۳۱ فروردین, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

بررسی کیف پول آپ؛ یک کیف پول با۴۰ میلیون کاربر

کیف پول الکترونیک مزایای بسیاری دارد که امنیت مهم‌ترین آن‌ها است.

تداوم همه گیری کرونا باعث تحولی قابل ملاحظه در فضای کسب و کار و نیز سبک زندگی کردن باشد.یکی از پررنگ ترین این تحولات افزایش وابستگی بخش قابل ملاحظه ای از جامعه به سرویس های پرداخت آنلاین و کیف پول الکترونیکی برای ادامه زندگی در شرایط فعلی است یک سامانه پر کاربرد پرداخت مثل کیف پول آپ،در کنار حفظ تعاملاتت اقتصادی با کاهش کاربرد پول نقد می تواند احتمال گسترش بیشتر بیماری را کاهش دهد .در ادامه قابلیت ها ویژگی ها و البته نقاط ضعف کیف پول آپ به عنوان گسترده ترین شبکه پرداخت الکترونیک در ایران را با هم بیشتر بررسی کنیم.

کیف پول آپ چیست؟

همانطور که از نامش پیداست یک کیف پول مجازی در موبایل است که هر کاری می توانید با کیف پولتان انجام دهید .با کیف پول آآپ هم امکان پذیر است از خرید های روزانه پرداخت قبوض و انتقال پول تا پرداخت در سایت ها و اپلیکیشن های مختلف همگی در کیف پول جدیدتان فراهم شده است.

همچنین قادر خواهید بود در اپلیکیشن آپ به عنوان پر کار برد ترین اپلیکیشن پرداخت کشور به بیش از ۳۰ سرویس کاربردی دسترسی داشته باشید و پرداخت های مربوطه را فقط در چند ثانیه انجام دهید.سرویس های نظیر سفارش غذا،خرید بلیط هواپیماو قطار و اتوبوس رزرو اتاق و هتل در سراسر کشور پرداخت عوارضی آزاد راه ها خرید بیمه نامه ،خرید شارژ و بسته اینتترنتی اپراتورهای مختلف و دیگر سروی سهایی که هر روز به تعداد آنها افزوده می شود .تمام پرداخت ها در این سرویس ها فقط با لمس یک دکمه از کیف پول آپ پرداخت می شود و نیاز به درج چند باره اطلاعات بانکی و رمز دوم پویا ندارد.

پرداخت در لحظه و به صورت آنلاین.

پیگیری قبض و راهنمای پیگیری قبض پرداخت شده | پرداخت قبضینو

تنها با فشردن یک دکمه پرداخت های خود را در سرویس های مختلف اپلیکیشن آپ انجام دهید.

بسیار امن و بدون نیاز به رمز دوم

در این روش که یکی از ساده ترین روش ها می باشد که فقط شما رمز دوم کارت خود را بلدید و هیچ اتفاقی برای شما نمی افتد.

 

کیف پول الکترونیکی چیست؟

 

کیف پول الکترونیکی یک سرویس آنلاین است که با استفاده از آن می توانید تراکنش های اینترنتی مانند خرید شارژ،خرید بسته اینترنتی پرداخت قبوض و …را با گوشی موبایل خود یا کانپیوتر انجام داد.کاربرد کیف پول بانکی الکترونیکی مانند کیف پول معمولی بوده ولی کیف پولی که به جای سکه حاوی وجه و اعتبار الکترونیکی است.

مزایای استفاده از کیف پول الکترونیکی چیست؟

.سهولت در استفاده

.امن و مطمئن

.سرعت بالا

.ارتباط آسان با سایر حساب ها

.تجمیع تراکنش خرد

انواع کیف پول الکترونیکی :

به طور کلی سه نوع کیف پول الکترونیکی وجود دارد :

کیف پول های بسته 

در کشور ما عموماً این خدمات در قالب کارت های هدیه ارائه می شود که مبلغ از قبل مشخص در آنها قرار دارد.

کیف پول های نیمه بسته

بانک مرکزی برای صدور این گونه کیف پول های الکترونیکی باید مجوز صادر کند .نمونه این کیف پول  الکترونیکی در ایران ، اپلیکیشن هایی هستند شما می توانید در آنها حساب حساب کاربری خود را با استفاده از دستگاه خودپرداز =ول دریافت کنید .نمونهه این کیف ها در داخل کشور همچنان در مراحل آزماییشی به سر می برد.

کیف پول های باز

این کیف پول ها را فقط از طریق بانک ها یا در همکاری با بانک ها می توان صادر کرد .از این کیف پول ها می توان در تمام نراکنش ها استفاده کرد و همچنین می توان از دستگاه های خود پرداز پول دریافت کرد.نمونه ی این کیف پول ها در داخل کشور همچنان در راحل آزمایش به سر می برد.

 

کیف پول الکترونی رایج دنیا

کیف پول الکترونیکی از طریق حساب بانکی قابل شارژ کردن است با استفاده از این کیف پول بانکی دیگر نیازی نیست برای هر ارسال یا دریافت پول از کارت بانکی استفاده کرد .می توان پول به کیف پول بانکی واریز و یا برداشت کرد و موجودی درون آن را کنترل کذد.

در حال حاضر استفاده از اپلیکیشن های کیف پول الکترونیکی در تمام دنیا گسترش یافته است .شرکت های نامداری در سطح جهان چنین اپلیکیشن ها.

معروف ترین اپلیکیشن venemo، pypal)،(samsung play) ،(َappel payGoogle)  pay send ) و … هستند.

Google Pay SendWallet

کیف پول بانکیی الکترونیک نخستین بار در سال ۲۰۱۱ به صورت محدود توسط کمپانی(گوگل) و تحت عنوان (Google Wallet) عرضه شده و بعدها به ( Google

pay send) تغییر نام داد .این کیف پول مجهز به تکنولوژی ارتباط از راه نزدیک (NFC) است و صرفاً بر گوشی های تلفن همراه مجهز به این تکنولوژی قابل اجرا است.

google pay

Apple Pay

پس از (گوکل) و در سال ۲۰۱۴ کمپانی (اپل) از اپلیکیشن کیف پول بانکی (Apple Pay) رونمایی کردند که از تلفن های هوشمند ساخت کمپانی اول پشتیبانی می کرد.نحوه کارکرد این کیف پول الکترونیکی نیز مانند کیف پول گوگل است و خرید صرفاً از طریق دستگاه های  NFC مقدور است..

Samsung Pay

در سپتامبر سال ۲۰۱۵ کمپانی (سامسونگ) نیز از کیف پول بانکی الکترونیکی (Samsung Pay) یا (Loop Pay) پرده برداری کرد .نحوه کار با اپلیکیشن کیف پول سامسونگ نیز مانند کیف پول گوگل و اپل است با این تفاوت که کیف پول سامسونگ مجهز به سیستم اتفاق امن مغناطیسی (MST) است .تکنولوژی (MST)این امکان را فراهم می آورد که خرید از فروشگاه های فاقد سیستم NFC نیز صورت پذیرد.

کیف پول الکترونیکی همراه کارت

در ایران همانند سایر کشور های جهان استفاده از کیف پول الکترونیکی رو به افزایش است .در این میان (همراه کاارت) هم به عنوان  یک اپلیکیشن پرداخت آنلاین وجه ،در کنار خدمات بانکی موجود در اپلیکیشن خدمات گسترده ای در زمینه کیف پول بانکی الکترونیکی ارائه داده می شود . امکان انجام امور بانکی و پرداخت روزانه بدون نیاز به حضور در بانک و صرفاً از طریق شارژ کیف پول الکترونیکی در این اپلیکیشن امکان پذیر است.

پرداخت قبض آّب ،برق ،گاز ،شارژ همراه اول ،ایرانسل،رایتل،شاتل موبایل ، خرید بسته اینترنتی از همین اپراتورها ،دریافت موجودی،پرداخت خلافی خودرو و نیکو کاری از جمله خدماتی هستند که بدون نیاز به وارد کردن مشخصات کارت بانکی (رمز دوم ثابت و پویا و CVV2) در هر تراکنش و تنها با شارژ کردن کیف پول الکترونیکی می توانید از آنها بهره مند شوید.

در واقع یکی از کاربرد های مفید کیف پول الکترونیکی استفاده از آن در تراکنش های خرد است که هر بار نیازی به ورود رمز دوم نیست همچنین اگر کیف پول شما شارژ داشته باشد ،با استفاده از ویجت همراه کارت می توانید تنها با یک کلیک شارژ بخرید .

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *