۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
سینمای جهان

برترین فیلم‌ های ژانر اکشن در سال ۲۰۲۲

برترین فیلم های اکشن 2022

تماشای فیلم های اکشن برای سینما دوستان جذاب است و آنها را به وجد می آآورد. در ادامه با برترین فیلم های ژانر اکشن در سال ۲۰۲۲ آشنا می شوید.

تماشای فیلم و سریال در هر شرایطی حال آدم خوب می کنند؛؛ خصوصاًً اگر ژائر آن کمدی ، اکشن یا حتی درام باشد. برای هر کسی بستگی به سابقه ای که دارد می توان ژائر خاصی را مناسب  دانست .ممکن است شما از تماشای فیلم های ترسناک لذت ببرید و شاید هم از دیدن آثار اکشن به وجد بیایید..

هر ساله کارگردانان سینما سعی خود را می کنند که بهترین آثار هنری آن سال را در کارنامه خود به ثبت برسانند  و جوایز آن دوره را از آن خود بنمایند ؛ اما رقابت چنان سنگین و نزدیک است که نمی توان با قطعیت نظر داد. از طرف دیگر موضوع نقد فیلم و انتخاب بهترین آنها کاملاً سلیقه ای است و همین نسبی بودن آرای مردم باعث می شود نتوان یک فیلم را شاهکار دانست و الباقی را به درد نخور!

برترین فیلم‌ های ژانر اکشن در سال ۲۰۲۲

به هر حال حقیقت این است که برخی فیلم ها از بقیه عملکرد بهتری دارند و تعداد بیشتری از مردم و داوران را جذب خود می کنند .باید اعترااف کرد که با نادیده گرفتن دیدگاه های اقلیت ، باید به نظر اکثریت احترام گذاشت  ژادر اکشن طرفداران زیادی دارد و کارگردان های زیادی هم در جهان اقدام به ساخت چنین آثاری می کنند.

در سال ۲۰۲۲ که رو به اتمام است تعداد زیادی فیلم اکشن اکران شده و توانسته نظر مخاطبان را به خود جلب کنند .وقتی از ژائر اکشن صحبت می کنیم صرفاً منظورمان جنگ و جدال وحشیانه و کشت و کشتارها صرفاً نیست . Action می تواند آثار ماجراجویانه مناسب کودکان باشد یا فیلم های مارول و دی سی ! همچنین ممکن است درام های تاریخی را هم شامل شود . هر چند که امساتل فیلم های خوبی اکران شده است و توانستند نظر سینما دوستان را به خود جلب کنند.

می دانیم که طی دو سال اخیر به علت شیوع و پاندمی کووید  ۱۹ اغلب پروژه های سینمایی و حتی سریالی به تعویق افتاد. ولی به نظر می رسد که سال جاری نقطه بازگشتی برای قدرت نمایی سینما و اهالی آن به حساب می آید. وقتی قرنطینه ها  برداشته شدند و واکسن خیلی عظیمی از بیماران را نجات داد ، ابتدا مردم با دلهره وارد سینما و مکان های عمومی دیگر  می شدند ولی پس از گذشت چند ماه روال عادی از سر گرفته شد.

فیلم هاتی اکشن در سال ۲۰۲۲ فرصت خوبی برای عرض اندام و خودی نشان دادن داشتند و می توان گفت اقدامات مفیدی هم انجام دادند . در این مطلب تصمیم گرفته ایم بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۲ را برایتان فهرست کنیم . ممکن است در برخی از این آثار  اکشن – ماجراجویی نقاط ضعف زیادی داشته باشد . ولی مطمئناً باعث شده اند نفس هایمان را درون سینه حبس کنیم .

 

۱. دنیای ژوراسیک: قلمرو – Jurassic World Dominion

 

دنیای ژوراسیک: قلمرو - برترین فیلم های اکشن 2022

 

کارگرد ان :کالین ترورو

بازیگران : کریس پرت ، برایس دالاس هاوارد، لورا درن، جف گلد بوم ، سم نیل ، بی دی ونگ

امتیاز : iMDB به فیلم : ۵/۷ از۱۰

امتیاز راتن تومیتور به فیلم : ۲۹ از۱۰۰

یکی از برترین فیلم های ژائر اکشن در سال ۲۰۲۲ ژورامیک است . دنیای ژورامیک از زمانی که اکران شد توانست موفقییت های زیادی برای کارگران و اعهضای تیم کسب کنند. سه گانه جذاب این اثر اکشن انتقادات مختلف و مفیدی است برای صاحبان اثر به ارمغان آورد؛ اما به نظر می رسد که آخرین فیلم این مجموعه نتوانسته باری دیگر نظر مخاطبان را به خود جلب کند.

به هر حال آنچه در باکس آفیس شاهد آن بودیم فروش نسبتاً خوبی بود که شاید هم غنیمت باشد. متاًسفانه فیلم نامه (( دنیای ژورامیک : قلمرو ]) سرلسر اشکال است و نقص و حتی نحوه کارگردانی إآن به شدت تاًمل برانگیز  است و می توان یک شبانه روز کامل به آن نقد خشن وارد کرد. تنها مزیت این فیلم سینمایی اکشن ، سکانس های نفس در سینه حبس کن آن به شمار می رود.

داستان(( دنیای ژورامیک: قلمرو)) چهاز سال پس از سقوط پادشاهی اتفاق می افتد. دایناسورها در حالی کنار انسان ها به خوبی و خوشی وقت می گذرانند که در حال طرح برنامه ای ترسناک هستند. در یک چشم بر هم زدن معادلات انسانی آشفته می شود و این زندگی مسالمت آمیز بین انسان و دایناسور تبدیل به کابوسی مرگبار خواهد شد.

۲. بلک آدام – Black Adam

 

بلک آدام

 

کارگردان :   ژاومه کویت سرا

بازیگران:  دواین جانسون ، آلدیس هاج، نوحا سینتینو، سارا شاهی ، مروان کنزاری

امتیاز iMDB به فیلم: ۶/۷ از ۱۹

امتیاز راتن تومیتور به فیلم: ۳۹ از۱۰۰

 

گفتیم که فیلم های ابر قهرمانی نیز در ژائر اکشن قرار می گیرند. در سال ۲۰۲۲ فیلم بلک آدام با ایفای نقش دواین جانسون توانست اختلاف نظر شدیدی بین مخاطبان و منتقدان به ثبت برساند. علاوه بر دواین جانسون با این اثر رکورد خود را در باکس ۀآفیس اتیفا کرد.

۳. آنچارتد – Uncharted

 

آنچارتد - برترین فیلم های اکشن 2022

 

کارگردان : روبن فلیشر

بازیگران : تام هالند ، مارک والبرگ ، سوفیا تیلورعلی ، تاتی گابریل

امتیاز AMDB به فیلم : ۶.۳ از ۱۰

امتیاز راتن تومیتور به فیلم : ۴۱ از ۱۰۰

آنچارتد نام یک فیلم اکشن و پر هیجان انگیز نبوده  بلکه بازی ویدیویی محبوبی است که اغلب گیمرها برای یک بار هم که شده به تجربه آن پرداخته اند. ماجراجویی شخصیت این بازی از آمریکا تا مکزیک و سپس تا برزیل ادامه دارد. نام هالند و مارک والبرگ در فیلم سینمایی آنچارتد به عنوان دو شریک برای یافتن گنجی عظیم راهی سفر می شوند.

 

۴. مرد خاکستری – The Gray Man

 

 

.مرد خاکستری

 

کارگردان : برادران روسو

بازیگران : رایان گاسلینگ ،کریس ایوانز، آناد آمارس، جسیکا هنویگ،رگی ژان پیچ و واگنر

امتیاز IMDB به فیلم : ۶.۵ از ۱۰

امتیاز راتن تومیتور به فیلم: ۴۶ از ۱۰۰

تماشای آثاری که قصد دارند ماًموریت جاسوسان ستازمان سیا را نشان دهند و سکانس هایی اکشن و به یاد ماندنی از خود بر جای بگذرانند برای هرکس شیرین و مورد توجه است . همه ما دوست  داریم شخصیتی را ببینیم که در تقابل با بازیگری سعی دارند در نبرد خیر و شر پیروز شوند.

 

۵. قطار سریع السیر – Bullet Train

 

قطار سریع السیر

 

کارگردان :  دیوید لیچ

بازیگران  : برد پیت ، جولی کینگ ،آرون تیلور جانسون و  برایان تایری هنری

امتیاز IMDB به فیلم :  ۷.۳ از ۱۰

امتیاز راتن تومیتور به فیلم : ۵۳ از ۱۰۰

فیلم های اکشن تک لوکیشنی جذابیت های خاص خودش را دارد و فیلم اکشن قطار سزیع السیر نیز همین طور است . تمام حوادث و ماجراهای داستان داخل فضای اندک قطار به وقوع می پیوندد و به قدر کافی تماشاچیان را به وجد می آورد. حال تصور کنید آدمکش داستان یکی از بهترین بازیگران هالیوودی باشد؛ برد پیت در نقش لیدی باگ

 

۶. پروژه آدام – The Adam Project

 

پروژه آدام - برترین فیلم های اکشن 2022

 

کارگردان : شان لوی

بازیگران : رایان رینولدز، مارک رافلو، جنیفر گارنر، واکر اسکویل و کاتنرین کینر

امتیاز IMNDB از فیلم : ۶.۷ از ۱۰

امتیاز راتن تومیتور به فیلم : ۶۷ از ۱۰۰

یکی از برترین فیلمهای ژائر در سال ۲۰۲۲ پروژه آدام خواهد بود. این دومین همکاری رایان رینولدز در نتفلیکس با کارگردانی شان لوی همکاری می کنند.

 

۷. هیولا – Beast

 

هیولا - برترین فیلم های اکشن 2022

 

 

کارگردان :بالتاسار کور ماکور

بازیگران : ادریس البا ، شارلتو کوپلی، ایانا هالی و لیه ساوا جفریس

امتیاز IMDB به فیلم : ۵.۶ از ۱۰

امتیاز راتن تومیتور به فیلم : ۶۸ از ۱۰۰

بقا برای انسان از هر چیزی در این پهنه خاکی مهم تر است و بشریت هر روز در اندیشه حفظ جان خود با تهدیدهای بسیار دست و پنجه نرم می کند. تا به امروز آآثار جذتابی در زائر بقا اکران شده که هر یک جذابیت های خود را داشته اند و هیولا نیز از یکی از همان فیلم های سینمایی به شمار می رود.

 

 

۸. آمبولانس – Ambulance

 

آمبولانس - برترین فیلم های اکشن 2022

 

کارگردان : مایکل بی

بازیگران : جیک جیلنهال، یحیس عبدالمتین دوم ،ایزا گونزالس ،گرت دیلا هانت و آمارتینز

امتیاز IMDB به فیلم : ۶.۱ از ۱۰

امتیاز راتن تومیتور به فیلم : ۶۹ از ۱۰۰

یکی از کارگردان های مطرح سینمای هالیوود مایکل بی است که  آخرین بار رهبری و سرپرستی مجموعه جذابی به نام تبدیل شوندگان را بر عهده گرفت.

 

۹. سونیک خارپشت ۲ – Sonic the Hedgehog

 

 

سونیک خارپشت 2

 

کارگردان: جف فاولر

بازیگران : بن شوارترز، کالین اوشاگنسی،جیم کری و ادریس البا

امتیاز IMDB به فیلم : ۶.۵ از ۱۰

امتیاز راتن تومیتور به فیلم : ۶۹ از ۱۰۰

سونیک خارپشت هم مثل آنچارتد یک بازی ویدیویی محبوب است که طرفداران بسیاری در دنیای گیم دارد.

 

 

۱۰. دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی – Doctor Strange in the Multiverse of Madness

 

دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی

 

کارگردان: سم ریمی

بازیگران : بندیکت کامبریچ، الیزابت اولسن،چویتل اجیوفور، بندیکت وانگ و سوچی گومز

امتیاز IMDB به فیلم: ۶.۹ از ۱۰

امتیاز راتن تومیتور به فیلم : ۷۴ از ۱۰۰

 

در دنیای مارول ، دکتر استرنج با دیگر ابر قهرمان ها تفاوت های اساسی دارد. سایر ابر قهرمان های مارول از سلاح های فناورانه یا قدرت های وحشیانه  استفاده می کنند در حالی که استرنج قدرتی به نام جادو دارد.

 

۱۱. شهر گمشده – The Lost City

شهر گمشده - برترین فیلم های اکشن 2022

 

کارگردان : آرون نی و  آدام نی

بازیگران : ساندرا بولاک،چنینگ تیتوم، دنیل رد کلیف ،داواین جوی راندولف و برد پیت

امتیاز IMDB به فیلم : ۶.۱ از ۱۰

امتیازراتن تومیتور به فیلم : ۷۹ از ۱۰۰

 

در میان فیلم های عاشقانه و رمانتیک سال ۲۰۲۲ شاید بتوان گفت که شهر گمشده بیشتر توانسته مخاطب را به خود جذب کند ؛ چرا که این فیلم سینمایی علاوه بر المان های کمدی ، دارای سکانس های اکشن هم است و باب دل تماشاچی به خودش جذب می کند

 

۱۲. پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد – Black Panther: Wakanda Forever

 

پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد

 

کارگردان : رایان کوگلر

بازیگران : لتیشیا رایت،لوپیتا نیونگو،دانای گوربرا،وینستون دوک و فلورنس کازومبا

امتیاز iMDB به فیلم : ۷.۳ از ۱۰

امتیاز راتن تومیتور به فیلم: ۸۴ از ۱۰۰

متاًسفانه فیلم سینمایی اکشن پلنگ سیاه در نسخه جدیدش یک نفر را کم دارد و آن هم شخصیت اصلی این فیام چادویک بوزمن است می دانیم که فقدان این بازیگر تاًثیر به سزایی روی فیلم گذاشته است ولی آثار آن را نمی توان فراموش کرد.

 

 

۱۳. بتمن – The Batman

بتمن - برترین فیلم های اکشن 2022

 

کارگردان : مت ریوز

بازیگران : رابرت پتینسون، زوئی کراوینز، پل دینو، جفری رایت ، جان تورتورو و پیتر ساساگارد

امتیاز IMDB به فیلم : ۷.۸ از ۱۰

امتیاز راتن تومیتور به فیلم : ۸۵ از ۱۰۰

شاید بتوان گفت در سال جاری دو فیلم بیش از فیلم های دیگر برای تماشاچیان جذابیت داشت و برای اکران آنها سر و دست می شکستند . یکی از این آثار (( پلنگ سیاه :واکاندا تا ابد بود )) و دیگری هم بتمن است.

 

 

۱۴. مرد شمالی – The Northman

مرد شمالی

 

کارگردان :رابرت اگرز

بازیگران : الکساندر اسکاشگورد، نیکول کیدمن ، کلیس بنگ، آنیا تیلور جوی و ایثن هاک

امتیاز IMDB به فیلم : ۷.۱ از ض۱۰

امتیاز راتن تومیتور به فیلم: ۸۹ از ۱۰۰

داستان مرد شمالی از جایی آغاز می شود که شاهزاده آملت قصد دارد برای باز پس گرفتن تاج و تخت پادشاهی از عمویش به سرزمی مادری خود باز گردد . در واقع پدر آملت سال ها پیش توسط برادرش به قتل رسیده بود و حالا عموی آملت تاج پادشاهی را تصاحب کرده است . کارگردان این اثر اکشن و هیجان انگیز تاریخی رابرت اگرز است که با فیلم های فانوس دریایی و جادوگر شناخته می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *