۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳
پزشکی

با این ۶ عادت همیشه جوان بمانیم؟

بعضی از افراد با تغییر سبک زندگی و جایگزین کردن چند عادت جدید روند پیر شدن خود را به تعویق می اندازند و همیشه جوان تر به نظر می رسند .ددر ادامه به بررسی این عادت  ها می پردازیم.

به گزارشش همشهریی آنلاین ،همه خانم ها دوست دارند سرحال و جوان بمانند و برای این هدف حتی گاهی زیر تیغ جراحی خواهند رفت .اما بعضی از خانم ها هستند که با فقط تغییر سبک زندگی و جایگزین کردن چند عادت جدید روند پیر شدن خود را به تعویق می اندازند و همیشه جوان تر به نظر می رسند.

۱- فشارخون خود را حفظ کنید

کنترل فشار خون فقط ثابت نگه داشتن دو عدد نیست .شما باید با خوردن غذاهای آب پز و دارای چربی کمتر، تحرک و فعالیت بدنی و دوری از دخانیات بدن خود را سالم تر نگه دارید و با پیروزی از این نکات فشار خون خود را تنظیم کنید و جوان تر بمانید.

۲-یادگیری را متوقف کنید

یکی از مهم ترین کارها برای به تعوییقیق انداختن روند پیری یادگیری است.شما با آموزش یک مهارت جدید در حقیقت مغز خود را فعال نگه دارید و از آن کار می کشید .هرگز خود را به انجام کتارهای روزانه محدود نکگنید و سعی نکنید همیشه در حال یاد گرفتن باشید.

۳-بیرون غذا نخورید

در تحقیقاتی که به تازگی انجام شده خانم هایی که پنج بار در هفته غذای خانگی می خورند ،نسبت به آن هایی که غذای بیرون می خوررند ،جوان تر می مانند از این به بعد هر وقت هوس خوردن غذاهای چرب و پرکالری بیرون را کردید برای جوان تر ماندن خودتان هم که شده نظرتان را عوض کنید.

۴-قدم بزنید و گاهی بدوید 

طبق مطالعه انجام شده توسط مجله انجمن پزشکی آمریکا،ورزش روزانه می تواند از بروز مشکلات سلامتی جلوگیری کند .هر چه سریع تر قدم بزنید ،عمر طولانی تری هم خواهید داشت.این موضوع به این دلیل است که شما ضربان قلب خود را بالا می برید و مهم ترین عضو خود ررا به حرکت وا می دارید و اکسیژن که عامل جوانی است در بدن شما شروع به گردش می کند.

۵-ضد آفتاب بزنید

آفتاب دارای اشعهه هایی است که برای پوست به شدت مضر است و باعث چروک و پیر شدن صورت خود همیشه و حتی در رو.زهای ابری از ضد آفتاب استفاده کنید.

۶-آب بنوشید

یکی از اصلی ترین راه های جوان ماندن ،نوشیدن آب کافی در شبانه روز است .نوشیدن آب کافی به شما کمک می کند ،متابولیسم خود را بالا ببرید ،وزن کم کنید ،پوست زیبا و درخشان داشته باشید و از لکه های سیاه دور چشم خلاص شوید.

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *