۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳
سیاسی

انتقاد ایران از تسلیحات هسته ای آمریکا و رژیم صهیونیستی

 

انتقاد ایران از تسلیحات هسته‌ای آمریکا و رژیم صهیونیستی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

نماینده ایران در سازمان ملل در نشست کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح  های کشتار جمعی دیدگاه ها و نظرات کشورمان را تشریح کرد.

 

دومین نشست کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح کشتار جمعی با سخنرانی دبیر کل سازمان ملل و رئیس کنفرانس ،روز دوشنبه ۸ آذر ماه سال جاری ،در محل دبیر خانه سازمان ملل در نیویورک آغاز به کار کرد.نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در این نشست دیدگاه ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران را در خصوص موضوع تصلی کنفرانس تشریح کرد.

مجید تخت روانچی با اشاره به عضویت کشورمان در مجموعه های بین المللی علیه سلاح های کشتار جمعی و نیز فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حرمت شرعی کاربرد  سلاح های کشتار جمعی تصریح کرد که این تسلیحات تهدیدی برای حیات بشریت است و با توجه به سابقه کاربردی سلاح های مزبور در منطقه و از جمله کاربرد سلاح های شیمیایی توسعه نیروهای تحت حاکمیت صدام در جنگ علیه ایران در دهه ۱۹۸۰، این خطر مخصوصاً برای کشورهای خاورمیانه آشناست.

نماینده کشورمان در سازمان ملل گفت: تاسیس منطقه عاری از سلاح های کشتار جمعی تصمیم کنفرانس بازنگری ان پی تی در سال ۱۹۹۵ بود که از مجموعه کشورها می خواهد برای اطمینان از تحقق آن همکاری کنند و یکی از راه های این امر در تصمیم گیری مجمع عمومی سازمان ملل منعکس شده است. البته لازم به تاکید است که فرآیند کنونی آغاز شده تحت نظر سازمان ملل باشد و به هیچ وجه جایگزین فرآیند مورد درخواست ان پی تی نخواهد بود؛زیرا این دو فرآیند  نه مکمل هم و نه جایگزین هم می باشند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *