مهم نیست کجای تهران باشید، چراکه کنتاکی تهران از هرکجای شهر سفارش می‌پذیرد. شما می‌توانید در هر نقطه تهران سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا در اسرع وقت به دستتان برسد. پس گوشی هوشمند خود را بردارید تا با یک سفارش سریع، طعم واقعی مرغ کنتاکی را تجربه کنید.

رضایت مشتریان از کنتاکی تهران

کنتاکی تهران بیش از پنج دهه است که مزه واقعی سوخاری‌های داغ، ترد و برشته را به اهالی محترم تهران ارائه می‌کند. رستوران تهران مرغ سوخاری ۵ دهه دوام آورده است، زیرا کیفیت غذاهای خود را فدای هیچ چیزی از گرانی گرفته تا مسائل دیگر نمی‌کند. مزه‌های قدیمی برای این فست فود مقدس هستند و حفظ آن‌ها از هر چیزی، مهم‌تر است. رضایت مشتریان مرغ کنتاکی تهران نیز به همین مسائل برمی‌گردد. اگر مزه مرغ‌های خوشمزه رستوران تهران مرغ سوخاری را بچشید، هرگز از آن‌ها دست نخواهید کشید.

منبع:چطور

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *