۲۸ فروردین, ۱۴۰۳
پزشکی

تولید دو داروی جدید برای نخستین بار در شرکت داروسازی سها هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر از ساخت و  تولید دو داروی جدید در شرکت دارو سازی سها خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ دکتر کریم همتی در خصوص روند تولید دارو در زیر مجموعه های جمعیت هلال احمر گفت:شرکت دارو سازی سها در مسیر تحقیق و توسعه صنعت دارو، جهت تولید فرآورده های ضد درد و آنتی دیابت جدید اقدامات مهمی انجام داده است و همچنین چندین محصول گیاهی به لیست محصولات تحقیقاتی شرکت سها افزوده شده است.

وی افزود :مشخصاً تولید فرآورده های جدید زمان بر بوده که از دلایل عمده آن مطالعات پایداری و بهینه سازی فرمولاسیون، تهیه مواد اولیه از منابع مورد تایید برای ساخت سری صنعتی و پروسه نسبتاً طولانی گرفتن پروانه از سازمان غذا و دارو است.امیدواریم با این حال به زودی این داروها وارد بازار شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: امروز شربت پروپولیس با ترکیب منحصر به فرد برای تقویت سیستم ایمنی بدن اولین بار در شرکت دارو سازی سها ساخته شده و مدارک لازم برای تایید نهایی به سازمان غذا و دارو ارسال شده است با اخذ مجوز به زودی تولید انبوه روانه بازار خواهد شد.

همتی ادامه داد:این محصول در شیشه های ۱۲۰ میلی لیتری با پیمانه ۱۰ میلی لیتری تهیه می شود.فرمولاسیون این محصول از عصاره عسل طبیعی و چند گیاه دارویی است که مناسب کودکان و بزرگسالان است این فرآورده علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن به دلیل محتوای آنتی اکسیدان بالا با منشاء طبیعی، ضد التهاب و ضد آلرژی نیز است و به همین دلیل به عنوان مکمل در کووید ۱۹ به کار می رود.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛وی افزود:روکسی وییل،دومین محصولی است که در شرکت داروسازی سها ساختته شده است .این داروی جدید ضد درد و ضد التهاب است بسیار قوی برای در ایران توسط شرکت داروسازی سها تولید و روانه بازار می شود.این دارو اثرضد درد ۱۰ برابر بیشتر از مسکن های مشابه و هم خانواده دارد که برای دردهای مزمن احشایی در بیماران بستری و با ۲ مکانیسم ضد درد متفاوت با رژیم درمانی ۷ روزه و بدون خطر وابستگی قابلیت تجویز دارد.

رئیس هلال احمر تصریح کرد:از سایر کاربردهای بالینی و مزایای این دارو نشانه گیزی مسیرهای متفاوت درد و مکانیسم اثر چند گانه جهت بهبود است.اثر ضد درد بهتر در درد های بعد از عمل جراحی به عنوان دردهای همراه با التهاب را نیز می توان به واسطه مصرف این داروها پوشش داد.   

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *