۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳
سیاسی

بیانیه مشترک آمریکا و تروئیکای اروپا درباره قطعنامه آژانس

به نقل از تارنمای وزارت خارجه انگلیس سه کشور اروپایی عضو برجام به همراه آمریکا با صدور بیانیه مشترکی از تصویب قطعنامه ضد ایرانی در آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال کردند.

بر اساس این گزارش در این بیانیه آمده است ما دولت های فرانسه، آلمان، انگلیس و  ایالت متحده را از تصویب قطعنامه شورتای حکام آژانس در مورد ایران را استقبال کردند.

در این بیانیه ادعا شده است که این قطعنامه در واکنش به همکاری ناکافی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد این موضوعات در سال جاری به تصویب رساند.شورا با این اقدام پیام روشنی ارسال کرد مبنی بر اینکه ضروری و فوری است که ایران به تعهدات پادمانیی خود تحت آن پایبند باشد و اقدامات مشخص را بدون تاًخیر انجام دهد.

این بیانیه همچنین مدعی شد، ایران باید توضیحان فنی معتبری برای ذرات اورانیوم شناسایی شده در سه مکان اعلام نشده ارائه کند و محل نگهداری مواد هسته ای مرتبط با تجهیزات آلوده را روشن کند. این قطعنامه حمایت تزلزل ناپذیر شورای امنیت از تلاش های طولانی مدت آژانس بین المللی آژانس اناین بیارژی اتمی با ایران برای حل و فصل این مسائل حیاتی را مورد تاًکید قرار داده است.

این بیانیه می افزاید: همانطور که کرده ایم اگر ایران این کار را انجام دهد و مدیر کل بتواند گزارش دهد که مسائل باقی مانده پادمانی دیگر حل نشده نیستند،شورا می تواند بررسیی خود درباره این موضوع را متوقف کند.

در این بیانیه ادعا شده است ما امیدواریم که ایران از این فرصت برای همکاری با انرژی اتمی برای بستن این موضوعات باقیمانده

استفاده کند تا هیچ اقدام دیگری در مورد این موضوعات ضروری نباشد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در سال های گذشته برخی از ادعاهای مطروح شده از سوی رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای ایران را مورد توجه قرار داده و تکرار کرده است .

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *