۲۸ فروردین, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

برنامه های کاربردی آیفون؛ ۳۰ اپلیکشن رایگان و جذاب برای iOS

برنامه های کاربردی آیفون

آیفون اپل محبوب‌ترین گوشی هوشمند جهان است و برنامه‌های آن هم سنگ‌بنای پلتفرم iOS اپل هستند. اما گاهی اوقات، پیدا کردن بهترین برنامه های آیفون در اپ استور نیز همچون هر فروشگاه برنامه‌ی دیگری، کاری دشوار است. گزارش شرکت تحقیقاتی AppAnnie نشان می‌دهد که هر فرد به‌طور متوسط، روزانه از ۹ برنامه استفاده می‌کند. اما مسئله این است که چگونه برنامه‌هایی را که برای شما مفید یا اضافی هستند، پیدا کنید. به عنوان مثال؛ برنامه‌های پیشرفته‌ای با رابط‌های کاربری منحصربه‌فرد و زیبا برای پیش‌بینی آب‌وهوا یا هشدارهایی عالی برای بیدار کردن شما از خواب وجود دارند، اما برای کسانی که نگران شرایط جوی نیستند و همیشه به‌موقع از خواب بیدار می‌شوند، چنین برنامه‌هایی چندان کاربردی نیست! در ادامه برخی از کاربردی‌ترین و بهترین برنامه های کاربردی آیفون را با هم مرور می‌کنیم، پس با ما همراه باشید.

۱. Bitmoji

Bitmoji برنامه‌ای فوق‌العاده سرگرم‌کننده برای آیفون، اندروید، آیپد و کروم است که می‌توانید از آن برای ایجاد، ویرایش و ارسال ایموجی‌های شخصی خود استفاده کنید. Bitmoji یکی از بهترین برنامه های کاربردی آیفون است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. Bitmoji، ویژگی‌های انتخابی زیادی را به همراه ابزارهای سفارشی‌سازی مختلف در اختیار کاربر قرار می‌دهد، تا امکان ساخت و ویرایش ایموجی‌های موردعلاقه‌ی خود را داشته باشد.

Bitmoji - بهترین برنامه های آیفون

ابزار سفارشی‌سازی Bitmoji شامل مدل و رنگ مو، ریش و سبیل و رنگ چشم و ابرو است. همینطور می‌توانید، از طیف وسیعی از حالات روحی مانند خوشحالی، ناراحتی و غیره استفاده کنید. هنگامی که ایموجی خود را ساختید، می‌توانید از آن در برنامه‌های مختلفی مانند Hangouts ،Gmail iMessage ،WhatsApp ،Facebook Messenger ،Google و Snapchat استفاده کنید. هر برنامه‌ی پیام‌رسان یا شبکه‌ی اجتماعی که از Bitmoji پشتیبانی می‌کند، آیکون کوچک Bitmoji را در پنجره‌ی چت خود دارد و شما می‌توانید از آن برای اضافه کردن ایموجی‌هایی که با Bitmoji ساخته‌اید استفاده کنید. یکی از بهترین ویژگی‌های Bitmoji، رابط کاربری آسان و طراحی بصری دلچسبی است که امکان ساخت فوق‌العاده سریع ایموجی‌ها را فراهم می‌کنند.

دانلود از اپ استور

۲. YouTube

YouTube - بهترین برنامه های آیفون

پس از اینکه اپل برنامه‌ی یوتیوب (YouTube) را از اپ استور حذف کرد، گوگل نسخه‌ی YouTube خود را منتشر کرد. برنامه‌ی YouTube، بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین وب‌سایت بارگذاری و تماشای ویدئو در جهان، در نسخه‌ی جدید خود برای سیستم عامل iOS پیشرفت‌های زیادی داشته است. درست مانند وب‌سایت این گروه، در برنامه‌ی YouTube نیز قادر خواهید بود تا ویدئوها را بارگذاری و تماشا کنید و کانال‌های موردعلاقه‌ و لیست‌های پخش خود را دنبال کنید. کشف ویدئوهای YouTube هم با داشتن لیست عظیمی از دسته‌های مختلف، برای جست‌وجو و کشف ویدئوهای جدید عالی است. شما می‌توانید، ویدئوهای مربوط به فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، موسیقی‌ها، مسابقات ورزشی و بسیاری از دسته‌های دیگر را به‌راحتی پیدا کنید.

دانلود از اپ استور

۳. Messenger Lite

Messenger Lite - بهترین برنامه های آیفون

پیام‌های اینترنتی یکی از آن چیزهایی هستند که از همان آغاز اینترنت تاکنون وجود داشته‌اند. Messenger Lite، یکی از بهترین برنامه های کاربردی آیفون و ازجمله برنامه‌های پیام رسانی است که در بین کاربران اینترنت از محبوبیت بسیاری برخوردار است. این برنامه نسخه‌ی بهتر و کارآمدتری نسبت به Facebook Messenger است. در این نسخه که سبک‌تر از Facebook Messenger است، بسیاری از موارد اضافی و بخش‌های غیرکاربردی همچون فیسبوک استوریز و GIFها حذف شده‌اند. به این ترتیب، بسیاری از ویژگی‌هایی که در حین اجرای برنامه باز می‌شدند و به نوعی مزاحم بودند؛ در این نسخه وجود ندارند و همین امر امکان ذخیره‌ی فضای بیشتر و استفاده از اینترنت کمتر را برای کاربر فراهم می‌کند.

در مجموع Messenger Lite برنامه‌ای است که به مراتب راحت‌تر و کارآمدتر از نسخه‌ی پیام‌رسان فیسبوک است و امکان اتصال به اینترنت‌های ضعیف را نیز دارد. همین ویژگی‌ها باعث می‌شوند که بتوان از Messenger Lite، در دستگاه‌های مختلفی استفاده کرد. به این جهت، حتی گوشی‌های قدیمی‌تر هم می‌توانند Messenger Lite را اجرا کنند.

دانلود از اپل استور

۴. Instagram

Instagram - بهترین برنامه های آیفون

اینستاگرام (Instagram) ابزاری ساده برای ثبت و به اشتراک گذاشتن لحظات است. این شبکه‌ی اجتماعی که از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان به حساب می‌آید، بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. Instagram می‌تواند برای افراد علاقه‌مند به عکاسی و همچنین کسانی که از دیدن عکس‌های دوستان و دیگر عکس‌ها لذت می‌برند، یکی از بهترین برنامه های آیفون باشد.

دانلود از اپ استور

۵. Google Maps

Google Maps - بهترین برنامه های آیفون

وقتی که نسخه‌ی نقشه‌های اپل نتوانست خواسته‌های کاربران iOS را برآورده کند، گوگل موفق شد تا کاربران اپل را با گزینه‌های موجود خود جذب کند. این نسخه از Google Maps، مستقل از محصولات گوگل و منحصرا برای سیستم عامل اپل تقویت شده است.

Google Maps، یکی از بهترین برنامه های کاربردی آیفون است که با سال‌ها سابقه و انجام تحقیقات در مقیاس جهانی، سعی کرده است تا دقیق‌ترین نقشه‌ها و اطلاعات را در اختیار کاربران خود قرار دهد. گوگل برخی از قوی‌ترین و سریع‌ترین مراکز اطلاعاتِ جهان را مدیریت می‌کند و این امر در برنامه‌ی Google Maps، با بازیابی اطلاعات فوق‌العاده سریع، مشهود است. از این جهت، وقتی صحبت از برنامه‌های مکان‌یاب به میان می‌آید، Google Maps نخستین گزینه‌ای است که به ذهن خطور می‌کند. به‌طور کلی، برنامه‌ی Google Maps آیفون، سریع، ساده و دقیق است و کمتر کاربری است که از سرعت و دقت آن رضایت نداشته باشد.

دانلود از اپ استور

۶. Netflix

Netflix - بهترین برنامه های آیفون

اگر به‌دنبال برنامه‌ای برای تماشای فیلم و سریال در آیفون خود هستید، Netflix دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز دارید. Netflix از اولین انتشار در پلتفرم iOS، تبدیل به یکی از برنامه‌های ضروری و نیز یکی از بهترین برنامه های آیفون شده است. این برنامه امکان استریم ویدئوهای شبکه‌ی Netflix را به کاربران خود می‌دهد که شامل مجموعه‌ی وسیعی از فیلم‌ها، سریال‌های تلویزیونی و مستندهاست.

برنامه‌ی Netflix، هدفی ساده را دنبال می‌کند؛ افرادی که دارای حساب کاربری Netflix هستند، می‌توانند فیلم‌ها، سریال‌های تلویزیونی و مستندهای موردعلاقه‌شان را روی دستگاه‌های iOS خود تماشا کنند. این برنامه نه‌تنها به کاربر امکان تماشای فصل‌های قدیمی سریال‌های تلویزیونی را می‌دهد، بلکه امکان تماشای فصل‌هایی از سریال‌های در حال پخشِ شبکه‌های تلویزیونی (البته به جز HBO) را نیز می‌دهد.

دانلود از اپ استور

۷. Spotify

Spotify - بهترین برنامه های آیفون

اسپاتیفای (Spotify) بهترین سرویس استریم موسیقی، پادکست و ویدئو در جهان و یکی از بهترین برنامه های کاربردی آیفون است. Spotify کاتالوگی شامل بیش از ۳۰ میلیون آهنگ، ویژگی‌های یک شبکه‌ی اجتماعی و ابزارهای هوشمندانه‌ی جدیدی دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تا موسیقی را به روش‌های مختلفی گوش دهند. شما می‌توانید در Spotify، موسیقی‌ را از طریق معیارهای مختلفی مانند نام هنرمند، آلبوم، سبک، لیست پخش یا ناشر، مرور یا جست‌وجو کنید. کاربران می‌توانند لیست‌های پخش را ایجاد و ویرایش کنند و آنها را به اشتراک بگذارند.

دانلود از اپ استور

۸. iTranslate ۱۰

iTranslate 10 - بهترین برنامه های آیفون

iTranslate ۱۰ یکی از بهترین برنامه‌های ترجمه‌ی متن در اپ استور و از بهترین برنامه های کاربردی آیفون است. این برنامه در حالت آفلاین نیز امکان ترجمه‌ی متن را به هشت زبان انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، روسی، پرتغالی و چینی فراهم می‌کند. یکی از بهترین ویژگی‌های iTranslate ۱۰ امکان مکالمه‌ی صوتی است. کافی است تا پرچم زبان مورد نظرتان را انتخاب کنید و با دستگاه صحبت کنید. در عرض چند ثانیه، ترجمه‌ی گفته‌ی شما روی صفحه‌‌ی نمایش ظاهر می‌شود. همچنین امکان پخش ترجمه با صدای بلند هم وجود دارد. ویژگی مکالمه‌ی صوتی iTranslate ۱۰ بیش از ۴۰ زبان را پشتیبانی می‌کند، متأسفانه نمی‌توان از این زبان‌ها در حالت آفلاین استفاده کرد.

دانلود از اپ استور

۹. Dark Sky

Dark Sky - بهترین برنامه های آیفون

Dark Sky یک برنامه آب‌وهوایی است که به جای دادن اطلاعات معمولی پیش‌بینی آب‌وهوا به شما هشدار هم می‌دهد. پیش‌بینی آب‌وهوا به لحاظ علمی دقیق نیست، اما شما می‌توانید در برنامه‌ی Dark Sky، با وارد کردن مکان دقیق خود، از اطلاعات آب‌وهوایی نسبتا کامل این برنامه استفاده کنید.

Dark Sky نیز قادر است تا مانند برنامه‌ی Weather app اپل، آمار پیش‌بینی آب‌وهوا و همچنین پیش‌بینی‌های هفت روز آینده را به کاربران بدهد. در Dark Sky، صفحه‌ی نمایش به‌صورت پیش‌فرض دمای فعلی، شرایط آسمان و پیش‌بینی بارش در ساعات بعد را نشان می‌دهد. در این برنامه، در کنار اطلاعات اولیه، یک نمودار ساعتی به‌طور مداوم نمایش داده می‌شود که میزان بارش باران در ساعت بعد را پیش‌بینی می‌کند. همچنین با زدن روی صفحه‌ی نمایش می‌توانید سرعت و جهت باد، رطوبت، فشار هوا و میزان دید را هم مشاهده کنید.

دانلود از اپ استور

۱۰. Gmail

Gmail - بهترین برنامه های آیفون

برنامه‌ی جیمیل (Gmail) آیفون نسبت به دیگر برنامه‌های ایمیل، امکان جست‌وجوی بسیار ساده‌تر و سریع‌تری را به کاربران می‌دهد به همین دلیل در فهرست بهترین برنامه های کاربردی آیفون قرار گرفته است. گوگل از زمان انتشار Gmail برای آیفون، همواره به‌روزرسانی‌هایی را برای بهبود برنامه‌ی خود انجام داده است. ممکن است که شما با استفاده از برنامه‌ی Mail آیفون، آیپد و آیپاد تاچ از سرویس Gmail هم استفاده کنید، اما نسخه‌ی خود گوگل به‌ویژه برای جست‌وجوی پیام‌ها، تجربه‌ی کاملا بهتری است. مطمئنا بسیاری از کاربران به استفاده از برنامه‌ی Mail به عنوان برنامه‌ی اصلی ایمیل خود ادامه خواهند داد، چرا که این برنامه امکان استفاده از چندین سرویس ایمیل مختلف را به آنها می‌دهد، اما برنامه‌ی Gmail برای کسانی که حساب کاربری گوگل دارند، اولویت اول محسوب می‌شود.

دانلود از اپ استور

۱۱. Flipboard

Flipboard - بهترین برنامه های آیفون

Flipboard خبرنامه‌ای بصری و شبکه‌ای اجتماعی است که به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعاتی را که مایل به دیدن‌شان هستید، مرتب‌سازی کنید و آنها را مانند مجله بررسی کنید. Flipboard از بهترین برنامه های کاربردی آیفون است که به کاربر امکان ساخت مجله‌های سفارشی‌سازی‌شده‌ای از منابع مختلف را می‌دهد تا بتواند همیشه موضوعات موردعلاقه‌ی خود را مرور کند و مجله‌ی خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. همچنین در Flipboard امکان پیدا کردن مجله‌هایی که توسط دیگر کاربران ساخته شده است نیز وجود دارد. در آخرین به‌روزرسانی Flipboard، جست‌وجوی موضوعات جدید ساده‌تر شده است و با ویژگی‌هایی همچون Daily Edition، اجازه‌ی مشاهده‌ی سریع مهم‌ترین تیترها را به کاربر می‌دهد.

دانلود از اپ استور

۱۲. Pocket

Pocket - بهترین برنامه های آیفون

Pocket یکی از بهترین برنامه های کاربردی آیفون برای ذخیره‌سازی صفحات اینترنتی است. Pocket از برنامه‌های مختلف خبرخوان یا فیدخوان پشتیبانی می‌کند. شما همچنین می‌توانید شرکت‌ها و افراد را دنبال کنید تا موضوعات مرتبط به آنها، در تب‌های پیشنهادی نشان داده شود. با این حال، مفیدترین ویژگی Pocket، سیستم مرتب‌سازی آن است که مقالات و موضوعات قابل‌جست‌وجو را برچسب‌گذاری می‌کند. اگر از Pocket برای اهداف تحقیقاتی استفاده می‌کنید، این برنامه می‌تواند کمک زیادی به دنبال کردن و مرتب‌سازی موضوعات مورد نظر کند.

دانلود از اپ استور

۱۳. Twitter

Twitter - بهترین برنامه های آیفون

Twitter تعریف شبکه‌های اجتماعی را به کلی دگرگون کرد و برنامه‌ی رسمی Twitter برای iOS، امکان تجربه‌ی این تحول را برای کاربران فراهم می‌کند. شما در این برنامه تقریبا هر ابزاری را که یک کاربر توییتر به آن نیاز دارد، پیدا خواهید کرد. اگر از سایر برنامه‌های Twitter استفاده می‌کنید، متوجه خواهید شد که برنامه‌ی رسمی تجربه‌ی بهتری است. برای مثال می‌توانید بخش زیادی از حساب کاربری خود را از داخل برنامه ویرایش کنید. همچنین می‌توانید نحوه‌ی فعالیت توییتری خود را با جزئیات ببینید.

دانلود از اپ استور

۱۴. WhatsApp

WhatsApp - بهترین برنامه های آیفون

WhatsApp یک برنامه‌ی پیام‌رسان فوری است که امکان چت و چند ویژگی مفید دیگر را برای کاربران خود فراهم می‌کند. ویژگی‌های بسیار خوب WhatsApp برای ارسال پیام متنی و تصویری و قابلیت‌های دیگر آن باعث شده است که روزبه‌روز به محبوبیت این پیام‌رسان افزوده شود. گفته می‌شود که بیش از یک میلیارد نفر در بیش از ۱۸۰ کشور از WhatsApp استفاده می‌کنند. همچنین امکان ارسال صدا و فایل‌های صوتی و تصویری و استفاده از شکلک‌ها و ایموجی‌های متنوعی که در برنامه گنجانده شده است، در کنار مصرف کم اینترنت، از دیگر ویژگی‌های عالی WhatsApp هستند که آن را به یکی از بهترین برنامه های کاربردی آیفون تبدیل کرده است.

دانلود از اپ استور

۱۵. Pandora

Pandora - بهترین برنامه های آیفون

Pandora یک سرویس استریم رادیویی است که برای آیفون و آیپد در دسترس است. برای افرادی که دوست ندارند همیشه به موسیقی‌های تکراری گوش دهند و ترجیح می‌دهند که رادیوی سنتی‌ را تجربه کنند، Pandora یکی از بهترین گزینه‌هایی است که در این زمینه موجود است. Pandora متناسب با سلیقه‌ی شما موسیقی‌هایی را پیشنهاد می‌دهد که می‌توانند به موردعلاقه‌های شما تبدیل شوند. هرچه بیشتر اطلاعات بدهید، Pandora در انتخاب‌ها دقیق‌تر می‌شود. در Pandora می‌توانید ۱۰۰ ایستگاه رادیویی را براساس نام هنرمندان، آهنگ‌ها و آلبوم‌های موردعلاقه‌ی خود بسازید و در موقعیت‌های مختلف از گوش دادن به آنها لذت ببرید.

دانلود از اپ استور

۱۶. Waze

Waze - بهترین برنامه های آیفون

Waze برنامه‌ی موقعیت‌یابی و ناوبری اجتماعی است که اطلاعات ترافیکی و هشدارهای جاده‌ای را در زمان واقعی در اختیارتان قرار می‌دهد. از آنجا که Waze رایگان، دقیق و دارای ویژگی‌های عالی است، یکی از بهترین برنامه های کاربردی آیفون در زمینه‌ی موقعیت‌یابی است. البته سعی نکنید که از Waze به عنوان جایگزین کامل Google Maps استفاده کنید. چرا که Waze عمدتا برای استفاده در حین رانندگی طراحی شده است و هیچ راهی برای عبور و مرور یا پیاده‌روی در آن تعریف نشده است.

چیزی که باعث می‌شود Waze چنین برنامه‌ی قدرتمندی باشد، داشتن پایگاه داده‌‌ای غنی است که به‌طور مداوم به‌روزرسانی می‌شود. میلیون‌ها کاربر Waze که به‌طور فعال اطلاعات نقاط بی‌شماری را به اشتراک می‌گذارند، نقشه‌های دقیقی را ایجاد می‌کنند. برنامه‌ی Waze، تمام این اطلاعات را به داده‌های ترافیکی قابل‌استفاده‌‌ای تبدیل می‌کند که روی صفحه‌ی نمایش شما نشان داده می‌شوند. واضح است که در چنین برنامه‌هایی، اولویت با اطلاعات دقیق مکانی است اما ویژگی برتر Waze، اطلاعات ترافیکی فوق‌العاده‌ی آن است. اگر Waze می‌گوید که ترافیکی در جاده‌ای خاص وجود دارد، به احتمال زیاد باید مسیر خود را تغییر دهید!

Waze در حین رانندگی، از طریق پاپ آپ‌ها شما را به‌طور پیوسته در جریان سوانح و حوادث مختلفِ جاده‌‌ای که در پیش‌‌رو دارید، قرار می‌دهد. اطلاعات دقیق مربوط به ترافیک، تصادفات و حضور پلیس و دوربین‌های ترافیک از دیگر ویژگی‌های عالی Waze است که این برنامه را بی‌رقیب ساخته است.

دانلود از اپ استور

۱۷. Bumpers

Bumpers - بهترین برنامه های آیفون

اگر تاکنون ضبط کردن پادکست را چه در خانه، چه در استودیو یا با گوشی همراه امتحان کرده باشید، به‌خوبی می‌دانید که چنین کاری چقدر دشوار است. فرآیند کار، از نوشتن متن تا ضبط و اضافه کردن موسیقی و افکت‌های مختلف به‌تنهایی می‌تواند کار بسیار طاقت‌فرسایی باشد. Bumpers یکی از بهترین برنامه های کاربردی آیفون است که امکان ضبط پادکست را بدون هیچگونه سخت‌افزار اضافه‌ای برای شما فراهم می‌کند و رابط کاربری منحصربه‌فرد Bumpers ویرایش را به کاری ساده تبدیل می‌نماید. بنابراین شما می‌توانید کار خود را در عرض چند دقیقه تکمیل کنید.

البته به یاد داشته باشید که Bumper فایل‌های صوتی را برای سرویس‌های پادکست‌ تولید نمی‌کند، بلکه اپیزودهای ساخته‌شده را به پلتفرم خود که کاربران آن رو به افزایش هستند، منتقل می‌کند. شما می‌توانید، لینک‌های مربوط به پادکست‌تان را به اشتراک بگذارید یا آن را در صفحات وب جاسازی کنید. بنابراین اگر به‌طور معمول درمورد تحویل پادکست‌های خود نگران هستید؛ Bumpers ابزاری عالی برای سرعت بخشیدن به کار شماست.

دانلود از اپ استور

۱۸. WatchESPN

WatchESPN - بهترین برنامه های آیفون

ESPN غول شبکه‌های ورزشی، روند اخیر خود را حفظ کرده است تا شما بتوانید همیشه و در همه جا به تماشای برنامه‌های ورزشی موردعلاقه‌ی خود بپردازید. با WatchESPN به‌راحتی می‌توانید وارد برنامه شوید و به تماشای برنامه‌های ورزشی مورد‌علاقه‌تان بپردازید.

دانلود از اپ استور

۱۹. Goodreads

Goodreads - بهترین برنامه های آیفون

Goodreads، یک شبکه اجتماعی برای دوستداران کتاب است که بیش از ۱۶ میلیون کاربر و ۲۹۴ میلیون کتاب دارد. در Goodreads می‌توانید، کتاب‌هایی را که خوانده‌اید جست‌وجو کنید، به آنها امتیاز دهید یا آنها را به دیگران توصیه کنید. شما با Goodreads می‌توانید هزاران نقد و بررسی کتاب را بخوانید، نقدها و بررسی‌های خودتان را به کتاب‌ها اضافه کنید و با ساخت قفسه‌ی کتاب مجازی، کتاب‌های موردعلاقه‌ی خود را مرور کنید.

دانلود از اپ استور

۲۰. CamScanner

CamScanner - بهترین برنامه های آیفون

CamScanner یکی از بهترین برنامه های آیفون برای اسکن و به اشتراک‌گذاری اسناد است. در سال ۲۰۱۳، CamScanner در بین ۵۰ برنامه‌ی برتر آیفون قرار داشت و در سال ۲۰۱۴ هم بهترین برنامه از لحاظ امتیاز در اپ استور شد. برای اسکن یک سند، تمام کاری که باید انجام دهید این است که از طریق برنامه عکس بگیرید. عکس‌هایی که با CamScanner می‌گیرید، در قالب JPEG یا PDF ذخیره می‌شوند. شما به‌راحتی می‌توانید فایل‌های ذخیره‌شده را از طریق ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، سرورهای ابری و حتی از طریق ساخت لینک با همکاران یا دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

دانلود از اپ استور

۲۱. Dropbox

Dropbox - بهترین برنامه های آیفون

دراپ باکس (Dropbox) یکی از شناخته‌شده‌ترین برنامه‌ها در زمینه‌ی همگام‌سازی و به اشتراک‌گذاری فایل‌ها در وب است. برای بسیاری از کاربران کامپیوتر، Dropbox مترادف با همگام‌سازی و به اشتراک‌گذاری است. Dropbox ابزاری عالی برای ایجاد دسترسی به فایل‌های مختلفی از قبیل موسیقی، ویدئو و دیگر فایل‌ها، برای خود و همکاران‌تان است. برنامه‌ی آیفون Dropbox به شما کمک می‌کند تا فایل‌های بزرگ را تقریبا از هر نقطه‌ای به اشتراک بگذارید و عکس‌های آیفون خود را به‌صورت خودکار در این سرویس بارگذاری کنید. همچنین Dropbox از شمار زیادی از برنامه‌ها و سرویس‌های دیگر پشتیبانی می‌کند.

دانلود از اپ استور

۲۲. AnyDo

AnyDo - بهترین برنامه های آیفون

AnyDo برنامه‌‌ای مفید با طراحی زیباست. ویژگی برجسته‌ی این برنامه، AnyDo Moment است که شما را تشویق می‌کند تا لیست کارهای روزانه‌ی خود را قبل از انجام آنها بررسی کنید. این روزها، داشتن برنامه‌ای برای کارهایی که می‌خواهید انجام دهید، از ضروریات است. با AnyDo هر کجا باشید، قادر به دیدن آنچه باید انجام دهید و دریافت یادآوری‌های مناسب این کارها خواهید بود. AnyDo با توجه به رابط کاربری خیره‌کننده و ویژگی‌های خوبی مانند AnyDo Moment، از بهترین برنامه های آیفون در این زمینه است و می‌تواند برنامه‌ای کاربردی برای اکثر کاربران آیفون باشد.

دانلود از اپ استور

۲۳. LastPass

LastPass - بهترین برنامه های آیفون

LastPass بزرگ‌ترین نام در مدیریت رمز عبور است. البته رقبای دیگری هم در این زمینه وجود دارند، اما هنوز هم انتخاب LastPass به عنوان بهترین برنامه‌ی مدیریت رمز عبور، کاری بس آسان است.

LastPass ویژگی‌های عالی مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. کاربران LastPass امکان داشتن رمزهای نامحدود، سازنده‌ی رمز عبور، ذخیره‌ساز امن یادداشت و به اشتراک‌گذاری گام‌به‌گام دارند. LastPass اطلاعات مربوط به رمزهای عبور را از ده‌ها مرورگر و سرویس مختلف دریافت می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که نگران فراموش کردن رمز عبورتان نباشید.

دانلود از اپ استور

۲۴. Google Translate

Google Translate - بهترین برنامه های آیفون

از Google Translate همواره به عنوان مترادفی برای مترجم آنلاین یاد می‌شود. البته نسخه‌ی آیفون برنامه‌ی Google Translate تفاوت زیادی با نسخه‌ی تحت وب آن دارد. برنامه‌ی Google Translate علاوه‌بر امکان ترجمه‌ی چندین زبان از طریق متن یا صدا، می‌تواند نوشته‌ها (چاپی یا دست‌خط)، علائم و تابلوهای مختلفی را که از آنها عکس می‌گیرید، ترجمه کند و در صورت دانلود زبان‌های مورد نظر، امکان ترجمه‌ی آفلاین را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

دانلود از اپ استور

۲۵. Enlight

Enlight - بهترین برنامه های آیفون

Enlight یک برنامه‌ی ویرایش عکس با ویژگی‌های عالی است. Enlight از ابزارهای ساده و امکانات خلاقانه‌ای شبیه به فتوشاپ برای ویرایش عکس‌های خود استفاده می‌کند. Enlight برای کاربران خود کنترل کاملی روی رنگ‌ها و جزئیات تصویر فراهم می‌کند. شما با Enlight می‌توانید از ترکیب‌ها و افکت‌های مختلفی استفاده کنید، حاشیه و جلوه‌های ویژه‌‌ی جالبی به عکس‌های خود اضافه کنید و با استفاده از ابزارهای کاهش نویز و ابزارهای ویرایشی قوی، عکس‌های با کیفیتی را در شبکه‌های اجتماعی مختلف با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دانلود از اپ استور

۲۶. ۱Blocker

1Blocker - بهترین برنامه های آیفون

۱Blocker، برنامه‌ای کاملا قابل‌سفارشی‌سازی است؛ که شما می‌توانید با انجام تنظیمات مختلفی امکان مسدود کردن تبلیغات، کوکی‌ها، نظرات وب‌سایت‌ها، ویجت‌های شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیسبوک و غیره را داشته باشید. علاوه‌بر این، شما می‌توانید سایت‌های موردعلاقه‌ی خود را به لیست سفید اضافه کنید و وب‌سایت‌های خاصی را از دسترس خارج کنید.

دانلود از اپ استور

۲۷. VLC Media Player

VLC Media Player - بهترین برنامه های آیفون

VLC Media Player یکی از بهترین برنامه های آیفون برای پخش ویدئو با هر فرمتی است. VLC Media Player به کاربر امکان تماشای ویدئوهایی با هر فرمت را به‌صورت مستقیم یا با استفاده از سرویس‌های استریم و ابری می‌دهد. VLC Media Player با دسترسی به کتابخانه‌ی رسانه‌ای شما و همچنین اتصال به Dropbox یا Google Drive، فایل‌های ویدئویی شما را به‌راحتی پخش می‌کند.

دانلود از اپ استور

۲۸. Skype

Skype - بهترین برنامه های آیفون

Skype نه‌تنها چیزی بیش از بهترین برنامه‌ی تماس‌ ویدئویی است، بلکه در صدر کامل‌ترین بسته‌های ارتباطی موجود هم قرار دارد. گرچه Skype به عنوان شبکه‌ی ارتباطات تلفنی کاربر به کاربر شناخته می‌شود، اما امکان انجام تماس‌های صوتی را به شماره‌ی تلفن‌های معمولی (در ایران غیرفعال)، تماس‌های گروهی، ارسال ویدئوی گروهی، پیام‌های صوتی، گفت‌وگو با متن یا مبادله‌ی فایل، پیام کوتاه و اشتراک‌گذاری تصاویر را فراهم می‌کند. Skype برای هر پلتفرم قابل‌تصور و در دسترس موجود است، شاید این مورد بتواند توضیح خوبی برای محبوبیت زیاد Skype باشد.

دانلود از اپ استور

۲۹. Shazam

Shazam - بهترین برنامه های آیفون

Shazam، یکی از اولین برنامه‌های iOS بود که می‌توانست با گوش دادن به موسیقی و سایر رسانه‌های اطراف شما، آنها را تشخیص دهد و سپس آهنگ مورد نظر را با گزینه‌هایی مختلفی به شما نشان دهد. Shazam، حتی با گذشت مدت‌ها، هنوز هم یکی از بهترین‌ برنامه‌ها در این زمینه است. زمانی که Shazam به بازار عرضه شد، راه ساده‌ای ایجاد کرد تا به دوستان خود نشان دهید که با گوشی‌های هوشمند چه کارهایی می‌توان انجام داد! اما از آن زمان اطلاعات زیادی درمورد آهنگ‌ها و رسانه‌های دیگر به Shazam اضافه شده است که به بهبود این برنامه کمک کرده است.

ویژگی اصلی Shazam تشخیص آهنگی است که از میکروفون دریافت می‌کند. هنگامی که اطلاعاتی درمورد آهنگی که می‌شنوید ندارید، می‌توانید با زدن روی دکمه‌ی Shazam، اطلاعات کاملی را درمورد نام آهنگ، نام هنرمند، نام آلبوم و حتی اطلاعات خرید و موارد دیگر به دست بیاورید.

دانلود از اپ استور

۳۰. Overcast

Overcast - بهترین برنامه های آیفون

Overcast یک برنامه‌ی پادکست ساده است که روی تمام دستگاه‌های iOS قابل‌‌اجراست. رابط کاربری ساده‌ی آن برای افرادی که برنامه‌های ساده را دوست دارند، مناسب است. اما به جز این، ویژگی‌های مفید زیادی در برنامه‌ی Overcast وجود دارند که باعث می‌شوند، گوش دادن به پادکست‌ها به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل شود. برخی از این ویژگی‌ها شامل امکان ساخت لیست پخش هوشمند با اولویت‌بندی پادکست‌ها، قابلیت کاهش حجم پادکست‌ها و همچنین جست‌وجوی پیشرفته برای ساخت یک کتابخانه‌ی بزرگ پادکست است.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *