۳۰ فروردین, ۱۴۰۳
اجتماعی

بهترین رنگ موکت برای پذیرایی کدام است؟

رنگ موکت پذیرایی

موکت ها در دکوراسیون داخلی از کفپوش های بسیار محبوب هستند. انواع موکت تایل، مکت پرز بلند و پرز کوتاه در اتاق ها و اتاق پذیرایی استفاده می شود. موکت ها عایق صدا و حرارت هستند و راه رفتن روی موکت های نرم احساس خوبی به همراه دارد. اما یک مشکل جدی در فرش کردن منزل با موکت وجود دارد و آن انتخاب رنگ موکت پذیرایی است. برای اینکه بهترین رنگ را برای موکت اتاق پذیرایی انتخاب کنید چه معیارهایی را در نظر می گیرید؟

انتخاب رنگ موکت پذیرایی

رنگ کف اتاق پذیرایی تاثیر زیادی در دکوراسیون داخلی دارد. کوچکترین اشتباه می تواند فضا را دلگیر و زشت نشان دهد. در صورتی که بدون توجه به سایر المان های طراحی، رنگ موکت پذیرایی را انتخاب کنید خیلی زود از انتخاب پشیمان می شوید. موکت مناسب می تواند پذیرایی را بزرگ تر و کجلل تر نشان دهد طرح، جنس، بافت و رنگ موکت همگی روی فضا تاثیر می گذارند.

تک رنگ انتخاب کنید

بهترین رنگ موکت پذیرایی یک رنگ خاص و تک رنگ با توجه به طراحی داخلی است . انتخاب موکت تک رنگ برای دکوراسیون ایده آل است. به این ترتیب می توانید سایر عناصر دکوراتیو را با رنگ موکت هماهنگ کنید. طیف تیره و روشن موکت برای پذیرایی مناسب است و این بستگی به اندازه فضا و نور محیط دارد.

اگر پذیرایی فاقد نور طبیعی است رنگ موکت پذیرایی را از طیف تیره انتخاب نکنید. رنگ های تیره فضا را کم نورتر و دلگیرتر نشان می دهند. اگر فضا به اندازه کافی بزرگ است و امکان استفاده از نور روز هم وجود دارد در انتخاب طیف رنگی قهوه ای تیره برای اتاق پذیرایی تردید نکنید.

رنگ روشن محبوب ترین رنگ موکت پذیرایی است که مناسب سبک طراحی مدرن و سنتی است. در طراحی سنتی با استفاده از یک قالیچه رنگارنگ در روی موکت و وسط اتاق، فضا را گرم و صمیمانه کنید.

برای اینکه موکت تک رنگ فضا را یکنواخت و رسمی نکند از کوسن های رنگی برای روی مبلمان استفاده کنید. به این ترتیب می توانید با تغییر فصل، کوسن ها را هم از رنگ دیگر انتخاب کنید و با کمترین هزینه بیشترین تغییر را در دکوراسیون داخلی داشته باشید.

بهترین رنگ موکت پذیراییوقتی مبلمان طرح دار است

هر چه در مورد انتخاب رنگ موکت پذیرایی حساسیت به خرج دهید نتیجه کار رضایت بخش تر است. استفاده از رنگ های خنثی در اتاق پذیرایی برای کاستن از بی نظمی ها توصیه می شود. وقتی مبلمان طرح دار و رنگارنگ است باید برای حفظ تعادل کف منزل را ساده در نظر بگیرید. موکت کرم رنگ، طوسی، بژ و … از رنگ های خنثی برای حفظ تعادل بصری در محیط بسیار عالی است. در این صورت اجزای دکوراتیو جذابیت بیشتری دارند و به لحاظ بصری اتاق شیک تر و منظم تر دیده می شود.

استفاده از رنگ های خنثی در کف اتاق پذیرایی یک مشکل بزرگ دارد و آن اینکه پس از مدتی فضا خسته کننده و یکنواخت به نظر می رسد. بنابر این هرگز به همراه پرده های ساده و مبلمان تک رنگ از موکت به رنگ خنثی استفاده نکنید. البته یک ترفند عالی برای جلوگیری از یکنواختی در چیدمان منزل وجود دارد و آن هم استفاده از کوسن های رنگی و تزئینات دکوراسیون رنگارنگ است. مجسمه های کوچک تزئینی، آباژور طرح دار و  حتی یک قالیچه کوچک روی موکت می تواند احساس فضا را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید
قیمت موکت خارجی چقدر است؟

بر اساس سبک زندگی انتخاب کنید

کف اتاق پایه طراحی و دکوراسیون داخلی است. استفاده از انواع کفپوش های مدرن و سنتی در ساختمان های مسکونی بستگی به سبک طراحی دارد. اگر برای فرش کردن کل خانه و اتاق پذیرایی از موکت استفاده می کنید باید در انتخاب رنگ موکت دقت بیشتری داشته باشید. این رنگ می تواند روحیه و احساس فضا را تغییر دهد و موجب احساس گرمی و صمیمیت و ایجاد حس افسردگی در خانه شود.

اما بیش از هر چیزی این سبک زندگی خانواده هاست که ملاک انتخاب رنگ موکت پذیرایی است. اگر دارای فرزند هستید و یا خانواده پر رفت و آمدی دارید با انتخاب موکت رنگ روشن خود را به حمت زیادی می اندازید. شاید استفاده از موکت سیاه چندان متداول نباشد اما حتما می توانید برخی رنگ های تیره تر را برای موکت خانه انتخاب کنید.

موکت های رنگ روشن لکه ها را نشان می دهند و مناسب خانواده هایی که فرززندان کوچک دارند، نیستند. رنگ خیلی تیره هم انتخاب خوبی برای رنگ موکت پذیرایی نیست زیرا گرد و خاک را خیلی بیشتر نشان می دهد. به خصوص اگر از حیوانات خانگی نگهداری می کنید در انتخاب رنگ موکت دقت کنید. موی حیوانات خانگی روی موکت های تیره بیشتر دیده می شود.

موکت طرح دار پذیراییطرح های رنگی برای موکت پذیرایی

نظرتان در مورد موکت های طرح دار و چند رنگ چیست؟ اگر علاقه به انتخاب موکت های چند رنگ دارید می توانید از طیف رنگی مورد نظرتان یک موکت شیک را برای اتاق پذیرایی انتخاب کنید. طرح و رنگ موکت پذیرایی هر چه شلوغ تر باشد، بیشتر به بافت فرش شباهت پیدا می کند. استفاده از رنگ های پر انرژی برای دکوراسیون کف اتاق پذیرایی یک ایده هوشمندانه برای ایجاد فضایی شاد و صمیمانه در خانه است.

رنگ موکت پذیرایی می تواند تک رنگ و یا رنگارنگ باشد. موکت های رنگارنگ به صورت طرح دار هستند و از چندین رنگ تیره و روشن تولید شده اند. به طور معمول فرش کردن همه اتاق ها و کل منزل با موکت رنگارنگ چندان رایج نیست. اغلب یک موکت رنگارنگ به عنوان فرش در اتاق پذیرایی استفاده می شود.

موکت های چند رنگ از زیباترین طرح ها و رنگ موکت پذیرایی هستند که کمتر در ساختمان های اداری به کار می روند. موکت اداری اغلب از رنگ های خنثی و به صورت تایل استفاده می شود. در حالی که انواع موکت پذیرایی به صورت موکت رول و ظریف تر تولید می شوند.

تنها یک نکته مهم در انتخاب موکت های چند رنگ و طرح دار وجود دارد. یادتان باشد که این موکت ها به تنهایی و به عنوان فرش استفاده می شوند بنابر این نباید روی موکت طرح دار و چند رنگ را با قالیچه تزئین کنید. انداختن قالیچه روی موکت طرح دار اصلا ایده مناسبی نیست.

از همه اینها که بگذریم تصمیم گیرنده نهایی شمایید؟ رنگ موکت پذیرایی را از طیف رنگ مورد علاقه تان انتخاب کنید. کدام رنگ حس و حال تان را تازه می کند؟

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *