۳۱ فروردین, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده

ایده های جالب برای جشن تولد؛ چطور می‌توانیم عزیزان‌مان را سورپرایز کنیم؟

ایده های جالب برای جشن تولد

تدارک دیدن سورپرایز تولد برای کسی که دوستش دارید بسیار لذت‌بخش است، اما چطور باید این کار را انجام داد؟ شاید همیشه ایده های جالب برای جشن تولد راحت به ذهن‌مان نرسند. در ادامه ۲۱ ایده تولد آمده است که حتما یکی از آنها می‌تواند دوست شما را سورپرایز کند.

قبل از هر چیز باید به یک نکته اشاره کنم و آن اینکه سورپرایز کردن، زمانی دل‌نشین است که طرف مقابل اصلا انتظارش را نداشته باشد، اما معنایش این نیست که می‌توانید هر کاری برای غافل‌گیر کردنش انجام دهید. مطمئنا شما می‌خواهید عزیزان‌تان را خوشحال کنید، نه اینکه خاطره‌ی بدی در ذهن آنها باقی بگذارید.

۱. ویدئوی تبریک دسته‌جمعی

این یکی از بهترین هدیه‌هایی است که می‌توانید به کسی که از شما دور است بدهید. مثلا وقتی دوست یا فامیل شما در شهر یا کشور دیگری زندگی می‌کند و شما نمی‌توانید روز تولدش کنارش باشید، می‌توانید از چند نفر از دوستان مشترک یا اعضای فامیل بخواهید یک ویدئوی ۱۵ الی ۲۰ ثانیه‌ای از خودشان بگیرند و تولد او را تبریک بگویند. سپس تمام این ویدئوها را به هم بچسبانید و یک فیلم کامل درست کنید. تصور کنید دوست‌تان چقدر غافل‌گیر می‌شود، وقتی این ویدئو را ببینید. از این ایده می‌توانید به‌غیر از تولد برای تبریک هر نوع مراسم دیگری هم استفاده کنید.

۲. آگهی در روزنامه

تابه‌حال به آگهی‌های روزنامه‌ای که مردم در آن تولد کسی را تبریک می‌گویند دقت کرده‌اید. پس چرا شما این کار را نکنید؟ در یکی از روزنامه‌هایی که دوست‌تان هر روز مطالعه می‌کند، یک ستون کوچک را رزرو کنید و تولدش را تبریک بگویید. این آگهی‌ها معمولا هزینه‌ی چندانی ندارند؛ حتی اگر داشته باشند هم ارزشش را دارد. تصور کنید دوست‌تان مشغول خواندن روزنامه است که یک دفعه تصویر خودش را به همراه تبریک شما می‌بیند.

۳. افزایش فالوورهای شبکه‌های اجتماعی

این ایده را یک مادر به فکر من انداخت. مادری برای تولد دخترش یک صفحه فیس‌بوک درست کرد و آن را با افراد و صفحه‌های دیگر به‌اشتراک گذاشت و اعلام کرد که می‌خواهد برای تولد دخترش او را سورپرایز کند و تعداد فالوورهای او را بالا ببرد. این پست دست به دست چرخید و تعداد فالوورهای آن صفحه هم، روزبه‌روز زیادتر شد. مادر، در روز تولد دختر، این صفحه را با تعداد بالای فالوورهایی که برای او عکس‌ و پیام‌های تبریک ارسال کرده بودند به او نشان داد. مگر می‌شود کسی این‌طور سورپرایز نشود!

۴. یادداشت‌های پنهان

ایده‌های جالب برای جشن تولد یادداشت‌های پنهان

این ایده خیلی هیجان‌انگیز است. چند ورق کاغذ بردارید و روی هرکدام یک پیام تبریک یا آرزو یا خاطره‌ی خنده‌دار بنویسید و بعد همه‌ی این کاغذها را در جاهای مختلف مثل کیف، کشوی لباس‌ها، دست‌شویی و لای کتاب پنهان کنید. نکته‌ی چنین ایده‌ای این است که به‌جای یک‌بار تبریک گفتن، چندین بار به او تبریک می‌گویید و هر بار هم او را سورپرایز می‌کنید. تصور کنید همسر، پدر و مادر یا فرزندتان با دیدن این‌همه پیام تبریک در طی روز چقدر خوشحال و هیجان‌زده خواهد شد.

۵. فراموش کردن

این ایده شاید در ظاهر خیلی ساده به‌نظر برسد، اما مطمئن باشید طرف مقابل را حسابی غافل‌گیر می‌کند. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که طوری رفتار کنید که انگار روز تولد او را فراموش کرده‌اید. بعد وقتی او مطمئن شد که شما واقعا فراموش کرده‌اید (و البته کمی هم ناراحت شد)، با یک تماس تلفنی یا به‌صورت حضوری یا به‌همراه دوستان‌تان، او را غافل‌گیر کنید. در اینجا باید خودتان هم کمی خلاقیت چاشنی کارتان کنید. خوشحالی بعد از این غافل‌گیری به ناراحتی قبلش می‌ارزد.

۶. تبریک تولد رادیویی

تا به حال به ذهن‌تان رسیده است که از طریق رادیو تولد کسی را تبریک بگویید. حدس می‌زنم تا حالا امتحان نکرده باشید. چند وقت پیش داشتم رانندگی می‌کردم و رادیوی ماشین هم روشن بود. یک‌دفعه آهنگ تولدت مبارک پخش شد، مجری اسم یک نفر را اعلام کرد و تولد او را تبریک گفت. واقعا عاشق این ایده شدم. پیش خودم فکر کردم شخصی که تولدش بوده، با شنیدن اسم خودش چه حسی پیدا کرده است. علاوه بر این شما می‌توانید یک کار دیگر هم بکنید. خودتان با برنامه رادیویی که می‌دانید دوست‌تان یا یکی از اعضای خانواده‌تان که تولدش هست به آن گوش می‌دهد تماس بگیرید و با صدای خودتان به او تبریک بگویید.

۷. سورپرایز نخی

این ایده‌ی فوق‌العاده برای زمانی مناسب است که با آن فرد در یک خانه زندگی می‌کنید. فرض کنید می‌خواهید پدرتان را برای تولدش غافل‌گیر کنید. برای عملی کردن این ایده باید وقتی پدرتان خواب است، یک نخ بردارید و یک سرِ آن را به یکی از انگشت‌های او ببندید؛ سر دیگر را هم به هدیه‌ای که می‌خواهید به او بدهید وصل کنید و آن را در یکی از اتاق‌های دیگر خانه پنهان کنید. صبح روز بعد وقتی پدرتان از خواب بیدار می‌شود می‌بیند که یک نخ به انگشتش گره خورده است. بلند می‌شود و نخ را دنبال می‌کند. وقتی به انتهای نخ برسد با هدیه تولدش غافل‌گیر می‌شود.

۸. تبریک با بوسه

این ایده به درد زوج‌ها می‌خورد. از این ایده برای سورپرایز کردن شریک زندگی خود استفاده کنید. می‌توانید از او بخواهید چشمانش را ببندد و تا زمانی که شما نگفته‌اید باز نکند، سپس او را غرق در بوسه کنید. می‌توانید او را به تعداد سال‌های تولدش ببوسید.

۹. هدیه سرگرمی

ایده‌های جالب برای جشن تولد هدیه سرگرمی

چه هدیه‌ای بهتر از چیزی که مربوط به سرگرمی باشد؟ من که فکر می‌کنم این بهترین هدیه‌ای است که می‌توانید به کسی بدهید. سال گذشته من به یکی از دوستانم یک گیتار آکوستیک هدیه دادم؛ دقیقا همان مدلی بود که مدت‌ها دنبالش می‌گشت. قیافه‌اش وقتی گیتار را دید واقعا دیدنی بود. این ایده را در مورد هرکس دیگری هم می‌توانید اجرا کنید، فقط کافی است بدانید سرگرمی‌اش چیست.

۱۰. سورپرایز با نامه

آیا تابه‌حال برای کسی نامه‌ای پست کرده‌اید؟ منظورم ایمیل نیست، منظورم دقیقا یک نامه‌ی پستی است. می‌دانم که خیلی‌ها این کار را نکرده‌اند. پس چرا دوباره این سنت خوب را احیا نکنیم؟

این هم یکی دیگر از ایده‌های جالب برای غافل‌گیر کردن دوستان و آشنایان در روز تولدشان است. یک نامه‌ی زیبا بنویسید، در آن تولد دوست‌تان را تبریک بگویید و برایش آرزوهای خوب کنید. بعد آن را داخل یک پاکت زیبا بگذارید. می‌توانید هدیه‌های کوچک مثل جاکلیدی نیز داخل پاکت قرار بدهید. بعد به اداره پست بروید و آن را به آدرس دوست‌تان پست کنید.

می‌توانید این کار را برای اعضای خانواده‌تان هم انجام بدهید، فقط حواس‌تان باشد، شخصی که تولدش است باید خودش نامه را تحویل بگیرد.

۱۱. فیلم سورپرایز

برای عملی کردن این ایده، عکس‌های قدیمی (مثل عکس‌های تولد بچگی) کسی را که تولدش است بدون اینکه بفهمد بردارید. این شخص می‌تواند دوست، اعضای خانوده و فامیل‌تان باشد و می‌توانید عکس‌هایشان را از حساب‌های شبکه‌های اجتماعی‌شان بردارید. بعد از اینکه چند عکس خوب پیدا کردید، با استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش عکس و فیلم، آنها را به یک ویدئوی اسلایدی تبدیل کنید.

۱۲. امضای سلبریتی موردعلاقه

ایده‌های جالب برای جشن تولد امضای سلبریتی موردعلاقه

می‌دانید سلبریتی موردعلاقه‌ی آنها چه کسی است؟ یک فوتبالیست یا بازیگر؟ شاید عملی کردن این ایده کمی سخت باشد، اما فکرش را بکنید اگر یک نفر به‌عنوان کادوی تولد به شما امضای سلبریتی موردعلاقه‌تان را بدهد چقدر خوشحال می‌شوید. پس ارزش امتحان کردن را دارد.

اما سؤال اصلی اینجاست که چطور باید این کار را انجام داد؟ افراد مشهور، هر چند وقت یک بار، چیزهایی را که امضا کرده‌اند، به مزایده‌ای به‌نفع خیریه‌ها می‌گذارند. بنابراین اگر از نظر مالی مشکلی ندارید، معطل نکنید و این هدیه‌ی سورپرایز فوق‌العاده را بخرید.

۱۳. سورپرایز در محل کار

این ایده برای کسانی است که کار می‌کنند یا حتی دانشجوهایی که در دانشگاه تحصیل می‌کنند. اگر به‌دنبال ایده‌ای برای غافل‌گیر کردن تولد کسی هستید که در این دو دسته جا دارد، حتما از این ایده خوش‌تان خواهد آمد.

خب، اجازه بدهید با یک مثال برای‌تان توضیح دهم. فرض کنید می‌خواهید برادرتان را سورپرایز کنید. کاری که باید بکنید این است که به همکاران برادرتان بگویید که تولدش است و از همه‌ی آنها بخواهید تک به تک تولد برادرتان را تبریک بگویند؛ البته از آنها بخواهید به برادرتان لو ندهند که شما به آنها گفتید. تصور کنید چقدر تعجب خواهد کرد وقتی ببیند افرادی که خیلی از آنها را از دور می‌شناسد تولدش را تبریک می‌گویند.

می‌توانید به همه‌ی آنها یادداشتی با پیام‌های متفاوت بدهید تا آنها را به برادرتان بدهند.

۱۴. سفر برنامه‌ریزی‌نشده

عنوان این ایده گیج‌کننده است؟ سفر برنامه‌ریزی‌نشده؟ چطور ممکن است؟ با عرض پوزش، اما فکر کردم این عنوان خیلی برای این ایده مناسب است. اجازه دهید برای‌تان توضیح بدهم.

این ایده بیشتر به درد جوان‌ترها می‌خورد. برای عملی کردن این ایده باید یک ماشین داشته باشید (یا می‌توانید ماشین یکی از دوستان‌تان را غرض بگیرید). با چند نفر از دوستان نزدیکِ کسی که تولدش است تماس بگیرید تا به خانه‌ی او بیایند. وقتی همه‌ی آنها آمدند، از دوست‌تان بخواهید از خانه بیرون بیاید. وقتی ببیند همه‌ی دوستانش آمده‌اند که تولدش را تبریک بگویند حسابی غافلگیر خواهد شد.

قسمت هیجان‌انگیز ماجرا اینجا شروع می‌شود؛ به او و بقیه‌ی دوستانش بگویید بیایید همین الان به سفر برویم. اما قانون این ایده این است که هیچ کس نباید «نه» بگوید. همه باید همان لحظه آماده‌ی سفر شوند. می‌توانید تصور کنید که رفتن به سفری که هیچ برنامه‌ای برایش ریخته نشده چقدر هیجان دارد؟

۱۵. اسکرپ‌بوک

ایده‌های جالب برای جشن تولد - اسکرپ‌بوک

شاید قبلا این ایده را امتحان کرده باشید؛ اما اگر اولین بار است، می‌توانید عزیزان‌تان را با گذر از مسیر خاطرات شگفت‌زده کند.

احتمالا می‌دانید اسکرپ‌بوک چیست. اسکرپ‌بوک، دفترچه یادداشتی است که با تصاویر، یادداشت‌ها، پیام‌ها و… شخصی‌سازی شده است. یعنی شما یک دفترچه با تصاویر و پیام‌های شخصی خودتان درست می‌کنید.

برای درست کردن یک اسکرپ‌بوک تولد، تمام عکس‌های به‌یادماندنی و مشترک با شخصی که تولدش است را در دفترچه بچسبانید و تجربیات شخصی خود را در مورد لحظه‌هایی که باهم بوده‌اید بنویسید. می‌توانید کنار هر عکس هم یک یادداشت بنویسید. هرکسی که این هدیه را بگیرد، چشمانش از خوشحالی غرق در اشک خواهد شد.

۱۶. سورپرایز پشت دری

این به درد همه‌ی کسانی می‌خورد که می‌خواهند دوست‌شان را برای تولدش سورپرایز کنند. کاری که باید بکنید این است که یک هدیه یا یک دسته گل بخرید. آن را بسته‌بندی کنید و به همراه یک یادداشت آن را پشت در منزل دوست‌تان بگذارید. با بقیه اعضای خانواده‌ی دوست‌تان هماهنگ کنید که وقتی زنگ در زده شد، اجازه دهند او در را باز کند. وقتی در را باز کند، می‌بیند هیچ‌کس پشت در نیست به‌جز یک هدیه یا دسته‌گل؛ بهترین هدیه‌ی سورپرایزی که می‌توان به کسی داد!

۱۷. مهمانی سورپرایزی

یک مهمانی تولد سورپرایزی برای دوست‌تان تدارک ببینید. مطمئنم خیلی‌ها از چندوچون این ایده باخبر هستند. با دوستان، آشنایان، اعضای خانواده و همکاران دوست‌تان تماس بگیرید و ماجرا را به آنها بگویید.

این ایده برای جشن تولد پدرها و مادرها فوق‌العاده است. مثلا با تک‌تک دوستان قدیمی پدرتان تماس بگیرید و از آنها بخواهید برای جشن تولدش به خانه شما بیایند. وقتی پدرتان از سر کار برگردد و دوستانش را ببیند که تولدش را تبریک می‌گویند، قیافه‌اش دیدنی است.

۱۸. هدیه‌ی رؤیایی

چه می‌شد اگر برای تولد دوست‌تان، به او هدیه‌ی رؤیایی‌اش را می‌دادید! قبول کنید که همه ما رؤیاهایی در سر داریم. کسی که قصد دارید سورپرایزش کنید هم حتما رؤیاهایی دارد. ببینید رؤیایش چیست و اگر می‌توانید او را به رؤیایش برسانید.

۱۹. طراحی

دوست‌تان را با یک طراحی از صورت خودش سورپرایز کنید. اگر خودتان نمی‌توانید این کار را بکنید، می‌توانید از کسی که توانایی‌اش را دارد بخواهید تا از صورت دوست‌تان طراحی کند. یکی از عکس‌هایی را که دوست‌تان در آن خوب افتاده پیدا کنید و به نقاش بدهید تا از روی آن طراحی کند. مطمئنم دوست‌تان از دیدن طراحی صورت خودش هیجان‌زده خواهد شد.

۲۰. سورپرایز با تزئین کیک

ایده‌های جالب برای جشن تولد - سورپرایز با تزئین کیک

اگر می‌خواهید کسی را با مهمانی سورپرایز کنید، باید به فکر سورپرایز با کیک هم باشید. کیکی را سفارش بدهید که شبیه به چیزی است که دوست‌تان خیلی دوست دارد. مثلا اگر عاشق موسیقی است، می‌توانید کیک را شبیه به یک ساز یا نت موسیقی تزئین کنید. این ایده برای بچه‌ها فوق‌العاده است.

۲۱. بلیطی به یک مقصد عالی

چرا یک بلیط هواپیما و رزرو هتل به یک مقصد عالی به دوست‌تان هدیه ندهید؟ این بهترین هدیه‌ای است که می‌توانید به کسی بدهید، مخصوصا کسی که دوست دارید با او به سفر بروید.

غیرمستقیم از دوست‌تان بپرسید دوست دارد به کجاها سفر کند و در روز تولدش با یک بلیط به همان مقصد او را غافل‌گیر کنید و از سفر خود لذت ببرید.


Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *