۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳
گردشگری

بلیط هواپیما لحظه آخری

همانطور که می دانید اغلب آژانسهای مسافرتی در زمان معینی از سال، اقدام به چارتر کردن صندلی های یک پرواز، برای مقصدی خاص می کنند. چارتر کردن یک صندلی یا بلیط هواپیما، به معنای پیش خرید یا اجاره آن از شرکتهای هواپیمایی است که همین امر نیز چارتر کننده را مجاز به تعیین قیمت بلیط هواپیما در پرواز چارتر مربوطه می کند.

حال تصور کنید که موعد سفر فرا رسیده و آژانس مسافرتی که میزان متعارفی بلیط را از شرکتهای هواپیمایی خریداری کرده، موفق به فروش صندلی های خود نشده است. تحت این شرایط اگر پرواز چارتر خالی بماند، چارتر کننده متحمل هزینه های سنگین خواهد شد از این رو بلیط لحظه آخری، بهترین راه حل موجود و معامله ای برد – برد است. بدین ترتیب که چارتر کننده، برای به حداقل رساندن ضرر خود، بلیط های باقیمانده را بسته به نوع پرواز (داخلی یا خارجی)، با تخفیفهایی ۱۰ الی ۵۰ درصدی، به فروش می رساند و مسافر نیز بلیط هواپیمای مقرون به صرفه ای را خریداری می نماید. به همین جهت است که در آخرین ساعات باقی مانده به پرواز معمولاً شاهد تبلیغاتی با عنوان آفر بلیط استانبول، بلیط کیش به تهران لحظه آخری، بلیط لحظه آخری تهران قشم، بلیط کیش لحظه آخری، بلیط هواپیما لحظه آخری تهران تبریز، بلیط دقیقه ۹۰ مشهد، بلیط لحظه آخری تهران شیراز، بلیط هواپیما لحظه آخری تهران یزد، بلیط ارزان کیش دقیقه ۹۰، بلیط لحظه آخری اصفهان به کیش، بلیط لحظه آخری هواپیما رشت به مشهد، بلیط لحظه آخری اهواز، بلیط هواپیما لحظه آخری اصفهان مشهد، بلیط لحظه آخری مشهد به تهران، بلیط آخرین لحظه استانبول، بلیط لحظه آخری مشهد به شیراز، بلیط لحظه آخری تهران مشهد، بلیط لحظه آخری چارتر خارجی، بلیط اف خورده هواپیما، پروازهای زیر قیمت، بلیط دقیقه آخر، بلیط لحظه آخری مشهد به کیش، بلیط مشهد کیش لحظه آخری، بلیط زیر ۱۰۰، بلیط پای پرواز، بلیط لحظه آخری مسقط و مواردی از این دست هستیم. شایان ذکر است این نوع بلیط در مسیرهای مختلفی به فروش میرسد که برخی از آنها نظیر بلیط لحظه آخری استانبول به تهران از جمله پر فروش ترین این بلیط ها هستند.

بلیط هواپیما لحظه آخری

خصوصیات بلیط هواپیما لحظه آخری

– در حقیقت بلیط هواپیما لحظه آخری، تفاوتی با بلیط های عادی ندارد. به زبان دیگر، هواپیما و صندلی پرواز شخصی که اقدام به خرید بلیط لحظه اخری نموده دقیقاً مشابه شرایط مسافری است که بلیط سیستمی همان پرواز را تهیه کرده است پس این تصور که بلیط های چارتری به دلیل ارزانتر بودن، صندلی و شرایط پروازی مناسبی ندارند، صحیح نیست.
از سوی دیگر، در یک پرواز خاص ممکن است ده نفر بلیط هواپیما لحظه اخری را با قیمتی ۷۰ هزار تومانی خریداری کرده باشند و سایرین بلیط سیستمی ۱۷۰ هزار تومانی نصیبشان شده باشد. همانطور که دیدید بلیط همان بلیط است و این تنها شما و آژانسی که بلیط را از آنها خریداری کرده اید، هستید که از قیمت پرداختی بلیط اطلاع دارید.

– از آنجایی که زمان خریداری بلیط هواپیما لحظه آخری، از OK کردن تا فسخ کردن بیش از استاندارد گذشته است، بنا براین اینگونه بلیط ها بر خلاف بلیط های سیستمی، در صورت خریداری، به هیچ عنوان مسترد نخواهند شد. در مواردی که امکان کنسل کردن بلیط مهیاست نیز معمولاً بلیط مشمول جریمه های سنگین حتی به اندازه هزینه خود آن می شود؛ به طور مثال ممکن است به دلایلی بلیط لحظه آخری خود را ساعاتی قبل از پرواز لغو کنید و آژانس تمامی پولی را که برای آن پرداخته اید، به عنوان جریمه برای خودش نگه دارد.

– اگر جز آن دسته از مسافرانی هستید که از مدتها قبل برای سفرشان برنامه ریزی کرده و همه چیز را آماده می کنند، شانس کمتری برای به دست آوردن بلیط لحظه آخری هواپیما دارید. اینگونه بلیط ها اگرچه از نظر مالی برای مشتریان خود مقرون به صرفه هستند اما از نظر برنامه ریزی و ساعت پرواز، هیچ حق انتخابی برای مسافر باقی نمی گذارند.
– بد نیست بدانید برای سفر رفتن با بلیط های لحظه آخری، تقریباً هر زمان می بایست آماده باشید چراکه ممکن است ساعاتی بیش به پروازتان نمانده باشد. علاوه بر اینها، معمولاً برای اینکه یک بلیط لحظه آخری ارزان هواپیما گیر بیاورید باید قید سفر در ایام پر سفر (نوروز و تعطیلات رسمی) را بزنید. در عوض ممکن است در فصلهای کم سفر، بلیطی حتی ارزانتر از بلیط اتوبوس نصیبتان شود!

خرید بلیط هواپیما لحظه آخری– همانطور که گفتیم ریسک کردن و خرید بلیط در لحظات آخر، به شما شانس بیشتری در تهیه بلیط های ارزان قیمت می دهد. بدین ترتیب می توان نتیجه گرفت که بلیط های لحظه آخری از لحاظ اقتصادی به صرفه اند اما چندان مناسب مسافرتهای دسته جمعی و خانوادگی نیستند، چراکه چیدمان صندلی در اینگونه بلیط ها، تصادفیست و مسافر نقشی در انتخاب آنها ندارد.
– درست است که بلیط لحظه آخری از آژانس مسافرتی خریداری می شود اما بد نیست بدانید که آژانس چارترکننده در ازای خرید آن، خدمات خاصی به شما نمی دهد. بدین ترتیب در صورت بروز هرگونه مشکل نظیر تاخیر یا لغو پرواز لحظه آخری، گم شدن چمدان و…می بایست به شرکت هواپیمایی مربوطه مراجعه نمایید چراکه چارترکننده، در این خصوص پاسخگو نخواهد بود.

– شایان ذکر است بلیت لحظه آخری الزاماً همیشه ارزانترین بلیط هواپیما نیست. عوامل بسیاری نظیر نوع پرواز (داخلی یا خارجی) و زمان انجام آن (فصول خلوت سال یا فصل داغ گردشگری) بر نرخ بلیط لحظه آخری تاثیرگذارند از این رو نرخ بلیط لحظه آخری که در آف سیزن (LOW SEASON) به فروش می رسد به هیچ عنوان قابل قیاس با نرخ همان بلیط، در های سیزن (HIGH SEASON) نیست.

بلیط لحظه اخری هواپیما

همانطور که گفتیم بلیط لحظه آخری هواپیما اغلب از لحاظ قیمت، برای مسافران مقرون بصرفه تر است. اما این قیمتهای مناسب بلیط لحظه آخری هواپیما هم چندان بی حکمت نیست و دو دلیل عمده دارد. بلیط لحظه اخری هواپیما زمانی ارزان است که یا زمان بسیار کوتاهی به پرواز مانده و یا اینکه مسافران از پرواز مورد نظر استقبال نکرده و ظرفیت هواپیما تکمیل نشده است. از این رو چارتر کننده برای کاهش ضرر و زیان خود، بلیط لحظه آخری هواپیما را با قیمت هایی باورنکردنی عرضه می کند و در نهایت معامله ای برد-برد را برای خود و مسافر رقم می زند.

بلیط لحظه اخری مشهد

خط تهران مشهد یکی از پر ترددترین مسیرهای پروازی ایران است که بلیط آن اغلب به صورت چارتر عرضه می گردد. از این رو بلیط لحظه آخری مشهد در اغلب مواقع در آژانسهای مسافرتی موجود است و طرفداران خاص خود را دارد. برای تهیه ارزانترین بلیط هواپیما لحظه آخری مشهد می توانید جستجوی خود در قاصدک ۲۴ را به بلیط های چارتر سامانه محدود نمایید.

بلیط لحظه آخری کیش

بلیط لحظه اخری کیش برخلاف بلیط سیستمی این مسیر که توسط خود ایرلاین عرضه می شود و نرخ و برنامه پروازی مشخصی دارد تنها به صورت چارتر عرضه می شود. از این رو قیمت بلیط لحظه آخری کیش تنها توسط چارترکننده آن تعریف می شود و نوسان نرخی آن نیز منوط به پر شدن یا خالی ماندن پرواز و تصمیم چارترکننده است. >/p>

بلیط لحظه آخری قشم

تفاوتی ندارد بلیط لحظه آخری قشم را برای اهداف کاری یا تجاری خریداری کرده اید یا قصد لذت بردن از زیبایی های طبیعی این جزیره شگفت انگیز را دارید، به هر حال قشم همیشه سرشار از جاذبه هایی بوده است که نمونه آن را در هیچ کجای جهان نخواهید یافت. این جزیره همچنین دارای بنادر صیادی و تجاری مهمی است که خریداران بلیط لحظه اخری قشم را همواره به سوی خود می خوانند پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا بلیط لحظه آخری قشم خود را از قاصدک ۲۴ خریداری نمایید.

بلیط لحظه آخری استانبول

تعرفه بلیط لحظه آخری استانبول به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری ایرانیان برای بسیاری از مسافران حائز اهمیت است. از سوی دیگر این شهر، سرشار از اماکنی برای تفریحات چند ساعته، شنا و گشت و گذار در سواحل است که قطعاً ارزش خرید یک بلیط لحظه آخری استانبول را دارند. شایان ذکر است برای اطلاع از آخرین تغییرات قیمت بلیط لحظه آخری استانبول می توانید به کانال تلگرام قاصدک ۲۴ مراجعه نمایید.

بلیط لحظه آخری نجف

مدفن امیرالمونین علی (ع) در عراق نیز جز اندک مقاصد خارجی ایرانیان است که دارای بلیط چارتر و بلیط لحظه آخری تهران نجف می باشد. برای خرید بلیط لحظه اخری نجف تنها کافیست به بخش “پرواز خارجی” در صفحه اصلی سامانه قاصدک ۲۴ مراجعه فرمایید و جستجوی خود را به بلیط های چارتر سامانه محدود نمایید.

بلیط لحظه آخری قاصدک ۲۴

خرید انواع بلیط هواپیما لحظه آخری نظیر بلیط لحظه آخری کیش، بلیط لحظه آخری مشهد، بلیط لحظه آخری شیراز به تهران و… به سادگی در سامانه خرید آنلاین بلیط هواپیما قاصدک ۲۴ امکانپذیر است. برای این کار تنها کافیست، با انتخاب مبدا، مقصد و تاریخ سفر، بلیط هواپیما مورد نظر خود را در موتور هوشمند قاصدک ۲۴ جستجو نمایید، فهرست نمایش داده شده را با فیلتر زمان محدود سازید و مناسبترین بلیط چارتر لحظه آخری را خریداری نمایید. فراموش نکنید آخرین مهلت برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری در پروازهای داخلی، یک ساعت و ۳۰ دقیقه قبل از پرواز و برای سفرهای خارجی سه ساعت پیش از پرواز است.

بلیط لحظه آخری ارزان

قوانین مرتبط با بلیط هواپیما لحظه آخری و چارتر

* استرداد بلیط

بلیط هواپیما لحظه آخری عموماً غیر قابل استرداد است چرا که مدت زمان خرید بلیط تا فسخ کردن آن به طور معمول آنقدر کوتاه است که عملاً امکان استرداد اینگونه بلیط ها وجود ندارد. در اندک مواردی که استرداد بلیط هواپیما لحظه اخری امکانپذیر است، تامین کننده خود به عنوان واسطه وارد عمل شده و طبق قوانین چارتر کننده، بلیط را مسترد کرده و پس از دریافت وجه از چارتر کننده، باقی مبلغ بلیط را به مسافر عودت می کند. شایان ذکر است که مبلغ دریافت شده تحت عنوان کارمزد توسط تامین کننده، بعد از استرداد بلیط هواپیما لحظه آخری و چارتر، مسترد نخواهد شد.

* تغییر نام بلیط هواپیما

تغییر نام در بلیط هواپیما لحظه اخری و چارتر درصورت امکان، توسط خود مسافر و با همکاری تامین کننده صورت می پذیرد و مسافر تمامی خسارات مرتبط را متقبل خواهد شد.

* جابجایی بلیط هواپیما

جابجایی بلیط هواپیما لحظه آخری و چارتر، تنها با سهمیه بلیط آژانس مسافرتی چارتر کننده اولیه امکان پذیر می باشد و پرداخت هرگونه خسارات احتمالی بر عهده شخص مسافر است.

* جا ماندن مسافر از پرواز

جا ماندن مسافر دارای بلیط هواپیما لحظه آخری و چارتر از پرواز، به منزله خسارت ۱۰۰% ای می باشد و هیچ وجه ای در قبال ان به مسافر برگردانده نمی شود از این رو تمامی مسئولیت ان به عهده مسافر است .

* تغییر زمان پرواز توسط آژانس چارتر کننده

در مواردی که آژانس چارتر کننده، به دلیل کنسل شدن پرواز، نقص فنی و… اقدام به تغییر ساعت پرواز و یا حتی تامین کننده هواپیمایی و … می نماید، تامین کننده هیچ مسئولیتی نداشته و تنها وظیفه اطلاع رسانی را برعهده خواهد داشت.
در پایان یادآور می شویم به طور معمول، بلیط هواپیما لحظه آخری را در شرایطی که ترافیک پروازی کمتر است یا دیگر زمانی به انجام پرواز نمانده، می توانید با بهای کمتری خریداری نمایید. بلیط لحظه آخری امکان استرداد یا تغییر تاریخ ندارد و می بایست قبل از اینکه قصد سفر کنید، برای آن آماده باشید.
– اگر به عنوان یک مدیر یا کارمند، ناگزیر از سفرهای کاری متعدد هستید، باید بگوییم که بلیط هواپیما لحظه آخری، مناسبترین انتخاب برای کاهش هزینه های کمپانی شماست. با این وجود بهتر است قبل از خرید بلیط لحظه آخری هواپیما، خوب جستجو کنید و با کسانی که تجربه خرید اینگونه بلیط ها را دارند، مشورت نمایید. فراموش نکنید کوچکترین اشتباه می تواند طوری برایتان هزینه بتراشد که انگار هیچ تخفیفی از ابتدا وجود نداشته است.
– در بلیط های لحظه آخری، نرخ توسط آژانسهای مسافرتی تعیین می شود پس پای هیچ واسطه ای در میان نیست. از سامانه های آنلاین معتبر خرید کنید و پول را مستقیم و بی واسطه واریز نمایید.
– درنهایت قبل از رزرو بلیط هواپیما لحظه آخری، به خوبی تمامی گزینه ها را بررسی کنید و پرواز انتخابی تان را چک نمایید. فراموش نکنید ساعت حرکت، فرودگاه مقصد، صندلی ها و نحوه سرویس داخل هواپیما، حتی در مسیرهای پروازی کوتاه می توانند نقش مهمی در کیفیت یک سفر داشته باشند.
در پایان علاوه بر زمانبندی مناسب در خرید بلیط هواپیما لحظه آخری ارزان، دقت، صبر و حوصله را نیز چاشنی کارتان کنید تا بهترین خریدها را تجربه نمایید. همکاران صبور ما در تیم پشتیبانی سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما قاصدک ۲۴، هفت روز هفته به صورت تمام وقت آماده پاسخگویی و رفع نیازمشتریان گرامی هستند از این رو در صورت بروز هرگونه اشکال در روند خرید بلیط هواپیما لحظه اخری می توانید با این بخش تماس حاصل فرمایید.

آیا بلیط لحظه آخری همان بلیط چارتر است؟

بله، بلیط لحظه آخری همان بلیط چارتری است که به علت نزدیک شدن به زمان پرواز، معمولاً ارزان تر از حد معمول به فروش می رسد.

آیا بلیط لحظه اخری قابل استرداد است؟

قوانین کنسلی و استرداد بلیط لحظه آخری دقیقاً همان قوانین بلیط چارتر است و درصد کنسلی این بلیط مطابق قوانین چارتر کننده آن می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص اینجا کلیک کنید.

بلیط لحظه آخری در چه مسیرهایی قابل رزرو و خریداری می باشد؟

از آنجایی که بلیط لحظه آخری در حقیقت همان بلیط چارتر هواپیما است، این بلیط در هر مسیری که بلیط هواپیما چارتری در آن به فروش می رسد، قابل رزرو و خریداری می باشد.

قیمت بلیط لحظه آخری برای کودکان چقدر است؟

این بلیط دارای دو تعرفه نرخی نوزاد و بزرگسال است و قیمت بلیط لحظه آخری برای کودکان بالای دو سال، با قیمت بلیط بزرگسالان برابر است.

آیا پس از خرید بلیط لحظه آخری می توانم نام مسافر را تغییر دهم؟

در بلیط های لحظه آخری تغییر نام مسافر در بلیط، طبق قوانین چارتر کننده قابل پیگیری است. از این رو این درخواست با دریافت جریمه امکانپذیر است.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *