۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳
پزشکی

بلفاروپلاستی چیست؟ (جراحی پف پلک )مزایا,مراقبتها

بلفاروپلاستی چیست؟ مراحل عمل بلفاروپلاستی به چه صورت است؟ نکاتی که قبل و بعد از عمل بلفاروپلاستی باید بدانید. چطور میتوان پف پلک را از بین برد؟ مزایای عمل بلفاروپلاستی. چه کسانی می توانند جراحی بلفاروپلاستی انجام دهند؟ تعدادجلسات و مدت زمان عمل بلفاروپلاستی. بهترین روش برای از بین بردن پف پلک ها چه روشی است؟ آیا جراحی بلفاروپلاستی نیاز به بی هوشی دارد؟ فیلم عمل بلفاروپلاستی. قیمت عمل بلفاروپلاستی. چرا جراحی پلک توصیه می شود؟

 

 

مقالات پربازدید بهترین کلینیک زیبایی در تهران :

لیفت شقیقه چگونه انجام می شود؟ انواع روش های لیفت شقیقه و مزایا و مراقبت های بعد از عمل

کاشت مو چگونه انجام می شود؟ انواع روش های کاشت مو وعوارض

تزریق ژل لب | قیمت و معرفی انواع ژل

عمل بلفاروپلاستی چیست؟

یکی از عمل های زیبایی که خیلی از خانم ها طرفدارش هستن و خیلی در زیبایی تاثیر داره ،جراحی پلک است که به آن جراحی بلفاروپلاستی می گویند . بلفاروپلاستی به معنی عمل جراحی پلک است ، که برای رفع افتادگی پلک فوقانی یا پلک تحتانی که شل شده قابل انجام است و می توان با عمل بلفاروپلاستی پوست را جمع کرد.

جراحی بلفاروپلاستی راهی است برای کاهش چین و چروک و پف چشم البته پفی که در اثر اضافه شدن چربی زیر پوست پلک باشد. برای همین این نکته بسیار اهمیت دارد که پزشک متوجه شود که پف پلک برای چی است، چون خیلی علت های دیگه هستند که میتواند باعث آبدار شدن و پف پلک چشم شوند که درمان آن جراحی بلفاروپلاستی نیست.

فقط و فقط پفی قابل جراحی است که براثر اضافه چربی باشد و پزشک با برداشتن آن چربی می تواند پف را برطرف نماید. بنابراین موارد دیگر نیز می تواند باعث پف پلک شوند مثل : بیماری های کلیوی ، رماتیسم ، ژنتیک یا به طور ارثی که پوست زیر چشم آبدار هست یا بعضی علل موضعی دیگر. بنابراین این خیلی مهم است که پزشک ابتدا دلیل پف چشم را بداند.

اینستاگرام
صفحه جدید ما را دنبال کنید

نباید تصور کرد که بعد از عمل بلفاروپلاستی هیچ چروکی پشت چشم نباید باشد. شیار پلکی باید وجود داشته باشد و یک تا دو میلی متر اضافه پوست برای کامل بسته شدن چشم رو باید پلک داشته باشد. در جراحی بلفاروپلاستی سعی می شود تا جایی که امکان دارد حتی یک یا دو میلی متر بیشتر از استانداردی که وجود دارد پوست اضافه پلک رو بردارند.به خاطره همین باز موندن یک تا دو میلی متر شیار چشمی طبیعی است و به طور متوسط بین یک تا دو ماه طول می کشد تا چشم ها کاملا بسته شود.بنابراین در مدتی که بعد از عمل بلفاروپلاستی، چشم ها بسته نمی شوند بهتر است که شب ها با پد استریل مثل گاز استریل یا پارچه تمیز چشم ها را ببندیم که از باز موندن چشم خودداری شود که دچار سوزش چشم یا مشکلاتی که در اثر خشکی چشم به وجود می آید جلوگیری شود.

در مورد پلک تحتانی نیز قضیه به همین صورت است ولی در مورد پلک تحتانی جراحی بلفاروپلاستی خیلی حساس تر است و جراح باید حرفه ای و دقیق باشد زیرا عوارض ناشی از عمل جراحی پلک تحتانی گاهی درمانش خیلی سخت است. بدترین عارضه ای که در اثر عمل پلک تحتانی ممکن است به وجود آید بیرون زدگی حاشیه پلک است که باعث بسته نشدن کامل چشم می شود.بنابراین باید چربی به اندازه و خیلی دقیق برداشته شود.

 

مراحل عمل بلفاروپلاستی به چه صورت است ؟

پوست پلک بالا،نازک ترین پوست در کل بدن است .یک لایه از عضله ،زیر پوست پلک وجود دارد. در زیر عضله پرده ای که چربی پلک را از این عضله جدا می کند وجود دارد. عضلات و لایه جدا کننده با گذشت زمان ضعیف و افتاده شده و به سمت پایین متمایل می شود که باعث پف کردگی پلک ها می شود.همچنین خود پوست هم در گذر زمان تغییر میکند. کلاژن و الاستین که از قوام پوست پشتیبانی می کنند در گذر زمان شکسته می شوند و باعث از بین رفتن حالت الاستیسیته پوست می شوند. همچنین ابروها نیز با گذشت زمان پایین می آیند و باعث افتادگی پلک ها می شوند. جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا به صورت عمده شامل برداشتن یا جا به جا کردن چربی های پلک ،همچنین برداشتن پوست اضافه ی کش آمده می باشد.
جراحی بلفاروپلاستی معمولا در کلینیک و با بی حسی موضعی انجام می شود، به این صورت که اطراف چشم بی حس می شود و بیمار در حالت آرامش قرار می گیرد ولی به خواب نمی رود و هوشیار است و یا ممکن است جراح شما با بی هوشی کامل عمل بلفاروپلاستی را انجام دهد .که باعث بی هوشی شما در طی فرآیند جراحی خواهد شد.

برای قرینه سازی هر چه بیشتر، قسمت هایی که مورد جراحی قرار خواهند گرفت را قبل از عمل ،پزشک علامت گذاری می کند . در ابتدا جراح یک برش در قسمت بالای پلک ایجاد می کند و با دقت پوست اضافی را بر می دارد،در برخی موارد یک قسمت از عضله را نیز بعد از شکاف برمی دارند.برای برداشتن چربی های اضافه و یا جا به جا کردن چربی ها ،شکاف کوچکی در لایه ی جدا کننده عضله و چربی ایجاد می کنند و جراح چربی ها را تغییر وضعیت می دهد و یا خارج می کند. تا میزان پف کردگی چشم ها را کاهش دهد.

در نهایت بریدگی ها توسط بخیه های قابل جذب یا غیرقابل جذب بسته می شود.بعد از عمل بلفاروپلاستی ممکن است کمی درد داشته باشید.پزشک شما به شما کمپرس آب سرد یا داروهای مسکن تجویز می کند تا شما احساس راحتی داشته باشید.

 

 

چه افرادی کاندیدای جراحی بلفاروپلاستی هستند؟

۱- بیشتر کاندیدای جراحی بلفاروپلاستی افراد بالای ۳۵ سال می باشند اما در صورت ارثی بودن پف دور چشم می توان در سنین پایین تر(بالای ۱۸ سال) نیز از این عمل جراحی کمک گرفت.
۲- بلفاروپلاستی مناسب افرادیست که وجود پوست اضافی منجر به از بین رفتن چین پلک بالایی شده است.
۳- بلفاروپلاستی مناسبه افرادیست که به دلیل وجود پوستی شل و اضافی در پلک بالایی،دید دچار اختلال شده است.
۴- بلفاروپلاستی مناسبه افرادیست که به دلیل ناهمواری و کوچک بودن قسمت بالایی چشم ،آرایش کردن آن دشوار شده است.
۵- بلفاروپلاستی مناسبه افرادیست که به دلیل پف دار بودن حالت چشم هایشان ،ظاهری خسته و غمگین دارند.
۶- در صورتی که در زیر چشم حالتی مانند کیسه ی چربی یا حلقه های سیاه در زیر چشم ها وجود دارد.

مزایای عمل بلفاروپلاستی :

۱- بعد از بلفاروپلاستی میدان دید خیلی بهتر خواهد شد
۲- آرایش کردن چشم با این روش راحت تر می شود.
۳- زیباتر شدن چشم ها بعد از عمل بلفاروپلاستی
۴- بلفاروپلاستی باعث از بین رفتن پوست اضافی و همینطور کم شدن چروک می شود.
۵- حالت خستگی و پف از چهره برطرف میشود.

چرا جراحی پلک توصیه می شود؟

شل شدن و از دست رفتن قوام پوست و بافت های نگه دارنده پلک ها،باعث پف پلک ها و آویزان شدن پوست این ناحیه میشود. علاوه بر این ،ظاهری نازیبا درست می کند و گاهی این افراد از سنگینی پلک ها و کاهش میدان بینایی شان شاکی هستند.پوست پلک بالا کش می آید و روی چشم می افتد. چربی اضافه در زیر پوست پلک جمع می شود و حالتی پف کرده به پلک بالا یا زیر چشم می دهد. همچنین عضلات پلک نیز شل می شوند و نمی توانند وزن پلک را به خوبی تحمل کنند.گاهی گوشه های پلک بالا پوست اضافه پیدا می کند و آویزان می شود. گاهی افتادگی پلک بالا با افتادگی ابرو نیز همراه می شود. نتیجه تمام تغییرات گفته شده در بافت پلک ها و پیرامون چشم ،این است که : چهره فرد پیرتر به نظر می رسد. چشم ها جمع تر و کوچک تر دیده می شوند. گاهی افتادگی پلک بالا میدان دید فرد را کاهش می دهد و موجب خستگی پلک و چشم می شود.در این موارد جراحی زیبایی چشم و صورت یا بلفاروپلاستی انجام می شود.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *