۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت سال ۲۰۲۲

در اینجا به معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت سال ۲۰۲۲ با برندهای مختلفی نظیر ام اس آی، دل، اچ پی و ایسر بپردازیم که با پایین‌ترین هزینه، بالاترین قدرت پردازشی و گرافیکی را در اختیارمان می‌گذارند

لپ تاپ های گیمینگ معمولا محصولاتی پریمیوم هستند و قیمت بالایی دارند. دلیل این قیمت سرسام‌آور عمدتا هزینه بالای جمع کردن قطعات قدرتمند این دستگاه در محفظه‌ای کوچک و قابل حمل است.

با این حال همه مجبور نیستند برای در اختیار داشتن یک لپ تاپ گیمینگ متحمل هزینه سنگینی شوند. بنابراین گیمرهایی که با پایین آوردن برخی تنظیمات در بازی‌های سنگین مشکلاتی نداشته باشند و بتوانند ظاهر کمی ارزان قیمت‌تر لپ تاپ های گیمینگ را تحمل کنند، قادر خواهند بود محصولی قدرتمند و با قابلیت‌های بالا را با هزینه‌ای پایین‌تر خریداری کنند.

در اینجا قصد داریم در گجت نیوز به معرفی تعدادی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت سال ۲۰۲۲ در کلاس‌های مختلف عملکردی و قیمتی بپردازیم.

پیش از این که ادامه متن را مطالعه فرمایید، دقت کنید که ملاک انتخاب محصولات این لیست عملکرد فنی محصولات در مقایسه با قیمتشان خواهد بود. به همین دلیل انتظار نداشته باشید با محصولی بسیار جدید یا لپ تاپی مجهز به کارت گرافیک‌های RTX 3070 یا RTX 3080 در این لیست روبرو شوید. با این وجود، تمامی محصولات این لیست قادر به اجرای بازی‌های جدید و مدرن؛ البته با کیفیت گرافیکی پایین‌تر (تنظیمات گرافیکی متوسط یا پایین) خواهند بود.

به عنوان یک قاعده، حداقل مشخصات سخت افزاری زیر برای انتخاب یک لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت مورد نیاز خواهد بود:

  • پردازنده: AMD رایزن ۴۰۰۰ یا ۵۰۰۰ و یا پردازنده نسل نهم اینتل
  • حداقل هشت گیگابایت رم
  • کارت گرافیک: حداقل GTX 1650 یا بالاتر با چهار گیگابایت VRAM
  • ترکیب حافظه SSD و HDD

با این فرضیات، با معرفی برترین لپ تاپ های خوش قیمت مناسب برای گیمینگ با ما همراه باشید.

بهترین لپ تاپ گیمینگ از حیث عملکرد و قیمت – دل G15

شروع قیمت: ۸۰۰ دلار

لپ تاپ G15 دل

Dell یکی از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در عرصه تولید لپ تاپ‌ها است و به عنوان یکی از کمپانی‌هایی شناخته می‌شود که قادر است توازن مناسبی بین قیمت و عملکرد محصولاتش برقرار کند. دل جی ۱۵ نمونه‌ای از مهارت این کمپانی است که به پردازنده‌های بسیار بهینه Ryzen 5 5600H کمپانی AMD مجهز است و در کنار آن از کارت گرافیک فوق‌العاده RTX 3050 Ti با چهار گیگابایت VRAM بهره می‌برد.

این لپ تاپ همچنین هشت گیگابایت رم DDR4 داشته و از ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD بهره می‌برد. این لپ تاپ بر خلاف شرایط مورد نیاز این لیست فاقد حافظه ترکیبی است. اما همین ۵۱۲ گیگابایت حافظه برای نصب چندین بازی مناسب به نظر می‌رسد و این لپ تاپ را به محصولی ایده‌آل از این حیث تبدیل می‌کند. البته منظور از بازی، در اینجا هر عنوانی به جز کال آف دیوتی وارزون است؛ چراکه اگر قصد نصب این بازی را داشته باشید، احتمالا بخش زیادی از حافظه SSD شما اشغال خواهد شد!

در گجت نیوز بخوانید: لپ تاپ گیمینگ Dell G15 با پردازنده AMD Ryzen 6000 و گرافیک انویدیا GeForce RTX سری ۳۰ معرفی شد

آنچه این لپ تاپ جدید و خوش قیمت دل را به محصولی ارزشمند تبدیل می‌کند، توانایی سی پی یو و کارت گرافیک آن در اجرای بازی‌ها بر روی صفحه نمایش ۱۰۸۰p و ۱۲۰ هرتزی است. با استفاده از تنظیمات صحیح، کارت گرافیک این دستگاه قادر است حداکثر کیفیت ممکن را بر روی صفحه نمایش ۱۵ اینچی خود نمایش دهد.

از سوی دیگر، پردازنده این لپ تاپ همچنین قادر است برخی امور اداری و مهندسی را هم به خوبی انجام دهد. بنابراین علاوه بر استفاده‌های گیمینگ، لپ تاپ G15 دل می‌تواند محصولی بسیار عالی برای انجام امور کاری و اداری باشد.

بهترین لپ تاپ با پردازنده اینتل – ایسر نیترو ۵

شروع قیمت: ۸۱۵ دلار

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت سال 2022

لپ تاپ های سری نیترو ۵ ایسر سال‌هاست که پای ثابت لیست برترین لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی هستند. به همین جهت این کمپانی تایوانی کاملا با فضای این دسته محصولات آشناست. علیرغم اینکه Acer Nitro 5 محصول چندان باریکی نیست و شاسی آن اکثرا از پلاستیک ساخته شده است، اما کمتر محصولی در این رده قیمتی قادر به ارائه عملکرد فنی هم‌تراز با این لپ تاپ است. نسل جدید از این لپ تاپ ها هم قدرتمندتر از همیشه ساخته شده و با بهره گرفتن از پردازنده‌های اینتل با جدیدترین کارت گرافیک‌های RTX انویدیا به یکی از ارزشمندترین لپ تاپ های گیمینگ بازار تبدیل شده است.

کانفیگ جدید این لپ تاپ از یک پردازنده نسل دهمی اینتل Core i5-10300H و کارت گرافیکی RTX 3050 انویدیا با چهار گیگابایت VRAM تشکیل می‌شود. همچنین صفحه نمایش این لپ تاپ هم رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ رفرش ۱۴۴ هرتزی دارد. بعلاوه، هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگ حافظه SSD هم توانایی‌های گیمینگ این دستگاه را به حداکثر مقدار ممکن می‌رسانند.

همچنین بخوانید: لپ تاپ گیمینگ ایسر نیترو ۵ با یک نمایشگر غول پیکر ۱۷.۳ اینچی معرفی شد

البته حافظه ۲۵۶ گیگابایتی SSD این دستگاه طبیعتا برای گیمرهای حرفه‌ای کم خواهد بود. به همین جهت ایسر محصول جدیدش را به درگاه کارت حافظه M.2 و حافظه‌های ۲.۵ اینچی مجهز کرده تا مشکلی از بابت فضای ذخیره‌سازی وجود نداشته باشد. در صورتی که قصد استفاده از حافظه‌های SATA را داشته باشید، خرید SSD های اضافی هم چندان گران تمام نخواهد شد!

بهترین لپ تاپ گیمینگ باریک – MSI GF63 Thin

قیمت: ۷۵۰ دلار

لپ تاپ باریک MSI

بعید است که در بازه قیمتی ۷۵۰ دلاری بتوانید لپ تاپی پیدا کنید که هم قادر به اجرای بازی‌های مدرن بوده و هم طراحی ظریف و باریکی مانند MSI GF63 Thin داشته باشد. این محصول به خوبی توانسته گپ بین لپ تاپ های ارزان قیمت و باریک را پر کرده و البته عملکرد فنی درخور توجه را هم چاشنی کار کند!

این لپ تاپ به کارت گرافیک GTX 1650 و پردازنده اینتل نسل نهمی Core i5-9300H مجهز است و هشت گیگابایت رم دارد. طبیعتا این مشخصات سخت افزاری به اندازه برخی دیگر از محصولات حاضر در این لیست قدرتمند نیست؛ اما باید در نظر داشت که این سیستم سخت افزاری درون بدنه‌ای به ضخامت ۰.۸۵ اینچ جای گرفته است.

همچنین ضخامت کم MSI GF63 Thin مانع از تعبیه سیستم خنک‌کننده قدرتمند در آن نشده و شاهد استفاده از فن‌ها و دریچه‌های مختلفی به منظور تهویه مناسب هوا هستیم.

محصول جدید و باریک ام اس آی لپ تاپی مناسب برای گیمینگ سبک و انجام برخی امور اداری است. در عین حال، طراحی ظریف و باریک آن نیز نکته مهم دیگری است که توجهات بسیاری را به آن جلب خواهد کرد.

بهترین عملکرد فنی – MSI GF65

قیمت: ۱۱۰۰ دلار

لپ تاپ گیمینگ ام اس آی

اگر قصد دارید بدون هزینه کردن رقمی بالا یک لپ تاپ گیمینگ با کارت گرافیک RTX 3060 در اختیار داشته باشید، کمپانی ام اس آی پیشنهاد فوق‌العاده‌ای برای شما دارد! لپ تاپ MSI GF65 محصولی اقتصادی است که با قیمتی کمی بیشتر از ۱۰۰۰ دلار، عملکرد فنی تکرارنشدنی کارت گرافیک RTX 3060 را در اختیارتان قرار می‌دهد.

در کنار این کارت گرافیک قدرتمند، MSI GF65 همچنین به پردازنده نسل دهمی Core i5-10500H اینتل هم مجهز خواهد بود.

این لپ تاپ، بر خلاف مورد قبل کمی سنگین و زمخت طراحی شده؛ اما باید در نظر داشت که درون آن از قدرتمندترین پردازنده‌ و کارت گرافیک ممکن در این بازه قیمتی استفاده شده است. همچنین هشت گیگ رم و ۵۱۲ گیگ حافظه SSD هم از دیگر مشخصات این محصول MSI به شمار می‌روند.

صفحه نمایش GF65 اندازه‌ای ۱۵.۶ اینچی داشته و از نرخ رفرش ۱۴۴ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰p بهره‌مند است. به این ترتیب می‌توان انتظار عملکردی درخور توجه را در بازه قیمتی حدود ۱۰۰۰ دلار از این لپ تاپ داشت.

بهترین لپ تاپ با قابلیت سفارشی سازی – HP Pavilion Gaming 15

شروع قیمت: ۶۳۰ دلار

لپ تاپ گیمینگ hp

ممکن است بتوانید در بازه قیمتی بین ۶۰۰ یا ۷۰۰ دلار لپ تاپ هایی با عملکرد فنی قابل قبول پیدا کنید. با این وجود، آنچه لپ تاپ Pavilion Gaming 15 اچ پی را از دیگران متمایز می‌کند، امکان شخصی سازی فوق‌العاده آن است؛ به طوری که می‌توانید با در نظر گرفتن هزینه خود، مناسب‌ترین سیستم گیمینگ را سرهم‌بندی کرده و سفارش دهید.

گزینه‌های پیش روی شما برای خرید پردازنده، دو نمونه از سری رایزن ۵۰۰۰ ای ام دی هستند که هر دو در کنار کارت گرافیک‌های GTX 1650 انویدیا قرار خواهند گرفت. همچنین، گزینه‌های مختلفی برای رم، SSD و HDD در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که می‌توانند بسته به هزینه، یکی را انتخاب کنند.

یکی از برترین کانفیگ‌های این لپ تاپ، نمونه‌ای با پردازنده هشت هسته‌ای رایزن ۵۸۰۰H، کارت گرافیک انویدیا GTX 1650، شانزده گیگ رم، ۲۵۶ گیگابایت اس اس دی، یک ترابایت حافظه HDD و صفحه نمایش ۱۰۸۰p با نرخ رفرش ۱۴۴ هرتز است که ۹۳۰ دلار قیمت دارد.

بعید است بتوانید در این بازه قیمتی محصولی با این عملکرد پیدا کنید. با این حال با کاهش میزان رم یا نرخ رفرش صفحه نمایش حتی می‌توان قیمت را از این هم پایین‌تر آورد! به طور خلاصه، HP Pavilion Gaming 15 را باید یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت سال ۲۰۲۲ دانست که از حیث قابلیت شخصی‌سازی رقیب ندارد.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *