۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳
مد و زیبایی

انواع مدل های شلوار؛ مدل شلوارهایی که هیچ‌وقت از مد نمی‌افتند

۱۷ مدل شلواری که محبوب هستند

انواع مدل های شلوار را می‌توان با هر نوع سبک پوششی هماهنگ کرد؛ اما یک اشتباه کوچک در انتخاب شلوار، شما را از کسی که در پوشیدن لباس‌های مد روز، حرفه‌ای به‌ نظر می‌رسد تا حد یک فرد بی‌تجربه و خام در این مورد تنزل می‌دهد. در این مقاله از چطور، انواع مدل های شلوار معرفی شده است.

نکاتی برای انتخاب مدل های شلوار

سه نکته زیر از مهم‌ترین مواردی است که هنگام انتخاب مدل های شلوار باید در نظر بگیرید:

  • سایز شلوار باید کاملا اندازه‌تان باشد؛
  • رنگ شلوار باید به شما بیاید؛
  • مدل آن مناسب سن و جثه‌تان باشد.

۱۷ مدل شلوار در بازار مد

اگر این سه نکته را در نظر بگیرید، شلواری که به تن می‌کنید، ظاهرتان را بدون تردید شیک و عالی نشان می‌دهد. در ادامه، ۱۸ مدل شلوار معرفی شده است که می‌توانید آنها را بررسی کنید و مدل مدنظر خود را انتخاب کنید:

۱. شلوار راسته (Dress pants)

انواع شلوار، راسته

شلوار راسته (یا شلوار مخصوص کت) رایج‌ترین نوع شلواری است که احتمالا یکی از آنها را دارید و هر روز برای رفتن به محل کارتان آن را می‌پوشید. منظور از شلوار راسته، شلوارهایی است که در موقعیت‌های رسمی و نیمه‌رسمی پوشیده می‌شود. آنها معمولا از پارچه بافته‌شده و گران‌قیمت آماده می‌شوند.

این نوع شلوار را می‌توان با کت یا بدون کت پوشید. قسمت جلوی آنها زیپ‌ یا دکمه‌‌دار است. شلوار گشاد هم نوعی شلوار راسته است که بدون کت پوشیده می‌شود.

بهترین برندهای ایرانی کت و شلوار؛ از این برندها با خیال راحت خرید کنید

شلوار راسته همان‌طور که از نامش پیداست، از بالا تا پایین، به یک اندازه گشاد است.

۲. شلوار جین (Jeans)

انواع شلوار، جین

پارچه‌ شلوار جین از مواد ضخیم و محکمی به نام دنیم (denim) تولید می‌شود. تمام درزهای این مدل شلوار با نخ ضخیم در دو ردیف کنار هم دوخته می‌شود. شلوار جین ابتدا مخصوص زمانی بود که فرد قصد انجام کارهای سخت و سنگین داشت؛ البته بعدها به نماد جوانی تبدیل شد.

همه نکات برای خرید و انتخاب شلوار جین مام استایل

محبوب‌ترین مدل‌های شلوار جین را ببینید

۳. سرهمی یا لباس یک‌تکه (Jumpsuit)

انواع شلوار، سرهمی

این مدل شلوار بالاتنه‌ای دارد که به خط کمر متصل است. خط دوخت آن از گردن شروع می‌شود تا در قسمت جلو و عقب، به شلوار می‌رسد. جیب‌های این مدل شلوار هم بیشتر مواقع، روی شلوار و نزدیک درز کمر دوخته می‌شوند.

کارگران معمولا لباس‌های سرهمی می‌پوشند. بااین‌حال، این مدل یکی از مدل ‌های محبوب کودکان هم هست.

جدیدترین مدل‌های سرهمی را ببینید

۴. شلوار کوتاه و گشاد (Culottes)

انواع شلوار، کوتاه و گشاد

این نوع شلوار که شلوارک هم نامیده می‌شود، تا روی زانو یا کمی بلندتر است. شلوار کشی زنانه هم که قد آن به‌اندازه سه‌چهارم یک شلوار معمولی است، نوعی شلوار کوتاه محسوب می‌شود.

پرفروش‌ترین مدل‌های شلوارک را ببینید

۹ پیشنهاد برای ست کردن رنگ‌های پاستلی تابستانی برای خانم‌ها

۵. شلوار حرم یا هندی (Harem)

۱۷مدل شلوار، هندی

 

این مدل شلوار در دو قسمت کمر و مچ پا جمع می‌شود. برای جمع‌کردن پارچه در قسمت کمر یا مچ پا، می‌توان از بندهای کشی یا کمربند با نخ کشی استفاده کرد.

۶. شلوار بگی (Baggy)

انواع شلوار، بگی

این شلوار در قسمت کمر، کاملا اندازه است و در قسمت پاها گشاد می‌شود.

۷. شلوار دم‌پا گشاد (Bell Bottom)

انواع شلوار، دمپا گشاد

این نوع شلوار در قسمت باسن و ران کاملا اندازه است، اما از زانو به پایین گشاد می‌شود.

خرید شلوار جین ایرانی؛ از کدام برندها شلوار جین بخریم؟

۸. شلوار چسبان (Leggings)

انواع شلوار، چسبان

این مدل های شلوار کاملا به بدن می‌چسبند و معمولا از پارچه‌های کشی یا کش بافتنی تهیه می‌شوند. این نوع شلوار در دو مدل ترگینگ و جگینگ هم تولید می‌شود. ترگینگ شلوار چسبانی است که شبیه شلوارهای معمولی است. جگینگ شلوار چسبانی است که شبیه شلوارهای جین با جیب‌های کوچک و همان دوخت‌های خاص مربوط به شلوارهای جین ‌است.

۹. جوراب شلواری (Tight)

انواع شلوار، جوراب‌شلواری

بیشتر مردم جوراب شلواری را با شلوار چسبان اشتباه می‌گیرند؛ اما یک تفاوت ظریف بین این دو وجود دارد. اگرچه جوراب شلواری مانند شلوار چسبان از پارچه کشی تولید می‌شود، این نوع جوراب برخلاف شلوار چسبان، جوراب دارد و کف پا را هم می‌پوشاند.

مشاهده پرفروش‌ترین انواع جوراب شلواری

۱۰. شلوار پانکی (Punk)

انواع شلوار، پانکی

این مدل شلوار دوخت و جیب‌های زیادی دارد. این جیب‌ها بیشتر از اینکه کاربردی باشند، تزیینی هستند. این مدل شلوار بین نسل جوان بسیار محبوب است و سبک آن طی سال‌ها تغییر کرده‌ است.

۱۱. شلوار رکابی (Stirrup)

انواع شلوار، رکابی

این نوع شلوار بسیار شبیه شلوار چسبان است؛ تنها تفاوت‌شان این است که بندی زیر پا قرار می‌گیرد و شلوار را مانند کمربند در جای خود نگه می‌دارد.

۱۲. شلوار ارتشی (فتیگ/ Fatigue)

انواع شلوار، فتیگ

این نوع شلوار که الهام‌گرفته از شلوار ارتشی است، زیپ، دکمه، بند داخلی و جیب‌های دکمه‌دار دارد.

۱۳. شلوار لوله‌تفنگی (ناودانی) (Stovepipe-drainpipe)

انواع شلوار، تفنگی

منظور از لوله‌تفنگی، شلوارهای تنگ و چسبان است. درواقع لوله‌تفنگی اصطلاحی است که تقریبا برای هر نوع شلوار جین تنگ استفاده می‌شود. ما با شنیدن این نام، متوجه می‌شویم که شلوار چه شکلی است.

شلوار لوله‌تفنگی به‌شکل مخروطی، از بالا به پایین، تنگ می‌شود؛ یعنی اینکه در قسمت پاها، بسیار تنگ‌تر است. درواقع این شلوار بسیار شبیه شلوار چسبان است.

قد بیشتر مدل های شلوار لوله‌تفنگی، تا قوزک پاست. به این شلوار، شلوار سیگاری یا مدادی هم گفته می‌شود.

۱۴. شلوار دم‌پا تنگ (Peg leg)

شلوار دم‌پا تنگ از انواع مدل های شلوار

این مدل شلوار در قسمت بالا، گشاد و آزاد است و در قسمت ساق پا، به‌شکل مخروط برش می‌خورد و به قوزک پا که می‌رسد، تنگ می‌شود. قد این شلوار هم مانند شلوار لوله‌تفنگی معمولا تا قوزک پاست.

برای دوخت این شلوار، گاهی‌اوقات در قسمت پا، ساسون گرفته می‌شود تا در مچ پا کاملا باریک و تنگ شود.

۱۵. شلوار شرقی (Eastern)

انواع شلوار، شرقی

هنگام دوخت این شلوار، کمر آن با کش یا کمربند جمع شده و دم‌پا به‌صورت کلوش بزرگ برش داده می‌شود. این شلوار تقریبا شبیه شلوار دامنی است.

۱۶. شلوار سوارکاری (Jodhpur)

انواع شلوار، سوارکاری

این شلوار نوعی شلوار سوارکاری است که تا زانو گشاد است و در قسمت ساق و قوزک پا جمع می‌شود. نوع دیگر این شلوار که سوارکارهای مدرن آن را به تن می‌کنند، در قسمت ران، تنگ است و در قسمت مچ پا، کمی آزاد می‌شود.

۱۷. شلوار پیش‌بندی (Dungarees‌)

انواع شلوار، پیش‌بندی

این نوع شلوار پیش‌بندی دارد که با دو بندِ قابل‌تنظیم به پشت شلوار متصل می‌شود. جنس پارچه این شلوار معمولا از نوع بسیار ضخیم است. روی پیش‌بند هم معمولا یک جیب یا تکه‌ای پارچه به‌صورت وصله دوخته می‌شود.

تاریخچه‌ای کوتاه درباره مدل های شلوار زنانه

کوکو شانل، معروف به افسانه مد، یک طراح مد پیشتاز فرانسوی بود. او در سفری به ونیز، شلواری تنگ پوشید. بعد از این بود که مد لباس زنانه وارد عصر جدیدی شد. تا آن زمان، فقط زن‌های کارگر برای راحتی هنگام کار شلوار می‌پوشیدند. با حمایت کوکو شانل، شلوارهای گشاد تبدیل به مد روز آن دوران شدند.

در دهه ۱۹۵۰، شلوارهای لوله‌تفنگی جزء شلوارهای پرطرف‌دار بودند. کمربندهای پهن، قسمت صاف جلوی شلوار و زیپ‌های کناری، همگی از سبک‌های رایج آن دوره بودند.

دهه ۱۹۷۰ به‌دنبال جنبش هیپی‌ها، شلوارهای دم‌پا گشاد توجه‌ها را به خود جلب کرد. در دهه ۱۹۸۰، شلوارهای مردانه با کت‌های سایز بزرگ، طرف‌داران بسیاری پیدا کرد.

در دهه ۱۹۹۰ هم شلوارهای بگی و جین‌های پاره (زاب‌دار) مد روز بودند. سال ۲۰۰۰ شاهد مدشدن شلوارهای جین تنگ و فاق کوتاه بودیم. شلوارهای شیک اسپرت هم مسیر خود را به دنیای مد باز کردند و با کت‌های مد روز محبوب شدند.

حراج انواع شلوار زنانه، مردانه و بچگانه در دیجی‌کالا

با بررسی مدل های شلوار در این مقاله، می‌توانید شلوار دلخواه خودتان را انتخاب کرده و با لباس موردنظرتان هماهنگ کنید. اگر در این زمینه تجربه یا تخصصی دارید، خوش‌حال می‌شویم با ما هم در میان بگذارید. اگر مدلی هست که ما از ان نام نبرده‌ایم، شما از طریق بخش دیدگاه‌ها آن را به ما و دیگر مخاطبان چطور معرفی کنید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *