۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده

انواع طراحی گرافیک حرفه ای را با پارماتیک تجربه کنید

انواع طراحی گرافیک حرفه ای را با پارماتیک تجربه کنید

دقت کرده اید که در طول پروسه برندینگ در بخش‌های مختلف به انواع طراحی گرافیک روی خواهیم آورد. از همان مرحله طراحی سایت، طراحی محصول، طراحی عکس، طراحی لوگو، طراحی رنگ سازمانی، طراحی برند بوک و… شروع می‌شود. گویا پایانی بر بهره بردن از دنیای طراحی گرافیکی وجود ندارد. شما در کدام لحظه به جرات می‌توانید بگویید که دیگر نیاز به طرح گرافیکی نیست؟ پس با طراحی کارت ویزیت، طراحی سالنامه، طراحی بروشور، طراحی بنر، طراحی هدیه، طراحی بسته‌بندی، طراحی هدیه تبلیغاتی، و چه‌کار می‌کنید؟ ما در اینجا لیستی از مهم‌ترین و متداول‌ترین طراحی‌های گرافیکی که هر کسب و کاری در طول پروسه بازاریابی دیجیتال و برندینگ به آن نیاز خواهد داشت را برایتان آورده‌ایم.

طراحی لوگو و نشان تجاری

بخش بسیار مهم و جدانشدنی هر برندی، طراحی لوگو است. لوگو یا نشان تجاری، نماینده و مبلغ شما در اذهان عمومی خواهد بود. یک لوگوی موفق در اعتمادسازی میان مشتریان و ماندگاری برند تاثیر بسیار زیادی دارد. از انواع طرح‌های لوگو از جمله طراحی مونوگرام، لوگو تصویری، تایپوگرافی، لوگو مینیمال، لوگو انتزاعی و … می‌توانید استفاده کنید. اینکه کدام سبک طراحی لوگو موفق‌تر است را نمی‌توان پاسخ بله یا خیر داد. چرا که در هر سبک طراحی، نمون‌های موفق جهانی حضور دارند. کوکاکولا نمونه موفق تایپوگرافی، مک دونالد نمونه موفق مونوگرام و یا اپل و نایک نمونه موفق لوگوهای مینیمال هستند. اما در حالت کلی لوگو باید ساده، مرتبط با کسب و کار، قابل استفاده در اندازه‌های مختلف، با کیفیت، قابل یادآوری و زیبا باشد.

طراحی ست اداری

تمامی شرکت‌ها، اداره‌های و واحدهای اداری هر نوع کسب و کاری به طراحی ست خاص خود نیاز دارد. سفارش طراحی ست برند شاید برای شما هزینه زیادی در پی نداشته باشد، اما به نظم سازمانی و جذابیت ظاهری برند شما بسیار کمک خواهد کرد. طراحی سربرگ اداری، طرح روی لیوان و ظروف، لوح فشرده، پرچم‌های تشریفاتی و رومیزی، طراحی بسته‌بندی، طراحی پاکت‌نامه و … در این گروه از طراحی گرافیکی جای دارند. این طرح‌ها در واقع پرستیژ بالای کاری برند را نشان می‌دهد. خود را جای مشتریان بگذارید، با دیدن نظم در تمام اجزای یک برند، چه احساسی نسبت به آن خواهید داشت.

اینکه لوگو را بردارید و در گوشه تمامی اجزای کاری بگذارید، طراحی ست اداری نام ندارد. از لوگو استفاده می‌شود اما موارد دیگر از جمله طراحی حاشیه، تنظیم رزولوشن، ترکیب رنگی، اضافه کردن جزییات بیشتر به طرح و آماده‌سازی برای چاپ از دیگر نکات مهم در طراحی ست‌های اداری است. طرح گرافیکی ست اداری شما باید از فاصله نزدیک تا حدود ۵ متر قابل شناسایی باشد. زیبایی، سادگی، اصالت، هماهنگی و تناسب از ویژگی‌های یک ست اداری موفق است.

طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت، عنصر فیزیکی کوچک در بازاریابی برند است. از مغازه‌های کوچک تا فروشگاه‌ها و کارخانه‌های بزرگ به طراحی کارت ویزیت روی می‌آورند. چرا که تاثیر آن بسیار بیشتر از آنچه فکر می‌کنیم است. در طرح کارت ویزیت نیز از لوگوی برند به همراه معرفی خیلی خلاصه‌وار خدمات استفاده می‌شود. عموما سایز ۴.۸*۸.۵  سانتی‌متر برای قطع کارت ویزیت به کار می‌رود. اما این اصلا ثابت نیست. شما می‌توانید به تناسب طراحی، از کارت‌های دایره‌ای، مربع‌شکل، مثلثی و … استفاده کنید. تنها نکته‌ای که در مورد این انواع وجود دارد، برش دادن آن است که آن هم با دستگاه‌های برش لیزری به راحتی قابل حل است. چند نکته مهم دیگر در طراحی گرافیکی کارت ویزیت: 

·        جنس کاغذ یا متریالی که بر روی  آن چاپ می‌کنید بسیار مهم است. 

·        حجم اطلاعات نوشته شده روی کارت ویزیت باید بسیار خلاصه‌وار باشد. مشتریان شما هیچگاه بیشتر از ۱۵ ثانیه به کارت ویزیت شما نگاه نخواهند کرد. سعی کنید برجسته‌ترین ویژگی‌های خود را به همراه راههای ارتباط (آدرس، شماره تلفن، شبکه‌های اجتماعی و ….) را در کارت ویزیت بیاورید.

·        کد رنگی و سایز نوشته‌ها خیلی مهم است. شاید در صفحه اسکرین شما رنگ و فونت اوکی باشد اما در چاپ همه چیز بهم بریزد. این را طراح گرافیکی ماهر برای شما حل می شود.

طراحی جلد کتاب، بروشور، کاتالوگ

کتابچه برند یا برند بوک، کاتالوگ شرکت و یا بروشورهای تبلیغاتی از دیگر طراحی‌های گرافیکی هستند که شما احتمال زیاد در طول پروسه برندینگ به آنها نیاز پیدا خواهید کرد. طراحی جلد برای انواع کتاب‌ها و رده سنی‌های مختلف اصول خاص خود را دارد. عموما طراحان گرافیک، طراحی جلد و بروشور و … را در نرم‌افزارهای تخصصی از جمله ایندیزاین و فتوشاپ انجام می‌دهند. 

طراحی موشن گرافیک

برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی، ایده‌های برند، معرفی محصول، انیمیشن، برنامه‌های آموزشی و … موشن گرافیک ساخته می‌شود. روز به روز اهمیت محتواهای ویدیویی در دیجیتال مارکتینگ و جذب مشتری بیشتر می‌شود. کاربران اینترنت تمایل دارند که پای محتواهای تصویری و صوتی بنشینند. البته که هیچگاه نمی‌توان جای محتواهای متنی را به محتوای دیگری داد. اما یک طراحی موشن گرافیک جذاب می‌تواند بسیار در پروسه جذب مشتری تاثیرگذار باشد. انواع کاراکترهای دو بعدی و سه‌بعدی را طراحان موشن گرافیک در طراحی به کار می‌برند. متحرک سازی و وکتور در انواع موشن گرافیک از جمله اینفوموشن، استاپ موشن، ویدئو موشن و موشن گرافیک به کار می‌رود. عموما صاحبان برند به چشم بخشی از پروسه دیجیتال مارکتینگ به ساخت موشن گرافیک نگاه می‌کنند. 

میان موشن گرافیک و انیمیشن تفاوت است، البته در جاهایی میان آنها همپوشانی وجود دارد. در کل انیمیشن برای داستان‌سرایی و نمایش بر روی پرده سینما و تلویزیون ساخته می‌شود و هزینه‎‌های طراحی و ساخت بسیار بالایی دارد در حالی که موشن گرافی ساده‌تر بوده و با نمایش تکست، کاراکتر، و سایر عناصر گرافیکی همراه است و بر پایه محتوا می باشد.. 

طراحی هویت بصری برند

برند خود و تمام اجزای آن را به طور هماهنگ و اصولی به مخاطبان خود ارائه دهید. هویت برند به درک و احساس کاربران نسبت به خدمات و شخصیت برند شما برمی‌گردد. این احساس واحد باید مانند روح در پیکره برند جاری باشد. باز هم باید به کلمه “هویت” نگاه کرد. بخش زیادی از هویت به اصالت برمی‌گردد و اصیل بودن همیشه زیبا است. طراحی هویت بصری را می‌توان طراحی گرافیکی کلی و بسیار تاثیرگذار بر روی کسب و کارها دانست که نباید از داشتن آن غافل ماند.

طراحی نشریه و پوستر

بسیاری از شرکت‌ها برای خود نشریه در قالب گاهنامه، ماهنامه و سالنامه دارند. طراحی گرافیکی نشریه و پوستر نیز بخشی از خدمات آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ و طراحان گرافیک است که می‌توانید از آن بهره ببرید. از نرم‌افزارهای قدرتمند گرافیکی مانند ایندیزاین برای طراحی استفاده می‌شود که محیط کاربری بسیار حرفه‌ای و کارا دارد. در کل دو نوع نشریه برای سازمان‌ها وجود دارد. نشریه‌های چاپی که با چاپ شدن به دست مخاطب می‌رسند و نشریه‌های اینتراکتیو که نسخه‌ چاپی ندارند و به صورت آنلاین عرضه می‌شوند.

طراحی کاراکتر برند

برخی از برندها برای خود کاراکتر طراحی می‌کنند. داشتن یک شخصیت کارتونی یا واقعی برای برند می‌تواند در جذب مشتری‌های جدید و ایجاد حس صمیمیت میان کاربر و برند بسیار تاثیرگذار باشد. آشناترین نمونه کاراکتر برند، کاراکتر میمون چی‌توز است. 

خدمات انواع طراحی گرافیک

طراحی گرافیکی محدود به موارد بالا نمی‌شود. طراحی قالب‌های شبکه‌های اجتماعی، طراحی بنر، طراحی سایت، طراحی بسته‌بندی محصولات و … نیز از دیگر مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد. حواستان باشد، بهتر است طراحی بخش‌های مختلف گرافیکی مربوط به برند یا کسب و کار خود را به یک گروه حرفه‌ای بسپارید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *