۲۸ فروردین, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده

برترین ساختمان های دنیا که بر اساس حفظ محیط زیست و سلامت مردم ساخته شدند

هر گونه رشد و توسعه یک جامعه تاثیر منستقیمی بر محیط دارد.با محدود منابع غیر قابل تجدید موجود، معماران به طور فزاینده ای آگاه شدند و بر دستیابی به ساختمان های سبز که از نظظر زیست محیطی مسئول هستند، متمرکز شده اند .بنا براین ساختمان سبز با هدف افزایش بهره  وری از منابعی است که اثرات مثبت اجتماعییی،اقتصادی و زیست محیطی ایجاد می کند.

ساختمان های سبز مصرف انرژی و آب را به حداقل می رسانند و بخش مهمی از توسعه پایدار شهری هستند که به دنبال مبارزه با تغییرات آب و هوایی هستند.از آسمان خراش هایی بزرگ گرفته تا موزه های جدید . در زیر به بررسی برخی برخی از سساختمان های سبز می پردازیم که راه را با برنامه ریزی شهری مسئولانه تر هموار می کنند.

برترین ساختمان های پایدار (ساختمان سبز) بر اسساس حفظ محیط زیست
برج ایبر درولا، بیلبائو اسپانیا .
برج    berdrola  که توسط معمار سزار پلی طراحی شده است.مقر این گروه را در خود جای داده است و به دلیل ویژگی های آن نشان  دهنده صفر مایل انرژی تجدید پذیر است.ساخنار شیشه ای با  صد و ششصت و پنج متر ارتفاع آآن یک نماد مالی و تجاری در بیلبائو و معماری در طراحی پایدار و بهره وری انرژی است که  دارای یک حلقه بازیابی انرژی است که ردپای کربن آن را کاهش می دهد.
  این ساختمان به عنوان موتوری برای ایجاد ارزش برای کارکنان شرکت محیط زیست و  مشتریانش در نظر گرفته شده است.طرح داخلی ستاد تشویق به کار تیمی، انتقال دانش و یادگیری سازمانی در فضایی اییده آل و سازگار با محیط زیست است که به نفع کارایی عملیاتی است.
اولین کتابخانه سبز تایوان در پارک بیتو تاییپه است.این یک ساختمان دو طبقه است که به دلیل داشتن پنجره های بزرگ برای کاهش مصرف آب و برق طراحی شده است ..سقف تا حدی با سلول های فتوولتائیک پوشانده شده است تا انرژی تولید کند و همچنین آب باران را برای استفاده در توالت ها جمع آوری می کند.
آکادمی علوم کالیفرنیا ،سانفرانسییسکو ایالت متحده آمریکا
آکادمی علوم کاالیفرنیا،سانفرانسیسکو ایالت متحده آمریکا
این موسسه تحفیقاتی و موزه تاریخ طبیعی در سال    دو هزار و هشت با طراحی رنزو پیانو به طور کامل بازسازی شد .ساختمان جدید آب باران را دریافت می کند ،از پنل های فتوولتائیک استفاده می کند،از نور طبیعی حداکثر استفاده را می برد و یک بام سبز یک هکتاری دارد که میلیون ها گیاه بومی کالیفرنیا را در خود جای داده است.
این مجموعه از دو برج دو قلوی دویست و چهل متری در شهر منامه پایتخت بحرین واقع شده است و اولین آسمان خراش در جهان است که توربین های بادی را در در طراحی خود ادغام کرده است.آنها باا هم پانزده درصصد از مصرف انرژی برج ها را پوشش می دهند. 
 
 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *