۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده

بایدها و نبایدهای انتخاب نوار بهداشتی؛ نکاتی که هر خانمی باید بداند

بایدها و نبایدهای انتخاب نوار بهداشتی؛ نکاتی که هر خانمی باید بداند

برای انتخاب صحیح نوار بهداشتی، در قدم اول باید بدن خود را بشناسید و از شرایط خود در روزهای پریود آگاه باشید. همچنین بهتر است بدانید که برای یک دوره پریود به چه تعداد نوار بهداشتی نیاز دارید. برای انتخاب نوار بهداشتی مناسب باید ویژگی‌هایی یک نوار بهداشتی خوب را بشناسید. شاید تنوع بالای محصولات موجود در بازار، انتخاب را برای شما دشوار کند؛ اما با درنظرگرفتن نکاتی که در این مقاله خواهید خواند، می‌توانید آگاهانه‌تر انتخاب کنید.

 

خانم‌ها در دوران پریود هم از لحاظ روانی و هم از لحاظ جسمی نیاز به مراقبت از خود و رعایت بهداشت دارند. استفاده از یک نوار بهداشتی راحت و باکیفیت در روزهای پریود، تأثیر غیرقابل‌انکاری روی سلامت جسمی و آرامش روانی خانم‌ها خواهد داشت. هر خانمی در دوران پریود نیازهای خاصی دارد. شاید همین موضوع علت اصلی تنوع بالای نوار بهداشتی‌های موجود در بازار باشد. انتخاب نوع نوار بهداشتی کاملا به سلیقه و نیازهای شما بستگی دارد. نوع پوست، شکل بدن، میزان خون‌ریزی و عوامل بسیار دیگری در انتخاب نوار بهداشتی دخیل هستند. برخی خانم‌ها طرف‌دار نوار بهداشتی‌های سایز بزرگ هستند، عده‌ای نوار بهداشتی‌های رویه کتان را ترجیح می‌دهند و از نظر عده‌ای دیگر، قدرت جذب مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب نوار بهداشتی است.

در ادامه، معیارهای انتخاب یک نوار بهداشتی خوب را توضیح می‌دهیم و از مزایای توجه به این معیارها و آسیب‌های ناشی از توجه نکردن به این معیارها خواهیم گفت.

معیارهای انتخاب نوار بهداشتی

۱. مواد و منسوجات

منسوجات - بایدها و نبایدهای نوار بهداشتی

مواد به‌کاررفته در ساخت نوار بهداشتی، عامل مهمی در انتخاب آن است. به‌نظر بسیاری از خانم‌ها، نرم و لطیف بودن سطح نوار بهداشتی نشانه باکیفیت بودن آن است؛ اما این باور صحیح نیست. نوار بهداشتی‌هایی که از مواد بی‌کیفیت ساخته می‌شوند و در لایه رویی آنها از مواد پلاستیکی استفاده می‌شود، موجب ایجاد حساسیت، خارش و عفونت می‌شوند. پس قبل از خرید نوار بهداشتی درباره مواد به‌کاررفته در ساخت آن تحقیق کنید.

لطافت سطح نوار بهداشتی برای انتخاب آن کافی نیست. اگر پوست حساسی دارید یا مستعد عفونت هستید، بهتر است به‌دنبال نوار بهداشتی‌هایی باشید که از مواد ضدحساسیت ساخته شده باشند. استفاده از مواد طبیعی و غیرشیمیایی در ساخت نوار بهداشتی، هم برای سلامت شما و هم برای سلامت محیط‌زیست، بهتر است. مواد شیمیایی به‌کاررفته در ساخت برخی نوار بهداشتی‌های بی‌کیفیت می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری مثل سرطان تخمدان، عفونت‌های واژن، نقص سیستم ایمنی، نازایی و دیابت را به دنبال داشته باشد.

۲. اندازه نوار بهداشتی

این مورد را نباید نادیده بگیرید. اندازه‌ای را انتخاب کنید که متناسب با میزان خون‌ریزی و شکل بدن شما باشد. شاید وقتی برای بار اول پریود می‌شوید و از میزان خون‌ریزی خود آگاه نیستید، یک نوار بهداشتی سایز نرمال انتخاب کنید؛ اما اگر احساس کردید که هنگام استفاده از سایز نرمال، به‌طور مکرر و در فواصل کوتاه نیاز به تعویض نوار بهداشتی دارید، بهتر است به‌سراغ نوار بهداشتی‌های سایز بزرگ بروید. میزان خون‌ریزی و شکل بدن‌تان به شما می‌گوید که یک نوار بهداشتی سایز نرمال می‌تواند نیازتان را برطرف کند یا باید از نوار بهداشتی‌ها بالدار بسیار بزرگ استفاده کنید. نوار بهداشتی‌های ویژه شب در قسمت انتهایی نوار بهداشتی بال‌های بزرگ دارند و مانع نشت مایعات به لباس در هنگام خواب می‌شوند.

۳. معطر بودن نوار بهداشتی

نوار بهداشتی معطر - بایدها و نبایدهای نوار بهداشتی

برخی از خانم‌ها دوست دارند که برای کاهش بوی ترشحات در دوران پریود، از نوار بهداشتی‌های معطر استفاده کنند. قبل از خرید نوار بهداشتی‌های معطر، این نکته را به یاد داشته باشید که پوست ناحیه تناسلی خانم‌ها بسیار حساس است. مواد شیمیایی به‌کاررفته در نوار بهداشتی‌های معطر ممکن است برای شما مشکل‌ساز شود.

۴. مدل نوار بهداشتی

نوار بهداشتی خوب - بایدها و نبایدهای نوار بهداشتی

امروزه انواع و اقسام نوار بهداشتی‌ها در قفسه‌های فروشگاه‌ها پیدا می‌شوند. شما می‌توانید با انتخاب نوار بهداشتی مناسب، دوران پریود را آسوده‌خاطر طی کنید. برخی از مدل‌های نوار بهداشتی عبارت‌اند از:

• نوار بهداشتی‌های نازک و یا ضخیم و چندلایه؛
• نوار بهداشتی‌های خیلی بزرگ و بالدار و یا کوچک؛
• نوار بهداشتی‌های ویژه شب و یا روزانه؛
• نوار بهداشتی‌های ویژه ورزش.

علاوه بر این مدل‌ها، چندین نوع دیگر از نوار بهداشتی هم در بازار موجود است که با توجه به شرایط بدنی و نیاز خود می‌توانید از آنها استفاده کنید.

۵. ضخامت نوار بهداشتی

ضخامت نوار بهداشتی - بایدها و نبایدهای نوار بهداشتی

نوار بهداشتی‌های خیلی ضخیم و مربعی‌شکل معمولا از روی لباس مشخص می‌شوند و مهم‌تر اینکه راحت نیستند. قدرت جذب این نوار بهداشتی‌ها معمولا کم است و به همین دلیل باید زودبه‌زود تعویض شوند؛ بنابراین بهتر است از نوار بهداشتی‌های ارگونومیک با ضخامت و قدرت جذب قابل‌قبول استفاده کنید.

۶. بالدار بودن

نوار بهداشتی‌های بالدار بهترین گزینه برای خانم‌هایی هستند که در دوران پریود جنب‌وجوش دارند. راه‌رفتن، دویدن، انجام حرکات ورزشی و فعالیت‌های این‌چنینی باعث می‌شوند که نوار بهداشتی در جای خود ثابت نماند. بال‌های نوار بهداشتی به ثابت‌ماندن آن روی لباس کمک می‌کنند و مانع نشت مایعات به لباس می‌شوند.

۷. قدرت جذب نوار بهداشتی

جذب کامل مایعات و جلوگیری از نشت مایع به لباس، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نوار بهداشتی خوب است. برخی خانم‌ها در روزهای اول پریود (که شدت و میزان خون‌ریزی زیاد است) از نوار بهداشتی‌هایی با قدرت جذب بالا استفاده می‌کنند و در روزهای آخر، استفاده از نوار بهداشتی‌هایی با جذب متوسط را ترجیح می‌دهند.

۸. سبک زندگی

سبک زندگی - بایدها و نبایدهای نوار بهداشتی

علاوه بر شرایط بدنی و میزان خون‌ریزی، شما باید هنگام انتخاب نوار بهداشتی، سبک زندگی‌تان را نیز در نظر بگیرید. نوار بهداشتی را با توجه به فعالیت‌هایتان در روزهای پریود انتخاب کنید. مثلا نوار بهداشتی بالدار بزرگ برای فعالیت‌های ورزشی، و نوار بهداشتی‌ با قدرت جذب بالا برای روزهایی که حجم کارتان زیاد است و فرصت کمی دارید، مناسب هستند.

نکاتی که بهتر است در دوران پریود رعایت کنید

برای ارتقای سلامتی در دوران پریود، علاوه بر انتخاب نوار بهداشتی مناسب، چنین مواردی را نیز بهتر است رعایت کنید:

• پوشیدن لباس‌زیر نخی و آزاد که امکان گردش هوا را داشته باشد؛
• تعویض به‌موقع نوار بهداشتی برای جلوگیری از عفونت؛
• شست‌وشوی بدن بعد از تعویض نوار بهداشتی؛
• استحمام با آب گرم برای کاهش دردهای پریود؛
• استفاده‌نکردن از شوینده‌های صابونی.

برندهای مطرح نوار بهداشتی

برندهای نوار بهداشتی - بایدها و نبایدهای نوار بهداشتی

بعد از اینکه با معیارهای اصلی انتخاب نوار بهداشتی آشنا شدید، نوبت به خرید یک محصول مرغوب و مقرون‌به‌صرفه می‌رسد. در بین نمونه‌های خارجی، برندهایی مثل ویسپر (Whisper)، استِی فری (Stay Free)، سوفی (Sofy)، کِر فری (Care Free) و وی واش واو (VWash Wow) ازجمله برندهای خارجی معتبر تولیدکننده نوار بهداشتی هستند. محصولات این برندها محبوبیت زیادی در بین خانم‌ها دارد.

بد نیست دلایل محبوبیت نوار بهداشتی‌های تولیدی این برندها را بررسی کنیم.

۱. نوار بهداشتی ویسپر (Whisper)

ویسپر یکی از محبوب‌ترین و باکیفیت‌ترین برندهای خارجی نوار بهداشتی است. محصولات این برند احساس چابکی و قدرت را به خانم‌ها هدیه می‌کند. طراحی نوار بهداشتی‌های ویسپر به گونه‌ای است که از سرازیر شدن مایع به‌سمت لبه‌ها و در نتیجه، نشت مایع به لباس جلوگیری می‌کند. بال‌های بزرگ این نوار بهداشتی‌ها باعث می‌شوند که خیال مصرف‌کننده از جابه‌جا نشدن نوار بهداشتی در طول یک روز پرتحرک، جمع باشد.

مهم‌ترین ویژگی‌های محصولات ویسپر عبارت‌اند از:

• راحتی؛
• جذب بسیار بالای رطوبت و خشک بودن سطح نوار بهداشتی در مدت استفاده؛
• بال‌های بزرگ؛
• عدم ایجاد حساسیت روی پوست.

۲. نوار بهداشتی استِی فری (Stay Free)

نوار بهداشتی - بایدها و نبایدهای نوار بهداشتی

نوار بهداشتی‌های استِی فری راحت هستند و با قدرت جذب بالا به ایجاد احساس خشکی در سطح نوار کمک می‌کنند. نوار بهداشتی‌های این برند طیف وسیعی از نیازهای بانوان را برطرف می‌کنند؛ چراکه از طرفی قدرت جذب بالایی دارند و از طرف دیگر، راحتی و عدم نشت از نوار را تا ۸ ساعت تضمین می‌کنند.
برتری‌های محصولات برند استِی فری عبارت‌اند از:

• جلوگیری از ایجاد بوی بد؛
• بال‌های بلند و بسیار نازک؛
• حفاطت کامل؛
• جذب سریع؛
• نرمی و راحتی؛
• عدم نشت مایع هنگام خواب.

۳. نوار بهداشتی سوفی (Sofy)

سوفی یکی از برندهای قدیمی و مشهور تولیدکننده نوار بهداشتی است. نوار بهداشتی‌ها و تامپون‌های این برند در سراسر دنیا طرف‌داران زیادی دارد. این برند، راحتی، سلامتی و آسودگی خیال را به مصرف‌کنندگان هدیه می‌کند. محصولات سوفی بسیار لطیف و ضدحساسیت هستند.
دلایل محبوبیت نوار بهداشتی‌های سوفی در میان خانم‌ها عبارت‌اند از:

• ضدباکتری بودن؛
• پیشگیری از خارش؛
• تضمین عدم نشت مایعات؛
• پهنای زیاد قسمت عقب نوار بهداشتی.
۴. نوار بهداشتی کِر فری
این برند نوار بهداشتی‌های روزانه تولید می‌کند. نوار بهداشتی روزانه معمولا برای روزهای غیر روزهای پریود و برای جذب ترشحات روزانه خانم‌ها کاربرد دارد. این نوع نوارها در مقایسه با نوار بهداشتی‌های معمولی کوچک‌تر هستند و برای روزهای پریود گزینه مناسبی نیستند.
ویژگی‌های مثبت پدهای روزانه کِرفری عبارت‌اند از:
• نازک بودن؛
• قدرت جذب خوب؛
• راحتی؛
• ضدخارش و آلرژی بودن.
۵. نوار بهداشتی وی واش واو
نوار بهداشتی وی واش واو از دیگر محصولات محبوبی است که با قدرت جذب بالا، جلوگیری از خارش و ایجاد احساس خشکی در سطح نوار، به خانم‌ها کمک می‌کند تا روزهای پریود را راحت‌تر سپری کنند.
دلایل محبوبیت نوار بهداشتی‌های وی واش واو عبارت‌اند از:
• خشک ماندن طولانی‌مدت سطح نوار در طول شب؛
• احساس راحتی به‌هنگام استفاده؛
• بال‌های بزرگ؛
• لایه زیری ضد نشت؛
• ضدحساسیت بودن.

نوار بهداشتی مرغوب و مقرون‌به‌صرفه ایرانی

انتخاب نوار بهداشتی - بایدها و نبایدهای نوار بهداشتی

باید توجه داشته باشید که نوار بهداشتی یک کالای مصرفی است و خانم‌ها هر ماه مبلغی را بابت خرید نوار بهداشتی هزینه می‌کنند. هر زن به‌طور متوسط ۱۱ هزار تا ۱۷ هزار نوار بهداشتی در طول زندگی خود استفاده می‌کند. صرف هزینه‌های گزاف برای نمونه‌های خارجی نوار بهداشتی از لحاظ اقتصادی چندان معقول نیست. از طرف دیگر سلامتی نعمت بزرگی است و نباید سلامتی خود را فدای نوار بهداشتی‌‌های ارزان و بی‌کیفیت کنید؛ بنابراین بهتر است در انتخاب نوار بهداشتی هم کیفیت و هم قیمت را در نظر بگیرید و به‌‌دنبال تولیدات برندهای معتبر و خوش‌نام داخلی ‌بروید که باکیفیت و درعین‌حال مقرون‌به‌صرفه هستند. به‌این ترتیب با یک تیر دو نشان زده‌اید: هم به فکر سلامتی خود بوده‌اید و هم به فکر جیب‌تان.
برای اینکه نوار بهداشتی شما تمام ویژگی‌های نوار بهداشتی‌های خارجی را داشته باشد، نیازی به پرداخت هزینه‌های بالا برای خرید برندهای خارجی ندارید؛ چراکه در حال حاضر تولیدکننده‌های داخلی مثل مای لیدی تمام این ویژگی‌ها را با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار می‌دهند. کیفیت بالا، تنوع مدل و به‌ویژه قیمت مناسب نوار بهداشتی‌های مای لیدی توجیه خوبی برای استفاده از محصولات این برند داخلی است.

ویژگی‌های اصلی نوار بهداشتی‌های مای لیدی

ویژگی‌های اصلی نوار های بهداشتی‌ مکسی مای لیدی عبارت‌اند از:

• جذب فوق‌العاده زیاد؛
• طراحی ارگونومیک متناسب با بدن؛
• تنوع در سایز و مدل برای پاسخ‌گویی به نیازهای مختلف؛
• قسمت میانی ضخیم تر جهت افزایش جذب در مرکز نوار
• کانال‌های هدایت‌کننده برای توزیع مایع در سراسر نوار بهداشتی؛
• نوار های آبگریز کناری برای جلوگیری از نشتی از کناره ها
• کانال های محافظ جلو و عقب برای جلوگیری از نشتی از قسمت جلو و عقب نوار بهداشتی
• چسب مناسب باله‌ها برای ثابت ماندن نوار بهداشتی؛
• سه تا شده، دارای بسته‌بندی تکی چسب‌دار برای راحتی حمل و دور انداختن
• قیمت مناسب؛
• و استفاده از مواد باکیفیت.

انواع نوار بهداشتی مای لیدی

نوار بهداشتی ایرانی - بایدها و نبایدهای نوار بهداشتی

نوار بهداشتی‌ مکسی شب برای خوابی خوش و خیالی راحت

یکی از دغدغه های خانم ها خوابیدن و روزهای پریود است. مای لیدی با ارائه‌ی محصول مکسی شب، با سایز XL و رویه مشبک به نرمی پنبه خوابی خوش و خیالی راحت را برای خانم ها فراهم می کند. رویه این محصول طوری طراحی شده است که خون را سریعا به داخل انتقال داده و در عین حال نرمی و لطافت زیادی را برای مصرف کننده فراهم می کند. قسمت انتهایی این محصول کمی پهن تر طراحی شده است تا محافظت بیشتری را در هنگام خواب فراهم آورد. هم چنین نوار محافظ کناری و هم چنین نگارد جلو و عقب این محصول، احتمال نشت خون را در حالت خوابیده به حداقل می رساند. قسمت میانی این محصول ضخامت بیشتری دارد تا جذب خون را در مرکز نوار بالا ببرد

نوار بهداشتی مکسی نیمه ضخیم ورزشی مناسب ورزش و فعالیت روزانه

اگر یک روز پرکار را درپیش دارید، نوار بهداشتی مکسی نیمه ضخیم ورزشی مای لیدی انتخاب خوبی است. این نوار بهداشتی با قدرت جذب فوق‌العاده و ویژگی های خاص خود، فعالیت‌های روزانه در روزهای پریود را آسان می‌کند. راحتی و نرمی پنبه ای، سرعت جذب فوق العاده زیادی رطوبت و خشک بودن سطح نوار بهداشتی در مدت استفاده، نوار های محافظ کناری و گارد های جلو و عقب و از ویژگیهای این مدل نوار بهداشتی مکسی است. است مدل در سایز L ارائه شده است.

نوار بهداشتی مکسی نیمه ضخیم حساس مناسب پوستهای بسیار حساس

نوار بهداشتی مکسی نیمه ضخیم حساس برای خانم‌‌هایی طراحی شده است که پوست بسیار حساسی دارند. این مدل از نوار بهداشتی مکسی مای لیدی در کنار ویژگی‌هایی مثل راحتی و محافظت کامل، خیال شما را بابت خارش و ایجاد حساسیت، آسوده خواهد کرد. این ویژگی به سبب لایه رویی به نرمی پنبه ی این محصول فراهم شده است تا احساس راحتی و نرمی بیشتری را برای پوست های بسیار حساس فراهم آورد. هم چنین ویژگی های نوار بهداشتی مکسی مای لیدی مثل گارد جلو و عقب و نوار های آبگریز کناری و هم چنین ضخامت بیشتر قسمت میانی از ویژگی هایی است که در این محصول نیز سبب افزایش جذب و در نتیجه آرامش مصرف کننده می شود.

نوار های بهداشتی‌ کلاسیک ضخیم مای لیدی در سه رنگ بنفش، سبز و صورتی و با توجه به نیازهای مختلف خانم‌ها در روزهای پریود طراحی شده‌اند. این محصولات بسته بندی تکی ندارند و در سایز های بزرگ و مدیوم و با تنوع در لایه رویی ارائه شده‌اند و همان‌طور که می‌بینید، کیفیت نوار بهداشتی‌های این برند داخلی دست‌کمی از برندهای مطرح خارجی ندارد و مای لیدی جایگزین مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای برای نوار بهداشتی‌های گران‌قیمت خارجی است. از طرف دیگر، تنوع مدل‌های نوار بهداشتی مای لیدی این امکان را فراهم می‌آورد که با توجه به نیاز و شرایط‌تان بتوانید مدل مناسب خود را انتخاب کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

کتاب الکترونیکی

    • قیمت نسخه انگلیسی در سایت آمازون ۱۱ دلار
      قالب فایل PDF
      تعداد صفحه ۲۴۷
      سال انتشار ۱۳۹۸
      ناشر TarcherPerigee
      تعداد فایل ۱ فایل PDF
    کتاب الکترونیکی دلبستگی

    اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.

    ۲۵،۰۰۰ تومان۱۹،۵۰۰ تومان

مشاهده کتاب الکترونیکی

منبعperiodtimesofindia.indiatimesreviewsin
تهیه شده درclovia

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *