۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده

تماس دختر هشت ساله بریتانیایی با ایستگاه فضایی تنها با یک رادیوی آماتور!

«ایزابلا پین» دختر هشت ساله‌ بریتانیایی آنقدر خوش شانس بود که از طریق رادیو آماتور پدرش موفق به برقراری ارتباط با ایستگاه فضایی شد. «کیل لینگرن» فرمانده خدمه ماموریت «SpaceX Crew-4» به این تماس پاسخ داد. ایزابلا نام و سن خود را به فضانورد ناسا گفت و درنهایت برای پاسخ به این تماس تشکر کرد.

ایزابلا می‌گوید هنگامی که تماس برقرار شد، احساس کرده که به رویای خودش رسیده است. تماس و مکالمه او با فضانورد ناسا حدود ۴۵ ثانیه طول کشید. فضانورد پس از آنکه ایزابلا خودش را معرفی کرد، به او گفت: «به ایستگاه فضایی بین‌المللی خوش آمدید. ایستگاه فضایی بین‌المللی، بفرمایید.»

در نهایت لینگرن از پین بابت این همه ذوق و علاقه تشکر کرد و پین نیز برای او پروازی ایمن را آرزو کرد.

پدر ایزابلا در پاسخ به سوالی در توییتر درباره نحوه اتصال رادیو آماتور او به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) گفت: « مجموعه‌ای از شرایط خاص وجود دارد که به کمک آن می‌توانید با یک فضانورد صحبت کنید. این کار دانش کمی نیاز دارد، اما برقراری ارتباط بیشتر به شانس شما برمی‌گردد.»

پدر ایزابلا زمانی را به یاد می‌آورد که ایزابلا دو ساله بود و روی زانوی او می‌نشست تا صحبت دانش‌آموزان مدرسه «Wellesley House» با فضانوردان در ایستگاه فضایی را تماشا کند – رویدادی که پدر مسئول سازماندهی ان بود. اما حالا ایزابلا خودش شانس صحبت کردن به صورت مستقیم با فرمانده پرواز اسپیس ایکس را داشته است.

تصاویر ثبت شده از ایزابلا پس از برقراری تماس نشان می‌دهد که چقدر خوشحال است. لینگرن درباره این ارتباط توییت کرد: «من با استفاده از ایستگاه رادیویی آماتور «ARISS» برای صحبت با دیگر ایستگاه‌های رادیویی آماتور استفاده کرده‌ام. اما این که مخاطب من یک دختر هشت ساله بود، واقعا مرا به وجد آورد.»

لینگرن از سال ۲۰۰۹ در ناسا فعالیت می‌کند و این دومین ماموریت او به فضا برای حضور در ایستگاه فضایی است. او اولین بار در ژوئیه تا دسامبر ۲۰۱۵ در فضا حضور داشت و یک راهنمایی فضایی را به نام خود ثبت کرد. این ایستگاه تا سال ۲۰۳۱ به صورت رسمی به فعالیت خود در فضا پایان می‌دهد.

منبع:دیجیاتو

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *