۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳
تغذیه سالم

انواع قارچ خوراکی؛ ۲۰ نوع قارچ خوراکی که شاید اسمشان را هم نشنیده باشید

انواع قارچ خوراکی

بیشتر افراد با قارچ دکمه‌ای آشنا هستند، اما قارچ خوراکی دارای گونه‌های بسیار متنوعی است و فقط به قارچ دکمه‌ای محدود نمی‌شود. انواع قارچ خوراکی سرشار از فیبر و ویتامین ها، و بدون چربی و کلسترول هستند و در دنیا طرف‌داران زیادی دارند؛ به ‌همین‌ دلیل در بسیاری از نقاط دنیا، خط تولید انواع قارچ خوراکی وجود دارد. بعضی از قارچ‌ها خواص دارویی دارند و برای تقویت سیستم ایمنی، کاهش فشار خون و کاهش کلسترول و حتی برای درمان سرطان و بیماری‌های وخیم استفاده می‌شوند. در این مقاله، با محبوب‌ترین قارچ‌های خوراکی آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید.

۱. قارچ دکمه‌ای سفید،‌ از پرطرفدارترین انواع قارچ خوراکی

قارچ سفید دکمه ای از انواع قارچ خوراکییکی از پرمصرف‌ترین انواع قارچ خوراکی، قارچ دکمه‌ای است. این نوع قارچ، متداول‌ترین و ملایم‌ترین طعم قارچ در دنیا است. ۹۰ درصد قارچ‌هایی که می‌خوریم، از این نوع است و نسبت به بسیاری از خویشاوندان خود طعم کمتری دارد. این قارچ به‌صورت خام و پخته مصرف می‌شود و در تهیه سوپ، سالاد و پیتزا به‌ کار می‌رود

۲. قارچ کرمینو (Crimino)

قارچ کرمینو از انواع قارچ خوراکی

ویژگی:
قارچ کرمینو یک قارچ پورتوبلو جوان است. هرچند کرمینو تیره‌تر (به رنگ قهوه‌ای)، سفت‌تر و طعم‌دارتر از قارچ دکمه‌ای سفید است، می‌تواند جایگزین این قارچ شود.

۳. قارچ پورتوبلو (Portabello) 

قارچ پورتوبلو از انواع قارچ خوراکی

ویژگی:
در غذاهای ایتالیالی از پورتوبلو برای تهیه سس و پاستا استفاده می‌کنند که جایگزینی مناسب برای گوشت است. به پورتوبلوی جوان و کوچک، کرمینی می‌گویند. اگر می‌خواهید به‌جای نان همبرگر از قارچ استفاده کنید، بهتر است پورتوبلو با چتر باز را انتخاب کنید. قارچی با این ویژگی به‌راحتی در دست شما جای می‌گیرد و بافت گوشت‌مانند آن به شما این امکان را می‌دهد تا آن را کبابی یا شکم‌پر کنید.

.

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *