۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

اینترنت ماهواره ای استارلینک به گوشی های هوشمند می‌آید؛ انقلابی بزرگ در اینترنت موبایل

خودتان را برای انقلابی عظیم و تاریخی در زمینه اینترنت موبایل آماده کنید؛ اینترنت ماهواره ای استارلینک در آینده‌ای نه چندان دور راهی گوشی های هوشمند خواهد شد.

مدت‌ها بود که زمزمه‌هایی مبنی بر حضور اینترنت ماهواره ای استارلینک در موبایل‌ها به گوش می‌رسید، اما حالا این گمانه‌زنی به حقیقت بدل شده و در آینده شاهد اینترنت استارلینک در گوشی‌های هوشمند خواهیم بود. طبق اسنادی که در FCC به ثبت رسیده، شرکت اسپیس ایکس قصد دارد اینترنت ماهواره ای استارلینک را در دسترس گوشی‌های موبایل اندرویدی و iOS قرار دهد و فرکانس ۲ گیگاهرتزی را به مجوز استارلینک خود اضافه نماید.

با اضافه شدن فرکانس ۲ گیگاهرتزی به سرویس استارلینک، سیگنال‌های آن کمتر تحت تاثیر موانع فیزیکی قرار می‌گیرند تا بدین وسیله برای دستگاه‌های کوچک‌تر نظیر گوشی های هوشمند، مناسب و کاربردی باشند.

همچنین مطالعه کنید: 

بزرگترین معایب اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

همچنین در این پرونده توضیح داده شده که ماهواره‌های فعلی سرویس استارلینک توانایی ارائه خدمات برای موبایل‌ها را ندارند؛ بنابراین، همانطور که اسپیس ایکس توضیح می‌دهد، باید ماژول‌های جدیدی را به ماهواره‌ها متصل کند و همچنین یک دستگاه کوچک برای اتصال کاربران روی زمین تولید نماید.

با این اتفاق، انقلابی بزرگ در اینترنت موبایل به وجود خواهد آمد و کشورهایی که در اینترنت اختلال ایجاد می‌کنند، به زودی با مشکل مواجه خواهند شد؛ زیرا کاربران اینترنت در سراسر جهان، به راحتی می‌توانند به اینترنت آزاد دسترسی پیدا کنند.

اینترنت ماهواره ای استارلینک در طول چند سال اخیر، پیشرفت‌های بسیار و موفقیت‌های گسترده‌ای را به ارمغان آورده است. در حال حاضر این سرویس با بیش از ۲۵۰۰ ماهواره‌ای که برای چیزی نزدیک به نیم میلیون مشترک خود به کار گرفته است، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و روز به روز بیشتر گسترش می‌یابد.

در پرونده FCC جزئیات و اطلاعات چندانی درباره این سرویس ارائه نشده است اما طبق گمانه‌زنی‌ها و آنطور که به نظر می‌رسد، باید در آینده‎‌ای نزدیک خودمان را برای انتشار اخبار بیشتر و تکمیلی‌تری از این پروژه عظیم که تحت ریاست ایلان ماسک انجام می‌شود آماده کنیم.

منبع:گجت نیوز

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *