دسته‌بندی نشده

برای مرتب کردن راحت‌تر کمد لباس‌هایتان، به این سؤالات پاسخ دهید

مرتب کردن کمد لباس ها

پر بودن کمد لباس‌ها و کمبود جا برای لباس‌های جدید مشکل رایجی است که خیلی‌ها به آن دچار هستند. بسیاری از ما لباس‌ها و وسایل تازه‌ای می‌خریم، بدون اینکه لباس‌ها و وسایل بی‌استفاده و اضافه را دور بریزیم. این مسئله باعث بی‌نظم و نامرتب‌شدن کمد لباس‌ها می‌شود. تنها راه‌حل این مشکل این است که گاه‌به‌گاهی کمد لباس‌های خود را پاک‌سازی و سازماندهی کنیم. برای اینکه مشخص‌ کنیم به کدام لباس‌ها و وسایل نیازی نداریم، باید سؤال‌هایی را از خود بپرسیم. در ادامه، فهرستی از ۱۷ سؤال برای پاک‌سازی و مرتب کردن کمد لباس ها را ارائه می‌دهیم. پس اگر شما نیز با مشکل شلوغی و بی‌نظمی کمد لباس‌هایتان درگیر هستید، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

آیا برای میزان لباس‌هایی که می‌توانیم نگه داریم، ملاک مشخصی وجود دارد؟

پاکسازی و سازماندهی راحت‌تر کمد لباس‌ها

در مرتب‌کردن و سامان‌دادن به کمد لباس‌ها، مسئله این نیست که لباس‌های بیشتر یا کمتری داشته باشیم؛ مسئله این است که به لباس‌هایی که نگه می‌داریم واقعا نیاز داشته باشیم.

برای بعضی‌ها داشتن لباس‌ها و وسایل اندک، باعث می‌شود که احساس آزادی و شادی بیشتری داشته باشند؛ ولی برای همه این‌طور نیست.

اینکه بگوییم همهٔ ما با داشتن لباس‌های کمتر (یا بیشتر) راضی و خشنودتر خواهیم بود، مانند این است که بگوییم همهٔ فیلم‌ها باید ۱۲۰ دقیقه باشند. هر فیلمی مدت‌زمان مناسب خود را دارد.

افراد نیز ازنظر تعداد و نوع لباس‌ها و وسایلی که برایشان کافی و مناسب است، با یکدیگر متفاوت هستند. یک نفر با قفسه‌ای خالی خشنود است که تنها یک گلدان در آن گذاشته است. دیگری قفسه‌ای پر از کتاب، عکس و یادگاری را دوست دارد. این ما هستیم که باید تصمیم بگیریم چه‌چیزی برایمان مناسب است.

به‌جای تلاش برای داشتن میزان مشخصی از لوازم و لباس‌ها، بهتر است به رها شدن از چیزهای اضافه و بی‌استفاده فکر کنیم. حتی کسانی که ترجیح می‌دهند وسایل و لباس‌های زیادی داشته باشند، با دور ریختن تمام چیزهایی که نیاز ندارند یا استفاده نمی‌کنند یا دوست ندارند، از محیط اطراف خود بیشتر لذت می‌برند.

خرید کمد لباس؛ راهنمایی برای خرید کمدهای غیردیواری


برای پاک‌سازی و سازماندهی کمد لباس‌هایتان باید چه مواردی را در نظر بگیرید؟

سوال هایی که باید پاکسازی و سازماندهی راحت‌تر کمد لباس‌ها از خودتان بپرسید

تمام لباس‌ها و وسایل موجود در کمد لباس خود را بیرون بیاورید. وقتی هر لباس را برمی‌دارید، از خودتان بپرسید:

۱. آیا در حال حاضر، این لباس اندازهٔ شماست؟

۲. آیا واقعا آن را می‌پوشید؟

۳. آیا آن را دوست دارید؟ اگر دوستش ندارید، آیا برایتان قابل‌استفاده است؟

۴. حتی اگر آن را دوست دارید، آیا اکنون در چنان وضعیت و شکل بدی است که باید از شر آن خلاص شوید؟

۵. چند لباسِ شبیه‌ به هم دارید؟ مثلا اگر ۵ جفت شلوار خاکی دارید، به‌احتمال‌زیاد دو جفت شلواری را که کمتر از همه دوست دارید، هرگز نخواهید پوشید.

۶. آیا وقتی آن لباس را می‌پوشید، احساس راحتی می‌کنید؟

۷. آیا این لباس را ۵ بار یا کمتر پوشیده‌اید؟ اگر چنین است، به‌احتمال‌زیاد این لباس ارزش نگه‌داشتن ندارد؛ حتی اگر هرگز آن را نپوشیده باشید.

۸. آیا نگران هستید که این لباس از مد افتاده باشد؟ اگر فکر می‌کنید که شاید از مد افتاده است، احتمالا همین‌طور است.

۹. آیا فقط در موارد محدودی می‌توانید از آن استفاده کنید؟ مانند پیراهنی که لک شده است و فقط می‌توانید آن را زیر ژاکت بپوشید یا کفشی که هرگز به دردتان نمی‌خورد و قابل‌استفاده نیست.

۱۰. اگر لباسی را فقط به این دلیل نگه داشته‌اید که هدیه بوده است، آیا کسی که آن را به شما هدیه داده است، می‌داند که شما آن را نگه داشته‌اید؟ اگر مجبور نیستید که آن را پیش او بپوشید و استفاده کنید، لازم نیست آن لباس را نگه دارید.

۱۱. آیا این لباس با سایر لباس‌هایتان سِت می‌شود و قابل‌استفاده است یا باید لباس‌های دیگری بخرید تا بتوانید از این لباس استفاده کنید؟

۹ پیشنهاد برای ست کردن رنگ‌های پاستلی تابستانی برای خانم‌ها

۱۲. آیا این لباس را فقط برای این نگه داشته‌اید که مجموعه لباس‌هایتان را کامل کنید؟ اگر هرگز لباسی را نمی‌پوشید، یعنی به آن نیازی ندارید. اگر از پوشیدن لباس یقه‌اسکی بیزارید، نیازی نیست آن را نگه دارید.

۱۳. آیا این لباس در شرایطی استفاده می‌شد که دیگر وجود ندارد؟ پذیرفتن این مسئله سخت است؛ پس باید به خودتان فشار بیاورید و آن را بپذیرید.

۱۴. آیا باید پیش از استفاده، این لباس را تغییر دهید تا بتوانید آن را بپوشید؟ اگر این‌طور است، آن را تغییر دهید یا از شرش خلاص شوید.

۱۵. آیا دربارهٔ این لباس می‌گویید: «بعدا آن را می‌پوشم» یا «قبلا آن را پوشیده‌ام»؟ درواقع این عبارت‌ها نشان می‌دهند که دیگر آن لباس را نمی‌پوشید.

۱۶. آیا در کمد لباس خود، لباس‌هایی دارید که آنها را به‌دلایل احساسی یا برای پوشیدن در مهمانی‌های ویژه‌ای نگه داشته‌اید؟ اگر این‌طور است، آنها را در جای دیگری به‌جز کمد لباستان نگه دارید. در انتخاب آنها دقت کنید. فقط چیزهایی را نگه دارید که واقعا ارزش نگه‌داشتن را دارند.

۱۷. آیا یکی از لباس‌های موردعلاقه‌تان هنوز هم جذاب است، ولی دیگر مثل سابق نو و عالی نیست؟ از این لباس می‌توانید در موارد روزمره و غیررسمی استفاده کنید. برای نمونه، ژاکتی را که قبلا در مهمانی‌ها می‌پوشیدید، اکنون می‌توانید در مواقعی بپوشید که برای انجام کارهای معمولی و روزمره از خانه بیرون می‌روید.

آیا دورریختن لباس‌ها و وسایل اضافی کار سختی است؟

در بیشتر موارد، پرسیدن سؤال‌های بالا به ما کمک می‌کند تا تصمیم بگیریم آیا به لباس یا لوازم موردنظر نیاز داریم یا باید آن را دور بیندازیم. گاهی دل‌کندن از بعضی از لباس‌ها و وسایل سخت است، به‌ویژه اگر از آنها خاطرات خوبی داشته باشیم.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *