مد و زیبایی

راه های بستن کروات که شما را خوشتیپ می کند؟

آموزش گره‌های متنوع برای بستن کروات

روش‌های مختلفی برای بستن کروات وجود دارد. ویژگی‌های ظاهری مثل اندازه گردن و نوع یا سایز یقه پیراهن عوامل مهم و تعیین‌کننده‌ای برای انتخاب گره مناسب هستند. مردان بلندقد، کوتاه‌قد، درشت‌هیکل و …، باید این ویژگی‌ها را هم برای انتخاب گره مناسب در نظر بگیرند. البته هدف از انتخاب نوع گره کروات فقط تناسب آن با ویژگی‌های ظاهری نیست؛ می‌توان با آن پیامی با این مضمون را به‌شکل ناخودآگاه به دیگران منتقل کرد: ما به جزئیات توجه می‌کنیم. مثلا انتخاب گره مناسب در محیط کار می‌تواند در جلب اعتماد دیگری مؤثر باشد یا تأثیر کلام صاحب‌منصبان را بیشتر کند و برای‌شان حاکی از اقتدار باشد. به همین خاطر است که تقریبا تمام رؤسای جمهور آمریکا از گره «ویندسور کامل» استفاده می‌کنند یا کارمندان در محیط‌های کاری از گره «چهار در دست». در این مطلب شما را با ۱۸ روش مختلف برای بستن کروات آشنا خواهیم کرد. با این روش‌ها، در موقعیت‌های مختلف می‌توانید گره موردنظرتان را ببندید. این یعنی مجبور نیستید در همهٔ موقعیت‌ها و مراسم‌ها همان گره ساده را بزنید. همراه ما باشید.

 

بستن کروات با گره ساده (شرقی) | گره چهار در دست | گره نیمه ویندسور | بستن کروات با گره ویندسور کامل | گره نیکی | گره پاپیونی | بستن کروات با گره کلوین | گره پرات | بستن کروات با گره سنت اندرو | گره بالتوس | گره هانوفر | بستن کروات با گره پلاتسبورگ | گره گرنچستر | بستن کروات با گره ویکتوریا | گره کافه | بستن کروات با گره الدریج | گره ترینیتی | بستن کروات با گره کریستنسن

۱. بستن کروات با گره ساده (شرقی)

گره ساده- بستن کروات

۱. کروات را پشت‌ورو دور یقه بیندازید، طوری‌که لبهٔ پهن کروات در سمت چپ باشد. این لبه را ۵ تا ۷ سانتی‌متر پایین‌تر از نقطه‌ای بیاورید که می‌خواهید در پایان، سر کروات به آن برسد (موقعیت دلخواه کروات بعد از بسته شدن گره).

۲. لبهٔ پهن را به‌صورت افقی از روی لبهٔ باریک رد کنید و بعد به‌صورت افقی آن را از پشت لبهٔ باریک به جای اولش برگردانید.

۳. لبهٔ پهن را از روی گره‌ای که درست شده است، از سمت چپ به راست ببرید.

۴. حالا لبهٔ پهن را به‌صورت افقی از سمت راست به چپ از پشت گره رد کنید.

۵. باز هم لبهٔ پهن را از سمت چپ به راست ببرید: این بار از روی گره. انگشت‌تان را زیر این نوار افقی سومی بگذارید.

۶. سرِ لبهٔ پهن کروات را از زیر حلقهٔ کروات دور گردن بالا بیاورید و از پشت گرهٔ کروات آن را به جلوی گره ببرید؛ سپس آن را از داخل حلقه‌ای که ایجاد شده است رد کنید.

۷. سرِ لبهٔ پهن را بگیرید و آن را به سمت پایین بکشید.

۸. برای تنظیم‌کردن کروات، گره را با یک دست بگیرید و با دست دیگر به‌آرامی لبهٔ باریک را بکشید.

۲. گره چهار در دست

بستن کروات با گره چهار در دست

۱. کروات را دور یقه بیندازید، طوری‌که لبهٔ پهن در سمت چپ قرار گیرد و ۵ تا ۷ سانتی‌متر پایین‌تر از لبهٔ باریک باشد.

۲. لبهٔ پهن را از روی لبهٔ باریک رد کنید.

۳. لبهٔ پهن را دور قسمت پشتی لبهٔ باریک بگردانید و به‌صورت افقی آن را از راست به چپ ببرید.

۴. لبهٔ پهن را به‌صورت افقی از روی قسمت جلویی گره از راست به چپ ببرید. انگشت‌تان را زیر این نوار افقی بگذارید.

۵. سرِ لبهٔ پهن را بالا بیاورید و آن را از زیر، وارد حلقهٔ کروات دور گردن کنید.

۶. درحالی‌که حلقه را با انگشت‌تان باز نگه داشته‌اید، سرِ لبهٔ پهن را وارد آن کنید.

۷. درحالی‌که گره را نگه داشته‌اید، لبهٔ پهن را از تمامی طول حلقه‌ای که درست شده است رد کنید.

۸. درنهایت، برای آنکه بستن کروات با این روش را تکمیل و گره را محکم کنید، با یک دست‌تان گره را به‌آرامی بگیرید و با دست دیگر لبهٔ باریک کروات را پایین بکشید.

بستن کروات با این روش به‌ویژه برای تازه‌کارهایی مناسب است که در حال یادگرفتن گره‌های مختلف کروات هستند. این روش نه‌تنها ساده است، بلکه یکی از قدیمی‌ترین روش‌های بستن کروات نیز هست. این طور که نقل کرده‌اند، سوارکاران بریتانیایی این روش را ابداع کردند تا بتوانند هم‌زمان با آنکه افسار چهار اسب را در دست داشتند، دستمال‌گردن‌های‌شان را با دست دیگر ببندند. به همین خاطر، به آن چهار در دست (Four In Hand Knot) گفته‌اند.

با این گره، طول کروات کمی کوتاه‌تر می‌شود و برای مردان بلندقدی مناسب است که می‌خواهند کروات‌شان نه خیلی بلند باشد و نه خیلی کوتاه.

اگر یقهٔ پیراهن‌تان باریک یا دکمه‌خور است، کروات‌های باریک‌تر برای این گره انتخاب ایدئالی خواهند بود.

بهترین سایت‌های خرید لباس مردانه؛ سایز مناسب خود را با تصاویر باکیفیت پیدا کنید

۳. گره نیمه ویندسور

بستن کروات با گره نیمه ویندسور

۱. کروات را دور یقه بیندازید. لبهٔ پهن کروات در سمت راست باشد و آن را تا ران پا پایین بیاورید. لبهٔ باریک هم تقریبا باید تا قفسه‌سینه پایین آمده باشد.

۲. لبهٔ پهن را از سمت راست به چپ از روی لبهٔ باریک رد کنید تا در زیر چانه شکلی ضربدرمانند درست شود.

۳. لبهٔ پهن را به‌صورت افقی از پشت لبهٔ باریک دور آن بگردانید.

۴. لبهٔ پهن را از بالا و از داخلِ ورودیِ شکلِ ضربدرمانندی که گفته شد رد کنید و محکم بکشید.

۵. لبهٔ پهن را با دست راست نگه دارید و آن را از روی لبهٔ باریک رد کنید: از سمت راست خودتان به سمت چپ.

۶. با دست چپ، گره مثلث‌مانندی را که درست شده است نگه دارید تا به هم نخورد. لبهٔ پهن را به‌سمت سینه بیاورید و از پشت حلقهٔ کروات، آن را از روی گره ضربدرمانند رد کنید.

۷. با انگشت اشارهٔ دست چپ، مثلثی را که روی گره ضربدرمانند درست شده است باز کنید؛ سپس لبهٔ پهن را وارد آن کنید و پایین بکشید.

۸. بعد از این کار، بستن کروات با این روش تمام می‌شود. تنها می‌ماند ترازکردن کروات. برای این کار باید هم‌زمان با کشیدن لبهٔ باریک کروات به سمت پایین، گره را بالا، به‌سمت یقهٔ پیراهن بکشید.

بستن کروات با گرهٔ نیمه ویندسور هم مثل مورد قبلی بسیار موردپسند تازه‌کارهایی است که در حال یادگرفتن و امتحان‌کردن گره‌های مختلف هستند.

این گره انتخابی عالی برای بستن کروات‌هایی است که پهنای متوسط تا زیاد دارند. به‌علاوه در میان گره‌های دیگر تطبیق‌پذیرترین و محبوب‌ترین‌شان نیز هست.

از آنجایی که نیمه ویندسور در مقایسه با گره ویندسور کامل به طول کمتری از کروات نیاز دارد، انتخابی است عالی برای مردان بلندقد و درشت‌هیکلی که می‌خواهند طول کروات‌شان نه خیلی کوتاه به نظر بیاید و نه خیلی بلند.

۴. بستن کروات با گره ویندسور کامل

بستن کروات با گره ویندسور کامل

۱. کروات را دور یقه بیندازید. لبهٔ پهن در سمت راست باشد، به‌شکلی که سر آن ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر پایین‌تر از کمربند قرار بگیرد.

۲. لبهٔ پهن را از سمت راست به چپ از روی لبهٔ باریک رد کنید تا در زیر چانه شکلی ضربدرمانند درست کند.

۳. لبهٔ پهن را از زیر، وارد حلقهٔ کروات دور گردن کنید، به‌شکلی که سر آن روبه‌بالا باشد و پشت ضربدر قرار بگیرد. با یک انگشت، ضربدر را سر جایش نگه دارید.

۴. لبهٔ پهن را تا انتها پایین بکشید.

۵. لبهٔ پهن را از پشت، دور گره بگردانید و آن را به‌صورت افقی از راست به چپ ببرید.

۶. سر لبهٔ پهن را به‌سمت بالا بگیرید و به‌صورت مورب آن را از روی گره رد کنید.

۷. لبهٔ پهن را دور حلقهٔ کروات بگردانید و آن را پایین بیاورید. لبهٔ پهن حالا باید سمت چپ لبهٔ باریک قرار گرفته باشد.

۸. لبهٔ پهن را به‌صورت افقی از روی گره رد کنید، از چپ به راست. با این کار، نواری افقی درست می‌شود. با قراردادن انگشت‌تان داخل آن، گره را حفظ کنید تا شکلش به هم نخورد.

۹. بار دیگر لبهٔ پهن را از زیر، وارد حلقهٔ کروات دور گردن کنید، به‌شکلی که سر آن روبه‌بالا باشد.

۱۰. سر لبهٔ پهن را روبه‌پایین بگردانید و آن را از داخل حلقهٔ افقی‌ای که در مرحلهٔ هشتم با انگشت نگه داشته بودید رد کنید.

۱۱. تنها کاری که باقی می‌ماند این است که لبهٔ پهن را به‌سمت پایین بکشید و گره را میزان کنید و بعد از آن کار بستن کروات با این روش هم تمام می‌شود.

این گره با نام ویندسور دوبل هم شناخته می‌شود. مزیتی که بستن کروات با گره ویندسور کامل دارد شکل مثلث متقارنی است که درست می‌کند و به‌ویژه روی پیراهن‌هایی جلوه می‌کند که یقه‌های پهن دارند. این گره برای مردانی که گردن بزرگ دارند عالی است.

برای بستن این گره، کروات دو بار تاب می‌خورد؛ پس طول آن باید کمی بلندتر از کروات‌های معمولی باشد. به‌فرض، مردان بلندقدی که گردن‌شان هم بزرگ‌تر است به کرواتی با طول تقریبی ۱۵۵ تا ۱۶۲ سانتی‌متر نیاز پیدا می‌کنند.

۵. گره نیکی

بستن کروات با گره نیکی

۱. کروات را پشت‌ورو دور یقه بیندازید. لبهٔ پهن کروات در سمت چپ باشد و آن را ۵ سانتی‌متر پایین‌تر از نقطه‌ای بیاورید که می‌خواهید در پایان، سر کروات به آن برسد.

۲. لبهٔ پهن را از زیر لبهٔ باریک رد کنید تا در زیر چانه شکلی شبیه به ضربدر درست شود.

۳. لبهٔ پهن را از رو وارد حلقهٔ کروات دور گردن کنید؛ سپس آن را به گونه‌ای بیرون بکشید که لبهٔ پهن در سمت چپ لبهٔ باریک قرار بگیرد.

۴. لبهٔ پهن را به‌صورت افقی از روی گره رد کنید و به سمت دیگر ببرید. انگشت‌تان را زیر نوار افقی‌ای بگذارید که مقابل گره درست شده است.

۵. حالا دوباره لبهٔ پهن را وارد حلقهٔ کروات دور گردن کنید، با این تفاوت که این بار لبه را باید از زیر حلقه رد کنید.

۶. سر لبهٔ پهن را وارد حلقهٔ افقی‌ای کنید که در مرحلهٔ چهارم درست کرده بودید.

۷. برای بستن کروات، سر لبهٔ پهن را بگیرید و کامل پایین بکشید.

۸. برای تنظیم کروات با یک دست، گره را نگه دارید و با دست دیگر لبهٔ باریک کروات را.

۶. گره پاپیونی

گره پاپیونی

۱. پاپیون را پشت‌ورو دور یقه بیندازید. لبهٔ سمت راستی بلندتر از لبهٔ سمت چپی باشد.

۲. لبهٔ سمت راستی را روی لبهٔ سمت چپی بگذارید تا در زیر چانه شکلی شبیه به ضربدر درست شود.

۳. لبهٔ بلندتر را از پشت دور ضربدر بگردانید تا گرهی معمولی، شبیه به گره ابتدایی بند کفش، درست شود. محکم بکشید و لبهٔ بلندتر را روی شانه رها کنید.

۴. با قراردادن انگشت اشاره روی عریض‌ترین قسمت انحنای لبهٔ کوتاه‌تر، آن را به‌گونه‌ای تا کنید که به شکل پاپیون درآید. سر قسمت تاشده را روی یقه قرار دهید، به‌شکلی که لبهٔ کوتاه‌تر در نزدیک‌ترین فاصلهٔ ممکن از گردن قرار بگیرد.

۵. درحالی‌که پاپیونی را که بالا درست شد با دو انگشت اشاره و شست دست چپ نگه داشته‌اید، لبهٔ بلندتر را صاف پایین بیاورید، به‌شکلی که از روی لبهٔ کوتاه‌تر و از قسمت میانی پاپیون عبور کند.

۶. با دست راست، لبهٔ بلندتر را از پشت به‌طرف سینه تا کنید، لبهٔ تاشده را با دو انگشت نگه دارید و سر آن را به‌سمت جلو خم کنید تا یک نیمه از پاپیون درست شود.

۷. سر تاشدهٔ لبهٔ بلندتر را پشت سر تاشدهٔ لبهٔ کوتاه‌تر ببرید؛ سپس آن را از داخل حلقهٔ کوچکی که به‌هنگام عبوردادن آن از پشت گره درست کرده بودید رد کنید.

۸. وقتی نیمه‌های پاپیون سر جای‌شان قرار گرفتند، برای سفت‌کردن گرهِ عمودیِ جلویی، حلقه‌های پشت‌شان را بکشید.

۹. قسمت جلویی گره را با یک انگشت پایین نگه دارید و با تکان‌دادن و بالاوپایین‌کردن نیمه‌ها، آنها را متقارن کنید.

۱۰. در پایان هم تنظیم نهایی را انجام دهید. پاپیون باید در مقایسه با استخوان‌های ترقوه کاملا صاف و افقی و هم‌جهت با آن باشد.

۷. بستن کروات با گره کلوین

بستن کروات با گره کلوین

۱. کروات را پشت‌ورو دور یقه بیندازید، طوری‌که لبهٔ پهن کروات در سمت چپ باشد. آن را ۵ تا ۷ سانتی‌متر پایین‌تر از نقطه‌ای بیاورید که می‌خواهید در پایان، سر کروات به آن برسد.

۲. لبهٔ پهن را از چپ به راست از زیر لبهٔ باریک رد کنید تا در زیر چانه شکلی ضربدرمانند درست شود.

۳. لبهٔ پهن را از روی گره و از راست به چپ به سر جایش برگردانید. به همین منوال، به گرداندن لبهٔ پهن دور لبهٔ باریک ادامه دهید و دوباره آن را از سمت راست به چپ ببرید، اما این بار از پشت گره.

۴. بعد از آن دوباره لبهٔ پهن را به‌صورت افقی از روی گره از سمت راست به چپ ببرید. انگشت‌تان را زیر نوار افقی‌ای که درست می‌شود بگذارید.

۵. لبهٔ پهن را از زیر حلقهٔ کروات دور گردن به‌سمت بالا ببرید.

۶. سر لبهٔ پهن را وارد نوار افقیِ درست‌شده در مرحلهٔ چهار کنید (نه آن نوار کوچک‌ترِ مرحلهٔ سه).

۷. برای تکمیل بستن کروات با این گره، کافی است لبهٔ پهن را کاملا پایین بیاورید و گره را سر جایش محکم کنید.

۸. برای محکم‌کردن گره هم با یک دست، خود گره را بگیرید و با دست دیگر، به‌آرامی لبهٔ باریک را بکشید.

۸. گره پرات

بستن کروات با گره پرات

۱. کروات را پشت‌ورو دور یقه بیندازید. لبهٔ پهن کروات در سمت چپ باشد و آن را ۳ تا ۵ سانتی‌متر پایین‌تر از نقطه‌ای بیاورید که می‌خواهید در پایان، سر کروات به آن برسد.

۲. لبهٔ پهن را از زیر لبهٔ باریک رد کنید تا از تقاطع این‌دو در زیر چانه، شکلی ضربدرمانند درست شود.

۳. لبهٔ پهن را از رو وارد حلقهٔ کروات دور گردن کنید.

۴. لبهٔ پهن را تا انتها پایین بکشید و سر آن را به‌گونه‌ای بگردانید که رویش به سمت چپِ شما باشد.

۵. لبهٔ پهن را از روی گره و از راست به چپ ببرید. انگشت‌تان را در نوار افقی‌ای بگذارید که بعد از این کار ایجاد می‌شود.

۶. لبهٔ پهن را از زیر حلقهٔ کروات دور گردن وارد آن کنید.

۷. سر لبهٔ پهن را روبه‌پایین بگیرید، دقیقا بالای سر لبهٔ باریک.

۸. در آخر هم با عبوردادن لبهٔ پهن از داخل نوار افقی و محکم‌کردن آن سر جایش کار بستن کروات با این گره تمام می‌شود.

۹. برای تنظیم‌کردن کروات هم با یک دست گره را بگیرید و با دست دیگر، به‌آرامی لبهٔ باریک را بکشید.

۹. بستن کروات با گره سنت اندرو

بستن کروات با گره سنت اندرو

۱. کروات را پشت‌ورو دور یقه بیندازید. لبهٔ پهن کروات در سمت چپ باشد و آن را ۵ تا ۷ سانتی‌متر پایین‌تر از نقطه‌ای بیاورید که می‌خواهید در پایان، سر کروات به آن برسد.

۲. لبهٔ پهن را به‌صورت افقی از زیر لبهٔ باریک رد کنید تا از تقاطع این‌دو شکلی ضربدرمانند در زیر چانه درست شود.

۳. لبهٔ پهن را به‌صورت افقی از روی لبهٔ باریک رد کنید.

۴. همین روند را ادامه دهید و با گرداندن لبهٔ پهن دور لبهٔ باریک، آن را از پشت لبهٔ باریک از سمت چپ به راست ببرید.

۵. لبهٔ پهن را به‌صورت عمودی روبه‌بالا ببرید و آن را از روی گره رد کنید؛ سپس آن را روبه‌پایین به پشت گره ببرید.

۶. لبهٔ پهن را بیرون بیاورید، به‌شکلی که سمت چپ لبهٔ باریک قرار بگیرد.

۷. لبهٔ پهن را از سمت چپ به راست از روی گره رد کنید. به این شکل نواری افقی درست می‌شود. انگشت‌تان را داخل این نوار بگذارید.

۸. در آخر هم لبهٔ پهن را بالا بیاورید، به‌شکلی که پشت گره قرار بگیرد و آن را داخل حلقهٔ افقیِ درست‌شده در مرحلهٔ هفتم کنید.

۹. لبهٔ پهن را تا انتها پایین بکشید. برای محکم‌کردن گره، آن را با یک دست بگیرید و با دست دیگر، به‌دقت لبهٔ باریک را پایین بکشید. بستن کروات با این نوع گره هم با این تنظیم نهایی به پایان می‌رسد.

۱۰. گره بالتوس

بستن کروات با گره بالتوس

۱. کروات را پشت‌ورو و با حلقهٔ بلندی دور گردن بیندازید، طوری‌که لبهٔ پهن در سمت چپ باشد. سر لبهٔ پهن حداقل باید به قسمت میانی ران برسد و سر لبهٔ باریک به میانهٔ سینه.

۲. لبهٔ باریک را از روی لبهٔ پهن رد کنید.

۳. لبهٔ پهن را بالا بیاورید و آن را به پشت لبهٔ باریک برسانید و از آنجا ردش کنید.

۴. لبهٔ پهن را دوباره بالا بیاورید و دور لبهٔ باریک (از رو) بگردانید. این بار لبهٔ پهن به سمت چپ گرهی می‌رود که قرار است زده شود.

۵. دوباره مرحلهٔ سوم را تکرار کنید تا لبهٔ پهن در سمت راست لبهٔ باریک قرار بگیرد.

۶. لبهٔ پهن را از سمت راست به چپ ببرید تا به پشت گره برسد.

۷. لبهٔ پهن را به‌صورت افقی از روی گره رد کنید، از چپ به راست.

۸. لبهٔ پهن را از پشت گره بالا بیاورید. اجازه دهید نوار افقی‌ای که درست می‌شود کمی آزاد باشد و خیلی آن را سفت نکنید.

۹. لبهٔ پهن را وارد این نوار افقی کنید.

۱۰. بعد از آنکه کار بستن کروات و زدن گره تمام شد، مثل روش‌های قبل، برای تنظیم آن کافی است با یک دست گره را سر جایش میزان کنید و با دست دیگر به‌آرامی لبهٔ باریک را بکشید. در حالت ایدئال یعنی اگر گره خوب زده شده باشد، آن قسمت از کروات که زیر گره قرار می‌گیرد نسبتا عریض خواهد بود و در عین حال، تا خط کمربند پایین خواهد آمد.

بستن کروات با گره بالتوس انتخابی است عالی برای مهمانی‌های پُرزَرق‌وبرق یا رفتن به تئاتر، گالری‌های هنری و مکان‌هایی مانند اینها.

۱۱. گره هانوفر

بستن کروات با گره هانوفر

۱. کروات را پشت‌ورو دور یقه بیندازید. لبهٔ پهن کروات در سمت چپ باشد و آن را ۱۰ تا ۱۳ سانتی‌متر پایین‌تر از نقطه‌ای بیاورید که می‌خواهید در پایان، سر کروات به آن برسد.

۲. لبهٔ پهن را از سمت چپ به راست از زیر لبهٔ باریک رد کنید تا شکلی ضربدرمانند درست شود.

۳. لبهٔ پهن را از روی لبهٔ باریک از راست به چپ ببرید. با یک دست گرهی را که در حال شکل‌گیری است نگه دارید.

۴. لبهٔ پهن را روبه‌بالا از زیر حلقهٔ کروات دور گردن وارد آن کنید.

۵. لبهٔ پهن را کاملا پایین بیاورید و آن را بکشید؛ البته نباید آن را وارد نوار افقی درست‌شده در مرحلهٔ چهارم کنید.

۶. لبهٔ پهن را از پشت گره، از سمت راست به چپ ببرید.

۷. لبهٔ پهن را به سمت بالا بگردانید و آن را به‌صورت مورب از روی مرکز گره رد کنید.

۸. لبهٔ پهن را روبه‌پایین از داخل حلقهٔ کروات دور گردن بیرون بیاورید و اجازه دهید از پشت گره پیدا شود. لبهٔ پهن سمت راست شما قرار می‌گیرد.

۹. لبهٔ پهن را به‌صورت افقی از سمت راست به چپ ببرید. این کار نوار افقی دومی درست می‌کند. انگشت‌تان را زیر این نوار بگذارید.

۱۰. سپس لبهٔ پهن را به سمت بالا بیاورید و یک بار دیگر آن را از زیر حلقهٔ کروات دور گردن رد کنید.

۱۱. لبهٔ پهن را از داخل نوار افقی رد کنید و آن را پایین بکشید. بعد از آن، کار بستن کروات با این گره هم تمام می‌شود. فقط کافی است گره را محکم کنید.

۱۲. بستن کروات با گره پلاتسبورگ

بستن کروات با گره پلاتسبورگ

۱. کروات را پشت‌ورو دور یقه بیندازید، طوری‌که لبهٔ پهن کروات در سمت چپ باشد. سپس آن را ۱۰ تا ۱۳ سانتی‌متر پایین‌تر از نقطه‌ای بیاورید که می‌خواهید در پایان، سر کروات به آن برسد.

۲. لبهٔ پهن کروات را از زیر لبهٔ باریک رد کنید تا شکلی ضربدرمانند درست شود. ضربدر را نگه دارید.

۳. لبهٔ پهن کروات را از رو وارد حلقهٔ کروات دور گردن کنید و آن را به سمت چپ خودتان ببرید.

۴. سرِ لبهٔ پهن را روبه‌بالا بدهید.

۵. دوباره لبه را از رو وارد حلقهٔ کروات دور گردن کنید. دقت کنید که لبهٔ پهن همچنان در سمت چپ لبهٔ باریک باشد.

۶. حالا لبهٔ پهن را از زیر حلقهٔ کروات رد کنید و آن را به سمت راست خودتان ببرید.

۷. لبهٔ پهن را به‌صورت افقی از روی گره و از راست به چپ ببرید. انگشت‌تان را زیر نوار افقیِ درست‌شده بگذارید.

۸. لبهٔ پهن را روبه‌بالا از زیر حلقهٔ کروات دور گردن وارد آن حلقه کنید.

۹. سر لبه را داخل نوار افقی کنید و محکم پایین بکشید. بعد از آن، کار بستن کروات با این گره هم تمام می‌شود.

۱۰. مثل روش‌های قبل، برای تنظیم آن هم کافی است با یک دست گره را بگیرید و با دست دیگر لبهٔ باریک را بکشید. کناره‌های کروات را هم تنظیم کنید تا هم‌تراز و متقارن باشند.

۱۳. گره گرنچستر

بستن کروات با گره گرنچستر

۱. کروات را پشت‌ورو دور یقه بیندازید، طوری‌که لبهٔ پهن کروات در سمت چپ باشد. سپس آن را ۱۰ تا ۱۳ سانتی‌متر پایین‌تر از نقطه‌ای بیاورید که می‌خواهید در پایان، سر کروات به آن برسد.

۲. لبهٔ پهن را از زیر لبهٔ باریک رد کنید تا شکلی ضربدرمانند درست شود.

۳. لبهٔ پهن را از راست به چپ، از روی لبهٔ باریک رد کنید.

۴. بعد از آن، لبهٔ پهن را از چپ به راست، از پشت لبهٔ باریک رد کنید.

۵. حالا دوباره لبهٔ پهن را از راست به چپ ببرید؛ این بار آن را از روی لبهٔ باریک رد کنید. با انگشت نوار افقیِ درست‌شده را سر جایش نگه دارید.

۶. لبهٔ پهن را از زیر حلقهٔ کروات دور گردن وارد آن حلقه کنید.

۷. سر لبهٔ پهن را روبه‌پایین بگیرید و اجازه دهید مقابل گره آویزان شود. همچنان با انگشت گره را نگه دارید.

۸. لبهٔ پهن را از راست به چپ از پشت گره رد کنید.

۹. حالا لبهٔ پهن را از چپ به راست ببرید. این بار لبه را از روی لبهٔ باریک رد کنید. انگشت‌تان را داخل نوار افقی درست‌شده بگذارید.

۱۰. لبهٔ پهن را از زیر حلقهٔ کروات دور گردن وارد آن کنید.

۱۱. سر لبهٔ پهن را داخل نوار افقی کنید و کروات را پایین بکشید. با حرکت‌دادن گوشه‌های گره، آن را روی یقه صاف کنید.

۱۴. بستن کروات با گره ویکتوریا

بستن کروات با گره ویکتوریا

۱. کروات را پشت‌ورو دور یقه بیندازید، طوری‌که لبهٔ پهن کروات در سمت چپ باشد. سپس آن را ۵ تا ۷ سانتی‌متر پایین‌تر از نقطه‌ای بیاورید که می‌خواهید در پایان، سر کروات به آن برسد.

۲. لبهٔ پهن را به‌صورت افقی از روی لبهٔ باریک و سپس از پشت آن رد کنید (لبهٔ پهن ابتدا از چپ به راست می‌رود و بعد از راست به چپ).

۳. حالا دوباره لبهٔ پهن را از چپ به راست از روی لبهٔ باریک رد کنید.

۴. باز هم لبه را از راست به چپ، این بار از پشت لبهٔ باریک رد کنید.

۵. برای بار سوم، لبهٔ پهن را از روی لبهٔ باریک رد کنید. انگشت‌تان را داخل نوار افقیِ درست‌شده بگذارید.

۶. لبهٔ پهن را از زیر حلقهٔ کروات دور گردن وارد آن کنید.

۷. سر لبه را وارد نوار افقی کنید.

۸. لبهٔ پهن را پایین بکشید و سر جایش محکم کنید. با یک دست گره را بگیرید و با دست دیگر به‌آرامی لبهٔ باریک را بکشید و کروات را سر جایش تنظیم کنید. کار بستن کروات با این گره هم اینجا به پایان می‌رسد.

۱۵. گره کافه

بستن کروات با گره کافه

۱. کروات را پشت‌ورو دور یقه بیندازید، طوری‌که لبهٔ پهن کروات در سمت راست باشد. سپس آن را حدود یک سانتی‌متر پایین‌تر از نقطه‌ای بیاورید که می‌خواهید در پایان، سر کروات به آن برسد.

۲. لبهٔ باریک را از روی لبهٔ پهن رد کنید تا شکلی ضربدرمانند درست شود. سپس لبهٔ باریک را بالا بیاورید و آن را وارد حلقه‌ای کنید که درست شده است، پشت ضربدر.

۳. لبهٔ باریک را بگردانید و از بالای گره رد کنید.

۴. لبهٔ باریک را از پشت گره از چپ به راست ببرید.

۵. سپس لبه را از راست به چپ برگردانید؛ این بار آن را از روی گره رد کنید.

۶. حالا لبهٔ باریک را وارد حلقهٔ کروات دور گردن کنید، به‌شکلی که پشت گره قرار بگیرد. به این صورت، نواری افقی روی گره درست می‌شود.

۷. لبهٔ باریک را بگردانید تا از روی گره آویزان شود.

۸. حالا لبهٔ باریک را کمی به سمت چپ لبهٔ پهن ببرید، آن را تا کنید و از پشت گره، از چپ به راست ببرید.

۹. لبهٔ باریک را از روی گره بالا بیاورید، به‌صورتی که سر آن روبه‌بالا و در جهت شانهٔ سمت چپ قرار بگیرد.

۱۰. لبه را وارد حلقهٔ کروات دور گردن کنید تا پشت گره قرار بگیرد و سپس از سمت چپ لبهٔ پهن بیرون بیاید.

۱۱. لبهٔ باریک را محکم پایین بکشید و چند لحظه‌ای را صرف تنظیم قسمت مرکزی گره کنید. هدف این است که لبه‌ها با زاویه‌های مساوی بالا آورده شوند و هر دوی آنها مستقیم و صاف زیر چانه قرار بگیرند.

۱۲. حالا لبهٔ پهن را تا کنید و آن را بالا بیاورید. می‌توانید آن را روی یکی از شانه‌ها بیندازید.

۱۳. سر لبهٔ باریک را روبه‌بالا بگردانید و آن را وارد تنها حلقهٔ افقیِ درست‌شده در قسمت پشتی گره کنید.

۱۴. لبهٔ باریک را که از داخل حلقه رد کردید، تا انتها بالا بکشید و سر جایش محکم کنید.

۱۵. سر هر دو لبه را به‌سمت پایین بگردانید، هر دو را از داخل گره رد کنید و تا انتها پایین بکشید.

۱۶. کار بستن کروات با این گره هم اینجا به پایان می‌رسد. فقط در نظر داشته باشید که تنظیم کروات با این گره متفاوت از روش‌های دیگر است: درحالی‌که با یک دست گره را گرفته‌اید، باید به‌جای لبهٔ باریک، لبهٔ پهن کروات را بکشید.

بستن کروات با استفاده از این گره کار ساده‌ای نیست. بهتر است ابتدا با امتحان‌کردن گره‌های دیگر با موارد اساسی آشنا شوید و بعد سراغ آن بروید.

۱۶. بستن کروات با گره الدریج

بستن کروات با گره الدریج

۱. کروات را دور یقه بیندازید. لبهٔ پهن در سمت راست قرار می‌گیرد. این لبه را دقیقا تا جایی پایین بیاورید که می‌خواهید در پایان، سر کروات به آنجا برسد.

۲. با دو انگشت، لبهٔ پهن را بگیرید و در قسمت پشتی آن نوعی گودی درست کنید. لبهٔ باریک را از روی آن رد کنید. سعی کنید لبهٔ باریک تا جایی که امکان دارد افقی باشد.

۳. لبهٔ باریک را بگردانید و آن را از پشت شکل صلیب‌مانندی که درست شده است، به‌صورت افقی و از راست به چپ رد کنید.

۴. لبهٔ باریک را از رو وارد حلقهٔ کروات دور گردن کنید.

۵. لبهٔ باریک را به‌صورت افقی از روی لبهٔ پهن رد کنید.

۶. سر لبهٔ باریک را روبه‌بالا بگردانید و آن را از زیر وارد حلقهٔ کروات دور گردن کنید. لبهٔ باریک را به‌صورت مورب و از چپ به راست از روی گره رد کنید. محکم آن را بکشید تا در سمت راست گره، نواری مورب درست شود.

۷. لبهٔ باریک را از پشت گره رد کنید و سپس آن را وارد نوار مورب شکل‌گرفته کنید.

۸. محکم آن را بکشید تا در سمت دیگر گره هم نواری مورب درست شود.

۹. سر لبهٔ باریک را مستقیما روبه‌بالا بگیرید، سپس آن را از زیر حلقهٔ کروات دور گردن رد کنید تا در سمت راست گره قرار بگیرد.

۱۰. سر لبهٔ باریک را دوباره روبه‌بالا بگردانید و آن را از رو وارد حلقهٔ کروات دور گردن کنید و در سمت دیگر، از زیر حلقه بیرون بیاورید. در این مرحله، لبه را خیلی محکم نکشید و اجازه دهید کمی آزاد باشد.

۱۱. سرِ لبه را روبه‌پایین و سپس به‌سمت چپ بگردانید، به‌شکلی که از زیر حلقهٔ کروات دور گردن عبور کند و داخل حلقهٔ تازه‌ای شود که مطابق شکل درست شده است.

۱۲. لبهٔ باریک را روی حلقهٔ کروات دور گردن بگردانید.

۱۳. آنچه را که از لبهٔ باریک باقی می‌ماند از دید پنهان کنید: یا آن را پشت لبهٔ پهن بیندازید یا آنکه به‌صورت افقی پشت حلقهٔ کروات دور گردن مخفی‌اش کنید. برای محکم‌کردن کروات، لبهٔ پهن را بکشید. اگر نیاز بود، نوارهای مورب گره را تنظیم کنید تا پهنای‌شان با یکدیگر برابر باشد.

بستن کروات با این گره هم مثل مورد قبلی، کار ساده‌ای نیست و نیاز به مهارت زیادی دارد.

۱۷. گره ترینیتی

بستن کروات با گره ترینیتی

۱. کروات را دور یقه بیندازید، طوری‌که لبهٔ پهن در سمت راست قرار گیرد. سپس آن را دقیقا تا جایی پایین بیاورید که می‌خواهید پس از پایان کار، سر کروات به آنجا برسد.

۲. لبهٔ باریک را به‌صورت مورب از روی لبهٔ پهن رد کنید تا شکلی ضربدرمانند درست شود؛ سپس آن را از زیر حلقهٔ کروات دور گردن وارد آن کنید.

۳. لبهٔ باریک را از روی حلقه سر جایش برگردانید.

۴. لبهٔ باریک را به‌صورت افقی از پشت لبهٔ پهن رد کنید.

۵. لبهٔ باریک را بگردانید و آن را از روی حلقهٔ کروات دور گردن وارد آن کنید.

۶. سرِ لبهٔ باریک را روبه‌پایین بگردانید و آن را از سمت دیگر حلقه، از زیر آن بیرون بیاورید، به‌شکلی که با فاصله از سمت راست گره بیرون بیاید.

۷. لبهٔ باریک را به‌صورت افقی از روی گره، از راست به چپ ببرید؛ سپس انگشت‌تان را زیر نوار افقی درست‌شده بگذارید.

۸. سرِ لبهٔ باریک را روبه‌بالا برگردانید و آن را از زیر وارد حلقهٔ کروات دور گردن کنید؛ سپس لبهٔ باریک را از داخل نوار افقی هم رد کنید. انگشت‌تان را زیر لبهٔ باریک، درست بالای گره بگذارید.

۹. لبهٔ باریک را از پشت لبهٔ پهن، از راست به چپ ببرید.

۱۰. سرِ لبهٔ باریک را روبه‌بالا برگردانید و از روی حلقهٔ کروات دور گردن، آن را داخل حلقهٔ عمودیِ کوچکی کنید که در مرحلهٔ هشتم با انگشت نگه داشتید.

۱۱. لبهٔ باریک را، همچنان که مورب و روبه‌بالا است، تا انتها بکشید و آن را از حلقهٔ عمودی کامل رد کنید و سر جایش محکم کنید.

۱۲. گره را محکم کنید و تا جای امکان سعی کنید هر سه قسمت آن از لحاظ اندازه و زاویه برابر و متوازن باشند. قسمت باقی‌مانده از لبهٔ باریک را هم یا پشت لبهٔ پهن، یا پشت حلقهٔ کروات دور گردن مخفی کنید.

بستن کروات با این گره هم مانند دو مورد قبل بسیار دشوار است و نیاز به مهارت دارد. با امتحان‌کردن گره‌های ساده‌تر شروع کنید و به‌مرور زمان سراغ گره‌های پیچیده‌تری مثل این بروید.

۱۸. بستن کروات با گره کریستنسن

بستن کروات با گره کریستنسن

۱. کروات را دور یقه بیندازید، طوری‌که لبهٔ پهن در سمت راست قرار گیرد. آن را ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر پایین‌تر از نقطه‌ای بیاورید که می‌خواهید در پایان، سر کروات به آن برسد.

۲. لبهٔ پهن را به‌صورت افقی از روی لبهٔ باریک از چپ به راست ببرید.

۳. آن را به‌صورت افقی از پشت لبهٔ باریک از راست به چپ ببرید.

۴. سرِ لبهٔ پهن را روبه‌بالا برگردانید و آن را از رو وارد حلقهٔ کروات دور گردن کنید.

۵. لبهٔ پهن را از سمت دیگر حلقهٔ کروات، از زیر آن رد کنید تا در سمت راست لبهٔ باریک قرار بگیرد.

۶. لبهٔ پهن را از روی نوارهای افقی و موربی که در مراحل قبل درست شد، از راست به چپ ببرید. انگشت‌تان را زیر این نوار افقی تازه بگذارید.

۷. لبهٔ پهن را از پشت گره و از چپ به راست رد کنید و آن را به سر جای قبلی برگردانید.

۸. لبهٔ پهن را دوباره از راست به چپ ببرید، به‌شکلی که دقیقا روی نوار افقی درست‌شده در مرحلهٔ ششم بیفتد (انگشت‌تان همچنان باید زیر نوار مرحلهٔ ششم باشد و آن را باز نگه داشته باشد). هر دو نوار افقی را اندکی با انگشت از حلقهٔ کروات دور گردن فاصله دهید.

۹. سرِ لبهٔ پهن را روبه‌بالا برگردانید و آن را از زیر، وارد حلقهٔ کروات کنید.

۱۰. سرِ لبهٔ پهن را از پشت هر دو نوار افقی داخل کنید و پایین بکشید.

۱۱. با نگه‌داشتن گره با یک دست، آن را سر جایش محکم کنید و با دست دیگر، به‌آرامی لبهٔ باریک را بکشید. با انگشت، قسمت‌های مورب گره را تنظیم کنید تا شکل ضربدرمانند آن کاملا واضح و مشخص شود.

شما معمولا از چه روشی برای بستن کروات استفاده می‌کنید؟‌ آیا گره دیگری هم هست که ما در این لیست نیاورده باشیم؟‌ نظرات خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را برای دوستان خوش‌استایل خود بفرستید.


Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *