۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳
علمی

تاًثیر گذارترین و قدرتمند ترین مردان جهان

 

همه زندگی ما تحت تاًثیر اقدامات تعدادی از مردان قدرتمند،ثروتمند و یا با نفوذ بوده است. ممکن است آنها را نشناسیم ،  یا هرگز آنها را ملاققات نکرده باشیم یا حتی از وجود آنها خبر نداشته باشیم .اما تاًًثیری که آنها اعمال می کنند ، جهان را تحت تغیید قرار داده است. برخی از آنها نام آشنا هستند و مرتباً در تلویزیون ،روزنامه ها و مجلات ظاهر می شوند ، در حالی که برخی دیگر از کانون توجه دوری می کنند . با این وجود ،حوزه در سراسر جهان گسترش می یابدو تاریخ شکل می دهد.

در این فهرست نگاهی به برخی از تاًثیر گذارترین مردان جهان می اندازیم که از کجه آمده اند و چگونه در جهان تفاوت ایجاد کرده اند. نکته جالب توجه اینکه اکثر این افراد در حوزه تکنولوژی فعالیت دارند.

تاًثیرگذارترین مردان درجهان امروز قرن۲۱

شاید هیجاان انگیز ترین و جاه طلب ترین نجیب زاده امروزی روی کره زمین ، اشتیاق ماسک به فناوری های جدید الهام بخش باشد.مدیر عامل تسلا موتورز با هدف ارائه خودروهای برقی ارزان به جهان ، صنعت خودروسازی را به قرن بیست و یکم کشانده است . گویی این کافی نیست او همچنین مدیر عامل اسپیس ایکس است. شرکتی که ماًموریت آن فراهم کردن دسترسی آسسان به فضا است.

مارک زاکربرگ(mark zuckerberg)

رسانه های اجتماعی جهان را آن طور که می شناسیم متحول کرده اند. صرف نظر از اینکه از آن استفاده می کنیم یا نه . نمی توان شک داشت که تقریباً همه جنبه های زندگی را تغیسیر داده است. از نحوه تعامل ما با یکدیگر تا گزارش رویداد های مهم جدید و فیسبوک در قلب این تغییر بوده است.

یکی از ثروتمند ترین مرداان جهان فارغ التحصیل هاروارد یک بشردوست برجسته است و در دسامبر ۲۰۱۲ اعلام کرد که بقیه عمر خود را صرف ترویج برابری و ارتقای توان انسانی خواهد کرد.

ساتیا نادلا(satya nadela)

او ممگن است نام آشنا نباشد،، اما به عنوان مدیر عامل شرکت پیشرو کامپیوتر،مایکروسافت،ساتیا نادلا جایگاهی برجسته در جهان دارد.این مدیر بازرگانی هندی الاصلاز اوایل دهه ۱۹۹۰ در مایکروسافت کار می کرد و در سال ۲۰۱۴ به عنوان مدیر عامل منصوب شد .ساتا نادلابه عنوان رئیس یکی از برجسته ترین شرکت های جهان در قلب رشد و توسعه شرکت بوده و در حال رشد است.

تیم کوک(tim cook)

ممکن است کمتر کسی در جهان وجود داششته باشد که از برند اپل آگاهی نداشته باشد. اما تیم کوک ،مدیر عامل شرکت ممکن است چندان شناختهشده نباشد گرچه اپل امروز یک غول جهانی در همه جا حاضر است.

لری پیچ(LarrYPage)

اگر کاری که انجام می دهدزبان ما را تغییر دهد،نشانه آن است که کسی واقعاً به یک موقعیت نفوذ جهانی رسیده است .لری پیچ مدیر عامل گوگل این کار را انجام داده است .گوگل نه تنها محبوب ترین موتور جست و جوی جهانی است ، بلکه تقریباً به یک فعل تبدیل شده است.

مایکل بیومبرگ(michael Bloomber)

غول تجاری آمریکایی یکی از ثروتمند ترین افراد جهان،بنیان گذار امپراتوری مالی و رسانه ای جهانی. بلومبرگ LP است .با این حال به لطف مشارکت سیاسی اوحوزه نفوذ او بسیار فراتر است.

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *