۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده پزشکی

تیره شدگی لب ها

عامل اصلی تیرگی لب ها چیست؟

تغییرات به وجود آمده در رنگ لب‌ها اغلب نشان‌دهنده بروز مشکلاتی مانند دهیدراته شدن بدن یا همان کم آبی، کمبود ویتامین و مواد مغذی و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب است. این تغییر رنگ همچنین می‌تواند در نتیجه وجود بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی، آنکولوژی و مشکلات خونی بروز کند.

به نقل از تبیان، پوست و مخاط سد محافظتی اصلی بدن انسان هستند. در حالت کلی، پوست و مخاط نشان‌دهنده وضعیت سلامتی درونی ما نیز هستند. در برخی موارد، این دو، وجود بیماری، کمبود ویتامین و یا عفونت در بدن را نشان می‌دهند.

لب‌ها یکی از حساس‌ترین و ظریف‌ترین بافت‌های بدن هستند که از بیش از یک میلیون گیرنده عصبی تشکیل شده‌اند. رنگ لب‌ها به دلیل وجود رگ‌های خونی بی‌شماری است که زیر سطح پوست در جریان هستند.

نژاد و رنگ پوست نیز در رنگ لب‌ها تاثیر دارند. به طور کلی، رنگ لب‌ها در وضعیت سالم از صورتی روشن تا تن قهوه ای است. با این حال، تغییراتی در رنگ لب‌ها ایجاد می‌شود که نشان‌دهنده وجود مشکلاتی در بدن است.

این تغییرات شامل بروز لکه‌های جزئی تا تغییر رنگ آن‌ها به آبی یا بنفش، مایل به سفید و مایل به سیاه می‌شود. در ادامه در خصوص معنای تغییر رنگ لب‌ها و اسراری که از سلامتی برملا می‌سازند صحبت خواهیم کرد. لطفا با ما همراه باشید.

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *